Mitäpä Sinulle tänään mahtaa kuulua? Vol 2
Saapi kertoa.
Edellinen pitkä ketju lukittiin, niin aloitetaan uusi.
Minä täällä loikoilen sohvalla ja mietin maailmanmenoa.
Kommentit (1078)
Tuotapa juuri ihmettelen että kissan omistajat päästää rakkaan lemmikkinsä ulos pitkiksi ajoiksi! Liikenne vaarana, kettuja ym vaaratekijöitä.
Ei taida kovin tärkeä olla kissan henki.
Sananlaskut. Meille opetettiin aikanaa niitä koulussa ja olivat yleisesti käytössä ihan puhekielessä. Olen oman elämäni 'Elias', kerään niitä käyttööni. Kerran kalakilpailuun keräsin aiheeseen liittyviä tervetuliaispuheeseen. Olipa hauskoja ja kuvaavia. Esim: Kateus vie kalatkin vedestä. Tai Kaksi nälkäistä narraa toisiaan.
Hädässä ystävä tutaan, opetettiin myös, joskin 'tunnetaan' on kai nykyisin käytetympi tyyli.
Tein eilen kyselyn, miten sananlasku jatkuu? Pisteitä tuli 12/12, enkä ihmetellyt, kun olivat niitä tutuimpia. Vahinko ei tule kello kaulassa, Joka toiselle kuoppaa kaivaa, hän itse siihen lankeaa, Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa. Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.
Lempparini on tämä: Ei kannata hypätä, ennenkuin on oja edessä.
Suomenkieli on niin rikas murteineen.
Vierailija kirjoitti:
Sananlaskut. Meille opetettiin aikanaa niitä koulussa ja olivat yleisesti käytössä ihan puhekielessä. Olen oman elämäni 'Elias', kerään niitä käyttööni. Kerran kalakilpailuun keräsin aiheeseen liittyviä tervetuliaispuheeseen. Olipa hauskoja ja kuvaavia. Esim: Kateus vie kalatkin vedestä. Tai Kaksi nälkäistä narraa toisiaan.
Hädässä ystävä tutaan, opetettiin myös, joskin 'tunnetaan' on kai nykyisin käytetympi tyyli.
Tein eilen kyselyn, miten sananlasku jatkuu? Pisteitä tuli 12/12, enkä ihmetellyt, kun olivat niitä tutuimpia. Vahinko ei tule kello kaulassa, Joka toiselle kuoppaa kaivaa, hän itse siihen lankeaa, Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa. Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.
Lempparini on tämä: Ei kannata hypätä, ennenkuin on oja edessä.
Suomenkieli on niin rikas murteineen.
Joitain sananlaskuja on väännetty nykyaikaa paremmin vastaaviksi.
Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää tuo kissojen naulaus puuhun. Kyllä ilkeitä ihmisiä ja kiusaajia riittää
Jopa tässä ketjussa vuosien ajan! Ilkeä ja kiusaaja! Eikä edes kadu!
Kissannaulaajat on tunnevammaisia häiriköitä. Niin kuin kaikki kiusaajat.
Toi tummennus on kätevä, löytää omat viestinsä nopeammin. Voi tarkistaa joko tähän ketjuun kirjoitin aikomani kuulumiset. Näitä kun on monta ketjua, samanmoisia sisällöltää.
Tosin ne muut on hauskoja, riidattomia. Tämä on ainutlaatuinen. Siksi kannattaa vaalia.
Sana toleranssi: äidinkielen vastineita suvaitsevaisuus, sietokyky, sallivuus, pelivara...
Kun sanotaan nolla toleranssi kiusaamiselle, tarkoitetaan tosiaan 'sallivuutta' eikä 'sietokykyä'. Asiayhteys ratkaiseen.
Mietiskelin vaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää tuo kissojen naulaus puuhun. Kyllä ilkeitä ihmisiä ja kiusaajia riittää
Korjaan tämänkin valheen.
Kukaan ei ole tässä ketjussa ollut vuosia. Aloitettu 2025. :(
Saivarteluhan meidät pelastaa, eikö? Tämä on edellisen, lukitun ketjun jatkoa. Sehän lukee aloituksessakin. Pitkälti samat kirjoittajat, samat jankkaukset ja samat riidat. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saivarteluhan meidät pelastaa, eikö? Tämä on edellisen, lukitun ketjun jatkoa. Sehän lukee aloituksessakin. Pitkälti samat kirjoittajat, samat jankkaukset ja samat riidat. Eri.
Saivartelu vai parodia? Valitse siitä
Yle.fi:ssä just suora lähetys Davosin kokouksesta.
Stubb puhui äsken ja sanoi Putinin toimien vahvistaneen Eurooppaa. Hoffentlich.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko parempia vaihtoehtoja?
Vierailija kirjoitti:
Yle.fi:ssä just suora lähetys Davosin kokouksesta.
Stubb puhui äsken ja sanoi Putinin toimien vahvistaneen Eurooppaa. Hoffentlich.
Hope so :)
Ihan vaan kiva kuulumisketu. Herehere!
Vierailija kirjoitti:
No joo, oli hauskaa parodiaa pari ekaa :)
Onhan se toisaalta ymmärrettävää, että kun itselle ei tapahdu mitään kertomisen arvoista, kerätään muiden kirjoittajien kuulumisia.
Tänään levitän sanomalehteä suihkun lattialle, aloitan mullanvaihtourakan. Helppo siivota sitten jälkeen päin. Pari isompaa altakasteluruukussa saa jäädä vaihtamatta, puolenkymmentä ruukkua saa uutta elinvoimaa. Eka lajittelen siemenet, tageteksia montaa väriä, orvokkia, krassia, ruusupapua. Lyhyellä taimikasvatuksella, koulinta suoraan ulkoruukkuun. Parvekkeelle ostetaan pari isoa amppelia. Kiva jo ajoissa suunnitella. Basilika ja persilja jatkaa kasvuaan ulkona, kun ostan ruukkuversiot. Vihanneskrassia kylvän kohta, saa vihreää voileivän päälle. Maukasta.
Tämmöisä kuulumisia tähän päivään
Sama homma olisi myös täällä edessä, eli itse kerättyjen siemenien tarkistus. Onkohan tageteksia sama kuin samettiruusu? Olen suosinut täällä myös krassia, eli niiden siemeniä riittää, eivätkä ne kelpaa etanoille. Joskus tuli kesäkukkien siemensekoituksessa Aurankukkaa, ja siitä on saanut vuosien mittaan valtavasti siemeniä. Hyvin elinvoimainen ja voimakas kukka, melkein tukahduttaa muut. Laitan myös mausteyrttejä ruukkuihin ja kasvilampun sitten päälle, kunhan siemenet saapuvat kauppoihin. Kuvastoja onkin jo lähetetty.
Kerro Doris, mistä sinä tunnistat tuon mysteerimiehen? Minä en ole huomannut häntä täällä tänään.
Minä laitoin tuon kiusaamisviestin, koska olen todennut itse sinut kiusaajaksi. Enkä minä ole mikään mies, josta jankkaat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan kiva kuulumisketu. Herehere!
Jonkin aikaa seuranneena en pidä realistisena vaihtoehtona.
Kyllä ketjut saadaan rauhoittumaan, kunhan Doris saadaan kokonaan pois riitaa haastamasta. Doris on kaikissa ketjuissa ollut riidan aiheuttaja rajattomalla käytöksellään. Yrittänyt ottaa valtaa, joka ei hänelle kuulu. Nyt se pitää ottaa pois häneltä. Karkottaa kokonaan.
Sivusta tämä
Minä ja monet muut ilmiantaa asiattomat viestit. Kaikki, missä kirjoittajia tai viestejään solvataan.
Kysynkin nyt: kuka täällä kiusaa? Yksi helposti tunnistettava on tuo specialmies/nainen, mikä milloinkin. Hän on niin pitkään uhonnut kostoaan, on moden tuttu, hänen viestinsä ilmiannetaan hetkessä. Ja poistuu myös.
Nuo pikatrollit saa minun puolestani olla, jossei hänellä kerran omaa elämää ole. Elää toisten.
Onkohan otsalohkodementia kuten Donaldilla. Elinaikaa ennustettu 2 - 4 kuukautta amerikkalaisen lääkärin mukaan. Se tautihan saa ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta tämä
Minä ja monet muut ilmiantaa asiattomat viestit. Kaikki, missä kirjoittajia tai viestejään solvataan.
Kysynkin nyt: kuka täällä kiusaa? Yksi helposti tunnistettava on tuo specialmies/nainen, mikä milloinkin. Hän on niin pitkään uhonnut kostoaan, on moden tuttu, hänen viestinsä ilmiannetaan hetkessä. Ja poistuu myös.
Nuo pikatrollit saa minun puolestani olla, jossei hänellä kerran omaa elämää ole. Elää toisten.
Samaa mieltä, pari päivää ollut loistavaa, kuka sitten lieneekään ollut mukana.
Kostaja ei osaa sovussa olla, muut toki osaa
Vierailija kirjoitti:
Onkohan otsalohkodementia kuten Donaldilla. Elinaikaa ennustettu 2 - 4 kuukautta amerikkalaisen lääkärin mukaan. Se tautihan saa ihan sekaisin.
Mene toki lääkäriin, jos epäilet sairautta. Apua on saatavilla.