Paljonko sinulla pitäisi olla sijoituksia/säästöjä että ostaisit 50k sähköauton?
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
No ainakin organisoinnin puutetta.
Kerropa herra mestarioganisoija, että miten sinä organisoit 700km ajomatkan pelkällä vessa/kahvinhakupaussilla jos ajat sellaisella töpseliautolla jolla on 300km range? Nykyinen polttikseni kun pystyy siihen.
En käytä Tenaa vaan pysähdyn lataamaan ja paussille. Kukaan ei aja kuin kuvitelmissaan mainitua matkaa pysähtymättä.
Vierailija kirjoitti:
"Tankkaaminen on hyvin nopeaa."
Lataaminen kotona vielä nopeampaa.
No ei itse asiassa kyllä ole. Kauanko lataat autoasi kotona? Tankkaaminen vie ehkä minuutin.
Mitä väliä sillä sinulle on mitä minä tekisin tai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoituksia on useampi satatuhatta. Taisi viimeksi näyttää salkkujen saldot n. 367 000€. Säästöjä joitain kymppitonneja, velaton talo ja muutama yhtälailla velaton sijoitusasunto löytyy. Eikä todellakaan ole koskaan käynyt pienessä mielessäkään hankkia pihaa mitään sähkövispilää. Ajan vain oikeita autoja.
Semmoisia harhoja Teppo nähnyt taas tänään salkuista ja taloista.
Olen kylläkin 47 vuotias nainen. Ainakin ollutbsem viimeisem 47 vuotta, eikä ole tullut ajatusta lähteä sukupuolea vaihtamaan, vaikka se toki muotia onkin.
Nyt Tepolla jo sukupuoli-identiteettikin heiluu. Hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa herra mestarioganisoija, että miten sinä organisoit 700km ajomatkan pelkällä vessa/kahvinhakupaussilla jos ajat sellaisella töpseliautolla jolla on 300km range? Nykyinen polttikseni kun pystyy siihen.
Siinähän sä jo vastasit itse kysymykseesi. Mutta onko tosiaan työantajasi sellainen ettei salli edes ruokataukoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei itse asiassa kyllä ole. Kauanko lataat autoasi kotona? Tankkaaminen vie ehkä minuutin.
Kotilataus vie aikaani noin kymmenen sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoituksia on useampi satatuhatta. Taisi viimeksi näyttää salkkujen saldot n. 367 000€. Säästöjä joitain kymppitonneja, velaton talo ja muutama yhtälailla velaton sijoitusasunto löytyy. Eikä todellakaan ole koskaan käynyt pienessä mielessäkään hankkia pihaa mitään sähkövispilää. Ajan vain oikeita autoja.
Semmoisia harhoja Teppo nähnyt taas tänään salkuista ja taloista.
Olen kylläkin 47 vuotias nainen. Ainakin ollutbsem viimeisem 47 vuotta, eikä ole tullut ajatusta lähteä sukupuolea vaihtamaan, vaikka se toki muotia onkin.
Jännästi te mielikuvitusmiljonäärit aina näihin ketjuihin löydätte keulimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinähän se latautuu kun nukkuu eli en yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa herra mestarioganisoija, että miten sinä organisoit 700km ajomatkan pelkällä vessa/kahvinhakupaussilla jos ajat sellaisella töpseliautolla jolla on 300km range? Nykyinen polttikseni kun pystyy siihen.Ensinnäkään kuka pakottaa hankkimaan vain 300 rangella varustetun auton, nykymittapuulla se on jo aika köpö. Toisekseen kahvitauko riittää nykyään vetämään akun täyteen.
Ei ollut kyseessä kahvitauko, osaatko lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan illalla töpselin kiinni, 15 sekuntia. Lähden aamulla, toiset 15 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Omaa tyhmyyttä jos ajaa niin pitkää matkaa että siinä ei paljoa kotilataukset auta?"
Taasko ajetaan kusematta 1000km Lappiin?
Kumma kun teidän sähköuskovaisten älynlahjat ei kertakaikkiaan riitä ymmärtämään sitä, että tosiaan sellaiset ihmiset vastustaa eniten sähköautoja joiden käyttötottumuksiin se kaikkein huonoiten sopii.
Joo hirveästi nettisaduissa on näitä ihmisiä jotka ajelee kusematta 1000km Lappiin. Kuitenkin tosielämässä liikenneasemien parkkikset ovat täynnä myös krematorioita, miksiköhän? Ei näy mitään juoksurallia huussin ja parkkiksen välillä vaan sinne raastejonoon ne polttiskuskitkin kiltisti tulee kun vetävät pitkää matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa herra mestarioganisoija, että miten sinä organisoit 700km ajomatkan pelkällä vessa/kahvinhakupaussilla jos ajat sellaisella töpseliautolla jolla on 300km range? Nykyinen polttikseni kun pystyy siihen.Ensinnäkään kuka pakottaa hankkimaan vain 300 rangella varustetun auton, nykymittapuulla se on jo aika köpö. Toisekseen kahvitauko riittää nykyään vetämään akun täyteen.
Sellaisellahan itse tässä olet rehvastellut. Ei kun anteeksi, taisi olla 320km, sehän tosiaan muuttaa ihan täysin koko tilanteen.
Tosiasia on että itse en palaisi polttiksiin vaikka bensa ois ilmaista. Sen verran luksusta pitää elämässä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tule ikinä ostamaan sähköautoa enkä hybridiä. Ikää on 60+ joten markkinoilta löytyy polttomoottoriautoja loppuiäksi.
Aika surullista että joku haluaa ajella vanhanaikaisilla huonommilla autoilla hautaansa asti.
Mieti nyt vähän. Ajoa tulee vähän kun jää eläkkeelle. Salkku paljon tärkeämpi kun ikää on. En ole tuo henkilö mutta samanikäinen ja meillä ajoa tosi vähän. Työkin etänä ja lapset aikuisia. Järkevä päätös. Ei rahaa pidä hukkaan heittää. Surullinen olet sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla menee 10k ensimmäisenä vuotena pelkkään arvon alenemiseen. Siihen lisäksi kaikki muut autoilun kulut. Et sinä tuota muuksi saa väännettyä vaikka kuinka haluaisit.
Ei mene.
Minulla menee sen auton lainan LYHENTÄMISEN verran. Kun lyhennykset on tehty, on auton jäännösarvo kirjanpidossakin 0. Arvonalentuminen ei ole mikään "kulu" auton ostohinta on. Huomioit VAIN toisen. Tuo auton ostohintan kohdistetaan kuluiksi eri vuosille POISTOJEN kautta. Näin siitä arvonalentumisesta ei tarvitse välittää paskan vertaa, kuten ei paistinpannussakaan.
Yhä edelleen minun kuukausittaiset autoilun kustannukset OVAT pienemmät kuin bensa-autoni kuukausittaiset kulut oli.
Tässä on mukana polttoaineet, vakuutukset, huollot ja korjaukset, auton pesut, renkaat ja renkaiden vaihdot jne.
Menee. Jossain vaiheessa esim. vaihdat sen auton. Sanotaan, että ajat tuolla samalla rakkineella 10 vuotta ja olet kaavaillut sen arvoksi sitten 0 euroa. No se tekee 7000€ vuodessa keskimäärin + kaikki muut autoilun kulut tietysti. Se on ihan sama, miten sen kirjanpitoosi merkitset, koska sinä maksoit autostasi 70k ja sillä siisti. Se on todella paljon monelle.
Jokainen voi miettiä laittaako autoiluun 7000€ + muut kulut vuodessa vai ajaisiko sittenkin vähän halvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan. "vessa/kahvinhakupaussilla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan bensalenkkarin äo:lla varustettu ei ymmärrä realiteetteja elämässä. Ehkä sinulla oikeassa elämässäkin on Tenat alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotilataus vie aikaani noin kymmenen sekuntia.
Ei sinun aikasi kiinnosta ketään. Kyse on siitä kauanko sillä autolla kestää saada virtaa.
Hyvähän se on että kaltaisesi uunot maksavat jatkossakin kalliisti ajelemisestaan. Valtio kiittää. Ja me sähköautoilijat.