Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta alkaa taas Auerin oikeudenkäynti

Vierailija
16.09.2025 |

Jännittävää, mitenhän päättyy.

Kommentit (9267)

Vierailija
9241/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kertoa tänne murhayön tapahtumat eli teonkuvauksen? Sen, mihin pojan kertomus sopii?

Jo johan kirjoitin, etten viitsi, koska se olisi sen verran pitkä eikä huvita käyttää omaa aikaa niin paljon viestiin, joka pian hukkuisi muiden joukkoon. 

Seli seli.

Tokihan sulla on tuo arvokas teonkuvaus tallennettuna moneen paikkaan kaiken varalta, sieltä se olisi vaan helppo spämmätä tänne kuten kaikki muukin paska joka sun koneelta tulee.

Mikä hinku sulla on saada teilata se alas?

Vierailija
9242/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi Anneli harrastaa "vieraannuttamista" mm. Jukan sisarista ja nyt syyttää vieraannuttamisesta sijaisvanhempia. Samoin, kun nyt lapset syyttävät sijaisvanhempia mm. nuudelien syöttämisestä rangaistuksena, ja yllätys, sitä harrastettiinkin Annelin kodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9243/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se Anneli "HETI"-käsky siinä nauhalla sanottu tytölle, että HETI se nauha päälle? Sittenhän Jukan ääntä alkaa kuulumaan. Ja, Annelin piti vielä varmistaa, että häke varmasti kuulee, että kuulettekste ku mun mieheni huutaa.

Vierailija
9244/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kertoa tänne murhayön tapahtumat eli teonkuvauksen? Sen, mihin pojan kertomus sopii?

Jo johan kirjoitin, etten viitsi, koska se olisi sen verran pitkä eikä huvita käyttää omaa aikaa niin paljon viestiin, joka pian hukkuisi muiden joukkoon. 

Seli seli.

Tokihan sulla on tuo arvokas teonkuvaus tallennettuna moneen paikkaan kaiken varalta, sieltä se olisi vaan helppo spämmätä tänne kuten kaikki muukin paska joka sun koneelta tulee.

No eipä huvita kirjoitella kaltaisellesi ihmiselle, jonka asenne on noin negatiivinen. Keskustelen kyllä mielelläni sellaisten kanssa, jotka aidosti ovat kiinnostuneet selvittelemään asioita. Minulla ei ole tapana spämmätä mitään, vaan kirjoittelen ajatuksiani tänne puhelimella, kun tulee vapaa hetki. Teonkuvaukseni on hyvin tarkka, monisivuinen, joten ei se varmaan edes mahtuisi tänne. 

Vierailija
9245/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologit vielä kertoivat yllättyneensä lääkärin tutkimustuloksista, koska eivät olleet uskoneet lasten tarinoita, ja siksi siis yllättyivät (rautalankaa).

Siksi onkin niin kummallista, kuinka jumissa kaksi noista psykologeista oli silti siinä väitteessä, että ei lapset muka vois osata kertoa tuollaisia asioita jos ne ei olis totta. Kun eivät he itsekään alunperin ole olleet tuota mieltä. Aika huomionarvoista oli minusta se, että se noista psykologeista, joka ei enää nykyään työskennellyt poliisin ja syyttäjän kanssa, totesi itsekin, että näitä tarinoita tulee nyt arvioida uudestaan uuden tiedon valossa. Ne kaksi, jotka yhä työskentelevät yhteistyössä poliisin ja syyttäjän kanssa, puolustivat paljon jääräpäisemmin alkuperäisiin kertomuksiin uskomista. 

Vierailija
9246/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli.

Mikä hinku sulla on saada teilata se alas?

Olen eri, mutta varmaan hän haluaisi ehkäistä sinua levittämästä valheitasi. 

Vierailija
9247/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se Anneli "HETI"-käsky siinä nauhalla sanottu tytölle, että HETI se nauha päälle? Sittenhän Jukan ääntä alkaa kuulumaan. Ja, Annelin piti vielä varmistaa, että häke varmasti kuulee, että kuulettekste ku mun mieheni huutaa.

Kyllä se Anneli oli laittanut taustanauhan pyörimään jo ennen puhelimeen menoa. Sen vuoksi hän oli jättänyt alkuun tyhjää, ettei Jukan ääni kuuluisi liian aikaisin. Nyt tosin kävi niin, että häkevirkailija ehtikin lähteä linjoilta ja Anneli hätääntyi, että kuuleeko tämä ollenkaan, kun Jukka huutaa. Heti-käskyn hän sanoi vaan, jotta vaikuttaisi aidosti haluavan poliisin nopeasti paikalle. 

Vierailija
9248/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologit vielä kertoivat yllättyneensä lääkärin tutkimustuloksista, koska eivät olleet uskoneet lasten tarinoita, ja siksi siis yllättyivät (rautalankaa).

Siksi onkin niin kummallista, kuinka jumissa kaksi noista psykologeista oli silti siinä väitteessä, että ei lapset muka vois osata kertoa tuollaisia asioita jos ne ei olis totta. Kun eivät he itsekään alunperin ole olleet tuota mieltä. Aika huomionarvoista oli minusta se, että se noista psykologeista, joka ei enää nykyään työskennellyt poliisin ja syyttäjän kanssa, totesi itsekin, että näitä tarinoita tulee nyt arvioida uudestaan uuden tiedon valossa. Ne kaksi, jotka yhä työskentelevät yhteistyössä poliisin ja syyttäjän kanssa, puolustivat paljon jääräpäisemmin alkuperäisiin kertomuksiin uskomista. 

Tuli vaikutelma, että tuo psykologi, joka ei enää toimi oikeuspsykologina, ei ollut kovin ammattitaitoinen vaan korosti koko ajan tehneensä työnsä ohjeitten mukaan parhaansa yrittäen. Ehkä hän nykyään säälii aikuistuneita lapsia ja toivoo, ettei heitä sittenkään ollut hyväksikäytetty. Tai sitten hän on Hesarin lukija ja uskoo kaiken, mitä Reinboth on kirjoittanut. Nuo toiset oikeuspsykologit ovat kenties tottuneempia karuun todellisuuteen lasten elämässä. Pojan oikeuspsykologi osasi mielestäni korostaa keskeisiä pointteja luotettavuutta arvioidessaan. 

Vierailija
9249/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auerin lasten tarinat ja tapa kertoa niitä vuolaasti oli siis tosiaan täysin poikkeuksellisia. Ei nämä psykologit olleet ikinä törmänneet mihinkään vastaavaan, oikeat hyväksikäyttötapaukset kun on täysin erilaisia. 

Vierailija
9250/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaiku

Jaa, minulle tuli vaikutelma, että tuo joka ei enää toimi oikeuspsykologina, oli vapaa vastaamaan ilman pelkoa sen vaikutuksista omiin työmahdollisuuksiin. Tuota pojan psykologia en pysty ottamaan vakavasti, koska hän kommentoi täysin fyysisesti mahdottomia asioita "ehkä lievää liioittelua". 

Tulee mieleen se tapaus, kun kävi ilmi, että tietty poliisi on lähetellyt sopimattomia viestejä naisasianajajille, ja nämä eivät olleet uskaltaneet kertoa asiasta tai edes vastata tylysti, koska pelkäsivät omien työmahdollisuuksien menevän siinä. 

Vierailija
9251/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen eri, mutta varmaan hän haluaisi ehkäistä sinua levittämästä valheitasi. "

Vastasit väärälle henkilölle. Minä olen se, jonka käsityksenä on, että Anneli surmasi Jukan kilpeä ja taustanauhaa hyväksikäyttäen. Poika ihmetteli jo vuonna 2009 kuulemiaan ääniä, mutta tuolloin kuulustelija käsitti väärin naks-äänet puhelimen ääniksi. Tuohon kertomukseen ei sijaisvanhemmilla ollut osaa eikä arpaa. Valitettavasti Anneli teki sen. 

Vierailija
9252/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasit väärälle henkilölle. Minä olen se, jonka käsityksenä on, että Anneli surmasi Jukan kilpeä ja taustanauhaa hyväksikäyttäen. Poika ihmetteli jo vuonna 2009 kuulemiaan ääniä, mutta tuolloin kuulustelija käsitti väärin naks-äänet puhelimen ääniksi. Tuohon kertomukseen ei sijaisvanhemmilla ollut osaa eikä arpaa. Valitettavasti Anneli teki sen. 

Ei kun juuri noita sinun valheita tarkoitin. 

Vierailija
9253/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska huomaat että olet älyllisesti vajaa?

Vierailija
9254/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auerin lasten tarinat ja tapa kertoa niitä vuolaasti oli siis tosiaan täysin poikkeuksellisia. Ei nämä psykologit olleet ikinä törmänneet mihinkään vastaavaan, oikeat hyväksikäyttötapaukset kun on täysin erilaisia. 

Tarinan kerronnan vuolaudesta puhuttiin vain toiseksi nuorimman tytön kohdalla. Mutta sen verran mitä häntä on tässä oikeudenkäynnin aikana oppinut tuntemaan, syntyy vaikutelma, että puheliaisuus kuuluu hänen persoonaansa. Hän kertoi myös, että häntä oli viillelty eniten, ja sattumoisin hänestä niitä arpia löytyi myös selvästi eniten. 

Vierailija
9255/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinan kerronnan vuolaudesta puhuttiin vain toiseksi nuorimman tytön kohdalla. Mutta sen verran mitä häntä on tässä oikeudenkäynnin aikana oppinut tuntemaan, syntyy vaikutelma, että puheliaisuus kuuluu hänen persoonaansa. Hän kertoi myös, että häntä oli viillelty eniten, ja sattumoisin hänestä niitä arpia löytyi myös selvästi eniten. 

Ei, vaan kaikki lapset tarinoivat vuolaasti. Niitä videoitahan katsottiin oikeudessa, ja näin tosiaan oli kaikkien lasten kohdalla. Mistään arpilöydöksistähän ei ole mitään vakuuttavaa todistusaineistoa. 

Vierailija
9256/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se kilpi-juttu on? Olen sen osalta tippunut kärryiltä. 

Jokainen vakavasti kroonisesti traumatisoitunut tietää, ettei terapeutti välttämättä tiedä pahimpia asioita. Joskus ne eivät ole itselläkään aktiivisena mielessä vaan dissosioitu. Joskus taas terapeutti tai tilanne ei ole niin turvallinen, että alkaisi puhua vaikeimmista asioista. Joskus taas alitajuisesti arvioi, ettei terapeutti kestä = terapeutin reaktio olisi itselle haitallinen. Joskus voi hävettää jne jne. Esim. Erään hoitotahon kanssa otin seks. väärinkäyttöön liittyvää asiaa esille, kun hoitosuhdetta oli kestänyt kaksi vuotta. Ja koska reaktio oli "väärä", en jatkanut aiheesta enempää. Kun kerrot jotain ihan sairasta, vastapuoli, edes terapeutti, ei pysty ottamaan sitä vastaan vahvana. Etenkin, jos on vahva empatia lasta kohtaan. 

Lähes jokainen narsistin tai psykopaatin lapsi elää perheessä, jossa lapsilla on eri roolit vanhemmalle. Näin saadaan tyydytettyä vanhemman eri tarpeita ja erotettua lapsia toisistaan, jotta heitä on helpompi hallita. Vanhin tytär vaikuttaa kultalapselta. Asema tuo paljon etuja, mutta vaatii lojaaliutta vanhempaa kohtaan.

Vierailija
9257/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaa, minulle tuli vaikutelma, että tuo joka ei enää toimi oikeuspsykologina, oli vapaa vastaamaan ilman pelkoa sen vaikutuksista omiin työmahdollisuuksiin. Tuota pojan psykologia en pysty ottamaan vakavasti, koska hän kommentoi täysin fyysisesti mahdottomia asioita "ehkä lievää liioittelua". "

Minun mielestäni pojan oikeuspsykologi osasi huomioida sen, että kielellisesti lahjakas lapsi voi ilmaista asioita joskus lennokkaastikin, eikä sitä pidä ottaa niin kirjaimellisesti. Esimerkiksi on täysin Annelin luoma mielikuva, että poika olisi väittänyt häntä pyöritetyn pippelistä pitäen. Hän kertoi vaan, että äiti oli tarttunut häntä sukuelimestä ja sysännyt alalauteelle. On Auerilla toinenkin käsi olemassa. 

Vierailija
9258/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun juuri noita sinun valheita tarkoitin. 

Mutta siinä välissä vastasit väärälle henkilölle, joka en ollut minä. Ja valitettavaa kannaltasi, mutta Anneli teki sen. Viimeistään siinä vaiheessa, kun Anneli dementoituu, hän tulee lipsauttaneeksi sen muillekin kuin Jensille. 

Vierailija
9259/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa, jolla seksuaaliväkivallasta kerrotaan viranomaisille ja taas omalle terapeutille, eroaa toisistaan. Ainakin omalla kohdalla viranomaisasioissa on pakko kertoa asiat, vaikkei haluaisi ja traumatisoituisi lisää. Terapeutin kanssa taas saa kertoa tai olla kertomatta, oman mielen parhaan mukaan. 

Vierailija
9260/9267 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä se kilpi-juttu on? Olen sen osalta tippunut kärryiltä. "

Poika ja toiseksi nuorin tytär kertoivat, että Anneli oli nikkaroinut vanhimman tytön kanssa kilven laudoista, pahvista ja vanhasta ruskeasta pyyhkeestä, joka karisi ja oli suurempi kuin kasvopyyhe mutta pienempi kuin kylpypyyhe. Takkahuoneesta löytyi runsaasti ruskeita kuituja paikoista, joissa voisi kuvitella kilpeä käytetyn. Yöllä tekninen tutkija Mäkinen otti terassin viereisestä varastosta lautoja ja räsyn, joista teki väliaikaisen suojan ikkunaan ennen kuin myöhemmin teki sellaisen sinisestä muovista. Hökötyksestään hän ei ottanut asianmukaisia kuvia vaan kaikki todisteet heitettiin jonnekin. On todennäköistä, että kyse oli lasten kuvaaman kilven jäänteistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan