Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette rikkaista asuntosijoittajista, jotka pumppaa tuotot vuokralaisten Kelan tukirahoista?

Vierailija
23.09.2025 |

Liian vähän mietitään, että varakkaat saavat lähes kaiken köyhälle Kelalta tulevan rahan vuokratuottona.

Olen ollut vuokralainen opiskelijana ja nyt itse asuntosijoittaja.

Tänä Orpon hallituksen itsekkyyden aikakaudella olen alkanut miettiä, kuinka epäreilua ja epäeettistä asuntosijoittaminen on.

Kommentit (225)

Vierailija
161/225 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

C). Ostakoon valtio pikku kaksioni, jota vuokrailen yo: n nurkilta. Maksakoon käyvän hinnan siitä niin alankin jakaa 3: lle jälkeläiselleni verottoman summan muk.ennakkoperintöjä. Osan summasta laitan terveyden/ myös mielenterv.hoitooni, siitä hyötyy yhteiskunnan ja yksit.palvelun tuottajat. Säästettävä vähän myös tulevan hoitotarpeeni varalle. Hyväntekeväisyyteen antaisin myös tunne/ järki/ katsomus motiivilla. Tuloksena olisi siis  tyytyväisyyttä ajoissa monille.

Vierailija
162/225 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kukaan taida vuokrata tappiolla ainakaan ventovieraille. Asunnosta koituu omistajalla kuluja kuten vastikkeen maksu ja korjauskustannukset. Vuokratulosta joutuu myös maksamaan veroa valtiolle. Vuokralaisen kannalta asunto on varmaan hyvä juttu jos vaihtoehtona on asunnottomuus tai majoitus tettassa. 

Mä vuokraan tappiolla ventovieraalle. Korkojen nousu ja taloyhtiön lainat ovat aiheuttaneet sen, että persnettoa tulee. Mulla on pitkäaikainen työssäkäyvä vuokralainen. Kokemusta on näistä kela-tyypeistä ja oppirahat on maksettu. Mulle jäisi tappiota asunnon myynnistä ja annan sen halvalla äitini käyttöön, kun hän ikääntyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/225 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi mä nauraisin räkäistä naurua jos tässä pikkukaupungissa, jossa asun ja mulla on sijoituskämppä, päätettäisiin kieltää yksityiset vuokra-asunnot. Siinäpä muuttaisivat kaupungin vuokrakämppiin, joissa ei täällä asu kuin ongelmaihmisiä ja alueet on sotkuisia ml ihmisten sontaläjät ympäriinsä. Mukavaa, eikö? Nyt sentään jotkut pääsee rauhallisempiin ja siisteihin asuntoihin.

Mulla on ollut todella mukavia ja siistejä opiskelijoita vuokralaisina, mutta niinpä vaan Kela maksaa osan heidänkin asumisestaan. Opiskelijoillekko pitäisi antaa myös niitä kaupungin asuntoja esim lapsiperheiden sijaan? Miettikää nyt pikkuisen, mitä aivopieruja päästelette suuressa kateudessanne. Pienemmillä paikkakunnilla ei todellakaan riitä kunnan asuntoja kaikille halukkaille. 

Vierailija
164/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä on varmaa, on että ap ei ole asuntosijoittaja vaan paska trolli.

Vierailija
165/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, kuulun tavallaan heihin. Asuntojen määrää on tarkoitus lisätä.

Vierailija
166/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, avaus tosiaan joku provo mutta silti; käytännössä siis halutaan että vaihtoehdot ovat joko kadulle tai omistuskämppä, vuokra-asuntoja ei saisi olla? Mitä helvettiä?

Vierailija
167/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistat itse asunnon et saa asumistukea.

Sijoittaja omistaa asuntosi saat asumistukea.

Vierailija
168/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, avaus tosiaan joku provo mutta silti; käytännössä siis halutaan että vaihtoehdot ovat joko kadulle tai omistuskämppä, vuokra-asuntoja ei saisi olla? Mitä helvettiä?Maksetussa omistusasunnossa vastike 200e...Ei asumistukea

Siirryt vuokralle. Vuokra 700e... Saat asumistukea.

Kumpi valtiolle kannattavampaa ?

Vierailija
169/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, avaus tosiaan joku provo mutta silti; käytännössä siis halutaan että vaihtoehdot ovat joko kadulle tai omistuskämppä, vuokra-asuntoja ei saisi olla? Mitä helvettiä?Maksetussa omistusasunnossa vastike 200e...Ei asumistukea

Siirryt vuokralle. Vuokra 700e... Saat asumistukea.

Kumpi valtiolle kannattavampaa ?

Miten tämä liittyy mitenkään otsikkoon, eli siihen että asuntosijoittaminen olisi "epäeettistä"?

Vierailija
170/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla laki, ettei saa omistaa kuin yhden sijoitusasunnon per kansalainen.

Vierailija
171/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So? Pitäisikö omistusasujankin siis saada asumistukea?

Vierailija
172/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitäisi olla laki, ettei saa omistaa kuin yhden sijoitusasunnon per kansalainen.

Miksi ihmeessä? Kuulostaa Neuvostoliitolta.

Vierailija
173/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset asuntosijoittajat ovat pieni tekijöitä. Suurin ongelma ovat nämä Kojamot sun muut, jotka takovat suuria voittoja verovapaasti. Tämä verovapaus mm. ammattiliitoilta pitäisi saada asap korjattua!

Vierailija
174/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vihaat kansalaisia? Vuokra-asuntoja tarvitaan eikä niitä voi verovaroin antaa halvalla ihmisten käyttöön, kun on liian vähän veronmaksajia ja liikaa tukia hamuavia.  Joku katto on oltava pään päällä.

Eli hätiin rientävät sitten ulkomaiset suursijoittajat ja kaiken maailman kojamot, joilla on paljon korkeammat vuokrat kuin yksityishenkilöillä. 

Vierailija
175/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kommentissa ei kuulu järjen ääni eikä edes kateus, vaan katkeruus.

Vierailija
176/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se asuntosijoittajien syy, että asukas nyrhii laiskuuttaan kelalta rahat? Tuskin ne sijoittajat asuntoja ostaessaan ovat kelan rahojen perässä. Mites nämä isot vuokrayhtiöt? Samanlailla ne tekevät voittoa? Mihin nämä kelarotat pitäisi sijoittaa? Kelan ostettava asuntoja heille? Kertokaapas näihin vastaukset!

Sun mutsi on kelarotta! 

Vierailija
177/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä minkä takia asuntosijoitusta hehkutetaan. Ensin maksat vastikkeen ja verot, jonka jälkeen itse vuokratulo on reilusti alle puolet vuokran määrästä. Siihen päälle vielä vuokralaisriski, niin eipä kannata. Mieluummiin laitan rahani pörssiin kansainvälisiin suuryhtiöihin.

ENSIN ei makseta veroja. VEROT maksetaan vasta siitä vuokrauksen VOITOSTA. 

Vierailija
178/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossainhan sitä köyhienkin on kai asuttava. Missä sitten, jos ei olisi asuntosijoittajia? 

Vierailija
179/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vasta heräsit, sitähän ne sijoittajat on aina tehneet, kupanneet järjestelmästä sen minkä pitäisi kohdistua ihan toisen väestöryhmään.

Vierailija
180/225 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So? Pitäisikö omistusasujankin siis saada asumistukea?

Taspuolisuuden nimissä kuitenkin kyllä, ehtona että siitä on velkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi