Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sinulla pitäisi olla sijoituksia/säästöjä että ostaisit 50k sähköauton?

Vierailija
28.09.2025 |

Vai ostaisitko ylipäätään?

Kommentit (219)

Vierailija
101/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ostaisi sähköautoa, vaikka omistaisin kaikki maailman rahat. Poljen polkupyörällä, säästän ilmastoa ja pysyn kunnossa.

Vierailija
102/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin organisoinnin  puutetta.

Kerropa herra mestarioganisoija, että miten sinä organisoit 700km ajomatkan pelkällä vessa/kahvinhakupaussilla jos ajat sellaisella töpseliautolla jolla on 300km range? Nykyinen polttikseni kun pystyy siihen.

Ensinnäkään kuka pakottaa hankkimaan vain 300 rangella varustetun auton, nykymittapuulla se on jo aika köpö. Toisekseen kahvitauko riittää nykyään vetämään akun täyteen.

Sellaisellahan itse tässä olet rehvastellut. Ei kun anteeksi, taisi olla 320km, sehän tosiaan muuttaa ihan täysin koko tilanteen.

En ole puhunut rangeista mitään. Omassa on 400km ja sekin on nykymittapuulla jo vähän köpö. Koittakaa nyt vähän tulla sieltä 2010-luvulta sähköautotietoinenne nykypäivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoituksia on useampi satatuhatta. Taisi viimeksi näyttää salkkujen saldot n. 367 000€. Säästöjä joitain kymppitonneja, velaton talo ja muutama yhtälailla velaton sijoitusasunto löytyy. Eikä todellakaan ole koskaan käynyt pienessä mielessäkään hankkia pihaa mitään sähkövispilää. Ajan vain oikeita autoja. 

Semmoisia harhoja Teppo nähnyt taas tänään salkuista ja taloista.

Olen kylläkin 47 vuotias nainen. Ainakin ollutbsem viimeisem 47 vuotta, eikä ole tullut ajatusta lähteä sukupuolea vaihtamaan, vaikka se toki muotia onkin. 

Nyt Tepolla jo sukupuoli-identiteettikin heiluu. Hienoa.

Jotenkin aina kovin surullisia nämä kateelliset ja katkerat perussuomalaiset joille on kova pala kun naisella on itse tehtyä varallisuutta enemmän kuin hänellä. Ikävä että misogynismisi estää älysi kehittymisen. Katsos kun nykyään naisellakin voi olla omaisuutta ja autoja. Ei kannata olettaa että kaikki hyvä tuloiset tällä palstalla ovat miehiä, sitä kun antaa sellaisilla oletuksilla itsestään pirun yksinkertaisen kuvan. 

Vierailija
104/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tankkaaminen on hyvin nopeaa."

Lataaminen kotona vielä nopeampaa.

No ei itse asiassa kyllä ole. Kauanko lataat autoasi kotona? Tankkaaminen vie ehkä minuutin.

aktiivista tekemistä (kuten autoa tankatessa on se siinä auton vieressä seisoskelu ja liipasimen pohjassapito)  ehkä 15 sekuntia. Ja muuten et tankkaa minuutissa kuin korkeintaan 14 litraa, johtuen siitä että aikaa menee jo siihen että se pumppu alkaa syöttämään sitä löpöä ja se pumppaa noin 30 litraa minuutissa... Tankkaaminen tyhjästä täyteen kaikkineen vie helposti 4-8 minuuttia riippuen tankin koosta. 

Vierailija
105/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tankkaaminen on hyvin nopeaa."

Lataaminen kotona vielä nopeampaa.

No ei itse asiassa kyllä ole. Kauanko lataat autoasi kotona? Tankkaaminen vie ehkä minuutin.

Kotilataus vie aikaani noin kymmenen sekuntia.

Ei sinun aikasi kiinnosta ketään. Kyse on siitä kauanko sillä autolla kestää saada virtaa.

Vitunko väliä sillä on, ei siinä vieressä tarvitse seisoa vahtimassa.

Vierailija
106/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sioitan autoon vaan summan, jonka eka numero on 2. 

Nykyinen Nissan maksoi 22.900e, sillä olen ajatellut kohta 8-V. Joutaa kylläkin kohta vaihtoon.

Vierailija
107/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoituksia on useampi satatuhatta. Taisi viimeksi näyttää salkkujen saldot n. 367 000€. Säästöjä joitain kymppitonneja, velaton talo ja muutama yhtälailla velaton sijoitusasunto löytyy. Eikä todellakaan ole koskaan käynyt pienessä mielessäkään hankkia pihaa mitään sähkövispilää. Ajan vain oikeita autoja. 

Semmoisia harhoja Teppo nähnyt taas tänään salkuista ja taloista.

Olen kylläkin 47 vuotias nainen. Ainakin ollutbsem viimeisem 47 vuotta, eikä ole tullut ajatusta lähteä sukupuolea vaihtamaan, vaikka se toki muotia onkin. 

Nyt Tepolla jo sukupuoli-identiteettikin heiluu. Hienoa.

Jotenkin aina kovin surullisia nämä kateelliset ja katkera

Pelle, nettisaduissa sähköautovastustajat ovat niitä perussuomalaisia. Koita nyt hullu saada horinasi ojennukseen.

Vierailija
108/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Omaa tyhmyyttä jos ajaa niin pitkää matkaa että siinä ei paljoa kotilataukset auta?"

Taasko ajetaan kusematta 1000km Lappiin?

Kumma kun teidän sähköuskovaisten älynlahjat ei kertakaikkiaan riitä ymmärtämään sitä, että tosiaan sellaiset ihmiset vastustaa eniten sähköautoja joiden käyttötottumuksiin se kaikkein huonoiten sopii. 

Joo hirveästi nettisaduissa on näitä ihmisiä jotka ajelee kusematta 1000km Lappiin. Kuitenkin tosielämässä liikenneasemien parkkikset ovat täynnä myös krematorioita, miksiköhän? Ei näy mitään juoksurallia huussin ja parkkiksen välillä vaan sinne raastejonoon ne polttiskuskitkin kiltisti tulee kun vetävät pitkää matkaa.

Ehkä ne ajaa yksin, silloin toki voi tarvita taukoa. Meitä on yleensä kaksi kuskia niin toinen voi levätä kun vuorottelee. 

Vierailija
109/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa herra mestarioganisoija, että miten sinä organisoit 700km ajomatkan pelkällä vessa/kahvinhakupaussilla jos ajat sellaisella töpseliautolla jolla on 300km range? Nykyinen polttikseni kun pystyy siihen.

Ensinnäkään kuka pakottaa hankkimaan vain 300 rangella varustetun auton, nykymittapuulla se on jo aika köpö. Toisekseen kahvitauko riittää nykyään vetämään akun täyteen.

Ei ollut kyseessä kahvitauko, osaatko lukea? 

Osaan. "vessa/kahvinhakupaussilla".

Niin, haku. Capisce?

Vierailija
110/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee. Jossain vaiheessa esim. vaihdat sen auton. Sanotaan, että ajat tuolla samalla rakkineella 10 vuotta ja olet kaavaillut sen arvoksi sitten 0 euroa. No se tekee 7000€ vuodessa keskimäärin + kaikki muut autoilun kulut tietysti. Se on ihan sama, miten sen kirjanpitoosi merkitset, koska sinä maksoit autostasi 70k ja sillä siisti. Se on todella paljon monelle.

Jokainen voi miettiä laittaako autoiluun 7000€ + muut kulut vuodessa vai ajaisiko sittenkin vähän halvemmin.

EI MENE. minulla menee auton ostoon VAIN JA AINOASTAAN auton hinta. SEN PÄÄLLE EI MITÄÄN ARVON ALENTUMISIA MENE EIKÄ RAHANI VÄHENE.

Ja kuten sanoin. NÄIN MINULLA MENEE PALKASTANI AUTOILUUN KUUKAUSITTAIN VÄHEMÄN KUIN MENI BENSALLA. Tämän olen 2 vuoden ajalta KIRJANPIDOSTANI (2-kertainen kirjanpito) tarkistanut. 

Vierailija
111/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kyseessä kahvitauko, osaatko lukea? 

Osaan. "vessa/kahvinhakupaussilla".

Niin, haku. Capisce?

Onnea yritykseen suorittaa tuo varttia nopeammin yhtään isommalla liikenneasemalla. Teillä pelleillä on aina naurettavat oletukset miten tankki täyttyy minuutissa ja 20 sekunnissa sujahdat  sadan metrin päähän kusilaarille, sieltä 10 sekunnissa olet kassalla maksamassa kahvejasi ja sitten teleporttaat taunukseesi ja matka jatkuu.

Vierailija
112/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30t maksoi, paras auto tähän mennessä. 

Vierailija
113/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Sille joka sanoit että katsotaan mielipidettänne sitten kun bensa maksaa 2.5e. Juu katsotaan vaan, kun minulle on aivan saman tekevää vaikka se bensa maksaisi 10e litralta. Minä en hanki muovipulkkaa pihaani ja minulla on kyllä varaa täyttää jatkosaakin tankkini. 

Hyvähän se on että kaltaisesi uunot maksavat jatkossakin kalliisti ajelemisestaan. Valtio kiittää. Ja me sähköautoilijat.

Ei se taida ainakaan tuo Suomen valtio suuremmin minua kiitellä kun olen sieltä muuttanut yli 10 vuotta sitten, ja verojakaan en sinne ole maksanut enään vuosi kausiin. Eikä kyllä ole kiitelty täälläkään, osaan onneksi ajaa autojani ilman kiitoksiakin. Ei minun tarvitse autoa valitessa ajatella onko minulla sen tankaamiseen varaa. Kun minulla on siihen ihan varmasti varaa. Lisäksi minulla on ihan noita puhtaasti harrastus autoja ja moottoripyöriä. Noista Sähkövispilöistä ei minulle ihan varmasti myöskään harrastusta tule, joten sellaisia en halua maisemaa pilaamaan. 😂

Vierailija
114/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Omaa tyhmyyttä jos ajaa niin pitkää matkaa että siinä ei paljoa kotilataukset auta?"

Kumma kun teidän sähköuskovaisten älynlahjat ei kertakaikkiaan riitä ymmärtämään sitä, että tosiaan sellaiset ihmiset vastustaa eniten sähköautoja joiden käyttötottumuksiin se kaikkein huonoiten sopii. 

Joo hirveästi nettisaduissa on näitä ihmisiä jotka ajelee kusematta 1000km Lappiin. Kuitenkin tosielämässä liikenneasemien parkkikset ovat täynnä myös krematorioita, miksiköhän? Ei näy mitään juoksurallia huussin ja parkkiksen välillä vaan sinne raastejonoon ne polttiskuskitkin kiltisti tulee kun vetävät pitkää matkaa.

Ehkä ne ajaa yksin, silloin toki voi tarv

Ja kotoa otetut voileivät mukana. Nam.

Vierailija
115/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Sille joka sanoit että katsotaan mielipidettänne sitten kun bensa maksaa 2.5e. Juu katsotaan vaan, kun minulle on aivan saman tekevää vaikka se bensa maksaisi 10e litralta. Minä en hanki muovipulkkaa pihaani ja minulla on kyllä varaa täyttää jatkosaakin tankkini. 

Hyvähän se on että kaltaisesi uunot maksavat jatkossakin kalliisti ajelemisestaan. Valtio kiittää. Ja me sähköautoilijat.

Ei se taida ainakaan tuo Suomen valtio suuremmin minua kiitellä kun olen sieltä muuttanut yli 10 vuotta sitten, ja verojakaan en sinne ole maksanut enään vuosi kausiin. Eikä kyllä ole kiitelty täälläkään, osaan onneksi ajaa autojani ilman kiitoksiakin. Ei minun tarvitse autoa valitessa ajatella onko minulla sen tankaamiseen varaa. Kun minulla on siihen ihan varmasti varaa. Lisäksi minulla on ihan noita puhtaasti har

Satu elää ja kuplii. Seuraavaksi varmaan asut Kuussa.

Vierailija
116/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne ajaa yksin, silloin toki voi tarvita taukoa. Meitä on yleensä kaksi kuskia niin toinen voi levätä kun vuorottelee.

Eli tekin vedätte tonnin siivuja ABC:lla käymättä?

Vierailija
117/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee. Jossain vaiheessa esim. vaihdat sen auton. Sanotaan, että ajat tuolla samalla rakkineella 10 vuotta ja olet kaavaillut sen arvoksi sitten 0 euroa. No se tekee 7000€ vuodessa keskimäärin + kaikki muut autoilun kulut tietysti. Se on ihan sama, miten sen kirjanpitoosi merkitset, koska sinä maksoit autostasi 70k ja sillä siisti. Se on todella paljon monelle.

Jokainen voi miettiä laittaako autoiluun 7000€ + muut kulut vuodessa vai ajaisiko sittenkin vähän halvemmin.

EI MENE. minulla menee auton ostoon VAIN JA AINOASTAAN auton hinta. SEN PÄÄLLE EI MITÄÄN ARVON ALENTUMISIA MENE EIKÄ RAHANI VÄHENE.

Ja kuten sanoin. NÄIN MINULLA MENEE PALKASTANI AUTOILUUN KUUKAUSITTAIN VÄHEMÄN KUIN MENI BENSALLA. Tämän olen 2 vuoden ajalta KIRJANPIDOSTANI (2-kertainen kirjanpito) tarkistanut. 

Tietysti menee. Voihan joku ostaa 120k autonkin velalla ja maksaa  kuukausierää 300€ kuukaudessa tyytyväisenä välittämättä auton arvon alenemisesta :) Se nyt vaan on turha sinun yrittää piilotella sitä faktaa, että mitä kalliimman auton ostat sitä enemmän menetät auton arvon alenemisessa :) Harva ostaa auton sillä mentaliteetilla että ajaa sillä niin kauan, että arvo on 0 euroa. Jossain kohtaa auto myydään tai vaihdetaan ja silloin arvon alenema realisoituu. Toki harvalla on varaa ostaa edes velaksi 70k saati 120k autoa, tuli se sitten vaihdettua tai pidettyä hautaan asti.

Vierailija
118/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä tonnin tauotta ajavilla bensapettereillä ei ilmeisesti ole koskaan ketään muuta kyydissä, ei ainakaan naista eikä lapsia. Nainen ja pari muksua autoon niin aika ihmeellistä on jos saisi edes kaksi tuntia ajaa putkeen ilman että jotain kusettaa tai jollain on nälkä.

Vierailija
119/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi noin kallista autoa, vaikka olisin kuinka rikas. Auto on maailman paskin sijoitus, syö rahaa kuin hevonen heinää ja samalla arvo sen kuin syöksyy joka päivä, kun sillä ajaa.

Käyttöhyödyke, joka kannattaa ostaa järkevän hintaisena. Ei mitään halpaa ruostelouskuakaan, vaan sellainen joka kestää eikä ole heti hajoamassa alle.

Minkä hintainen auto ei hajoa?

Vierailija
120/219 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä tonnin tauotta ajavilla bensapettereillä ei ilmeisesti ole koskaan ketään muuta kyydissä, ei ainakaan naista eikä lapsia. Nainen ja pari muksua autoon niin aika ihmeellistä on jos saisi edes kaksi tuntia ajaa putkeen ilman että jotain kusettaa tai jollain on nälkä.

Kummasti ne kuitenkin niillä apseilla parveilee, kun itse pysähtyy tauolla niille, aivan poikkeuksetta.