Muistellaan korona-aikaa đ
Mulla tuli mieleen se kun ravintolat ja baarit meni kiinni niin ihmiset tapas toisiaan kadulla laittaen sinne pöytÀryhmÀt ja juomia. NiitÀ sitten siinÀ nautittiin kavereiden kanssa.
Kommentit (486)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan jÀlkeen ei enÀÀ kerrota mihin julkisuuden ihmiset menehtyy. Aika kova paikka jos fanittaa koko ikÀnsÀ jotakuta ja sitten ei kerrota mihin hÀn kuoli.
Joka pÀivÀ iltapÀivÀlehdissÀ on jonkun tunnetun henkilönkuolinilmoitus. Usein alle 60v. KetÀs ihmetyttÀÀ??
Miksi ihmetyttÀisi, ainahan on kaikenikÀisiÀ kuollut.
Mihin? ainiin ei kerrota. BTW joko selvis mihin Ozzy kuoli?
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien "pakkorokotukset": minÀ työskentelin hoivakodissa kokoaikaisena sijaisena enkÀ saanut rokotusta vaikka olisin halunnut koska olin vain sijainen, ettÀ sellainen pakkorokotus.
Sama tÀÀllÀ. Teen vuokrakeikkaa. Jossain vaiheessa lupasivat rokotuksen mutta eipÀ antaneet. Keikat jatkuu koko ajan. Sen olen todennut ettei ne piikitykset ainakaan ole kuolleisuutta vÀhentÀneet. Vanhuksella ihan sama onko rokotettu vai ei, yhtÀ lailla lÀhtö tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus 2025:
Koronarokotukset suojasivat tehokkaasti myös rokottamattomia
Julkaisuajankohta 17.4.2025
2025 julkaistun tutkimuksen mukaan ilman koronarokotuksia Suomessa olisi ollut sairaalahoitoa vaatineita koronaviruksen deltavariantin aiheuttamia tautitapauksia jopa 100-kertainen mÀÀrÀ vuonna 2021.
Koronarokotukset alkoivat Suomessa vuosien 2020 ja 2021 vaihteessa. Viruksen deltavariantin saapuessa Suomeen kesÀkuussa 2021 vanhimmat ikÀluokat saivat jo toiset rokoteannokset ja nuorilla aikuisillakin ensimmÀisen annoksen rokotukset olivat hyvÀssÀ vauhdissa.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) juuri julkaistun tutkimuksen mukaan rokotukset suojasivat koko Suomen vÀestöÀ, niin rokotettuja kuin rokottamattomia, erittÀin tehokkaasti deltavariantin aiheuttamilta vakavilta, vÀhintÀÀn sairaalahoitoa vaativilta koronatapauksilta.
Tutkimuksen mukaan ilman rokotuksia Suomess
Tjaa, no paljon parempia tutkimuksia on tehty jo tuhansia ja niiden mukaan rokotusten haitatovat suurempia kuinhyödyt. JenkeissÀ nÀmÀ rokotuksetollaankieltÀmÀssÀ kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ItsellÀ jÀi mieleen ulkomaanreissu kevÀÀllÀ 2020, paluumatkalla oli yksitoista ensimmÀistÀ penkkiriviÀ tyhjiÀ. Kiinalaiset olivat jÀÀneet pois. Palasin töihin ja olin ma-pe töissÀ, kunnes perjantaina kÀskettiin kotiin, koska olin ollut ulkomailla, siis altistunut. EtÀtöitÀ pari kuukautta. Pari kertaa karanteenissa, koska olin ollut tekemisissÀ ihmisten kanssa, jotka olivat altistuneet.
PerheessÀmme ainoa, joka ei sairastunut, oli hÀn, joka ei ottanut yhtÀÀn rokotetta. Ravintolaan pÀÀsi vain koronapassin kanssa. Kuolleisuus ei tainnut lisÀÀntyÀ ollenkaan ja kotonakuolemaksi laskettiin, jos jÀi auton alle ja kantoi virusta.
Kalliiksi tuli, varsinkin, kun nyt korona on tavallinen flunssa. MeillÀ ovat olleet espanjantautia, hongkongilaiset, mutta kiinalaisvirus onkin hÀveliÀÀsti korona. Ei ole kaukana ajatus, ettÀ kiinalainen testasi, miten saa maapallon polvilleen ja teki bis
Olikohan ItÀvallassa vai Saksassa, jossa syntyi tilanne, ettÀ rokottamaton henkilö saattoi työskennellÀ kahvilassa muttei asioida siellÀ.
ItÀvalta oli lÀhellÀ mÀÀrÀtÀ 2500 euron sakot rokottamattomuudesta. Hyvin vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan jÀlkeen ei enÀÀ kerrota mihin julkisuuden ihmiset menehtyy. Aika kova paikka jos fanittaa koko ikÀnsÀ jotakuta ja sitten ei kerrota mihin hÀn kuoli.
Joka pÀivÀ iltapÀivÀlehdissÀ on jonkun tunnetun henkilönkuolinilmoitus. Usein alle 60v. KetÀs ihmetyttÀÀ??
Miksi ihmetyttÀisi, ainahan on kaikenikÀisiÀ kuollut.
Mihin? ainiin ei kerrota. BTW joko selvis mihin Ozzy kuoli?
MinkÀ takia pitÀisi kertoa? Lienee Osbourneillakin ihan perheasia kuitenkin. Ja oliko Ozzy jotenkin tosi terve ja hyvÀkuntoinen, yhtÀkkiÀ vaan kupsahti koska rokotus.
Ja mites se oli, eikös kaikkien rokotettujen pitÀnyt jo 2023 olla kaputt, mites kÀvi?
Yksi rokote suojaa ja estÀÀ tartuttamasta .....eikun kaksi .....eikun kolmas tehoste tarvitaan jne.EikÀ estÀ saamasta mutta on miedompi tai sitten ei .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotetta ottamattomille raivottiin. Itse en ole vielÀkÀÀÀn ottanut yhtÀkÀÀn koronarokotetta. Syy: *sairastin* koronan (ei oireita, todettu altistumisen perusteella). TÀllöin ei annettu rokotetta, koska oli jo *sairastanut* koronan. JÀi sitten ottamatta kokonaan.
Kaikki kansalliseen rokoteohjelmaan kuuluneet rokotteet olen ottanut. Jostain syystÀ koronarokote ei tÀhÀn kelvannut.
MinÀ jouduin ihan suoraan valehtelemaan ihmisille ettÀ on kaikki rokote asiat kunnossa mutta en todellakaan ota lÀÀkettÀ kehoon jonka pitempi aikaiset tutkimus tulokset on salattu tai niitÀ ei vaan ole.
MinÀ menin Tallinnassa yksityislÀÀkÀrilleni ja pyysin rokotustodistuksen, en ottanut rokotetta. Ei sitÀ kukaan tosin kysynyt ikinÀ. LÀÀkÀri oli samaa mieltÀ. Kyseenalainen rokote, ei suositellut. Voi olla ettÀ sairastin koronan, mutta kun en sinne testiin pÀÀssyt niin kÀvin vaan töissÀ.
Vierailija kirjoitti:
En ymmÀrrÀ aloittajan nauruhymiötÀ. Valtavia mÀÀriÀ ihmisiÀ kuoli. Ne joiden lÀhipiirissÀ ei kukaan kuollut saa olla kiitollisia. Itse en ole siinÀ onnellisten joukossa. Sukulaisia menehtyi koronan seurauksena.
Mun lÀhipiirissÀ yksi sai aivoveritulpan muttei kuollut, yksi menetti kÀdestÀÀn toiminnan ja yhdellÀ tuli aivosyöpÀ takaisin. Siis sen jÀlkeen kun ottivat sen.
LenkillÀ ollessa kun ihminen tuli vastaan, pidÀttelin hengitystÀ. Myös tuli juostua maskin kanssa pahinpaan aikaan!
Vierailija kirjoitti:
Muistan syyttelyn ja pelottelun ja ihmisten vihamielisyyden rokottamattomia kohtaan , ainakin lehdissÀ .
LehdissÀ ja mediassa jotkut syyttelivÀt ja uhkailivat, varmaan ne pelkÀsi. Se tietÀmÀttömyys ja sekoilu alussa loi mielikuvan ettÀ aika epÀvarmaa touhua on ja kun työpaikankin kaikki koronan saaneet olivat tÀysin oireettomia niin mitÀ vÀliÀ. Kerran joku kysyi oletko ottanut rokotteen. Vastasin ettÀ mitÀ pitÀÀ sanoa ettÀ vastaus sopii sinulle. Ja naurettiin.
Vierailija kirjoitti:
Joko follarit on erotettu kirkosta?
TÀstÀ vois laittaa Teemu Laajasalolle viestiÀ.
Follareita ei kannata pÀÀstÀÀ kirkkoon. Ei murhaajia kirkkoon.
Piispa ehdotti rokottamattomien eristÀmistÀ Seilin saarelle ja sanoi, ettÀ nÀmÀ olivat vastuussa vanhusten kuolemista. Vahva hengenmies.
Vartiainen myös ehdotti rokottamattomien hoidon lopettamista. Macron kertoi kansalleen lehdessÀ ettÀ halusi vittuilla rokottamattomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinÀ en kÀyttÀnyt maskia kertaakaan ja otin nolla rokotusta. Kerran minulla oli korona ja sairastin sen parissa pÀivÀssÀ, yhtenÀ iltana oli kuumetta ja pari pÀivÀÀ oli kurkku kipeÀ.
Jokuhan se voittaa silloin tÀllöin Lotossakin.
TÀÀllÀ toinen voittaja joka sairasti 10 pÀivÀssÀ. montako meitÀ harvinaislaatuisia voittajia onkaan?
Mulla on lÀhes joka vuosi ollut kova flunssa kevÀttalvella. TÀnÀ vuonna ei ollut. Olikohan se koronaa viimeksi...ei voi tietÀÀ.
AV:lla oli hulvaton ketju, jossa tehtiin korona-aiheisia joululauluja :)
Oli tosi hyvÀ kun ei tarvinnut mennÀ tutustumaan eduskuntaan rÀkÀsakin mukana. Yksi oli rapajuoppo, yksi hÀirikköautusti, yhdellÀ vaikea adhd (luuli olevansa fiksu ja taitava) ja muuta epÀmÀÀrÀistÀ vanhaa tyhmÀÀ miestÀ. Jopa varasteleva entinen vartija.
HEI HALOO HUOM HUOM!!
Robert Redford on kuollut, syy lienee selvĂ€đ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko follarit on erotettu kirkosta?
TÀstÀ vois laittaa Teemu Laajasalolle viestiÀ.
Follareita ei kannata pÀÀstÀÀ kirkkoon. Ei murhaajia kirkkoon.
Piispa ehdotti rokottamattomien eristÀmistÀ Seilin saarelle ja sanoi, ettÀ nÀmÀ olivat vastuussa vanhusten kuolemista. Vahva hengenmies.
Vartiainen myös ehdotti rokottamattomien hoidon lopettamista. Macron kertoi kansalleen lehdessÀ ettÀ halusi vittuilla rokottamattomille.
Heh, aina vaan naurattaa miten paniikkiin jotkut ovat menneet...ihan sekaisin. Koittakaa kestÀÀ, kyllÀ se siitÀ. EhkÀ elÀmÀÀnne ilmestyy jotain mielenkiintoisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KiittÀkÀÀ luojaanne, ettÀ tÀmÀ nykyinen kauhukabinetin maga-porukka ei ollut vallassa pandemian iskiessÀ!
Joku ministeri Juuso selittÀmÀssÀ, ettÀ "aina voi soittaa satakaksitoista....." ja Rantanen sönkkÀÀmÀssÀ, ettÀ "ensin pitÀisi mÀÀritellÀ pandemia....."
Purra syyttÀisi etnistÀ vÀhemmistöÀ.
SieltÀ se paska maailmalta tuli,ensimmÀinen tunnettu oli turisti lapissa.
Vierailija kirjoitti:
MitÀ tai ketÀ ne follarit oli? RokotekriittisiÀ vai rokotefanaatikkoja? On niin sekavaa tekstiÀ. Itse en saanut rokotetta vaikka työnantaja lupasi. En pÀÀssyt testiinkÀÀn kun ei kuulemma ollut aikoja kun soitin. Ihan sama sitten jos ei homma toimi. Maskeja työnantaja jakoi auliisti vaikkei niitÀ kukaan kÀyttÀnyt, nyt on maskeja m
---
Follari oli se joka ei ottanut rokotetta. NÀitÀ kutsuttiin myös hörhöiksi.
Valtionjohdossakin haukkuivat samoin kuten Antti Kurvinen ( kepu ) ja Sari Essayah. Kurvis - Antti haukkui telkkarissa heitÀ foliohatuiksi. Sarppa haukkui heitÀ hörhöiksi. Kurvis - Antti sanoi myös, ettÀ rokottamattomille eivÀt kuulu ihmisoikeudet.
KÀrnÀn Mikko ( kepu) halusi ettÀ follarit viedÀÀn leireille. Nohyenkin Hanna ehdotti rokottamattomille hihamerkkejÀ. ( Vrt. N a t s i - Saksa ja juutalaisten hihamerkit )
Ja ne kansalaiset haukkuivat ja nimittelivÀt rokottamattomia jotka ovat mielestÀÀn ns. hyviÀ ihmisiÀ.
Piispa - Teemukin sanoi ettÀ rokottamattomat ovat vastuussa lÀhimmÀistensÀ kÀrsimyksestÀ ja kuolemasta
Siksi tulevaan novelliini laitan piispa Teemu Laajasalon hyvesignaloimaan ja pitÀmÀÀn kiitospalvelusta Kallion kirkkoon follareiden lahtauksen jÀlkeen.
Vierailija kirjoitti:
Oli tosi hyvÀ kun ei tarvinnut mennÀ tutustumaan eduskuntaan rÀkÀsakin mukana. Yksi oli rapajuoppo, yksi hÀirikköautusti, yhdellÀ vaikea adhd (luuli olevansa fiksu ja taitava) ja muuta epÀmÀÀrÀistÀ vanhaa tyhmÀÀ miestÀ. Jopa varasteleva entinen vartija.
Onhan noita monenlaisia kansanedustajia meillÀ :) Muutama rikollistyyppi puuttuu listasta.
EivÀt jatka vaan vihdoinkin heidÀn mielipiteitÀ ei sensuroida. Mukava hieman kuulla kritiikkiÀ mikÀ oli tuolloin kiellettyÀ.