Mitä mieltä olette rikkaista asuntosijoittajista, jotka pumppaa tuotot vuokralaisten Kelan tukirahoista?
Liian vähän mietitään, että varakkaat saavat lähes kaiken köyhälle Kelalta tulevan rahan vuokratuottona.
Olen ollut vuokralainen opiskelijana ja nyt itse asuntosijoittaja.
Tänä Orpon hallituksen itsekkyyden aikakaudella olen alkanut miettiä, kuinka epäreilua ja epäeettistä asuntosijoittaminen on.
Kommentit (136)
Paljon verorahaa siirtyy köyhiltä rikkaille asuntobisneksessä
Helsinkiläinen ajattelutapa. Suurin osa Helsinkiläisistä varakkaita.
Varma tuotto. Vaadit vielä suoramaksut kelalta itsellesi vuokrasopimuksen ehdoissa.
Kuinka vääristynyt näkemys sinulla on kuinka yhteiskunta toimii. Hallituksella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun tukia leikattiin, rakennusyrityksiä on mennyt konkurssiin ja ala sakkaa
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vääristynyt näkemys sinulla on kuinka yhteiskunta toimii. Hallituksella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
No ei kokonaisuudessaan, mutta nykyään jos jäät työttömäksi niin sinun pitää myydä asuntosi sijoittajalle ja maksaa hänelle sitten vuokraa, koska et saa muuten asumistukea.
Kansan edustajat määrää itse palkkionsa, samoin sopeutus rahat ja muut eläke turvat, jos systeemi on tehty sellaiseksi, jokaiselle kelpaa ilmainen raha.
Miten sinun miekestäsi tilanne pitäisi korjata?
a) sijoitusasuntojen omistaminen kielletään
b) kaikki muut vuokra-asunnot paitsi kaupungin omistamat, kielletään
C) muu, mikä?
Älä sitten vuokraa yksityiseltä. Ei kai kukaan nyt huvikseen talkoo työnä vuokraa asuntoaan.
Mä en ymmärrä minkä takia asuntosijoitusta hehkutetaan. Ensin maksat vastikkeen ja verot, jonka jälkeen itse vuokratulo on reilusti alle puolet vuokran määrästä. Siihen päälle vielä vuokralaisriski, niin eipä kannata. Mieluummiin laitan rahani pörssiin kansainvälisiin suuryhtiöihin.
Vedetään erittäin tiukka vuokrakatto päälle. Johan katoaa asuntosijoittajat. Samalla tosin katoavat vuokra-asunnot ja lähes jokainen pyrkii omistamaan asuntonsa.
Sepä. Valtio voisi koska vaan rakentaa lisää vuokra-asuntoja, ottaa voitot valtiontalouden paikkaamiseen ja saada koko kansan ylös tästä talouskuopasta! Keksiikö kukaan mitään syytä,miksi valtio antaa kaiken tuon herkun yksityisten kansalaisten nautittavaksi? Valtio käyttäytyy ihan kuin vuokraaminen ei olisi tuottavaa...hetkinen...
Nyt täällä on sellaiset sijoitusasiantuntijat paikalla, joita kipeästi tarvitsen. Mulla on 2 sijoituskämppää ja molemmat tuottaa tappiota joka kuukausi, jonka paikkaan raskaasti verotuista palkkatuloistani. Mitä olen tehnyt väärin? Täällä asiantuntija mainitsi varmasta voitosta! Anna neuvot, oi oraakkeli!
Ei ole ollenkaan kannattavaa bisnes.
Taloyhtiön remontit vie tuottoa paljon. Tyhjät kuukaudet, välityspalkkio melkein tonni.
Vierailija kirjoitti:
Kansan edustajat määrää itse palkkionsa, samoin sopeutus rahat ja muut eläke turvat, jos systeemi on tehty sellaiseksi, jokaiselle kelpaa ilmainen raha.
Yhdyssanat ovat ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tukia leikattiin, rakennusyrityksiä on mennyt konkurssiin ja ala sakkaa
Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinun miekestäsi tilanne pitäisi korjata?
a) sijoitusasuntojen omistaminen kielletään
b) kaikki muut vuokra-asunnot paitsi kaupungin omistamat, kielletään
C) muu, mikä?
Lakkautetaan asumistuki.
Vierailija kirjoitti:
Sekä kojamoille sun muille verovapaille yhdistyksille
Kukaan ei aikaisemmin ole viitsinyt asialle mitään tehdä, ennen kuin vasta nyt, kun opiskelijat siirrettiin takaisin asumislisän piiriin ja asumistukia leikattiin. Eipä sille juuri muuta voi tehdä, koska järjestelmä on tällaiseksi vuosien saatossa rakennettu
Yhteiskunnan syöpä.