Muistellaan korona-aikaa đ
Mulla tuli mieleen se kun ravintolat ja baarit meni kiinni niin ihmiset tapas toisiaan kadulla laittaen sinne pöytÀryhmÀt ja juomia. NiitÀ sitten siinÀ nautittiin kavereiden kanssa.
Kommentit (466)
NÀen silmissÀni tÀmÀn.
Follareille hihamerkki missÀ on ihmissuden pÀÀ ja kiiltÀvÀ foliohattu. KÀdet sidotaan selÀn taakse. Marssitetaan kuopalle. Kansalaiset saavat videoida vapaasti.
Seisotetaan kuopalla kauan. Sitten ammutaan kuula kalloon montun reunalla ja follarit putoaa kuolleina monttuun.
Koneet peittÀvÀt kuopan. Kansa riemuitsee ja menee tÀpinöissÀÀn laittamaan kuvia ja videoita someen follarisaastojen lahtaupÀivÀstÀ.
Illalla Teemu Laajasalo pitÀÀ kiitosjumalanpalveluksen Kallion kirkossa. Kirkko on tÀynnÀ kansaa. Kansa laulaa euforiassa virsiÀ. TÀmÀ virsi eritoten saa liiktuksen kyyneleet kansan silmiin: Hyvyyden voiman ihmeellisen suojaan. ( Tuo on hyvesignaloitsijoiden lempivirsi.)
Pahasta pÀÀstiin. Suomen liput liehuvat.
Myöhemmin haastatellaan telkkarissa Hannaa, Anttia, Mikkoa ja Saria
Ja vÀhÀn muitakin sankareita.
Saatan kirjoittaa tÀstÀ novellin.
Kirjoitin kauan sitten omista hautajaisistani novellin.
Vierailija kirjoitti:
Koronapiikkikuolema jankkaajat joita on edelleen.
Rokotus lisÀÀ kuolleisuutta jos rokotettu lopettaa varomisen ja liikkuu tapahtumissa ja seurustelee enemmÀn ja saa tauteja kun kuvittelee olevansa turvassa. LisÀksi rokottaminen huonontaa immuniteettia muutamaksi viikoksi, mitÀ moni ei ehkÀ tiedÀ, eikÀ osaa eristÀytyÀ. Suomessahan jonain vuonna vanhukset pistettiin myös jonottamaan rokotuksia tuntikausiksi ruuhkaisiin tiloihin ja jopa ulos pakkaseen, kuinka moni sairastui sen takia.
Samaan huoneeseen sai tulla tietty mÀÀrÀ vanhuksia. Yksikin yli ja kaikki olisivat kuolleet. Oi aikoja, oi kusetusta.
Keuhkokuume 50.000 diag. vuodessa, korona-aikaan nolla.
Kaikkialla haisi kÀsidesi niin, ettÀ kurkkua poltti.
Vierailija kirjoitti:
Koronan jÀlkeen ei enÀÀ kerrota mihin julkisuuden ihmiset menehtyy. Aika kova paikka jos fanittaa koko ikÀnsÀ jotakuta ja sitten ei kerrota mihin hÀn kuoli.
Joka pÀivÀ iltapÀivÀlehdissÀ on jonkun tunnetun henkilönkuolinilmoitus. Usein alle 60v. KetÀs ihmetyttÀÀ??
Koronatoimet jÀivÀt pahasti kesken.
EnsinnÀkin. Kukaan rokotettuhan ei enÀÀ sairastunut koronaan. Paitsi jos oli tekemisissÀ follareiden kanssa.
Miksi follareita ei eristetty kuten KÀrnÀn Mikko ehdotti?
Miksi nÀiden annettiin olla vapaalla jalalla?
Jos nÀmÀ olisi viety leireille niin oltaisiin sÀÀstetty myös rahaa. Jokainen suomalainen maksoi itse rokotteensa. Ne otettiin verorahoista.
Jos follarit olisi viety leireille, oltaisiin voitu ehkÀ selvitÀ niin, ettÀ yksi rokote olisi riittÀnyt jokaiselle.
Korona olisi loppunut jo kesÀllÀ 2021.
Asun hoitokodin vieressÀ ja siinÀ on joka viikko edelleen lippu puolitangossa, ei se liity koronaan vaan siihen, ettÀ siinÀ kohtaa kun vihdoin saa laitospaikan ihminen on jo niin huonossa kunnossa ettei kauaa elÀ. Olen aina tykÀnnyt kÀydÀ laivoilla ja parasta oli kun ne aukesi eikÀ ihmiset uskaltautuneet risteilyille ja laivoilla oli niin ihana rauha.
Hoitajien "pakkorokotukset": minÀ työskentelin hoivakodissa kokoaikaisena sijaisena enkÀ saanut rokotusta vaikka olisin halunnut koska olin vain sijainen, ettÀ sellainen pakkorokotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan jÀlkeen ei enÀÀ kerrota mihin julkisuuden ihmiset menehtyy. Aika kova paikka jos fanittaa koko ikÀnsÀ jotakuta ja sitten ei kerrota mihin hÀn kuoli.
Joka pÀivÀ iltapÀivÀlehdissÀ on jonkun tunnetun henkilönkuolinilmoitus. Usein alle 60v. KetÀs ihmetyttÀÀ??
Miksi ihmetyttÀisi, ainahan on kaikenikÀisiÀ kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mummoja" syyllistettiin, jos niitÀ oli kolmen ryhmÀ keskustelemassa keskenÀÀn tyhjÀn torin kulmassa....siis juuri mummot tartuttaisivat ja levittÀisivÀt tautia???
Ja yleensÀkin yli 70-vuotiaiden piti pysyÀ kotona, eivÀt saaneet kÀydÀ kaupoissaan.
Höpö, höpö, ei kaupoissa henkkaria kyselty.
KyllÀ tÀÀllÀpÀin ainakin vanhukset kÀvi kaupoissa eikÀ meidÀn suvussa elÀmÀ muuttunut mitenkÀÀn, tai pikemmin pÀinvastoin, vanhuksiin pidettiin yhteyttÀ ja kÀytiin katsomassa useammin. Koronasta ei edes keskusteltu, oli kuin hiljainen sopimus ettei moisesta turhasta aiheesta kannata edes puhua. Jokainen aikuinen tietÀÀ ihan itse mitÀ tekee. YrittÀjÀveli ja toinenkin, kirkon työntekijÀ, ottivat rokotteen. Muista ei tietoa. YrittÀjÀveli sairasti koronan ja saatiin viikko vapaata kaikki työntekijÀt. Se oli hyvÀ.
MitÀ tai ketÀ ne follarit oli? RokotekriittisiÀ vai rokotefanaatikkoja? On niin sekavaa tekstiÀ. Itse en saanut rokotetta vaikka työnantaja lupasi. En pÀÀssyt testiinkÀÀn kun ei kuulemma ollut aikoja kun soitin. Ihan sama sitten jos ei homma toimi. Maskeja työnantaja jakoi auliisti vaikkei niitÀ kukaan kÀyttÀnyt, nyt on maskeja muutama sata kappaletta.
Muistan syyttelyn ja pelottelun ja ihmisten vihamielisyyden rokottamattomia kohtaan , ainakin lehdissÀ .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀ en kÀyttÀnyt maskia kertaakaan ja otin nolla rokotusta. Kerran minulla oli korona ja sairastin sen parissa pÀivÀssÀ, yhtenÀ iltana oli kuumetta ja pari pÀivÀÀ oli kurkku kipeÀ.
Jokuhan se voittaa silloin tÀllöin Lotossakin.
TÀÀllÀ toinen voittaja joka sairasti 10 pÀivÀssÀ. montako meitÀ harvinaislaatuisia voittajia onkaan?
Vierailija kirjoitti:
KiittÀkÀÀ luojaanne, ettÀ tÀmÀ nykyinen kauhukabinetin maga-porukka ei ollut vallassa pandemian iskiessÀ!
Joku ministeri Juuso selittÀmÀssÀ, ettÀ "aina voi soittaa satakaksitoista....." ja Rantanen sönkkÀÀmÀssÀ, ettÀ "ensin pitÀisi mÀÀritellÀ pandemia....."
Purra syyttÀisi etnistÀ vÀhemmistöÀ.
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotetta ottamattomille raivottiin. Itse en ole vielÀkÀÀÀn ottanut yhtÀkÀÀn koronarokotetta. Syy: *sairastin* koronan (ei oireita, todettu altistumisen perusteella). TÀllöin ei annettu rokotetta, koska oli jo *sairastanut* koronan. JÀi sitten ottamatta kokonaan.
Kaikki kansalliseen rokoteohjelmaan kuuluneet rokotteet olen ottanut. Jostain syystÀ koronarokote ei tÀhÀn kelvannut.
MinÀ jouduin ihan suoraan valehtelemaan ihmisille ettÀ on kaikki rokote asiat kunnossa mutta en todellakaan ota lÀÀkettÀ kehoon jonka pitempi aikaiset tutkimus tulokset on salattu tai niitÀ ei vaan ole.
Vierailija kirjoitti:
ItsellÀ jÀi mieleen ulkomaanreissu kevÀÀllÀ 2020, paluumatkalla oli yksitoista ensimmÀistÀ penkkiriviÀ tyhjiÀ. Kiinalaiset olivat jÀÀneet pois. Palasin töihin ja olin ma-pe töissÀ, kunnes perjantaina kÀskettiin kotiin, koska olin ollut ulkomailla, siis altistunut. EtÀtöitÀ pari kuukautta. Pari kertaa karanteenissa, koska olin ollut tekemisissÀ ihmisten kanssa, jotka olivat altistuneet.
PerheessÀmme ainoa, joka ei sairastunut, oli hÀn, joka ei ottanut yhtÀÀn rokotetta. Ravintolaan pÀÀsi vain koronapassin kanssa. Kuolleisuus ei tainnut lisÀÀntyÀ ollenkaan ja kotonakuolemaksi laskettiin, jos jÀi auton alle ja kantoi virusta.
Kalliiksi tuli, varsinkin, kun nyt korona on tavallinen flunssa. MeillÀ ovat olleet espanjantautia, hongkongilaiset, mutta kiinalaisvirus onkin hÀveliÀÀsti korona. Ei ole kaukana ajatus, ettÀ kiinalainen testasi, miten saa maapallon polvilleen ja teki bisnestÀ myymÀllÀ maskeja ja oliko vielÀ rokot
"Ravintolaan pÀÀsi vain koronapassin kanssa"
Niin just tÀmÀ ettÀ alettiin rikkoa yhdenvertaisuus periaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Valtiojohdon ja viranomaisten sekoilut oli jotain aivan kÀsittÀmÀtöntÀ:
- Helmikuu 2020: "Kiinassa on joku epidemia, mutta mahis sille ettÀ Euroopassa joku kuolisi siihen on lottovoiton luokkaa". Viikko tÀstÀ ja Italiassa oli ruumishuoneet tÀynnÀ. Joku taisi unohtaa ettÀ Kiinasta lentÀÀ Eurooppaan 10 tunnissa ja lentoja on tyyliin sata pÀivÀssÀ?
- "JÀtetÀÀn.spektaakkelit.muille". Pari pÀivÀÀ tÀstÀ ja Uusimaa laitettiin kiinni.
- "Ollaan.varauduttu.hyvin.Paremmin.kuin.monet.muut". Ja sitten totuus paljastui, kun Huoltovarmuuskeskuksen ovet avattiin ja ne rekat lÀhti liikkeelle...
- Helsinki-Vantaalla ei tiedetty vielÀ 2022 mitÀ tehdÀ ja kenen toimesta, vaikka siellÀ oli virallisen ilmoituksen mukaan harjoiteltu epidemian torjuntaa moniviranomaisessa haroituksessa joulukuussa 2019.
Ja mitÀÀn ei opittu kuten ei myöskÀÀn sÀhkökriisistÀ. Onko vielÀkÀÀn jÀtevesipumput yhdistetty hÀtÀ generaattoreihin vai joutuuko kansa kakkii ÀmpÀreihin?
PitkÀaikaishoidossa jonon pitÀÀ liikkua. Muistan kun kerran oli sellainen kesÀ, ettei koko isosta vanhainkodista (satoja vanhuksia) kuol-lut yksikÀÀn. Pomo sanoi, ettÀ nyt tehdÀÀn siirtoja. Vanhuksia kÀrrÀttiin toiselle osastolle ja toisia tuotiin meille. TÀmÀ tehtiin kaikilla osastoilla yhden viikon aikana. Seuraavien viikkojen aikana "paikkoja vapautui" heti 8. TÀtÀ on se todellisuus eikÀ liity koronaan mitenkÀÀn.