Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienituloisten ongelma on että asuvat liian kalliissa asunnossa.

Vierailija
30.09.2025 |

Vuokra on liian suuri. Myös kuluttavat höpö höpö juttuihin rahaa kuten lehtitilauksiin, elokuvakanaviin, bussilippuihin vaikka fillarilla pääsee ja tulee halvemmaksi.

Kommentit (313)

Vierailija
241/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin keväällä Kelan asumistuki laskurilla, että olisin ollut oikeutettu noin 90 euron asumistukeen. Eipä ole tullut mieleen, 8 vuotta tässä asuneena ja aikaisemmin lasten kanssa vielä kalliimmassa asunnossa. Mennyt varmaan parikymmentä vuotta nostamatta mitään asumistukia. Ihan ollaan pärjäilty. 

Enpä taida hakea nytkään niin ei tarvi tiliotteita ym. muille esitellä. Se on minusta noloa. 

Saa valtio pitää rahat hyvä nään. En halua olla kelarotta. 

Uskon, että meitä muita samanlaisia on. 

Mahtaa ottaa päähän sua. Multa jäi saamatta työmatkakorvaukset, kun en tiennyt niistä. Jouduin vararikkoon ja pätkätyöopettajuus loppui mun kohdalta lyhyeen. 

Miksi näistä ei kerrota, kun jokainen lantti menee ja tulee. Olisin tarvinnut niitä työmatkakorvauksia kipeästi. Tuloksena vararikko ja ulosotto ja muutto ta

On suorastaan noloa kerjätä tukia,kaikki eivät ole kaltaisiasi.

Vierailija
242/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloisena samaa mieltä asiasta, liian kalliissa asunnossa asutaan, tosin halvempaa ei paikkakunnalta löydy, omakotitalon lyhennys olisi halvempi mutta eipä ne pienituloisille asuntolainoja myöntele.

Harmi ettei katsota oikein hyvällä valtionmailla telttakankaan alla asumistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Yritin vuosia löytää halvempaa asuntoa. Ei löytynyt. Jäin työkyvyttömänä sairauslomalle ja sitten Kela lopetti asumistuen. Ei riittänyt enää rahat asuntoon ja meni asunto alta. En ole mielestäni elänyt mitenkään pröystäilevästi. En juuri käytä alkoa, en tupakoi, en ole yli 10 vuoteen tilannut mitään lehtiä. Bussilla on pakko matkustaa kun ei pysty pyöräilemään. Nyt kun jälkeenpäin katsoo niin olisi kannattanut muuttaa johonkin toiseen Pohjoismaahan jo kauan sitten.

Vierailija
244/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaako jotkut ihmisjoukkiot vielä lehtiä?

Millä vuosisadalla elät.

Ei kaikki köyhät asu kalliissa vuokrakämpässä.

Osa köyhistä tekee matalapalkka alan töitä määräaikaisina ja maksaa puolet vuodesta sen 500 euron kämpän vuokran kokonaan itse.

Ihan eri kuva on sellaisella ihmisellä, joka on asunut vuokralla 25 vuotta, kuin sellaisella joka just muutti mamman helmoista ja mamma vieläkin kantaa kotiin ruokaa. Vaikka ikää on jo 21 vuotta.

Ai ihan PUOLET vuodesta maksaa itse... 

Lähtökohtaisesti asuminen maksetaan KOKONAAN itse, kuten kaikki muutkin menot.

Vierailija
245/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupungin halvimmasta päästä olevat asunnot on liian kalliita niin aika hankalaksi menee.

Sitten muutetaan halvempaan kaupunkiin tai maaseudulle.

Mutta kun niistä ei löydy töitä!!

Kuvitteletko että sen maaseudun lähellä ei ole kaupunkeja?suurin työttömyys on Etelä-suomen kaupungeissa,ei sielläkään ole töitä.

Vierailija
246/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilaisena paikkani on Helsingissä.

Kuka sitä synnyinkaupungistaan mihinkään muuttaisi.

Sitä minä olen tässä ihmetellyt, että minkä ihmeen takia tänne muuttaa sossuelättejä ulkomailta loppumattomalla syötöllä.

Eikös heidän paikkansa olisi jossain korvessa uudisasukkaana? 

Vierailija
247/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minä olen tässä ihmetellyt, että minkä ihmeen takia tänne muuttaa sossuelättejä ulkomailta loppumattomalla syötöllä.

Suomessa jokainen saa valita asuinkaupunkinsa lain mukaan. 

Vierailija
248/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään tammikuussa myös julkisella. 

Et saa lasten ruokiin toimeentulotukea, jos omistat kesämökin. 

Sun pitää myydä sun ihana kesämökki. 

Mahtaa olla paljon ostajia kesämökeille... hahahaha!!!!

Voi tulla yllätyksenä, mutta suurin osa suomalaisista elää ilman toimeentulotukea. Vain sellaiset ressukat, jotka luulevat, että ymmärrys lisääntyy, kun mediasta kopioituja virkkeitä toistaa palstalta kolme vuotta, tarvitsevat runsaasti yhteiskunnan tukea.

Vierailija
249/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myin äitini lapsuudenkotia.

Sen osti perhe, jonka käytännössä maksoi jomman kumman vanhemmat. Mies on yrittäjä ja vaimo kasvattaa koiria.

Talo oli halpa, lapsia paljon, kulut pienet, kuten tulotkin. Vaimo sano hän halusi paljon lapsia ja ainoa vaihtoehto saada rahat riittämään, on asua edullisesti.

Otetaan vastuu ennen kuin on 6 lasta, 3 koiraa ja 2 kissaa

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa. Vakuutuksissa on ikäpoistot.

Lainat ei ole menoja toimeentulotuessa.

Yhä edelleen ovat. 

Toimeentulotuessa VAAN EI MAKSETA KAIKKIA MENOJA. SE EI SILTI MUUTA NIITÄ JOKSIKIN MUUKSI VAAN NE OVAT YHÄ MENOJA.. 

Vierailija
250/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupungin halvimmasta päästä olevat asunnot on liian kalliita niin aika hankalaksi menee.

6-henkinen perhe mahtuu hyvin yksiöön ihan niin kuin ennen vanhaankin. 

Paitsi, että lapset otetaan nykyään huostaan.

Vierailija
251/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten muutetaan halvempaan kaupunkiin tai maaseudulle.

Enpä nyt tiedä. Sen mitä nykyään maksan enemmän vuokraa, säästän matkakuluissa sekä sähkölaskussa. Myös ruokakuluissa kun ei tarvitse käyttää yhtä ainoata kallista lähikauppaa. 

Vierailija
252/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö yhden sitten mahtua kuudesosahenkilön asuntoon?

Soluasunto.  Kommuuni. Ei sitä ennenkään tarvinut yhdelle ihmiselle koko asuntoa. 

Tuosta vasta tuliskin yhteiskunnalle kuluja. 

Vierailija
253/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että lapset otetaan nykyään huostaan.

Ja,se vasta tuleekin yhteiskunnalle kalliiksi. 

Vierailija
254/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadi on muuttunut sellaiseksi persläveksi, että stadilaiset on sieltä lähteneet jo ajat sitten. Lantavarpaita ja ulkomaalaisia siellä enää nykyään on.

Vierailija
255/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myin äitini lapsuudenkotia.

Sen osti perhe, jonka käytännössä maksoi jomman kumman vanhemmat. Mies on yrittäjä ja vaimo kasvattaa koiria.

Talo oli halpa, lapsia paljon, kulut pienet, kuten tulotkin. Vaimo sano hän halusi paljon lapsia ja ainoa vaihtoehto saada rahat riittämään, on asua edullisesti.

Otetaan vastuu ennen kuin on 6 lasta, 3 koiraa ja 2 kissaa

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa. Vakuutuksissa on ikäpoistot.

Lainat ei ole menoja toimeentulotuessa.

Yhä edelleen ovat. 

Toimeentulotuessa VAAN EI MAKSETA KAIKKIA MENOJA. SE EI SILTI MUUTA NIITÄ JOKSIKIN MUUKSI VAAN NE OVAT YHÄ MENOJA.. 

Niin eli saat tilille puuttuvan osan eli vähemmän kuin vuokralla asuva, koska sulla on pienet asumismenot, kun lainoja ei lasketa menoiksi. 

Vierailija
256/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten asut liian kalliissa kaupungissa

Vierailija
257/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maaseudulle voi muuttaa, koska työkkäri aktivoi. 

Vierailija
258/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojaa heikennetään tammikuussa myös julkisella. 

Et saa lasten ruokiin toimeentulotukea, jos omistat kesämökin. 

Sun pitää myydä sun ihana kesämökki. 

Mahtaa olla paljon ostajia kesämökeille... hahahaha!!!!

Voi tulla yllätyksenä, mutta suurin osa suomalaisista elää ilman toimeentulotukea. Vain sellaiset ressukat, jotka luulevat, että ymmärrys lisääntyy, kun mediasta kopioituja virkkeitä toistaa palstalta kolme vuotta, tarvitsevat runsaasti yhteiskunnan tukea.

Irtisanomissuojaa heikennetään tammikuussa myös julkisella. Irtisanomiseen riittää asiallinen syy tammikuusta alkaen. Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen. 

"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi - ja lastenhoitajilla."

https://yle.fi/a/74-20145910

Vierailija
259/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea.

Jos rahat ei riitä laskuihin niin ulosottovirasto myy asuntosi jne. 

Tässä on ulosottoviraston myyntisivut missä on myynnissä ihmisiltä ulosmitattuja asuntoja jne https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html

Vierailija
260/313 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuleppas, minä painan 47 kg, 172cm. Ei ole varaa syödä. Lapsille syötän mitä rahalla saa. Kerään metsän antimia, tölkkejä. En meikkaa, deodorantin sijaan käytän haavanpuhdistisainetta, jonka ostan jättikoossa, ja se kestää pitkään. Siivoan etikalla ja vaatteet pestään käsisaippualla. Kahvia saan silloin tällöin sukulaisilta almuina. Sossu tai kirkko ei myönnä mitään ,asutaan halvimmassa  asunnossa jossa kolme lasta jakaa huoneen ja minä sohvalla nukkuen. Että haista sinä ap pitkä paska

jep jep, missä vika ettei sossu myönnä mitään? jotakin oleellista nyt jää kertomatta.