Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette rikkaista asuntosijoittajista, jotka pumppaa tuotot vuokralaisten Kelan tukirahoista?

Vierailija
23.09.2025 |

Liian vähän mietitään, että varakkaat saavat lähes kaiken köyhälle Kelalta tulevan rahan vuokratuottona.

Olen ollut vuokralainen opiskelijana ja nyt itse asuntosijoittaja.

Tänä Orpon hallituksen itsekkyyden aikakaudella olen alkanut miettiä, kuinka epäreilua ja epäeettistä asuntosijoittaminen on.

Kommentit (225)

Vierailija
221/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Itä-Suomessa asuntojen ja talojen hinnat ovat romahtaneet. Vuokrataso ei silti käytännössä ole alentunut lainkaan. Täällä voi siis hankkia kohtuullisen tuoton ostamalla halvan asunnon tai talon, ja laittamalla sen vuokralle. 

Itselläni on perintötalo, jota olen koettanut turhaan myydä jo vuosikausia. Onneksi vuokratulo on aika hyvä, ja antaa mahdollisuuden pitää talo kunnossa. Olen myös kyennyt rahoittamaan jotain perusparannuksia, jotka nostavat talon arvoa ja hyödyttävät myös vuokralaista.

En minä koe tässä olevani mikään riistäjäsika. Toki pyrin mahdollisimman hyvään tuottoon näissä olosuhteissa.

Vierailija
222/225 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinun miekestäsi tilanne pitäisi korjata?

a) sijoitusasuntojen omistaminen kielletään

b) kaikki muut vuokra-asunnot paitsi kaupungin omistamat, kielletään

C) muu, mikä?

Sijoitusasuntoihin ei tukea.

Eli tukea saa vain kaupungin omistamiin asuntoihin. Riittääkö nämä asunnot kaikille, vai pitääkö alkaa rakentamaan lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/225 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitää tarjota heille asunnot, eikä julkinen sektori halua sijoittaa seiniin.

Vierailija
224/225 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Itä-Suomessa asuntojen ja talojen hinnat ovat romahtaneet. Vuokrataso ei silti käytännössä ole alentunut lainkaan. Täällä voi siis hankkia kohtuullisen tuoton ostamalla halvan asunnon tai talon, ja laittamalla sen vuokralle. 

Itselläni on perintötalo, jota olen koettanut turhaan myydä jo vuosikausia. Onneksi vuokratulo on aika hyvä, ja antaa mahdollisuuden pitää talo kunnossa. Olen myös kyennyt rahoittamaan jotain perusparannuksia, jotka nostavat talon arvoa ja hyödyttävät myös vuokralaista.

En minä koe tässä olevani mikään riistäjäsika. Toki pyrin mahdollisimman hyvään tuottoon näissä olosuhteissa.

Vastikkeet ja korjauskustannukset eivät ole romahtaneet. Ei vuokraa voi niiden alle tiputtaa ja jotain voittoakin kai olisi tarkoitus saada.

Vierailija
225/225 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki on SDP:n tekosia. Kätevä lypsää verorahoja demareiden valtaamalla vuokrabisneksellä. Moni vassari vinkuu veroparatiiseista ja sellainen löytyy Hakaniemestä. Ay-liikkeillä valtavat omaisuudet, eivätkä maksa veroja mistään, niin miksihän vasemmisto ei niistä ulise? Onko sekin sitä parempaa rikkautta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi