Mitä mieltä olette rikkaista asuntosijoittajista, jotka pumppaa tuotot vuokralaisten Kelan tukirahoista?
Liian vähän mietitään, että varakkaat saavat lähes kaiken köyhälle Kelalta tulevan rahan vuokratuottona.
Olen ollut vuokralainen opiskelijana ja nyt itse asuntosijoittaja.
Tänä Orpon hallituksen itsekkyyden aikakaudella olen alkanut miettiä, kuinka epäreilua ja epäeettistä asuntosijoittaminen on.
Kommentit (136)
Kyllä taitaa asuntosijoittajien kulta-ajat olle takanapäin. Asuntojen arvot ovat laskeneet hankintahinnoista, remontit nostavat vastikkeita ja myytyä ei saa.
Ei tämä systeemi tuota oikeata lisäarvoa tai kasvua. Valtio lihottaa asuntosijoittajia.
Oikeasta markkinataloudesta aika kaukana.
Nythän näitä hedelmiä korjataan.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen ei muuta huippuosaajia, koska he katsovat että tulovero on lähes 60 %, alvi korkea ja kaikenlaisia muitakin veroja on joka puolella niin että palkasta menee kaikkiin veroihin yhteensä noin 75 %. Sääkin on pimeää ja räntää ja kateellisia ihmisiä kaikkialla naarmuttamassa autoa, jos se ei ole vanha paska.
Toisaalla on aurinkoista, hiekkarannat, lämmintä, ihmiset eivät ole kateellisia ja verot pieniä niin että saa pitää palkkansa. Kukaan ei ole niin järjetön että valitsisi Suomen. Mutta oman maan kansalaisia kupataan huolella.
Miksi ne aurinkorantojen pummit vääntyvät tänne väkisinkin meidän elätettäväksi.
Joku haluaa asua Pillipiiparinkadulla, parvekkeellisessa asunnossa, rauhallisessa taloyhtiössä, josta aukeaa näköala puistoon. Omistan siitä talosta asunnon. Vuokraan sen markkinahintaan vuokralaiselle. Hitostako tiedän, miten hän vuokransa haalii kasaan. Yhtäkkiä olen pahis. Olisin voinut ne asuntorahat hassata tupakkaan, lottoamiseen, bulgarian matkoihin ja mopoiluun. Selittäkää, missä kohdin tein väärin ja ketä kohtaan?
Pitääkö kieltää voiton tekeminen myös kaikilla muilla tuotteilla? Esim. maanviljelijä ei saa saada voittoa myymistään tuotteista. Siirrytään suoraan kommunismiin missä valtio omistaa kaiken ja voiton tekeminen kielletään. Samalla loppuu yrittämishalut ja ollaan harmaassa pysähtyneessä maassa kuten Pohjois-Korea joka on vieläkin 50-luvulla ja näyttää siellä pysyvän kunnes kommunismi kaatuu. Vaikka edes nälänhätä ei ole saanut järjestelmää romahtamaan siellä, kun poliisivaltio tappaa kaikki tyytymättömyyttä valittavat.
he ovat niitä todellisia tukien väärinkäyttäjiä.
Jospa ratkaistaan ongelma niin että Kela ei maksa enää kenenkään vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Jospa ratkaistaan ongelma niin että Kela ei maksa enää kenenkään vuokraa.
Olen ehdottanut että yhteiskunnalta asuntoa tarvitsevat sijoitettaisiin isoihin parakkeihin yhteismajoitukseen. Samanlaiseen kuin armeijassa. Eli huone täyteen kerrossänkyjä ja jokaiselle oma lukittava lokero omaisuutta varten. Sieltä on helppo siirtyä ruokalaan missä on se ilmainen ruoka. Näin ei tarvitse Kelan maksaa kenenkään vuokraa tai antaa rahaa kaupassa käyntiin.
Google kertoo, että vuokralla asujista 10% saa asumistukea, että melkeen kaikki joutuu maksamaan ihan itse vuokransa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen ei muuta huippuosaajia, koska he katsovat että tulovero on lähes 60 %, alvi korkea ja kaikenlaisia muitakin veroja on joka puolella niin että palkasta menee kaikkiin veroihin yhteensä noin 75 %. Sääkin on pimeää ja räntää ja kateellisia ihmisiä kaikkialla naarmuttamassa autoa, jos se ei ole vanha paska.
Toisaalla on aurinkoista, hiekkarannat, lämmintä, ihmiset eivät ole kateellisia ja verot pieniä niin että saa pitää palkkansa. Kukaan ei ole niin järjetön että valitsisi Suomen. Mutta oman maan kansalaisia kupataan huolella.
Miksi ne aurinkorantojen pummit vääntyvät tänne väkisinkin meidän elätettäväksi.
No ne on ne pummit jotka tänne vääntäytyy. Mitähän luulet? Olisiko kelalla jotain tekemistä asian kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Google kertoo, että vuokralla asujista 10% saa asumistukea, että melkeen kaikki joutuu maksamaan ihan itse vuokransa.
Google kertoo?
Asumistuki on se joka määrittelee kaikille vuokran hinnan
Vierailija kirjoitti:
Google kertoo, että vuonna 2015 yli 60% vuokralla asujista sai asumistukea
Miltähän googlelta sinä asiaa kysyit
Vierailija kirjoitti:
AP haukkui tiestysti Orpoa, mutta etkö vasurina tiennyt, että esim. Halonen ja Ohisalo ovat niitä "rikkaita" asuntosijoittajia?
Vasemmiston asuntosijoitusbisness on sitä hyvää ja oikeiston sitä pahaa.
Näin meillä moni ajattelee. Tai ei ajattele yhtään. Suu vain vaahtoaa.
Olen saanut noin 85000 euroa vuokraamalla asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei Orpon hallitus tätä aloittanut vaan SDP.
Olen samaa mieltä että on sikamaista rikastuttaa itseään toisten kustannuksella. KOska koti on perusturvallisuus.
Verottakaa 50 % voitoista.
Ei helevetti mikä aasi! Kenen se perusturvallisuus sulle pitäisi ilmaiseksi hankkia? Kukaana ei sellaista laupeudentyönä tee. Tekisitkö itse, jos pystyisit?