Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on ollut vakavaa masennusta, ahdistuneisuutta tms, miltä sinusta tuntuisi jos sinua olisi vain käsketty....

Vierailija
17.09.2025 |

lopettamaan tunteissa vellominen ja annettu käteen moniste jossa on ohjeita hengitysharjoitusten tekemiseen ja käsketty noudattamaan ohjeita. 

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan vapaaehtoisesti missään kärsimyksessä vello. Jos voisi vaan päättämällä päättää masennuksen lopettaa, niin ei olisi masentuneita. Ehkä ne jumpat toimii jossain lievässä mielipahassa, mutta sitten kun kehittyy vaikea masennus ja elämänhalu on kadonnut, niin ei jaksa kuin maata. Koska millään ei ole enää väliä. Edes paranemisella. Että sellainen paradoxi.

Kuka on muka väittänytkään, että voisi ihan vain päättämällä lopettaa masennuksen??

Aika monikin puhuu vellomisen lopettamisesta ja vellominen vaikuttaa viittaavan masennukseen/ahdistukseen tai ainakin niiden ylläpitoon. Mutta nussisinäpilkkuakeskenäs, jos et halua ymmärtää pointtia.

Vierailija
102/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuihan se vähän pahalta, mutta jälkiviisaana voi todeta vain että oikeassa oli. Muista myös terveelliset elintavat. 

Näin myös minulla. Masentunut on niin käsittämättömän kietoutunut oman napansa ympärille, ettei sitä ymmärtämisellä paranneta. Oma masennukseni oli onneksi ennen älypuhelimia, joten muutaman kuukauden sängyssä makaamisen jälkeen yksinkertaisesti kyllästyin myös siihen ja siitä sitten se paraneminen pikkuhiljaa lähti liikkeelle.

Netti, älypuhelimet ja some ylläpitävät monella masennusta, koska niiden selaaminen on helppoa myös sängyn pohjalla.

Työni puolesta kokemuksen perusteella väitän, ettei monikaan vakavasti masentunut pysty somettamaan.

Oman työni puolesta minä taas puolestani kokemuksen perusteella väitän, että puhelin on kyllä monella tiukasti kädessä, mikäli siihen annetaan mahdollisuus.  Katatoninen tila on sitten asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko aikuisiän kokonaisvaltaista ahdistusta ja vitutusta. Ei auta kuin kemia, eli lääkkeet ja alkoholi. Olen sitkeää tyyppiä, eli en ihan pienestä mene matalaksi, mutta kun opettelee olemaan selkä suorana ja torppaa tietyt asiat, niin ihan hyvin jaksaa. Mulla toi tulee ilmeisesti sukurasituksesta...mene ja tiedä.

Toivon todella, että jossain vaiheessa Suomessa hyväksyttäisiin vanha kunnon happo hoitomenetelmäksi. Yllättävän moni on saanut lsdterapiasta (eli happo yhdistettynä terapiaan) lopulta apua. Riittävillä annoksilla se kuulemma resetoi aivot alkuasetuksiin. 

Mitä tarkoittaa alkuasetuksiin?

Vapauttanee juurikin tuosta vellomisesta, eli ahdistuksen ja masennuksen yksi suurimmista ongelmista on siinä, ettei aivot pääse irti tietyistä ajatus urista. Aivot niin sanotusti resetoituu vastaanottamaan myös muun tyyppisiä ajatuskuvioita ja siihen juuri tarvitaan sitä ammattimaisen terapeutin panosta. Pelkkä happoilu ilman terapiaa ei ole tutkimuksissa tuottanut samanlaisia hyviä tuloksia.

Vierailija
104/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän noita sanojia riitti. Oma äiti etummaisena. Otat vaan itseäsi niskasta kiinni! Ylös, ulos ja lenkille! Koita ajatella positiivisemmin. Tuntui että onko nuo neuvojat vähän tyhmiä. Jos tällaisia kovin usein jauhoi, aloin vältellä kyseistä henkilöä.

Näin se MT kiteytyy. Kaikki neuvojat on vähän tyhmiä, koska minäminäminä...

Aina samat laulut muut on huijareita, minä olen paras, mutta muut ei vaan ymmärrä sitä, aina olen ollut hyvä ja rehellinen, mutta rehellisyys ei kannata jne...

Nyt jään sängynpohjalle makaamaan ja kerjäämään huomiota.

Sängynpohjalla maatessa yleensä nimenomaan ei haluta huomiota. sivusta

Vierailija
105/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko aikuisiän kokonaisvaltaista ahdistusta ja vitutusta. Ei auta kuin kemia, eli lääkkeet ja alkoholi. Olen sitkeää tyyppiä, eli en ihan pienestä mene matalaksi, mutta kun opettelee olemaan selkä suorana ja torppaa tietyt asiat, niin ihan hyvin jaksaa. Mulla toi tulee ilmeisesti sukurasituksesta...mene ja tiedä.

Toivon todella, että jossain vaiheessa Suomessa hyväksyttäisiin vanha kunnon happo hoitomenetelmäksi. Yllättävän moni on saanut lsdterapiasta (eli happo yhdistettynä terapiaan) lopulta apua. Riittävillä annoksilla se kuulemma resetoi aivot alkuasetuksiin. 

Kuulemma tuhoaa egon rakentamat minäminäminäviritykset ja auttaa ymmärtämään millainen pikku paska sitä loppujen lopuksi on, niin silloin alkaa helpottaa.

Vierailija
106/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan vapaaehtoisesti missään kärsimyksessä vello. Jos voisi vaan päättämällä päättää masennuksen lopettaa, niin ei olisi masentuneita. Ehkä ne jumpat toimii jossain lievässä mielipahassa, mutta sitten kun kehittyy vaikea masennus ja elämänhalu on kadonnut, niin ei jaksa kuin maata. Koska millään ei ole enää väliä. Edes paranemisella. Että sellainen paradoxi.

Kuka on muka väittänytkään, että voisi ihan vain päättämällä lopettaa masennuksen??

Aika monikin puhuu vellomisen lopettamisesta ja vellominen vaikuttaa viittaavan masennukseen/ahdistukseen tai ainakin niiden ylläpitoon. Mutta nussisinäpilkkuakeskenäs, jos et halua ymmärtää pointtia.

Mitäpä jos sinä opettelisit lukemaan. Se, että ei jatkuvasti jumita eli vello negatiivissa tunteissa, ei tarkoita sitä, että voisi vain omalla päätöksellä lopettaa masennuksen tai ahdistuksen. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa.

Vierailija
107/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän noita sanojia riitti. Oma äiti etummaisena. Otat vaan itseäsi niskasta kiinni! Ylös, ulos ja lenkille! Koita ajatella positiivisemmin. Tuntui että onko nuo neuvojat vähän tyhmiä. Jos tällaisia kovin usein jauhoi, aloin vältellä kyseistä henkilöä.

Näin se MT kiteytyy. Kaikki neuvojat on vähän tyhmiä, koska minäminäminä...

Aina samat laulut muut on huijareita, minä olen paras, mutta muut ei vaan ymmärrä sitä, aina olen ollut hyvä ja rehellinen, mutta rehellisyys ei kannata jne...

Nyt jään sängynpohjalle makaamaan ja kerjäämään huomiota.

Sängynpohjalla maatessa yleensä nimenomaan ei haluta huomiota. sivusta

Kyllä halutaan

t.sivusta seurannut

Vierailija
108/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma tuhoaa egon rakentamat minäminäminäviritykset ja auttaa ymmärtämään millainen pikku paska sitä loppujen lopuksi on, niin

Tämä oli paljon parempi selitys mitä itse tuossa yritin kehittää. Lyhyt ja ytimekäs. Kiitos. :)

Vierailija
109/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos sinä opettelisit lukemaan. Se, että ei jatkuvasti j

Noh, kukapa muu voi puolestasi sinun ajatuskuvioistasi päättää??

Vierailija
110/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapauttanee juurikin tuosta vellomisesta, eli ahdistuksen ja masennuksen yksi suurimmista ongelmista on siinä, ettei aivot pääse irti

Tuo voi olla nopeampi tie, mutta saman asian ajaa ne tiedostavan läsnäolon harjoitukset. Hapolla ei varmaan tarvitse itse nähdä vaivaa... 

Vierailija
111/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos s

Noh, kukapa muu voi puolestasi sinun ajatuskuvioistasi päättää??

Hohhoijjaa.. Känkkäränkkä päivä näköjään siellä. Mitäpä jos vaikka huomenna lukisit uudelleen ja ihan ajatuksen ja lukutaidon kera. 

Vierailija
112/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, koskeeko tämä keskustelu ylipäätään masentuneita? Jotenkin olin ymmärtävinäni, ettei tuolla "tunteissa vellomisella" tarkoiteta mitään kliinisesti masentuneita, saatikka sitten vakavasti masentuneita ihmisiä.

Häh? Mitä tuohon nyt sitten vastaisi. Ei varmaan olla samassa keskustelussa sitten tai ehkä viimeinenkin aivotoimintani on loppunut, kun en yhtään ymmärrä asiaasi.

Vierailija
113/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä suurin osa käskikin. Haistatin mielessäni v*tut heille ja etsin terapeutin, joka osasi auttaa kohtaamaan ja käsittelemään sen, mitä oikeasti oli pielessä, ja tunteiden mitätöinnin sijaan auttoi luomaan yhteyden niihin. Onneksi oli varaa yksityiseen terapiaan.

Vierailija
114/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle näytettiin terapiassa käyriä siitä, miltä masennus NÄYTTÄÄ ihmisen päässä. En aiemmin tiennytkään, että siitä on kuva, ajattelin sen olevan vai tuskainen tunne päässä. Lisäksi minulle tehtiin inhottavia testejä, eli KIUSATTIIN ja sitten katsottiin, miten reagoin ja koska en käynyt käsiksi, olin asiallinen, yhteistyökykyinen, fiksu ja tiedostava, sanottiin minulle AI, SINÄ KÄYTTÄYDYIT NOIN HYVIN. Taisin olla terve kun terapiaan menin ja sairas kun sieltä ulos tulin. Eläköön suomalainen terapia! 

Vierailija
115/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen liittyen, esim tässä on monia hyviä harjoitteita, voi joko kuunnella tai lukea: 

https://www.sallamaaritvolanen.fi/huomiohetkeen/

Vierailija
116/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hohhoijjaa.. Känkkäränkkä päivä näköjään siellä. Mitäpä jos vaikka huomenna lukisit uudelleen ja ihan ajatuksen ja lukutaidon kera."

Tämän tyyppiset kommentit ovat siinä mielessä surkuhupaisia, että usein kyseinen kommentoija kieltäytyy itse ymmärtämästä "ajatuksen ja lukutaidon kera" vastapuolen argumenttia. Vänkää vain sitä omaa näkemystään ja sitten syyttää toista siitä mitä itse tekee.

Vierailija
117/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos sinä opettelisit lukemaan. Se, että ei jatkuvasti j

Aha. Selvä. 

Vierailija
118/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt hengitysharjoituksia teinistä saakka joogaharjoituksen osana, joten aivan varmasti tiedän aiheesta enemmän kuin läpyskän antaja. 

No toki tiedät paremmin joogaharjoittelun ansiosta kuin minä, joka olen ensin kuusi vuotta opiskellut lääkiksessä ja sitten erikoistunut ihmismielen kiemuroihin kuusi vuotta lisää. 

Vierailija
119/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hohhoijjaa.. Känkkäränkkä päivä näköjään siellä. Mitäpä jos vaikka huomenna lukisit uudelleen ja ihan ajatuksen ja lukutaidon kera."

Tämän tyyppiset kommentit ovat siinä mielessä surkuhupaisia, että usein kyseinen kommentoija kieltäytyy itse ymmärtämästä "ajatuksen ja lukutaidon kera" vastapuolen argumenttia. Vänkää vain sitä omaa näkemystään ja sitten syyttää toista siitä mitä itse tekee.

Joo ja huvittavinta tässä on, että kyseinen ihminen ei ilmeisesti tajua, että hänen kommentteihinsa on vastannut useampi eri ihminen.

Vierailija
120/153 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parantuminen lähtee itsestä. Jos ei edes halua parantua vaan haluaa tunteissa velloa ei voi koskaan edes parantua. Kukaan muu kuin sinä itse ei voi vaikuttaa sinun tunteisiin vaikka kuinka teillä naisilla on joka asiassa tavoite siirtää vasruut ja velvoitteet muille että itse ei tarvi tehdä mitään muuta kuin odottaa että toiset korjaa jopa sinun omat tunteet

Hei sinä pälli! Jokainen tietää, että parantuminen lähtee itsestä ja motivaatio paranemiseen pitää löytää sisältään. Mutta hlvtti soikoon, se_ei_löydy hengitystä muuttamalla. Mee muualle laukomaan tyhmyyksiäsi, ehkä sua jopa tarvitaan jossain tässä maailmankaikkeudessa jos sulla käy tuuri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi