Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette rikkaista asuntosijoittajista, jotka pumppaa tuotot vuokralaisten Kelan tukirahoista?

Vierailija
23.09.2025 |

Liian vähän mietitään, että varakkaat saavat lähes kaiken köyhälle Kelalta tulevan rahan vuokratuottona.

Olen ollut vuokralainen opiskelijana ja nyt itse asuntosijoittaja.

Tänä Orpon hallituksen itsekkyyden aikakaudella olen alkanut miettiä, kuinka epäreilua ja epäeettistä asuntosijoittaminen on.

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan tuossa kuviosa hyötyvät. Yksi ihmisarvoisen elämän ja toinen huolehtii tämän suojasta, saaden siitä oman korvauksensa. 

Vierailija
22/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon verorahaa siirtyy köyhiltä rikkaille asuntobisneksessä

Kun tukia leikattiin, rakennusyrityksiä on mennyt konkurssiin ja ala sakkaa

Ei johdu tuista tuo rakennusliikkeiden konkurssit, mutta eihän vajaa usko mitään vaikka se on seikkaperäisesti sata kertaa sulle kerrottu. 

Miten on muka mahdollista, että rakentaminen alkoi sakkaamaan jo kauan ennen kuin yhtäkään tukea oli edes leikattu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täällä on sellaiset sijoitusasiantuntijat paikalla, joita kipeästi tarvitsen. Mulla on 2 sijoituskämppää ja molemmat tuottaa tappiota joka kuukausi, jonka paikkaan raskaasti verotuista palkkatuloistani. Mitä olen tehnyt väärin? Täällä asiantuntija mainitsi varmasta voitosta! Anna neuvot, oi oraakkeli! 

Olet ostanut ne sijoitukseen ja jotkut sijoitukset ovat huonoja. Ei ne kaikki tuo rahaa, suurin osa vain vie, vaikka kuinka tekisi taikatemppuja ja usko on kova. Olet ilmeisesti ottanut liian isolla velkavivulla asuntosi ja nyt kun korot ovat terveellä pohjalla niin et ole laskenut tarpeeksi perusteellisesti riskiäsi. Kaksi vaihtoehtoa: joko luotat alkuperäiseen sijoitusstratrgiaasi tai myyt asunnon 

Vierailija
24/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuja. Olen itsekin sellainen joskaan en rikas, korkeintaan varakas. Ei se tyhmä ole koka hyödyntää täysin laillista systeemiä. Tyhmiä ovat ne jotka ovat systeemin luoneet.

Vierailija
25/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä skenaario että Suomessa kiellettäisiin lailla asuntosijoittaminen yksityisiltä. Kunnat joutusivat rakentamaan miljardeilla vuokrataloja nopeasti. Vaikuttaisi varmasti veroprosenttiin. Kun tulisi tilanne että väkimäärä laskisikin nopeasti (osa kelan eläteistä palaa kotimaahansa) niin kunnille jäisi ylläpidettäväksi melkoinen määrä tyhjiä asuntoja. Tietenkin niitä voisi yrittää myydä, kunhan kaikki vuokralaiset häädetty talosta ensin. Ei kukaan osta omistusasuntoa talosta jossa osa asunnoista kunnan vuokralääviä.

Vierailija
26/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täällä on sellaiset sijoitusasiantuntijat paikalla, joita kipeästi tarvitsen. Mulla on 2 sijoituskämppää ja molemmat tuottaa tappiota joka kuukausi, jonka paikkaan raskaasti verotuista palkkatuloistani. Mitä olen tehnyt väärin? Täällä asiantuntija mainitsi varmasta voitosta! Anna neuvot, oi oraakkeli! 

Myy pois, niin pääset siitä tuskasta. Sulla on yhteiskunnan kustantama omaisuus nyt siinä ja kehtaat valittaa korkeista veroista

Vierailija
27/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen omistanut kiinteistön ja nykyään kela-rahalla vuokralla. Minusta on ihan kiva kun ei tarvitse huolehtia mistään. Toki se että vuokranantajan soisin olevan kohtuullinen "isäntä" enkä ahne, eli huolehtivan myös asunnon kunnosta ja siitä että se mahdollistaa aidosti hyvän elämän, eikä ole esim. joku myrkky-homepommi. 

Eivät kaikki halua olla kiinteistönomistajia. Kaikki eivät halua virkata villasukkiakaan. Sinkkunaisena olen mieluummin vuokralainen kuin esim. jonkun miehen patja. Moni nainen pakenee vuokralle väkivaltaisista liitoista, eikä silti omaa kiinnostusta kiinteistön omistukseen tai hoitoon, vaan elelevät ihan mielellään vuokralla, kiltisti. 

Vierailija
28/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vääristynyt näkemys sinulla on kuinka yhteiskunta toimii. Hallituksella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. 

Joskus on hankala ymmärtää lukemaansa. Tässä aloittaja pohti tuota meidän maassamme pitkään ollutta systeemiä, joka mahdollistaa varakkaiden hyötymisen verorahoista suoraan.

Suomen ilmapiiri ja talous on kiristynyt. Velka kasvaa, vaikka leikkauksia ja säästöjä on tehty. Aloittajan mielestä nykyhetkeen suhteutettuna Suomessa asuntosijoitustoiminta ei tunnu hänestä reilulta ja eettiseltä.

Vierailija
29/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP haukkui tiestysti Orpoa, mutta etkö vasurina tiennyt, että esim. Halonen ja Ohisalo ovat niitä "rikkaita" asuntosijoittajia?

Vierailija
30/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinun miekestäsi tilanne pitäisi korjata?

a) sijoitusasuntojen omistaminen kielletään

b) kaikki muut vuokra-asunnot paitsi kaupungin omistamat, kielletään

C) muu, mikä?

Lopettaa leikkaaminen kaikista köyhimmiltä ja lapsilta?

Vierailija
31/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vain, joka saa asuntolainan, voi ostaa asunnon ja vuokrata sen vaikkapa muualta tulleelle "avun tarpeessa" olevalle, tätä tehdään paljon.

Kela maksaa vuokrat ja vuokrilla lyhennät asunolainan pois ja 15 vuotta ja hupsista, Kela on ostanut sinulle tuon asunnon.

Minusta näiden asuntojen tulisi jäädä Kelalle/valtiolle, kun he sen maksavat, nyt he ostavat näitä asuntoja rikkaille.

Vierailija
32/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mieluummin pummit kadulle ja sillan alle. Sijoittajana löydän parempia ja ennenkaikkea paljon mukavampia sijoituskohteita kuin pummien kanssa nahistelu.

Vierailija
33/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vuodatuksesta ei saa selvää kukaan. Hakutaanko taas kokoomusta vai asuntosijoittajia, joka on eri asia?

Ap, kerro, niin tiedämme lähteä mukaan haukkumakuoroon!

Vierailija
34/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vääristynyt näkemys sinulla on kuinka yhteiskunta toimii. Hallituksella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. 

Joskus on hankala ymmärtää lukemaansa. Tässä aloittaja pohti tuota meidän maassamme pitkään ollutta systeemiä, joka mahdollistaa varakkaiden hyötymisen verorahoista suoraan.

Suomen ilmapiiri ja talous on kiristynyt. Velka kasvaa, vaikka leikkauksia ja säästöjä on tehty. Aloittajan mielestä nykyhetkeen suhteutettuna Suomessa asuntosijoitustoiminta ei tunnu hänestä reilulta ja eettiseltä.

Valtion tehtävä on huolehtia kansalaisistaan ja se on fakt,a että 100% kansalaisista EI tule koskaan halua omistaa kiinteistöä, sillä se ei yksinkertaisesti sovi heidän erikoistumiseensa. Tuo järjestelmä on syntynyt tarpeesta, ei ole keksitty.

Jos haluatte maalittaa epäeettistä bisnestä niin kääntäkää katseenne lasuun ja soteen. Kompleksinen, mutta äärimmäisen tuhoisa ja negatiivinen järjestelmä joka on pitkään pönkittänyt asemaansa vakavien seksuaalirikosten ja esim. lapsenryöstöjen ja ihmiskaupan palkollisena suorittajana. 

Tarvitsevalle asunnon välittäminen ei ole mitään näihin rikoksiin verrattuna. Joissa siis teko on monella tasolla ihmisoikeuksien vastainen ja lisäksi sitä peritään vielä erittäin suuri hinta nimenomaan valtion kassasta.

Vierailija
35/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on rikas ja asuu ok-talossa. Siksi haukkuu meitä vuokralla asuvien vuokraisäntiä.

Vierailija
36/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi asuntosijoittajia, aika moni asuisi metsässä hajumajassa tai sillan alla. Ehkä Ap:kin. 

Vierailija
37/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollenkaan kannattavaa bisnes. 

Taloyhtiön remontit vie tuottoa paljon. Tyhjät kuukaudet, välityspalkkio melkein tonni. 

Miksi et vuokraa suoraan itse ? Jää välityspalkkio pois. Näin  itse tein

Vierailija
38/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset selvästi arvostaa koska äänestävät kokoomuslaisia sekä pressaksi että ministereiksi. Toki myös osa vihreiden edustajista harrastavat tätä koska se on teknisesti laillista mutta moraalisesti tietenkin väärin varsinkin jos on kansanedustaja. 

Vierailija
39/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan tuossa kuviosa hyötyvät. Yksi ihmisarvoisen elämän ja toinen huolehtii tämän suojasta, saaden siitä oman korvauksensa. 

Ja veronmaksajat antaa rahaa asuntosijoittajille.

Vierailija
40/141 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisiä ketjualoituksia syntyy vähän väliä. Olenkin aina miettinyt, mikä on ketjun avaajan älykkyysosamäärä. Toki sen voi arvata suurinpiirtein, suuntaaantavasti, mutta tilastotieteilijänä kiinnostaisi faktat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi