Te joilla on ollut vakavaa masennusta, ahdistuneisuutta tms, miltä sinusta tuntuisi jos sinua olisi vain käsketty....
lopettamaan tunteissa vellominen ja annettu käteen moniste jossa on ohjeita hengitysharjoitusten tekemiseen ja käsketty noudattamaan ohjeita.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
"Hohhoijjaa.. Känkkäränkkä päivä näköjään siellä. Mitäpä jos vaikka huomenna lukisit uudelleen ja ihan ajatuksen ja lukutaidon kera."
Tämän tyyppiset kommentit ovat siinä mielessä surkuhupaisia, että usein kyseinen kommentoija kieltäytyy itse ymmärtämästä "ajatuksen ja lukutaidon kera" vastapuolen argumenttia. Vänkää vain sitä omaa näkemystään ja sitten syyttää toista siitä mitä itse tekee.
Täällä on jo useammassa viestissä avattu asiaa. Eli olkaapa nyt hövelit ja lukekaa. Älkääkä vängätkö sitä omaa vääristynyttä päähän pinttymäänne.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi miettiä, onko pätevä neuvo kertoa keuhkokuumetta sairastavalle, että nyt lopetat sen makaamisen, nouset ylös ja lähdet lenkille. Vaikeasti psyykkisesti sairaalle ohjeet hengityharjoituksiin on yhtä hyvä idea.
Mitäs meditaatio? Esimerkiksi tutkimuksen Meditation-induced bloodborne factors as an adjuvant treatment to COVID-19 disease mukaan lyhyt viikon kestävä meditaatioretriitti nosti huomattavasti erityisesti kokeneiden meditoijien veressä SERPINA5 ilmaantumista. SERPINa5 ja muut serpiiniperheen proteiinit säätelevät tulehdusreaktiota, ja ovat tätä kautta yhteydessä mm. erinäisiin infektiotauteihin, syöpiin, muistisairauksiin ja autoimmuunitauteihin vähentäessään niihin sairastumisen riskiä ja tukiessaan niistä toipumista. SERPINA1 on joidenkin tutkimusten mukaan erityisen tehokas ehkäisemään Klebsiella pneumoniae aiheuttamaa keuhkokuumetta.
Vierailija kirjoitti:
keppi vai porkkana. Kas siinäpä pulma. Keppejä on enemmän tarjolla ja halvempiakin ovat. Tarjotaan siis niitä.
Kas, eivätpä auttaneet. Tarjotaan siis lisää keppejä.
Kas, eivätpä auttaneet. Tarjotaan siis isompia keppejä.
Kas, eivätpä auttaneet. Otetaan kepitkin pois.
Kas, ei auttanut.
"Mutta minua ainakin keppi auttoi"Jaahas..minullakin on tuolla nurkassa odottamassa kaksi keppiä.
Taidan ottaa ja lähteä lenkille, sadekin on jo lakannut.
"Tuo voi olla nopeampi tie, mutta saman asian ajaa ne tiedostavan läsnäolon harjoitukset. Hapolla ei varmaan tarvitse itse nähdä vaivaa... "
Jos on geenilotossa saanut itselleen ahdistukseen ja masennukseen taipuvat aivot, taitaa olla, että kyseiset harjoitukset olisi tullut aloittaa viimeistään 10 vuoden iässä, että vaikutus olisi vastaava. Ei liene aivan realistista edellyttää masentuneelta 20 vuoden meditaatioharjoituksia buddhalaisten munkkien tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän noita sanojia riitti. Oma äiti etummaisena. Otat vaan itseäsi niskasta kiinni! Ylös, ulos ja lenkille! Koita ajatella positiivisemmin. Tuntui että onko nuo neuvojat vähän tyhmiä. Jos tällaisia kovin usein jauhoi, aloin vältellä kyseistä henkilöä.
Näin se MT kiteytyy. Kaikki neuvojat on vähän tyhmiä, koska minäminäminä...
Aina samat laulut muut on huijareita, minä olen paras, mutta muut ei vaan ymmärrä sitä, aina olen ollut hyvä ja rehellinen, mutta rehellisyys ei kannata jne...
Nyt jään sängynpohjalle makaamaan ja kerjäämään huomiota.
Sängynpohjalla maatessa yleensä nimenomaan ei haluta huomiota. sivusta
Kyllä halutaan
t.sivusta seurannut
Niinno, jos se tehdään jotenkin teatraalisesti jonkinlaisen yleisön edessä, mutta aika usein siihen makoiluun liittyy eristäytyminen muista. Joka toteutuu ainakin yksineläjillä. Ilman että on välttämättä edes kenenkään tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Parantuminen lähtee itsestä. Jos ei edes halua parantua vaan haluaa tunteissa velloa ei voi koskaan edes parantua. Kukaan muu kuin sinä itse ei voi vaikuttaa sinun tunteisiin vaikka kuinka teillä naisilla on joka asiassa tavoite siirtää vasruut ja velvoitteet muille että itse ei tarvi tehdä mitään muuta kuin odottaa että toiset korjaa jopa sinun omat tunteet
Tunteissa vellominen alkaa helpottaa, kun tulee niiden kanssa kuulluksi. Se on ihan OK, jos sinä et halua tai kykene kuulemaan. Sitä etsii sitten vain sellaisia ihmisiä, jotka kykenevät. Ajan myötä oppii välittämään itsekin itsestään eikä enää niin tarvitsekaan ulkopuolista tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hohhoijjaa.. Känkkäränkkä päivä näköjään siellä. Mitäpä jos vaikka huomenna lukisit uudelleen ja ihan ajatuksen ja lukutaidon kera."
Tämän tyyppiset kommentit ovat siinä mielessä surkuhupaisia, että usein kyseinen kommentoija kieltäytyy itse ymmärtämästä "ajatuksen ja lukutaidon kera" vastapuolen argumenttia. Vänkää vain sitä omaa näkemystään ja sitten syyttää toista siitä mitä itse tekee.
Täällä on jo useammassa viestissä avattu asiaa. Eli olkaapa nyt hövelit ja lukekaa. Älkääkä vängätkö sitä omaa vääristynyttä päähän pinttymäänne.
Eli olet asian jo moneen kertaan kertonut? Ja se sitten todistaa, että sinun näkemyksesi on se oikea? Tiedätkö, että yksi keskeisimmistä argumentointivirheistä on tukeutuminen loukkauksiin ja henkilökohtaisuuksiin? Väittelyissä tämä mm. katsotaan heti hävinneeksi osapuoleksi.
Sinun täytyy saada nukuttua. Syö mirtazapiinia. Tuleeko unelias olo koko päiväksi ja näet painajaisia? Ei mitään väliä, sinun pitää nukkua. Sinun täytyy liikkua. Etkö pysty? Syö Sertralinia. Se saa sinut liikkeelle. Loppu kuntoutuminen on pelkkää liikuntaa. Sinun on pakko kävellä. Ei niin paljon, että keho stressaantuu liikunnasta. Vaan 30 -60 minuuttia joka päivä.
Kognitiivinen terapia? Et tee sillä mitään. Etkä muullakaan terapialla. Liikunta ja uni ovat ainoat ratkaisut. Jos kroppasi käy ylikierroksilla, niin voit mahdollisesti tarvita autonomisen hermoston rauhoittamiseen lisäksi Opamoxia ja Propralia. Pelkäätkö, että jäät koukkuun näihin? Et jää.
Vierailija kirjoitti:
luovu realismista, realistinen maailmankuva takaa itsarimasennuksen.
Elä mielummin fantasiamaailmassa. Niin voi olla onnellisempi. Jeesus rakastaa, ufot pelastaa, valtio välittää tmv satumaailma.
Tämä on harvinaisen totta. Masentuneet ihmiset näkevät maailman usein realistisemmin mitä ei masentuneet.
Siltä ettei se käskijä asiasta juuri mitään ymmärrä. Alentuvastihan sitä tykätään hokea jotain "lopeta tunteissa vellominen ja mene lenkille hengittelemään" -tyylistä masentuneille. Se toimii jos väliaikaisesti vähän surettaa tai vähän masentaa, mikä on eri asia kuin olla vakavasti masentunut. Silloin tarvitaan kovempia keinoja ja sellainen henkilö on usein jo tilassa jossa ei edes pysty noudattamaan tällaisia pieneen alakuloon toimivia niksejä.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti olet nyt väärässä ketjussa
Hei ihan ohiksena, sinulle joka tuollaista sanot, niin lähde itse vetämään.
Inhoan kaltaisiasi palstapäsmäreitä, kenen pitää julistautua joksikin auktoriteeksi, jolla on oikeus sanella, kuka saa olla missäkin ketjussa ja millä tavalla keskustella asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Siltä ettei se käskijä asiasta juuri mitään ymmärrä. Alentuvastihan sitä tykätään hokea jotain "lopeta tunteissa vellominen ja mene lenkille hengittelemään" -tyylistä masentuneille. Se toimii jos väliaikaisesti vähän surettaa tai vähän masentaa, mikä on eri asia kuin olla vakavasti masentunut. Silloin tarvitaan kovempia keinoja ja sellainen henkilö on usein jo tilassa jossa ei edes pysty noudattamaan tällaisia pieneen alakuloon toimivia niksejä.
Joo kun makaat 40 asteen kuumeessa, pää täynnä räkää, kurkku kipeänä, voimattomana ja keuhkot verille yskien, niin siihenhän auttaa kaulaliina, ja että pitää jalat ja sormenpäänsä kuivina ja lämpiminä. Niin ja käsihygienia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parantuminen lähtee itsestä. Jos ei edes halua parantua vaan haluaa tunteissa velloa ei voi koskaan edes parantua. Kukaan muu kuin sinä itse ei voi vaikuttaa sinun tunteisiin vaikka kuinka teillä naisilla on joka asiassa tavoite siirtää vasruut ja velvoitteet muille että itse ei tarvi tehdä mitään muuta kuin odottaa että toiset korjaa jopa sinun omat tunteet
Hei sinä pälli! Jokainen tietää, että parantuminen lähtee itsestä ja motivaatio paranemiseen pitää löytää sisältään. Mutta hlvtti soikoon, se_ei_löydy hengitystä muuttamalla. Mee muualle laukomaan tyhmyyksiäsi, ehkä sua jopa tarvitaan jossain tässä maailmankaikkeudessa jos sulla käy tuuri.
Eikä kiinnosta kuulla jotain "naiset ei ota vastuuta" -kommentteja sukupuolelta joka normaalisti patoaa tunteensa ja sitten sysää suhteessa omat tunteensa naisen niskaan ja naisen käsiteltäväksi.
Tuntui siltä, että psyk sairaanhoitaja oli saanut koulutuksen jostain muro paketista :D Itsellä oli psykoottinen masennus ja traumoista johtuvaa ahdistusta, eli se traumaperäinen mikä lie oireyhtymä, en muista tarkkaa nimeä. Tää sama kääkkä ehdotti vielä lapsen hankkimista siihen kaiken päälle :D Onneksi ei tarvinnut hänen luonaan kovin pitkään käydä, itse vaihtoi duunia ja pääsin psykologille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt hengitysharjoituksia teinistä saakka joogaharjoituksen osana, joten aivan varmasti tiedän aiheesta enemmän kuin läpyskän antaja.
No toki tiedät paremmin joogaharjoittelun ansiosta kuin minä, joka olen ensin kuusi vuotta opiskellut lääkiksessä ja sitten erikoistunut ihmismielen kiemuroihin kuusi vuotta lisää.
Sinä et muuten tiedä yhtään mistään mitään. Sori vaan. Olet ylimielinen, muita tyhmänä pitävä omien pierujesi haistelija.
-eri
Vierailija kirjoitti:
"Tuo voi olla nopeampi tie, mutta saman asian ajaa ne tiedostavan läsnäolon harjoitukset. Hapolla ei varmaan tarvitse itse nähdä vaivaa... "
Jos on geenilotossa saanut itselleen ahdistukseen ja masennukseen taipuvat aivot, taitaa olla, että kyseiset harjoitukset olisi tullut aloittaa viimeistään 10 vuoden iässä, että vaikutus olisi vastaava. Ei liene aivan realistista edellyttää masentuneelta 20 vuoden meditaatioharjoituksia buddhalaisten munkkien tapaan.
Ei siihen 20 vuoden munkkielämää vaadita, että saa muutettua totuttuja ajatusmalleja. 😄
Tunteissa on muuten kauhean vaikea, jos ei peräti mahdoton velloa, jos niitä ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet asian jo moneen kertaan kertonut? Ja se sitten todistaa, että sinun näkemyksesi on se oikea? Tiedätkö, että yksi keskeisimmistä argumentointivirheistä on tukeutuminen loukkauksiin ja henkilökohtaisuuksiin? Väittely
Lue mitä täällä on aiheesta keskusteltu. Äläkä muuta aiheittain joksikin aivan muuksi.
P.s. minä en ole tässä ketjussa ainoa keskustelija. Sekin selvinnee sinulle, kun luet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kun makaat 40 asteen kuumeessa, pää täynnä räkää, kurkku kipeänä, voimattomana ja keuhkot verille yskien, niin siihenhän auttaa kaulaliina, ja että pitää jalat ja sormenpäänsä kuivina ja lämpiminä. Niin ja käsihygienia.
Tällaisten kommenttien kirjoittajilla ei ole minkäänlaista haluakaan edes yrittää tehdä yhtään mitään vointinsa parantamiseksi. Vaativat vain muilta hokkuspokkustemppuja ja syyttelevät ulkopuolisia tahoja siitä, että eivät ole parantuneet.
luovu realismista, realistinen maailmankuva takaa itsarimasennuksen.
Elä mielummin fantasiamaailmassa. Niin voi olla onnellisempi. Jeesus rakastaa, ufot pelastaa, valtio välittää tmv satumaailma.