Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2
Saapi kertoa.
Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.
Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.
Kommentit (1135)
Hahmogalleriaan uusi persoona SH. Kerrotko Sh missä olet opiskellut ja mihin erikoistunut? Kiinnostaa kovasti. Voi sitten kysellä neuvoja sulta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi rivivälit
näyttäytyvät
edellisessä kommentissani
alussa harvempana, lopussa
matalempina. 🤔🤨
Sama ilmiö on esiintynyt
aiemminkin
Vauvalla tietyllä laitteella
kirjoittaessani. En ole näin
tarkoittanut. 😀
Kivaa päivää..
E
Harvaa on edelleen. Älä tee rivinvaihtoja niin usein.
__💛
_____
Mä en ole tuo 'SH'.
Kuten en Doriskaan..
Vielä lisään, että
signeeraan aina loppuun.
💚
Pitäkää ketju
symppiksenä
ja kivana, tämä on
varmasti lämpimästi
tervetullut
lanka kyynisyyden
keskelle. 🤗😚
OgE 👋
_____
🤍__
Vierailija kirjoitti:
Pitkästä aikaa tulin käymään keskustelussa ja totean, että enpä ole jäänyt mistään paitsi, vaikka olen taukoa pitänyt. Voisin vaikka unohtaa koko ketjun...
Eilen ja tänäänkin on pääosin ollut erittäin monipuolista tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahat muistot demonista= narsistille tuhlattu aika
Mäkin mietin, kannattaako täällä olla juuri tuon narsistin takia. Menee hermo turhan päiten ja alkaa viduttaa suotta.
Samaa miettinyt. Muutamia kiinnostavia kirjoittajia on, mutta harvoin kirjoittaa.Yksi valtaa kaiken, loukkaantuu ja provosoi aina riitaa. Rajaton.
Harmittaa, kun muuten vois olla hyvä ketju.
Kostajalla on elämäntehtävä! Riita
Harvoin riitaa yksin syntyy. En ala tästä kirjoittamaan. Tuo lause "Kostajalla on elämäntehtävä! Riita" ei ole minun. Joku täällä ketjussa kyllä huseeraa. Enkä tarkoita jotain trollia tai kostajaa. Turha puhua tästä.
Koska keskustellaan Sauli Niinistön kirjasta, Doris? Oletko jo "selannut" sen?
10 sekuntia meni, kun selasin viimeiset 5 sivua :) Kuulumisia ei juurikaan ollut eikä oikein mitään muutakaan kiinnostavaa kuten vaikka kirjasuosituksia tms.
Kohta pitäs soittaa isälle ja käydä viemässä sen postit. Sitten lähikauppaan. Tuosta aiemmin kertomastani kissan puuhun naulaamisesta sen verran, että tänä päivänä on tosiaan kaikenlaista kahelia liikenteessä. Mulle mun Kyylä on erittäin rakas eikä tulisi mieleenkään päästää sitä yksikseen jonnekin ulos. Ei se kyllä menisikään. Voin jättää ulko-oven auki ja Kyylä istuskelee tuulikaapista, mutta ulos se ei tule. Se on nk kodinvaihtajakissa. Alunperin ihan sisäkissa, mutta edellinen omistaja muutti omakotitaloon ja hänen taaperonsa tuli sitten kissoille allergiseksi, joten laittoi kissat ulos. Oli kyllä kevät, mutta etsi kissoilleen (niitä oli siis kaksi) uutta kotia. Mun edellinen koira oli just silloin kuollut ja uutta koiraa en halunnut, mutta kissat oli ihan jees. Kyylä oli 3v, kun tuli meille, ja kaverinsa Luna 6v. Luna kyllä tykkäsi kulkea valjaissa ulkona, mutta Kyylä ei. Jos aikaa riittää, Kyylä täyttää kesällä 19 vuotta. Uskoisin, että olen pystynyt tarjoamaan tuolle kissalle juuri sellaisen kodin kuin mitä se tarvitsikin. Mulla on ollut elämäni aikana useita kissoja. Ensimmäisen sain, kun täytin 13v. Vaikka se eka kissani olikin lähes täydellinen, niin Kyylä on täydellinen. Eka kissani sentään teroitti kynsiään huonekaluihin, vaikka muuten olikin kuin joku aatelinen. Kyylä teroittaa kyntensä vain yhteen yläkerran käytävän kaiteella roikkuvaan räsymattoon. Ihan riekaleinahan se matto on, mutta edelleenkään ei teroita kynsiään minnekään muualle. Ai niin siitä ekasta kissastani....kun se oli käynyt käymälässään kakalla, se alkoi naukumaan ja odotti, että palvelusväki tulee pyyhkimään sen pyllyn vessapaperilla :D Princeeeeesss :D
Vierailija kirjoitti:
'Joku kyseli
Mistä tunnistaa d:n kirjoitukset?
En näe kuin peruskuulumisia monelta
Trollikostajan tietää kaikki ketjussa pitempään olleet. Hän riitelee - aina'
Rivivälit näyttävät minulta.
(Ei kuitenkaan minulta).
...
Eli > yhdellä
ainoalla enterillä saattaa
tekstiin epäloogisesti/
yllättäen tulla
erikokoisia välejä sikinsokin.
Pidän tarkoituksella
omanlaista, harvempaa/
kapeampaa tyyliä.
OgElta tämä. 🌿👋
...
Nyt menen, moi..
Vierailija kirjoitti:
Niin, kysyn kuitenkin, että mikä tarkoitus on tuolla harvemmalla/kapeammalla kirjoitustyylillä? Se ei ole mitenkään helppolukuinen. Toki viestit sitten erottuvat ketjussa, jos sitä toivot, mutta voi jäädä tekstin sisältö epäselväksi, kun lauseet katkeavat ja jakautuvat monelle riville. Vaatii ns. vaivannäköä lukijalta enemmän, jolloin helposti sitten hyppää yli vaan. Tämä nyt vinkkinä ja palautteena yhdeltä lukijalta.
Täällä toinen lukija, joka suosista hyppää yli nuo kommentit, missä on vain pari sanaa per rivi ja sitten niitä rivejä on kymmeniä. Ei mua silti haittaa, jos joku haluaa kirjoittaa tuolla tavalla.
Mulla olisi kirjasuositus. Henning Mankell: Juoksuhiekka.
Tämä ei ole dekkari.
Mankell sai 2014 tietää sairastavansa syöpää, johon sittemmin menehtyi. Kirja on tavallaan hänen muistelmansa, mutta ei surullinen sairaskertomus, vaan manifesti elämälle, ihmille, joita hän kohtasi, asioille, joissa oli mukana. Hän pyrki aina edistämään humaania ja oikeudenmukaista maailmaa. Lahjoitti ison osan tuloistaan hyväntekeväisyyteen.
Kirjavinkki tuli mieleen, kun täällä on ollut puhetta Sauli Niinistön kirjasta, ilmeisesti siitä uusimmasta.
Niinistön vanhempi kirja Hiljaisten historia sisältää hyviä novellintapaisia esseitä ja siinä Niinistö kertoo myös kokemuksensa tsunamista, kun hän sähkötolpan varassa sieltä pelastui.
Itse siivosin kirjahyllyä ja vein tämänkin kirjan kirjaston saa ottaa -hyllyyn, niin joku toinen sai sen omakseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi kirjasuositus. Henning Mankell: Juoksuhiekka.
Tämä ei ole dekkari.
Mankell sai 2014 tietää sairastavansa syöpää, johon sittemmin menehtyi. Kirja on tavallaan hänen muistelmansa, mutta ei surullinen sairaskertomus, vaan manifesti elämälle, ihmille, joita hän kohtasi, asioille, joissa oli mukana. Hän pyrki aina edistämään humaania ja oikeudenmukaista maailmaa. Lahjoitti ison osan tuloistaan hyväntekeväisyyteen.
Kiitos vinkistä! Olen lukenut kaikki Mankellin dekkarit, mutta tuota hänen kirjaansa en. Pitääkin lukea.
Vierailija kirjoitti:
Hahmogalleriaan uusi persoona SH. Kerrotko Sh missä olet opiskellut ja mihin erikoistunut? Kiinnostaa kovasti. Voi sitten kysellä neuvoja sulta.
Sivusta tähän.
Kerro nyt alkuun oma opiskelu- ja työhistoriasi :(
Sivusta tähän.
Olen jo kertonut. Olen opiskellut Jyväskylän yliopistossa antropologiaa ja paljon muita aineita, minulla on kaksi loppututkintoa sieltä ja olen tehnyt 40 vuotta töitä akateemisella alalla. Saa kysyä antropologiasta, vastaan mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta tähän.
Olen jo kertonut. Olen opiskellut Jyväskylän yliopistossa antropologiaa ja paljon muita aineita, minulla on kaksi loppututkintoa sieltä ja olen tehnyt 40 vuotta töitä akateemisella alalla. Saa kysyä antropologiasta, vastaan mielelläni.
Ollaan todennäköisesti oltu samaan aikaan tallustelemassa Seminaarinmäen ja Mattilanniemen kampuksilla, että moi vaan! -eri
Kaunista on ulkona, puut kuorruttuneet huurteeseen. Mitä oivallisin ilma oli kävellä.
Kirjastossa lehtiä lukemassa, samalla vein pari pokkaria kierrätyshyllyyn.
Nuorena oli pinnalla Danny ja Johnny, minä ihailin jälkimmäistä. Tapani Kansakin oli suosikkini. Nykyään en välitä kuunnella musiikkia, yleensä radio menee kiinni uutisten jälkeen.
Tänään on syntymäpäiväni- vuoden päästä pyöreitä aika monta kymmentä. Aika rientää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta tähän.
Ollaan todennäköisesti oltu samaan aikaan tallustelemassa Seminaarinmäen ja Mattilanniemen kampuksilla, että moi vaan! -eri
Koska sä olet ollut? Mä olen 1975-1980. Olispa kiva kuulla lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta tähän.
Koska sä olet ollut? Mä olen 1975-1980. Olispa kiva kuulla lisää!
Näköjään kuitenkin vähän myöhemmin, mun opinnot oli 80-luvun alussa. Välillä muistelen, mikä olikaan Seminaarinmäellä sen vanhan rakennuksen nimi, jonka erään huoneen seinällä oli teksti "Luonto oppia lujempi". Siellä oli filosofian luentoja, Toivo-niminen opettaja oli silloin meillä.
Pitkästä aikaa tulin käymään keskustelussa ja totean, että enpä ole jäänyt mistään paitsi, vaikka olen taukoa pitänyt. Voisin vaikka unohtaa koko ketjun...