Tinder ja avoimet suhteet
Voi himputti sentään, kun haluaisin löytää normaalin, rakastavan ja pitkän suhteen (olen kerran jo onnistunut sellaisen löytämään Tinderistä, joten viisastelijat olkoot hiljaa), mutta nykyään joka toisen profiilissa lukee ENM eli joku hiton ethical non-monogamy 🤢 Mikä juttu tää oikein on ja miks nykyään kaikki on jossain avoimessa suhteessa?! :D
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa monogamisille oma deittisovellus :)
Ap
Valo on siistimpi deittiappi. Ei siellä kaikki ole mitään uskovaisia.
Jos mies ei osaa kunnioittaa edes apin sääntöjä, niin miten hän voisi kunnioittaa parisuhteenkaan? Haloo. Jos haluan pariutua rikollisen kanssa niin menen vankilaan deittailemaan.
Ai että on rikollista olla Valo appissa ateistina. No nyt on iha uudet laitki keksitty uskispäissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se polyamoria ja avoimet suhteet nyt niin yleistä vielä ole että tinderistä ei mitään muuta löytyisi?
En ole ap, mutta ainakin itse törmäsin siihen ongelmaan, että vaikka minulle näkyvissä profiileissa nämä olivatkin vähemmistössä, niin ne tuntuivat olevan todella yleisiä nimenomaan sellaisten miesten profiileissa, jotka olivat minusta kiinnostavia - eli kanssani samanhenkisiä, taiteista ja kulttuurista tykkääviä, vähän boheemin oloisia, liberaaleja, jne. Ihan fiksuja ja hyviä miehiä on varmasti muissakin, mutta ongelma on vain se, että minulla ei ole mitään yhteistä miehen kanssa, joka on kiinnostunut vain tosi erilaisista asioista, joiden elämäntyyli on ihan erilainen kuin omani, ja esimerkiksi konservatiivista ja/tai oikeistolaista miestä en todellakaan halua. En myöskään usko, että olisin yhtään samalla aaltopituudella miehen kanssa, jota kiinnostaa va
Johtuu siitä, että tuonkaltaiset ihmiset ovat usein älykkäitä. Älykkäiden ihmisten sitoutuminen tulee taas vilpittömästä halusta olla toisen kanssa, ei halusta omistaa toinen. Tämä sitten aiheuttaa sen, että koska se henkinen yhteys voimakas, siitä on helppo rationaalistaa fyysiset himot ja kokeilunhalut erilliseksi kokemukseksi joka ei kilpaile sen henkisen halun olla yhdessä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eettisessä polyamoriassahan se ongelma on se, että pitää olla avoin säännöistä. Että oma kumppani tulee aina ensin. Siihen on tosi vaikea löytää ketään muuta kuin toisia eettisessä polyamorisessa suhteessa olevia. On paljon helpompi löytää siihen sinkku, jos sanoo vain olevansa avoimessa suhteessa ja stten vähän antaa ymmärtää, että siitä voisi tulla enemmänkin, jos pääsuhde hiukan reistailee. Sen takia eettisesti monisuhteisia on siellä niin paljon. Ne etsii siellä toisiaan ja samalla häiritsee monogamisia. Eivätkä saa yhtä helposti sinkkuseuraa kuin avoimen suhteen auervaarat. Tai sarjamonogamiset pettäjät, jotka on tietysti sinkuille se ärsyttävin porukka jos todella sattuu haksahtamaan. Siinä voi jäädä soittelemaan lehdelle vuosiksi, että koskas jätät kun roikotellaan sitä monogamisen oman suhteen mahdollisuutta.
Ketään ei kiinnosta häkkyrät ja himmelit mitä rakentelette itsellenne. Se että kutsuu machoa playeria "soolopolyamorikoksi" ei muuta mitään. Tai pettävää puolisoa jonka pettämisen kumppani hyväksyy "polyamoriaksi". Noita on ollut iät ja ajat eikä sekään muuta mitään, aviorikos on aviorikos antoi sille minkä tahansa nimen tai vaikka siitä sopisikin osapuolten kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se polyamoria ja avoimet suhteet nyt niin yleistä vielä ole että tinderistä ei mitään muuta löytyisi?
En ole ap, mutta ainakin itse törmäsin siihen ongelmaan, että vaikka minulle näkyvissä profiileissa nämä olivatkin vähemmistössä, niin ne tuntuivat olevan todella yleisiä nimenomaan sellaisten miesten profiileissa, jotka olivat minusta kiinnostavia - eli kanssani samanhenkisiä, taiteista ja kulttuurista tykkääviä, vähän boheemin oloisia, liberaaleja, jne. Ihan fiksuja ja hyviä miehiä on varmasti muissakin, mutta ongelma on vain se, että minulla ei ole mitään yhteistä miehen kanssa, joka on kiinnostunut vain tosi erilaisista asioista, joiden elämäntyyli on ihan erilainen kuin omani, ja esimerkiksi konservatiivista ja/tai oikeistolaista miestä en todellakaan halua. En myöskään usko, että olisin yhtään samal
Ei vaan siitä että he kierrättävät naisten energiaa toinen toiselleen. Mies yksinään on lähes poikkeuksetta eräjorma tai teknikko. Näitä naisen pesästä toisen naisen pesään hyppelehtivät poimivat vaikutteita naisilta ja ovat siksi naisille kiinnostavampia: he ovat vähän niin kuin kulttuuripölyttäjiä. Mutta se, että he tuon kiinnostavan kulttuuripääoman varjolla kiristävät seksiä, on sitten taas puhtaasti meninististä ja alhaista toimintaa. Parhaimmillaanhan tuollainen yksilö on lapsi, joka ei yritä siittää kaikkea. Tai ammattilainen, kollega. Kerta kaikkiaan sen siitoksen ei tarvitse olla mukana kulttuurissa ja sosiaalisessa elämässä millään tavalla. Siitoksen voi suorittaa ihan muilla perustein.
Ja vinkiksi tuolle joka "kiinnostuu" polyamorikkomiehistä, että tutki sitä kiinnostavaa osaa sellaisenaan ja unohda se mies siinä välittäjänä. Se mies käyttää kiinnostavuuttaan sumuverhona asettaakseen sinuun siemenensä. Ihan turha ottaa sitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla on avoin suhde tai polysuhde, miten te löydätte niin paljon ihmisiä, joihin tunnette vetoa tai joista kiinnostutte? Minun on sinkkunakin tosi vaikea löytää kiinnostavaa miestä, ja suhteessa ollessani en ole koskaan kokenut, että joku olisi vetänyt niin paljon puoleensa. Vaikka kuinka tekisi mieli seksiä sinkkuna, niin edes se ei saa minua kiinnostumaan jostain epäkiinnostavasta. Olisi ihan absurdi ajatus, että avoimessa suhteessa olisi juurikaan mitään "vaihtelua" juuri tämän takia.
Ei oikein mistään. Olemme olleet alusta asti avoimia ja toistaiseksi, näiden kahdeksan vuoden aikana kumpikaan ei ole löytänyt ketään josta kiinnostuisi niin paljon, että jaksaisi tavata. Kumpikaan ei myöskään ole missään vaiheessa aktiivisesti etsinyt ketään. Kerran olemme kokeilleet kolmen kimppaa, eikä sekään ollut oikein kummankaan juttu. Viihdytään liian hyvin kaksin, jotta käytettäisiin yhteistä vapaa-aikaa muihin ihmisiin.
Käytännössä olemme siis avoimessa suhteessa elävä monogaminen pari. Parisuhteisiin mahtuu kaikenlaisia variaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta ainakin itse törmäsin siihen ongelmaan, että vaikka minulle näkyvissä profiileissa nämä olivatkin vähemmistössä, niin ne tuntuivat olevan todella yleisiä nimenomaan sellaisten miesten profiileissa, jotka olivat minusta kiinnostavia - eli kanssani samanhenkisiä, taiteista ja kulttuurista tykkääviä, vähän boheemin oloisia, liberaaleja, jne. Ihan fiksuja ja hyviä miehiä on varmasti muissakin, mutta ongelma on vain se, että minulla ei ole mitään yhteistä miehen kanssa, joka on kiinnostunut vain tosi erilaisista asioista, joiden elämäntyyli on ihan erilainen kuin omani, ja esimerkiksi konservatiivista ja/tai oikeistolaista miestä en todellakaan halua. En myöskään usko, että olisin yhtään samal
Voimakkaita henkisiä yhteyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tarkoitat, että he rationalisoivat ja jargonoivat apinamaisia vaistojaan paritella kaikkien kanssa ristiin rastiin. Jep jep. Jopa puhekyvytön monogaminen eläin on tuollaisia korkeammalla.
Miten te kehtaatte laittaa kuvianne karjamarkkinoille? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos mies ei osaa kunnioittaa edes apin sääntöjä, niin miten hän voisi kunnioittaa parisuhteenkaan? Haloo. Jos haluan pariutua rikollisen kanssa niin menen vankilaan deittailemaan.
Ai että on rikollista olla Valo appissa ateistina. No nyt on iha uudet laitki keksitty uskispäissään.
Kyseessä on kristillinen deittiappi. Sinulle parisuhde ja avioliittokin tarkottavat varmaan jotain ihan muuta, kuin mitä sanojen vakiintuneet merkitykset, ihan sen mukaan mikä itseäsi sattuu palvelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että tuonkaltaiset ihmiset ovat usein älykkäitä. Älykkäiden ihmisten sitoutuminen tulee taas vilpittömästä halusta olla toisen kanssa, ei halusta omistaa toinen. Tämä sitten aiheuttaa sen, että koska se henkinen yhteys voimakas, siitä on helppo rationaalistaa fyysiset himot ja kokeilunhalut erilliseksi kokemukseksi joka ei kilpaile sen henkisen halun olla yhdessä kanssa.
Niin siis kai ymmärrät, että tuo kuulostaa siltä, että väität, että ihminen joka haluaa rajattomasti hyödyntää seksuaalisesti sosioekonomisen asemansa ja kulttuurisen pääomansa mahdollistamaa vastakkaisen sukupuolen ihailua olisi jotenkin älyllisesti parempi kuin ne, joilla ei tätä mahdollisuutta ole? Jos näin olisi, älykkäistä ihmisistä suurin osa olisi monisuhteisia, mutta jännittävästi näin ei vain ole, vaan koko kaipuu useisiin seksikokemuksiin ei korreloi älykkyyden kanssa mitenkään. Monen muun asian kanssa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta ainakin itse törmäsin siihen ongelmaan, että vaikka minulle näkyvissä profiileissa nämä olivatkin vähemmistössä, niin ne tuntuivat olevan todella yleisiä nimenomaan sellaisten miesten profiileissa, jotka olivat minusta kiinnostavia - eli kanssani samanhenkisiä, taiteista ja kulttuurista tykkääviä, vähän boheemin oloisia, liberaaleja, jne. Ihan fiksuja ja hyviä miehiä on varmasti muissakin, mutta ongelma on vain se, että minulla ei ole mitään yhteistä miehen kanssa, joka on kiinnostunut vain tosi erilaisista asioista, joiden elämäntyyli on ihan erilainen kuin omani, ja esimerkiksi konservatiivista ja/tai oikeistolaista miestä en todellakaan hal
Pelkkää puppuahan tuo jargonointi oli. Akateemista omakehua ja suoranaisia valheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla on avoin suhde tai polysuhde, miten te löydätte niin paljon ihmisiä, joihin tunnette vetoa tai joista kiinnostutte? Minun on sinkkunakin tosi vaikea löytää kiinnostavaa miestä, ja suhteessa ollessani en ole koskaan kokenut, että joku olisi vetänyt niin paljon puoleensa. Vaikka kuinka tekisi mieli seksiä sinkkuna, niin edes se ei saa minua kiinnostumaan jostain epäkiinnostavasta. Olisi ihan absurdi ajatus, että avoimessa suhteessa olisi juurikaan mitään "vaihtelua" juuri tämän takia.
Ei oikein mistään. Olemme olleet alusta asti avoimia ja toistaiseksi, näiden kahdeksan vuoden aikana kumpikaan ei ole löytänyt ketään josta kiinnostuisi niin paljon, että jaksaisi tavata. Kumpikaan ei myöskään ole missään vaiheessa aktiivisesti etsinyt ketään. Kerran olemme kokeilleet kolmen kimppaa, eikä sekään ollut oikein kummankaan juttu. Viihdytään liian hyvin kaksin, jotta kä
Mutta miksi sitten kuvailette itseänne avoimessa suhteessa eläviksi, jos kerran viihdytte liian hyvin kaksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyseessä on kristillinen deittiappi. Sinulle parisuhde ja avioliittokin tarkottavat varmaan jotain ihan muuta, kuin mitä sanojen vakiintuneet merkitykset, ihan sen mukaan mikä itseäsi sattuu palvelemaan.
Valossa on yhtä paljon uskiksia kuin eliittikumppaneissa miljonäärejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta ainakin itse törmäsin siihen ongelmaan, että vaikka minulle näkyvissä profiileissa nämä olivatkin vähemmistössä, niin ne tuntuivat olevan todella yleisiä nimenomaan sellaisten miesten profiileissa, jotka olivat minusta kiinnostavia - eli kanssani samanhenkisiä, taiteista ja kulttuurista tykkääviä, vähän boheemin oloisia, liberaaleja, jne. Ihan fiksuja ja hyviä miehiä on varmasti muissakin, mutta ongelma on vain se, että minulla ei ole mitään yhteistä miehen kanssa, joka on kiinnostunut vain tosi erilaisista asioista, joiden elämäntyyli on ihan erilainen kuin omani, ja esimerkiksi konservatiivista ja/tai oikeistolaista miestä en todellakaan hal
Niin siis kai ymmärrät, että tuo kuulostaa siltä, että väität, että ihminen joka haluaa rajattomasti hyödyntää seksuaalisesti sosioekonomisen asemansa ja kulttuurisen pääomansa mahdollistamaa vastakkaisen sukupuolen ihailua olisi jotenkin älyllisesti parempi kuin ne, joilla ei tätä mahdollisuutta ole? Jos näin olisi, älykkäistä ihmisistä suurin osa olisi monisuhteisia, mutta jännittävästi näin ei vain ole, vaan koko kaipuu useisiin seksikokemuksiin ei korreloi älykkyyden kanssa mitenkään. Monen muun asian kanssa kyllä.
Jos älysi olisi riittänyt normaalin luetunymmärtämisen tasolle, olisit huomannut, ettei tuo veisti sisältänyt mitään tuollaista väittämää. Siinä vain todettiin, että tuollainen on yleisempää älykkäiden ihmisten joukossa. Tavallaan kyllä alleviivasit hyvin pointin sen suhteen, että älykkäät kykenevät rationalisoimaan tunteitaan toisin kuin vähemmän älykkäät. He tulkitsevat kaiken ensisijaisesti sen mukaan mikä tukee heidän tarvettaan suurelle tunnekokemukselle. Miksi ymmärtää selkeää asiaa, kun itsellensä voi saada aikaan voimakkaita tunteita ymmärtämällä väärin?
Ja ajattelisin myös, että jos ihminen on avoimessa suhteessa vain teoriassa, mutta kumpikaan ei koskaan löydä ketään kiinnostavaa ja on sen takia monogamisessa suhteessa, se on vähän kuin väittäisi, että itsellä on lapsia, koska niitä on teoriassa joskus mahdollista olla. Ei voi olla avoin suhde, jos suhteessa ei ole kuin kaksi ihmistä, jotka ovat keskenään. Voi korkeintaan olla optio avoimeen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta ainakin itse törmäsin siihen ongelmaan, että vaikka minulle näkyvissä profiileissa nämä olivatkin vähemmistössä, niin ne tuntuivat olevan todella yleisiä nimenomaan sellaisten miesten profiileissa, jotka olivat minusta kiinnostavia - eli kanssani samanhenkisiä, taiteista ja kulttuurista tykkääviä, vähän boheemin oloisia, liberaaleja, jne. Ihan fiksuja ja hyviä miehiä on varmasti muissakin, mutta ongelma on vain se, että minulla ei ole mitään yhteistä miehen kanssa, joka on kiinnostunut vain tosi erilaisista asioista, joiden elämäntyyli on ihan erilainen kuin omani, ja esimerkiksi konservatiivi
Jos älysi olisi riittänyt normaalin luetunymmärtämisen tasolle, olisit huomannut, ettei tuo veisti sisältänyt mitään tuollaista väittämää. Siinä vain todettiin, että tuollainen on yleisempää älykkäiden ihmisten joukossa. Tavallaan kyllä alleviivasit hyvin pointin sen suhteen, että älykkäät kykenevät rationalisoimaan tunteitaan toisin kuin vähemmän älykkäät. He tulkitsevat kaiken ensisijaisesti sen mukaan mikä tukee heidän tarvettaan suurelle tunnekokemukselle. Miksi ymmärtää selkeää asiaa, kun itsellensä voi saada aikaan voimakkaita tunteita ymmärtämällä väärin?
Ei ole yleisempää. Ei ole mitään tutkimusta aiheesta, jos on, tutustun mielelläni ja linkkaa vain! On vain sinun fiiliksesi, että sinä ja kaverisi olette älykkäitä ja joku muu ei.
Meneepä erikoisesti tunteisiin monisuhteisella älykkäällä ihmisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein mistään. Olemme olleet alusta asti avoimia ja toistaiseksi, näiden kahdeksan vuoden aikana kumpikaan ei ole löytänyt ketään josta kiinnostuisi niin paljon, että jaksaisi tavata. Kumpikaan ei myöskään ole missään vaiheessa aktiivisesti etsinyt ketään. Kerran olemme kokeilleet kolmen kimppaa, eikä sekään ollut oikein kummanka
Mutta miksi sitten kuvailette itseänne avoimessa suhteessa eläviksi, jos kerran viihdytte liian hyvin kaksin?
Koska elämme avoimessa suhteessa. Kummallakin on edelleen täysi vapaus suhteemme ulkopuolisiin seikkailuihin, mutta tämmöistä ei vaan ole sattunut tapahtumaan. Kai sitä sitten vaan kävi niin hyvä flaksi toistemme kanssa, että ei vaan tulee mitään kiinnostavaa vastaan. Lisäksi, kun ollaan molemmat koti-ihmisiä, niin olisi kauhea vaiva lähteä jonnekin vain panemisen ilosta. Ollaan siis vähän liian laiskoja myös.
Emme me missään erityisesti kuvaile olevamme avoimessa suhteessa. Me itse tiedämme sen ja lähimmät ystävät.