Mitä mieltä olette rikkaista asuntosijoittajista, jotka pumppaa tuotot vuokralaisten Kelan tukirahoista?
Liian vähän mietitään, että varakkaat saavat lähes kaiken köyhälle Kelalta tulevan rahan vuokratuottona.
Olen ollut vuokralainen opiskelijana ja nyt itse asuntosijoittaja.
Tänä Orpon hallituksen itsekkyyden aikakaudella olen alkanut miettiä, kuinka epäreilua ja epäeettistä asuntosijoittaminen on.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavaa ja väärin. Täysin epäreilua, että rikkaat sijoittajat ostavat kelarajoilla uusia sijoitusasuntoja ja vähävaraiset eivät saa lainaa vaan ovat pakotettuja maksamaan rikkaille vuokraa. Ja rikkaat ostaa lisää riistokämppiä
Miten ratkaisisit?
Isoilla veroilla ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon verorahaa siirtyy köyhiltä rikkaille asuntobisneksessä
Kun tukia leikattiin, rakennusyrityksiä on mennyt konkurssiin ja ala sakkaa
Tämä ei johdu millään tavoin tukien leikkauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavaa ja väärin. Täysin epäreilua, että rikkaat sijoittajat ostavat kelarajoilla uusia sijoitusasuntoja ja vähävaraiset eivät saa lainaa vaan ovat pakotettuja maksamaan rikkaille vuokraa. Ja rikkaat ostaa lisää riistokämppiä
Miten ratkaisisit?
Isoilla veroilla ...
Suomessa on jo todella isot verot ja todella vähän "rikkaita". Maksajia lähtenyt JO muualle, siitähän uutisoitiin eikä ulkomailtakaan kukaan tule tänne "tienaamaan".
Aja vaan kaikki varakkaat pois, millaiseksi oletat köyhien aseman sen jälkeen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ratkaisisit?
Isoilla veroilla ...
Kun ne verot ovat nyt jo isot, maailman terävimmässä kärkijoukossa.
Asuntosijoittaminen on nimenomaan köyhän ainoa vaihtoehto sijoittaa. Jos itsellä on pääomaa, niin se kannattaa sijoittaa kyllä melkein mihin tahansa muuhun kuin asuntoon, sillä asunnon tuotto on paljon huonompi kuin esimerkiksi pörssisijoitusten. Jos omaa pääomaa ei ole, niin asuntosijoittaminen on ainoa vaihtoehto, sillä sitä voi tehdä lainatulla pääomalla. Kaikki asuntosijoittajat jotka tunnen, ovat tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, jotka ovat hankkineet sijoitusasunnon eläkepäivien turvaksi. Kenelläkään varakkaalla tuntemallani ihmisellä ei sijoitusasuntoa ole.
Ei yllätä nämä vastaukset sitten yhtään.
Suomessa on todella nuiva suhtautuminen kaikkeen sijoitustoimintaan, vaikka se hyödyttäisi monia monia monia... Ei. Rikastumisen keinoista lottovoitto on sallitumpi kuin yrittäjyys jne.
Katkerien ja kateellisten maa.
Aivan neutraali asia. Tosin vastustan kaikenlaisia tukia ja kannatan mahdollisimman laaja yksilön vapautta ja vastuuta. Itse vuokraan vain yrityksille, jotka takaa hyvät vuokralaiset. En halua pariin sijoitusasuntooni kelaelättejä.
Tämän ketjun aihe tiivistettynä: Rikkaille rikastumiskielto, koska olemme jo valmiiksi kateellisia. Kaikki lisärikastuminen on väärin kateuden vuoksi, vaikka he elättävät köyhätkin veroillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ratkaisisit?
Isoilla veroilla ...
Suomessa on jo todella isot verot ja todella vähän "rikkaita". Maksajia lähtenyt JO muualle, siitähän uutisoitiin eikä ulkomailtakaan kukaan tule tänne "tienaamaan".
Aja vaan kaikki varakkaat pois, millaiseksi oletat köyhien aseman sen jälkeen??
Tämä on totta ja kun yhteiskunnan varakkaimmat lähtevät, köyhien olot heikkenevät. Itsekin olen muutamassa ulkomaille ensi keväänä. Olen jo siirtänyt osan omaisuudestani Suomen ulkopuolelle. En luota enää omaisuudensuojaan Suomessa; sitä tullaan todennäköisesti heikentämään tulevaisuudessa. En edes uskalla ajatella, mitä himmeleitä demarivetoinen hallitus kehittää varallisuuden verottamiseksi seuraavalla hallituskaudella. Jo nyt pääomavero on ihan posketon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ratkaisisit?
Asumistuki vain työttömille ja sairaille. Tai mielummin työttömyystuki niin suureksi että asumistuki pois kokonaan työttömiltä. Työntekijän täytyy saada sellaista palkkaa, että voi maksaa itse asumisensa. Asumistuki on laskenut myös palkkoja kun työntekijät saavat asumiskulunsa kelasta.
Aika riski ottaa omistamaansa asuntoon kelaelätti, joka voi olla aivan tuuliajolla elämässä ja paskoa asunnon täysin. Maksukyvyttömiähän he ovat maksamaan korvauksia rikkomastaan asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vääristynyt näkemys sinulla on kuinka yhteiskunta toimii. Hallituksella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
No ei kokonaisuudessaan, mutta nykyään jos jäät työttömäksi niin sinun pitää myydä asuntosi sijoittajalle ja maksaa hänelle sitten vuokraa, koska et saa muuten asumistukea.
Joo tätä en käsitä. Ymmärrän vielä sen, että lainojen osuutta ei tueta mutta en sitä, miksi vastikkeisiin ei saa tukea. Tämä pakottaa ihmisiä ulos omistusasunnoistaan.
Rikkaille vain suunnitellaan lisää veroja tai muita vaikeuksia, vaikka moni heistä jo nyt luovuttaa reilusti yli puolet tienaamastaan valtion kautta köyhille. Kateuden aiheuttama rikkaiden riisto ajaa heidät maasta ulos ja siihen loppuu verotulot. Köyhistä ei ole maksamaan omia menojaan joten koko yhteiskunta romahtaa kun maksukykyiset lähtevät maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ratkaisisit?
Isoilla veroilla ...
Miten se että kaadetaan enemmän verorahoja muuttajiin ratkaisee tämän sinusta?
Tämä on totta ja kun yhteiskunnan varakkaimmat lähtevät, köyhien olot heikkenevät. Itsekin olen muutamassa ulkomaille ensi keväänä. Olen jo siirtänyt osan omaisuudestani Suomen ulkopuolelle. En luota enää omaisuudensuojaan Suomessa; sitä tullaan todennäköisesti heikentämään tulevaisuudessa. En edes uskalla ajatella, mitä himmeleitä demarivetoinen hallitus kehittää varallisuuden verottamiseksi seuraavalla hallituskaudella. Jo nyt pääomavero on ihan posketon.
Tämä. Vasemmiston puheet ovat romuttaneet omankin uskoni omaisuudensuojaan. Koko sivistyneen valtion perusta on romahtamassa.
Kenenkään ei ole pakko vuokrata itselleen asuntoa asuntosijoittajilta. Jos sitten menee vuokraamaan, niin tietysti maksaa asunnostaan sovitun vuokrasumman.
Työttömyyden iskiessä vuokranmaksu voi vaikeutua, ja on pakko hakea asumistukea sen maksamiseen.
Vuokra-asuntojen vuokrat ovat samaa tasoa riippumatta siitä onko vuokranantaja kaupunki tai asuntosijoittaja. Helsingissä on joissakin kaupunginosissa kaupungin omistaman Heka:n vuokra-asunnot kalliimpia kuin asuntosijoittajien asunnoistaan perimät vuokrat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä minkä takia asuntosijoitusta hehkutetaan. Ensin maksat vastikkeen ja verot, jonka jälkeen itse vuokratulo on reilusti alle puolet vuokran määrästä. Siihen päälle vielä vuokralaisriski, niin eipä kannata. Mieluummiin laitan rahani pörssiin kansainvälisiin suuryhtiöihin.
Senkus. Me muut h a j a u t e t a a n. Oletko sellaisesta termistä kuullut koskaan? Luuletko ettei meillä asuntosijoittajilla ole muita sijoituksia?
Menisitte oikeisiin töihin.
Köyhiä ärsyttää että osa laittaa rahat sijoituksiin jotka tuottavat. Köyhien mielestä rahat pitäisi käyttää heti juhlimiseen ja päihteisiin, kokonaisuudessaan, niin että rahaa ei jää mihinkään tileille tai osakkeisiin yms. joka voisi tuottaa jotain. Näin he itse toimivat ja se on syynä heidän köyhyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Vasemmiston puheet ovat romuttaneet omankin uskoni omaisuudensuojaan. Koko sivistyneen valtion perusta on romahtamassa.
Kun siirsit omaisuuttasi ulkomaille, niin muistitko ottaa ne vuotavat kumisaappaasi mukaan vai jäikö niistä toinen tänne Suomeen?
Miten ratkaisisit?