Työkaveri kiinnostunut, miten kieltäytyä kohteliaasti
Eräs työkaveri on osoittanut kiinnostusta pidemmän aikaa ja hakenut kontaktia. On pyytänyt kahville (siis duunipaikalla) ja halunnut jutella. Suostuin nyt ja hän kysyy heti kärkeen että olenko parisuhteessa. Valehtelin nopeasti että tapailen erästä miestä. Oikeasti olen sinkku mutta en halunnut kertoa totuutta koska en ole kiinnostunut kyseisestä miehestä siinä mielessä. Olisiko pitänyt kertoa totuus? En vaan halua loukata häntä.
Kommentit (158)
Totuus ei tapa. Sano vaan, että et ole kiinnostunut.
Oikeasti sillä ei ole väliä sanotko sen kiltisti vai et, kunhan et lupaa mitään turhaa.
Ei pidä paskoa siellä missä syö. Teit oikein 👍
Mitä sukupuolta ja minkäikäisiä olette?
Olen naispuolinen 37v ja hän vähän yli nelikymppinen mies, jos sillä nyt on merkitystä.
Ja tuo on varmaankin totta ettei ole minun tehtävä suojella hänen tunteitaan (hän on kertonut olevansa erittäin herkkä, ja pyörittelee esim saamaansa huonoa palautetta viikkotolkulla mielessään, siksi yritän olla hienovarainen).
Vierailija kirjoitti:
Olen naispuolinen 37v ja hän vähän yli nelikymppinen mies, jos sillä nyt on merkitystä.
Ja tuo on varmaankin totta ettei ole minun tehtävä suojella hänen tunteitaan (hän on kertonut olevansa erittäin herkkä, ja pyörittelee esim saamaansa huonoa palautetta viikkotolkulla mielessään, siksi yritän olla hienovarainen).
On merkitystä. Sano kauniisti, ettet tunne häntä kohtaan sellaisia tunteita joita parisuhteessa tulisi kokea. Tai jotain vastaavaa. Älä kuitenkaan aloita sanoilla olet mukava mutta...
Jos hän ei kysy, oletko kiinnostunut, ei kysymykseen tarvitse myöskään vastata.
Vierailija kirjoitti:
Hienovaraisuus ei poista sanomaa. Voi olla miehelle kasvattavampi tilanne pitkällä aikavälillä saada neutraalit tai tylyt pakit.
Miehenä olen vain joutunut tottumaan saamaan pakkeja ja opettelemaan pelaamaan jatkuvasti usean naisen kanssa.
Miksi kerrot meidän kahdenvälisiä asioita täällä? Tiedät kyllä, kuka olen.
Sori, mutta en usko, että hän olisi kertonut sinulle herkkyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot meidän kahdenvälisiä asioita täällä? Tiedät kyllä, kuka olen.
Kyllä työkaverit ovat huomanneet teidän välinne.
Vierailija kirjoitti:
Käsket sen vaan suksia v*ttuun.
Miksi olla turhaan ilkeä, kun saman lopputuloksen saavuttaa myös rehdillä pieraisulla?
Helpommalla pääsit, kun sanoit, että tapailet jotain ukkoa. Älä todellakaan ala selittää, että hän ei oo sun tyyyppiä jne. Ois tosi epämukavaa sitten koko ajan törmätä tuohon työkaveriin tollasen jälkeen ja sitäki varmaan nolottais. Säästät sen kasvot, kun jätät asian tohon. Sanoit jo, että tapailet jotain ukkoo ja se siitä. Ja sit välttelet sitä ja oot vaan normaali jatkossa
Mun mielestä voit ihan hyvin sanoa ettet ole kiinnostunut. Niin on mullekin sanottu ja kiitin sanojaa vaikka eihän se tietenkään kivalta tuntunut. Mutta asia oli sitten selvä.
Suurin osa miehistä on saanut (ja tulee saamaan) pakkeja joten ei siinä ole mitään erityistä.
Vierailija kirjoitti:
Helpommalla pääsit, kun sanoit, että tapailet jotain ukkoa. Älä todellakaan ala selittää, että hän ei oo sun tyyyppiä jne. Ois tosi epämukavaa sitten koko ajan törmätä tuohon työkaveriin tollasen jälkeen ja sitäki varmaan nolottais. Säästät sen kasvot, kun jätät asian tohon. Sanoit jo, että tapailet jotain ukkoo ja se siitä. Ja sit välttelet sitä ja oot vaan normaali jatkossa
Juorut lähtevät leviämään, että olet varattu.
Miestä panettaa ja siksi se kiiinnostui. Tuskin mitään järkevää syytä on että mies kysyy oletko sinkku joten miestä vaan panettaa ja se haluaa sinua panna.
Vierailija kirjoitti:
Miestä panettaa ja siksi se kiiinnostui. Tuskin mitään järkevää syytä on että mies kysyy oletko sinkku joten miestä vaan panettaa ja se haluaa sinua panna.
Nyt on r*nkattu nurkassa kun koulussa on opetettu äidinkieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ja jatkossa et voi lähtä kahville, kun se poikaystäväs kielsi.
Hän näki sen heti sinusta, että olet nuori, kokematon ja liian kohtelias ja hän iski kiinni sinuun. Ei sinun tarvitse olla hänelle kohtelias ja suojella häntä.