Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette rikkaista asuntosijoittajista, jotka pumppaa tuotot vuokralaisten Kelan tukirahoista?

Vierailija
23.09.2025 |

Liian vähän mietitään, että varakkaat saavat lähes kaiken köyhälle Kelalta tulevan rahan vuokratuottona.

Olen ollut vuokralainen opiskelijana ja nyt itse asuntosijoittaja.

Tänä Orpon hallituksen itsekkyyden aikakaudella olen alkanut miettiä, kuinka epäreilua ja epäeettistä asuntosijoittaminen on.

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Orpon hallitus tätä aloittanut vaan SDP.

Olen samaa mieltä että on sikamaista rikastuttaa itseään toisten kustannuksella. KOska koti on perusturvallisuus. 

Verottakaa 50 % voitoista. 

Ei helevetti mikä aasi! Kenen se perusturvallisuus sulle pitäisi ilmaiseksi hankkia? Kukaana ei sellaista laupeudentyönä tee. Tekisitkö itse, jos pystyisit?

Jos ajattelen itsäni. Maksan ilman asumistukea saman Aso käyttövastiketta, kuin maksaisin asuntolainaa. Ja alkupääoma on asossa valmiina. Lainaa en saa. Koska olen yksinhuoltaja ja suht pienituloinen. Niin ehkä pitäisis olla systeemi, jossa lainaa saisi sellaiset, jotka pankki katsoo riskiksi. Systeemi ei ole kaikille kikille sama, vaan osa on "riski-ihmisiä". Jokiaselle koti vain on tärkeä. 

Vierailija
142/143 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua näinä aikoina kun muilta riistetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä yksityisestä vuokranantajasta, joka Helsingissä perii alempaa vuokraa kuin Heka.

Jos joku pumppaa Kelan tukiaisia taskuihinsa, on se juuri Heka, joka korottaa vuokriaan jatkuvalla syötöllä. (plus kämpät karseita murjuja)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi