Köyhän surkea päivittäin syömä ruoka.
Juu, olen köyhä. Tämä ei ole ilkeilyä, ehkä ennemminkin haen vertaistukea (jotta voi itkeä tai nauraa meidän päivittäisille ruoille) ja eri näkemyksiä, mistä voi köyhä säästää/loihtia jotain hyvää.
Itse aloitin kaura/omenasmoothiella. Se on kyllä halpaa ja hyvää. Lounas oli keitetty makaroni (hieman voita ja mausteita) Päivällinen tulee olemaan samaa makaronia, seassa Coopin silputtua meetvurstia ja pieneksi silputtua purjosipulia. Illalla kaiketi Banaani ja loput kaura/omenasmoothiesta.
Kommentit (25)
Tein eilen tonnikalapastavuoan josta riittää ainakin 3-4 päivälle ateria. Syrjälle mustikkaraejuustoa, kurkkua jne. Aamusumppi alas kera ruisleivän ja palan tosca-kakkua ja illalla sitten kuppi teetä tosca-kakun palan kanssa. Hengissä pysyy.
Köyhä syö Voita. Banaania. Smoothieita ja Meetvurstia...
Varakkaiden ruokia.
Kerää pulloja
Mene ruokajonoon
Kerää metsästä sieniä
Mene töihin
Ok. Mulla eilen illalla lämpimiä voileipiä ja pastasalaattia. Tänään lasagnea raejuuston ja punajuurten reunustamana. 30-kiloiselle koiralle raksujen lisäksi parsakaaligratiinia ja paistettua jauhelihaa.
Olen aivan saatanan köyhä, mutta pieniruokainen ja lisäksi osaan loihtia maukasta ruokaa silloinkin kun kaapeissa ei käytännössä ole mitään.
Itse syön omasta mielestäni pitkäaikaistyöttömänä ihan kohtuullisesti.
Olen Kekkosen Suomesta, joten yksinkertainen ruoka tyyliin perunat ja soosi ei ole minulle "huonoa", vaan normaalia kotiruokaa.
Et tiedä, että Etelä-Helsingin niemimaalla merinäköalalla varustetussa talossa asuvalla perheellä on paljon säästöjä tilillään, mutta heidän ruokansa on myös erittäin huonoa.
itse syön kolme kertaa päivässä makaronia tilkalla ketsuppia. Juhlapäivinä saatan paistaa sekaan kananmunan.
Vai vielä Banaanejakin...Huh
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja
Mene ruokajonoon
Kerää metsästä sieniä
Mene töihin
Nuo kaksi viimeistä jätän väliin.
Hernekeittoa, linssikeittoja, papusoppaa, kikherneistä sitä sun tätä - riittoisia ja proteiinipitoisia, pitävät nälän hyvin pois. Täysjyvämakaroonia, perunaa mieluummin kuin riisiä, kotimaisia juureksia. Kalaa tarjouksesta. Kanaa punalaputettuna. Punaista lihaa en juurikaan syö eikä se ole ihmiselle hyväksikään. Vegelinjalla pääasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Hernekeittoa, linssikeittoja, papusoppaa, kikherneistä sitä sun tätä - riittoisia ja proteiinipitoisia, pitävät nälän hyvin pois. Täysjyvämakaroonia, perunaa mieluummin kuin riisiä, kotimaisia juureksia. Kalaa tarjouksesta. Kanaa punalaputettuna. Punaista lihaa en juurikaan syö eikä se ole ihmiselle hyväksikään. Vegelinjalla pääasiassa.
Jo nyt meni veget sanonko minne.... Kikherneistä tehdään jo makkaraperunatkin. 🤬
"Makkaraperunat, sitä-sun-tätä, taksari, makkaraherkku rakkaalla lapsella on monta nimeä. Nimitys muuttuu hieman sen mukaan missä päin...
Perunaa ja possua. Halpaa ja täyttävää.
En voi sanoa, että olisin köyhä mutta mulla on tietty budjetti. Nyt on 20 € ensi viikoksi. En aio käydä ruokakaupassa ollenkaan.
Banaani maksaa ehkä 30 snt, samalla saa kaksi kananmunaa, valitsisin ne. Pastaa en oikein tykkää itse syödä. Keitän mielummin perunoita. Hernari on hyvää itsetehtynä, lihaa en laita sekaan. Laitan porkkanaa ja sipulia. Valmistuu itsekseen ja maksaa n. 1 euron kattilallinen. Riisipuuro on halpaa myös.
Tein eilen kaalilaatikkoa ja laitoin puolet pakastimeen, ei viitsi koko viikkoa syödä samaa.
Onneksi ulkkareille riittää massia.
Vierailija kirjoitti:
itse syön kolme kertaa päivässä makaronia tilkalla ketsuppia. Juhlapäivinä saatan paistaa sekaan kananmunan.
Onneksi ulkkareille ei tuota ongelmaa ole, kun saavat luksusasunnot kalustoineen ilmatteeks, siihen päälle vielä 4000 e käyttörahaa:3
Coopin metukan hinnalla olisit ostanut vaikka 400g sikanautaa. Ja banskut pois,ostat munia. Johan siinä on sitten iso makaroonilaatikko kohta valmis. Halvin ketsuppi alle euron.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyl juhlakattaus:3 mulle makaroni kaetsuppeineen on juhlaruokaa, kananmunista ja banaaneista vaan haaveilen:3 syön kaurapuuroa margariini silmän kanssa, ruokajuomaksi vettä kraanasta, juhlapäivinä peräti tarjouspurkkimehua ja pakasteranskikset jos vaan mahdollista:3
Vierailija kirjoitti:
Perunaa ja possua. Halpaa ja täyttävää.
🤢🤮
Olin 90-luvulla kun oli LAMA, 20-30 vuotias. Teimme itse kaiken ruoan, emme ostaneet mitään valmista. Söimme paljon juureksia, olivat halpoja. Mikä tässä on niin vaikeaa, että nykyajan ihminen ei osaa mitään ja valittaa joka asiasta. Ottakaa itseänne niskasta nyt kiinni ja lopettakaa se lapsellinen valitus. Juu työtön ei tilaa Woltista eikä syö lohta joka päivä.
Ostakaa juureksia, perunaa, kaalia. Kaalilaatikko on halpa ruoka, ruokaohjeita kyllä löytyy jopa netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyl juhlakattaus:3 mulle makaroni kaetsuppeineen on juhlaruokaa, kananmunista ja banaaneista vaan haaveilen. Syön kaurapuuroa margariini silmän kanssa, ruokajuomaksi vettä kraanasta, juhlapäivinä peräti tarjouspurkkimehua ja pakasteranskikset jos vaan mahdollista.
Mä en ikinä juo mitään mehuja tai limuja, ihan turhia. Vesi on paras. Soda streamerillä teen vaihteeksi joskus vissyä. Koitappa tehdä uunissa hyvät lohkoperunat itse. Lohkot perunat kuorineen pellille, öljyä, suolaa ja muita mausteita ja uuniin. Paljon parempia kuin pakasteranskikset, joita ei ole edes tehty perunasta.
Tee pyttipannua useasti, tulee halvaksi!!