Paljonko sinulla pitäisi olla sijoituksia/säästöjä että ostaisit 50k sähköauton?
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä tonnin tauotta ajavilla bensapettereillä ei ilmeisesti ole koskaan ketään muuta kyydissä, ei ainakaan naista eikä lapsia. Nainen ja pari muksua autoon niin aika ihmeellistä on jos saisi edes kaksi tuntia ajaa putkeen ilman että jotain kusettaa tai jollain on nälkä.
Kummasti ne kuitenkin niillä apseilla parveilee, kun itse pysähtyy tauolla niille, aivan poikkeuksetta.
Ne on jotain luopioita jotka ei pidä naistaan ja perhettä kurissa ja herran nuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tankkaaminen on hyvin nopeaa."
Lataaminen kotona vielä nopeampaa.
No ei itse asiassa kyllä ole. Kauanko lataat autoasi kotona? Tankkaaminen vie ehkä minuutin.
aktiivista tekemistä (kuten autoa tankatessa on se siinä auton vieressä seisoskelu ja liipasimen pohjassapito) ehkä 15 sekuntia. Ja muuten et tankkaa minuutissa kuin korkeintaan 14 litraa, johtuen siitä että aikaa menee jo siihen että se pumppu alkaa syöttämään sitä löpöä ja se pumppaa noin 30 litraa minuutissa... Tankkaaminen tyhjästä täyteen kaikkineen vie helposti 4-8 minuuttia riippuen tankin koosta.
Teppo tankkaa minuutissa. Kympillä ei kummoista määrää bensaa saa.
Ensi yönä akku täytyy hintaan 1€/100km. Paljonko kotitankkaus maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Rahoitusyhtiön kautta hoidan uuden auton rahoituksen. Vaihdan uuteen kahden vuoden välein ja kilometrejä tulee +50.000 km vuodessa.
Ihanan kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä tonnin tauotta ajavilla bensapettereillä ei ilmeisesti ole koskaan ketään muuta kyydissä, ei ainakaan naista eikä lapsia. Nainen ja pari muksua autoon niin aika ihmeellistä on jos saisi edes kaksi tuntia ajaa putkeen ilman että jotain kusettaa tai jollain on nälkä.
Kummasti ne kuitenkin niillä apseilla parveilee, kun itse pysähtyy tauolla niille, aivan poikkeuksetta.
Olen nähnyt muutaman sähköautoilijan videon siitä kuinka tulevat huoltikselle, lataavat samalla kun käyvät syömässä ja poislähtiessä edelleen samat polttikset parkissa. Ei pitäis olla mahdollista.
4,5 tunnin jälkeen ammattilaiset pitää sen 45min tauon, mutta rautaperselappiinajajat vetää 5 min tauoilla 10t putkeen🤣
50 kV sähköautoja ei ole ainakaan julkisessa myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
4,5 tunnin jälkeen ammattilaiset pitää sen 45min tauon, mutta rautaperselappiinajajat vetää 5 min tauoilla 10t putkeen🤣
Ja ovat sitten perillä ihan tonttoroi, seuraava päivä menee elpymiseen. Sähköautoilija sen sijaan saapuu perille virkeänä kun on pitänyt sopivasti taukoja, joita on suositeltu pitämään iät ja ajat.
On se näköjään ukoilla kova paikka kun moottorivehkeitä ikänsä harrastanut, omillaan toimeentuleva keski-ikäinen Suomessa syntynyt akka ei lämpene näiden poikasten rakastamille muovipulkille ja sähkövispilöille. Saattehan te pojat hyvät ajaa ihan millä te haluatte! Minä kuitenkin ajan juuri niitä mitä minä itse haluan. En ole tähän päivään mennessä tarvinnut ukkojen mielipiteitä siihen mitä omillani ostan. Hyppyyttäkää vaan jatkossakin niitä tiskirättejänne, minä en kuulu siihen porukkaan joka tarvitsisi miestä neuvomaan kulkuvälineiden janharrasrus vehkeiden hankinnassa, olen osannut noita ostella ja laitella ennenkin ihan omin nokkineen. Kyllä tuo miehen kateus naisille on kamala sairaus.
Vierailija kirjoitti:
On se näköjään ukoilla kova paikka kun moottorivehkeitä ikänsä harrastanut, omillaan toimeentuleva keski-ikäinen Suomessa syntynyt akka ei lämpene näiden poikasten rakastamille muovipulkille ja sähkövispilöille. Saattehan te pojat hyvät ajaa ihan millä te haluatte! Minä kuitenkin ajan juuri niitä mitä minä itse haluan. En ole tähän päivään mennessä tarvinnut ukkojen mielipiteitä siihen mitä omillani ostan. Hyppyyttäkää vaan jatkossakin niitä tiskirättejänne, minä en kuulu siihen porukkaan joka tarvitsisi miestä neuvomaan kulkuvälineiden janharrasrus vehkeiden hankinnassa, olen osannut noita ostella ja laitella ennenkin ihan omin nokkineen. Kyllä tuo miehen kateus naisille on kamala sairaus.
Suksinytjovittuunsatuinesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ovat sitten perillä ihan tonttoroi, seuraava päivä menee elpymiseen. Sähköautoilija sen sijaan saapuu perille virkeänä kun on pitänyt sopivasti taukoja, joita on suositeltu pitämään iät ja ajat.
Tarkkaavaisuus huipussaan kun tihrustaa 300tkm rullatun tojon alkuperäisen tuulilasin läpi. Näe mitään muuta kuin valokaaria🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jaksaa ottaa teille koville kun joillain on erilaiset tavat ja tarpeet kuin teillä.
Olen ajellut joskus tätä kuuluisia tonnia lappiin pelkällä pikaisella kusitauolla tienposkessa.
Ei koskaan enää, vanha ei jaksa. Mieluummin ajelen mukavalla modernilla tehokkaalla autolla jossa nykyaikaiset avustimet, ajelee maantiellä käytännössä itsekseen. Ja tämän lisäksi pysähtelen ruokailemaan, kahville kuten normaalinakin päivänä tekisin sen sijaan että pupustaisin jotain leivänkyrsää autossa.
M52
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö tosiaan kuvittelet tämän provon kellekään uppoavan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jaksaa ottaa teille koville kun joillain on erilaiset tavat ja tarpeet kuin teillä.
Ei ota. Aja ihmeessä kupla otsassa Lappiin jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kestä bensalenkkarin ego faktoilla nuijimista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaavaisuus huipussaan kun tihrustaa 300tkm rullatun tojon alkuperäisen tuulilasin läpi. Näe mitään muuta kuin valokaaria🤣
No, toisaalta sen ymmärtää että jollain puhkinussitulla riisikupilla haluaakin perille mahdollisimman pian, kuka sellaisessa romussa haluaa matkustaa yhtään kauempaa kuin on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli noin puolen mijoonan euron nettovarallisuus, kun ostin 40 tonnin sähköauton. M46
Minä en koskaan ostaisi autoa joka pitää joka hiton kerta laittaa johdolla seinään kiinni. Ja joka hiton kerta irroittaa se johto seinästä kun lähden liikkeelle. Ja mieluiten irroittaa se ennen liikkeelle lähtöä.
Ei yhtään. Rahoitusyhtiön kautta hoidan uuden auton rahoituksen. Vaihdan uuteen kahden vuoden välein ja kilometrejä tulee +50.000 km vuodessa.