Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 miljoonaan varallisuus mutta ei ole ketään kenen kanssa puhua raha asioista. Miten te muut varakkaat tutustutte toisiin varakkaisiin?

Vierailija
06.10.2025 |

Olen 32-vuotias ja nettovarallisuutta on kertynyt noin 15 miljoonaa. Kuulostaa varmasti ylimieliseltä jo heti alkuun, mutta en sano tätä kehuskellakseni, vaan koska en oikeasti tiedä, kenelle voisin puhua. Kaverit, vanhemmat ja sukulaiset elää ihan tavallista elämää, eikä heille oikein voi alkaa selittää, että mietin pitäisikö palkata kokki, ostaa kakkoskoti tai hankkia henkilökohtainen assistentti.

Köyhien ja keskiluokkaisten kanssa nyt ei vahingossakaan kannata puhua raha-asioista. Siitä saa vaan paskaa käteen. Huomattu on.

Tuntuu vähän oudolta, että menestyy mutta sitten alkaa paskanjauhanta ja selkään puukotus ja jää ihan yksin asian kanssa. 

Onko täällä muita, jotka on onnistuneet elämässä vähän keskimääräistä paremmin ja joutuneet huomaamaan, ettei siitä oikein voi puhua kellekään? 

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, ja sieltähän se saapui. Palstan virallinen perintöprinssi tai -prinsessa larppaamaan "vanhaa rahaa". Täydellinen esimerkki kateellisesta, joka ei ole itse saanut mitään aikaan elämässään.

Oikeasti varakkaat eivät vietä aikaansa Vauva.fi:ssä analysoimassa toisten "nousukkuutta". Heillä on parempaa tekemistä. Sinulla ei selvästikään ole.

Minä olen sentään tehnyt omat rahani tyhjästä, enkä itke täällä miten isoisän perintöä pitäisi "säätiöidä". 15 miljoonaa on helvetin paljon rahaa, jonka olen ansainnut. Kokeile joskus itse, saatat yllättyä miten vähän aikaa jää vauvapalstoille.

Jatkakaa te keskenänne tätä köyhien ja tekorikkaiden kerhoa. Minulla on oikeita sijoituspäätöksiä tehtävänä. Tämä foorumi on todistetusti täysin toivoton.

Ap

Vierailija
42/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Buketin Hyasintti. Olen myös muita parempi ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olet oikeasti menestynyt, olet varmaan verkostoitunut moneen suuntaan. Eri asia, jos olet tyyliin lotossa voittanut tavis, jolle rahat putosivat syliin ilman omaa ponnistelua.

Vierailija
44/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, ja sieltähän se saapui. Palstan virallinen perintöprinssi tai -prinsessa larppaamaan "vanhaa rahaa". Täydellinen esimerkki kateellisesta, joka ei ole itse saanut mitään aikaan elämässään.

Oikeasti varakkaat eivät vietä aikaansa Vauva.fi:ssä analysoimassa toisten "nousukkuutta". Heillä on parempaa tekemistä. Sinulla ei selvästikään ole.

Minä olen sentään tehnyt omat rahani tyhjästä, enkä itke täällä miten isoisän perintöä pitäisi "säätiöidä". 15 miljoonaa on helvetin paljon rahaa, jonka olen ansainnut. Kokeile joskus itse, saatat yllättyä miten vähän aikaa jää vauvapalstoille.

Jatkakaa te keskenänne tätä köyhien ja tekorikkaiden kerhoa. Minulla on oikeita sijoituspäätöksiä tehtävänä. Tämä foorumi on todistetusti täysin toivoton.

Ap

Hah ja hah. Sait hyviä, ilmaisia neuvoja. Ota ne vastaan, vaikka nousukasmaisuutesi hankaa vastaan. Menköön se nuoruutesi piikkiin.

-eri

Vierailija
45/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä niin bullshit story että ei vaan voi uskoa.

Kyllä meitäkin täällä on. Samaistun aloittajaan, itse tosin olen sen verran onnekas että on lähipiirissä muitakin menestyviä. En oikein osaa auttaa ap:ta, elämä vain on minulle samanlaisia ihmisiä tuonut lähelle. 

Vierailija
46/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on täällä yksi ja samassa veneessä. Ollaan tyyliin kahden miehen kanssa ja aikuisten lapsien seurassa välillä. Emme koskaan ole edes keskustelleet kenenkään kanssa varallisuudestamme, mutta se on kaikkien tiedossa ja kyyti on sen mukaista, meille on kaikki helppoa ja olemme epäihmisiä, koska meillä on varallisuutta. Voisimme kyllä kaikissa järjestöissä ja kokkareilla käydä, mutta koska emme halua elää pröystäilevästi, koemme itsemme niissä piireissä ulkopuoliseksi. Eli introvertteillen olemme keskenämme milloin missäkin.

Suomalais-sosialistisessa kateus-kulttuurissa varakkaat joutuvat piilottemaan ja häpeämään omaisuuttaan.

Kyseessä ei ole kateus, vaan luonnonkansojen keskuudessa täysin normaali oikeudenmukaisuuden taju. Suomalaiset ovat muutenkin aika lähellä luontoa vielä. Suomalaisiin arvoihin kuuluu mm. vaatimattomuus ja reiluus, ehkä siksi, että meillä ei perinteisesti ole ollut paljonkaan taloudellista eriarvoisuutta. Se on yksi Suomen tärkeimpiä vahvuuksia. Täällä useimmat rikkaatkin ymmärtävät, etteivät ole parempia ihmisiä kuin se ap:n halveksima s-etukansa. 

Vierailija
47/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kymmenen miltsii köyhille ja orvoille, kun noin polttelee taskussa. Äläkä kerro kenellekään. Olet onnellisempi.

Näinhän se pyhä nikolaus taisi tehdä. Hän näki itsensä vain "köyhien varallisuudenhoitajana". Vai miten se meni. Mutta ap ei tarjoa illallista edes äidilleen vaan täytyy päästä parempiin piireihin ja vähän äkkiä.

Vierailija
48/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä niin bullshit story että ei vaan voi uskoa.

Kyllä meitäkin täällä on. Samaistun aloittajaan, itse tosin olen sen verran onnekas että on lähipiirissä muitakin menestyviä. En oikein osaa auttaa ap:ta, elämä vain on minulle samanlaisia ihmisiä tuonut lähelle. 

Eihän sitä tiedä vaikka ap:nkin lähipiirissä olis muitakin mijonäärejä, kun he tuolla tavoin pitävät sen salassa ja kyräilevät vaan toistensa selän takana :D

Vierailija
49/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

:D Juu heippa.

Vierailija
50/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju todistaa ainakin sen, että 15 miljoonan tienaaminen ei älyn lahjoja vaadi.

Vierailija
51/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on lähes rikos menestyä, joten olen huomannut, että parempi vaan pitää matalaa profiilia. Kateellisia riittää...

Vierailija
52/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tämän ketjun mielenkiinnolla ja tunnen syvää myötähäpeää AP:ta kohtaan.

AP, ymmärrän osittain ongelmasi, mutta lähestyt sitä täysin väärin, ja se paljastaa kaiken sinusta. Ongelmasi ei ole se 15 miljoonaa. Ongelmasi on se, että olet nousukas. Se paistaa jokaisesta sanastasi.

Me, joiden perheessä varallisuutta on ollut useamman sukupolven ajan, opimme tietyt säännöt jo äidinmaidossa. Tärkein sääntö: rahasta ei puhuta, etenkään sen määrästä. Se on vulgaaria ja kertoo vain omasta epävarmuudesta.

Toinen sääntö: apua ei haeta Vauva.fi-palstalta. Se on säälittävää. Meillä on omat piirimme, joihin ei "tutustuta" googlaamalla golf-kerhoja. Niihin joko synnytään tai poikkeustapauksissa kutsutaan. Sinun vinkumisesi ja "S-bonuksilla" kuittailusi on jotain, mitä juuri rikastunut lottovoittaja tekisi, ei aikuinen jolla on pääomaa.

Sinun "ongelmasi" kokin palkkaamisesta ovat meidän piireissämme arkipäiv

Check. Eli ap:

1. osta patek philippe.

2. mene etiketikurssille. Mieluiten brittiläiselle.

3. opettele mikä on rikkaiden mielestä "vulgaaria" ja mikä ei, koska esim. hummerin elävältä keittäminen tai kalan munasolujen syöminen ei ole, siinä missä rahasta puhuminen on. Tällä ei ole tekemistä arkijärjen kanssa, heillä on ihan omat sääntönsä. Ota siis selvää näistä.

4. älä koskaan KOSKAAN puhu "fikasta" sillä vain köyhät käyvät fikalla eli kahvilla.

Vierailija
53/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu rahasta, puhu jostain muusta. Jos perheesi on köyhä, niin hommaa puoliso ja perusta oma rikas perhe. Sitten voit puhua rahasta perheen kanssa. Parasta on puhua rahasta anonyyminä netissä, eli tämä oli sinulta hyvä alku. Suosittelen kuitenkin jotain toista foorumia ja hieman vähemmän hyökkäävää tyyliä.

Vierailija
54/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WallStreetBets 

Persuaukiset jotka häviää yhdessä ne vähätkin rahat mitä heillä on.

Vierailija
55/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meidän miljonääri ystävämme ainakin käy sijoittajien ja pankkien järjestämissä tapaamisissa ja ovat sitä kautta verkostoituneet vuosikymmenien aikana... mutta ihan meitä taviksia on kuitenkin ystävät

Mutta kun ap haluaa pitää varallisuutensa salaisuutena jopa perheenjäseniltään. Nielkööt pölyä, köyhät!!

Parempi niin. Ap olisi vielä vastenmielisempi kuzipäänarsisti jos kertoisi sukulaisilleen ja kavereilleen miljoonistaan eikä antaisi heille mitään.

No mutta mitä iloa niistä köyhimyksistä muuten olisi ellei sitten huvina. Kiva katsella heidän kitkerää kateuttaan ja pistää itse rahaa palamaan. Itsekin tiedän yhden miljönäärin, jonka paras kaveri on koditon yh, mutta ei voi kaveria auttaa rahallisesti, kun voihan se

Aika hyvä kaveri. Mistä nämä juttelevat keskenään? Voisitko antaa hänen puhelinnumeron ap:lle, aika samanlainen mielenmaisema heillä.

Vierailija
56/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin tämän ketjun mielenkiinnolla ja tunnen syvää myötähäpeää AP:ta kohtaan.

AP, ymmärrän osittain ongelmasi, mutta lähestyt sitä täysin väärin, ja se paljastaa kaiken sinusta. Ongelmasi ei ole se 15 miljoonaa. Ongelmasi on se, että olet nousukas. Se paistaa jokaisesta sanastasi.

Me, joiden perheessä varallisuutta on ollut useamman sukupolven ajan, opimme tietyt säännöt jo äidinmaidossa. Tärkein sääntö: rahasta ei puhuta, etenkään sen määrästä. Se on vulgaaria ja kertoo vain omasta epävarmuudesta.

Toinen sääntö: apua ei haeta Vauva.fi-palstalta. Se on säälittävää. Meillä on omat piirimme, joihin ei "tutustuta" googlaamalla golf-kerhoja. Niihin joko synnytään tai poikkeustapauksissa kutsutaan. Sinun vinkumisesi ja "S-bonuksilla" kuittailusi on jotain, mitä juuri rikastunut lottovoittaja tekisi, ei aikuinen jolla on pääomaa.

Sinun "ongelmasi" kokin

5. ota seurantaan gstaad guyn tiktok ja miljonääri podccast. Sieltä voit opetella snobbailun alkeita.

Vierailija
57/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei varmasti kannata tavisten kanssa puhua.

Usein miljonäärit pyörii keskenään, ja ainakaan minä en ole kuullut, että puhuisivat raha-asioista silloin kun paikalla on ei-miljonäärejä.

Elias Aalto sanoi hiljattain Aikalisä-podcastissa, ettei hänellä ole ystäviä. Että on lähinnä vaimo, lapset, veli ja vanhemmat, mutta siinä se. Hän on siis Wolt-multimiljonääri.

Vierailija
58/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on täällä yksi ja samassa veneessä. Ollaan tyyliin kahden miehen kanssa ja aikuisten lapsien seurassa välillä. Emme koskaan ole edes keskustelleet kenenkään kanssa varallisuudestamme, mutta se on kaikkien tiedossa ja kyyti on sen mukaista, meille on kaikki helppoa ja olemme epäihmisiä, koska meillä on varallisuutta. Voisimme kyllä kaikissa järjestöissä ja kokkareilla käydä, mutta koska emme halua elää pröystäilevästi, koemme itsemme niissä piireissä ulkopuoliseksi. Eli introvertteillen olemme keskenämme milloin missäkin.

Sama homma täällä. On tietysti niiden tiedossa jotka verokonetta seuraavat. Eihän siitä voi puhua normaalituloisten kanssa. Miehellä on yksi ystävä jolla samanlainen varallisuus. Ei me kyllä eletäkään mitenkään erityisesti, siivooja käy ja juhlat ym. järjestelyt ostetaan, matkat hienompia. Mutta nuo on ihan tavallisia juttuja. Aluksi ehkä ajatteli että ostan sitä ja tätä, mutta aika äkkiä ymmärsi että ne asiat jotka tuo iloa on edelleen samat kuin ennenkin, eikä ne mulle ole isolla rahalla ostettavissa. Emme mekään pidä mistään pönötystilaisuuksista joihin kutsuja satelee. 

Vierailija
59/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei varmasti kannata tavisten kanssa puhua.

Usein miljonäärit pyörii keskenään, ja ainakaan minä en ole kuullut, että puhuisivat raha-asioista silloin kun paikalla on ei-miljonäärejä.

Elias Aalto sanoi hiljattain Aikalisä-podcastissa, ettei hänellä ole ystäviä. Että on lähinnä vaimo, lapset, veli ja vanhemmat, mutta siinä se. Hän on siis Wolt-multimiljonääri.

Lisäys: en siis tarkoittanut, etteikö sosiaalista elämää viettävät miljonäärit hengailisi muidenkin kuin miljonäärien kanssa, vaan että usein heillä on ympärillä muitakin miljonäärejä.

Varmaan tuo Elias Aaltokin voi sinänsä puhua raha-asioista muiden Woltin perustajien kanssa, vaikka ei ystäviä koe omaavansakaan? Ja vaimo ilmeisesti hänelle se ykkösihminen, kenen kanssa jakaa kaiken.

Vierailija
60/134 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa edes perusasioita kieliopista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi