Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kyllä ymmärrä miten voi saada ruokaostokset 30 eurolla viikossa yhdelle hengelle

Vierailija
01.07.2026 |

Ostin juuri makaronilaatikko ainekset ja näihin meni jo 7e. Sitten 2 maitoa ja leipää näihin meni jo 4e. Ja kauraryynejä, perunoita, noista saa iltapalaa sitten. Lisäksi pitäisi ostaa marjat, hedelmät, kala, kasvikset, pähkinät.. Ja nämä ruuat riittää vain noin ke- torstaille! Lisäksi kävin lidlissä, halvimmassa kaupassa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisen koosta, aktiivisuudesta, ruokavaliosta.

Vierailija
2/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei henget tarvitse ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat on tuhtia porukkaa. Kaikki ei syö kahta suklaalevyä päivässä.

Vierailija
4/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ei tarvitse maitoa. Leivo leipä itse. 

Vierailija
5/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen sitä leipääkään tarvitse. 

Vierailija
6/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaali noin euron kilo. Porkkanoita noin 2 euroa kilo. Muutaman päivän kasvikset kolmella eurolla.

Vierailija
7/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttee kahviin

Vierailija
8/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikokoinen, kevyttä työtä tekevä, hyvä hyötysuhde siihen, mitä syö. 

Ja ei ruoki biojäteastiaa.

Vierailija
9/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha tulee metsästä, kala merestä ja kasvikset maasta. Syön kaksi kunnon ateriaa päivässä, enkä mussuta koko ajan jotakin. 

Vierailija
10/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttee kahviin

No, ei ihminen tarvitse sitä kahviakaan. Vain typerys istuu vapaaehtoisesti avannossa ja valittaa, että vesi on kylmää.

Vierailija
11/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintoja, valintoja ja valintoja. 

Vierailija
12/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en syö samoin kuin aloittaja, mutta samaa ihmettelen treenaavana ja pienikokoisena naisena.

Leipää en syö ollenkaan, pastaa joskus. Yleensä ruokailut on mallia joku kulho tai lautanen johon kokoan mitä haluan syödä. Tai joku riisipohjainen pataruoka jossa lihaa ja/tai papuja. 🤷

Tottakai ihminen voi pärjätä viikossa sillä 30 EUR, mutta en ehkä kestäisi sellaista ruokavaliota. Ja kun juon kahvia ja tykkään herkuista ja hedelmistä, marjoista yms niin sekin toisi lisäkuluja. Ruokakauppaan menee melkein 400 EUR kuukaudessa. Toki siihen kuuluu joku hammastahna ja -lanka, uusi harja, vessapaperi, shampoo, hoitoaine, käsisaippua, mutta noita ei tule joka viikko. 

Vierailija
13/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, 30 euron ruokabudjetilla et osta valmista leipää vaan jauhoja. Et kai jauhelihaa ostanut? Soijarouhetta lihan sijaan. 

Marjat kerätään metsästä.

Pähkinät: osta halvimpia maapähkinöitä ( Juu, tiedetään. Eivät ole "oikeita" pähkinöitä.)

Kala: Sitä ostetaan silloin kun on max 6-10 euroa kilo. Muuten ongit mato-ongella ilmaiseksi/ syöt halvimpia kalapuikkoja.

Kasvikset. Nyt voi ostaa muutakin kuin pakastekasviksia max 2€/ kilo. Nytkin oli jossain tomaattitarjous 1,29/kilo.

Vierailija
14/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Mulla menee 16- 23 € viikon ruokiin.

M 173 79

Vierailija
15/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se on, kun on kehopositiivinen ihralöllykkä: suurin osa valveillaoloajasta menee syömiseen 🤭 Ja sitten taas kohta ihmettelet, kun laihtuminen on niin vaikeaa....

Vierailija
16/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttee kahviin

Kahviin laitetaan kermaa.

Vierailija
17/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe bolognese ainekset maksaa 5€ ja siitä syö 4 päivää, siihen lisäksi omenoita ja banaania, kaurapuuroa niin helposti elää 15€ per viikko.

Vierailija
18/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää 30 euroa viikossa ruokaan. En juo kahvia, enkä osta herkkuja. Viime kesänä poimin pakastimeen marjat ja aion myös tänä kesänä poimia. Periaatteessa en osta mitään sellaista, mitä en välttämättä tarvitse esimerkiksi tuoremehua. Olen myös pienikokoinen nainen. Kaikki me ollaan erilaisia, jopa syömisen suhteen.

Vierailija
19/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat leipää, kun sitä saa ilmaiseksi niin paljon kun jaksaa kantaa?

Vierailija
20/31 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, 30 euron ruokabudjetilla et osta valmista leipää vaan jauhoja. Et kai jauhelihaa ostanut? Soijarouhetta lihan sijaan. 

Marjat kerätään metsästä.

Pähkinät: osta halvimpia maapähkinöitä ( Juu, tiedetään. Eivät ole "oikeita" pähkinöitä.)

Kala: Sitä ostetaan silloin kun on max 6-10 euroa kilo. Muuten ongit mato-ongella ilmaiseksi/ syöt halvimpia kalapuikkoja.

Kasvikset. Nyt voi ostaa muutakin kuin pakastekasviksia max 2€/ kilo. Nytkin oli jossain tomaattitarjous 1,29/kilo.

Soijarouhetta. Älä nyt viitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän