Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moniko lapseton pysyy "ikinuorena" sen vuoksi etteivät he huomaa ajankulumista?

Vierailija
13.09.2025 |

Mietin asiaa itseni kannalta. En mieti ikääni enkä huomaa kuinka aika kuluu, kun ei ole lapsia joista ajan kulumisen huomaa.

Näin vanhan tuttavaperheeni lapset pitkästä aikaa. He ovat kasvaneet ja tajusin itsekin vanhenneeni vaikka se ei siltä tunnu. 10 vuotta menee aikuisena tuosta vain mutta lapsissa se näkyy ihan oikeasti. 6 vuotiaasta 16 vuotiaaksi on iso harppaus.

Olen siis itse 46 vuotias ja tyytyväinen elämääni. Olen yhä se "nuori", teen asioita kuten aiemminkin enkä ajattele etten voi tehdä tuota tai tuota ainoastaan ikäni vuoksi. Tietenkin ymmärrän etten kykene fyysisesti kaikkeen mitä 20 vuotiaana ja mielenkiinnon kohteet ovat muuttuneet iän myötä, mutta kärjistäen noin.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni nuorena vaan melkein keski-ikäisenä... t. lapseton 33v

Vierailija
2/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Erikoista mutta se on sinun tyylisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Erikoista mutta se on sinun tyylisi.

Varmaan ku oon aika väsynyt ja ehkä lievästi masentunut

Vierailija
4/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomatkin tietysti vanhenee mutta ovat jotenkin kuivan ja riutuneen näköisiä, lapsen saaneet pirteämpiä ja freesimpiä.

Vierailija
5/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomatkin tietysti vanhenee mutta ovat jotenkin kuivan ja riutuneen näköisiä, lapsen saaneet pirteämpiä ja freesimpiä.

No tää nyt ihan typerä yleistys

Vierailija
6/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt vähän samaa. Olen 33 v vela, ja elämäni on monilta osin aika samanlaista kuin 10 vuotta sitten. Toivon myös että asiat pysyvät mahdollisimman samanlaisina. Tiedän kyllä etten ole enää nuori tyttö, keski-ikä kolkuttelee oven takana.

Sitten näen somesta tai kuulen ystäviltäni miten taas on pulla uunissa, talo rakenteilla ja mökki hankinnassa. Lapset jotka juuri syntyivät ovat jo koulussa. Tajuan taas että olen pian 40. :D Ja se ei kuitenkaan haittaa, mietityttää vain.

Vierailija
7/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yleensä päinvastoin.

Vierailija
8/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan kyllä ajan kulumisen mutta sitä voi koittaa hidastaa elämällä hetkessä

Vierailija
9/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sekoittaa nuoruuden ja lapsellisuuden.

46v on mummoikäinen, nuoruus meni jo kauan sitten.

Vierailija
10/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "ikinuoruus"? 

Vierailija
11/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat miehet. Ei yksikään nainen.

Vierailija
12/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kyllä sanoisin, että pikkulapsen vanhemmat on nuutuneita ja riutuneita, koska siinähän ei ehdi muutamaan vuoteen syödä ja nukkua juuri ollenkaan.

Vierailija
13/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta päinvastoin, ellei se lapseton tupakoi ja ryyppää kovasti. Varsinkin pikkulasten vanhemmat näyttävät riutuneilta, kun eivät saa nukkua putkeen esimerkiksi 8 tuntia vaan pahimmillaan lapsi herättää usean vuoden ajan öisin. 

Vierailija
14/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan pysy "ikinuorena" teki sitten lapsia tai ei, jos mietitään biologian kannalta mikä on nuoruuden aikaa. 

Vierailija
15/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP sekoittaa nuoruuden ja lapsellisuuden.

46v on mummoikäinen, nuoruus meni jo kauan sitten.

En sitä väittänytkään. Siksi "nuori". Tarkoitan "nuori" koska en koe olevani vanha sillä tavalla mitä sinäkin ajat takaa. Itse asiassa en koe olevani minkään ikäinen. En ajattele ikää.

Vierailija
16/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tunnen lapsettomia, jotka ovat päästäneet itsensä rupsahtamaan tosi pahasti, sekä lapsettomia jotka keskittyvät terveelliseen elämään. Tunnen lapsettomia jotka ovat henkisesti ikinuoria, sekä niin että bailaavat ja istuvat baareissa vielä reilusti nelikymppisinä, että niin ovat uteliaita ja avoimia oppimaan uutta. Tunnen myös lapsettomia jotka ovat jumiutuneet jo vuosia sanoihin tapoihin ja ajatusmalleihin ja tavoiltaan kuin eläkeläisiä iästä huolimatta. Tunnen lapsettomia jotka haahuilevat elämänsuuntansa kanssa vielä keski-ikäisinä, sekä tehokkaita ikipirteitä uraohjuksia. Tunnen myös vanhempia kaikista näistä kategorioista.

Vierailija
17/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sinä kyllä minusta vielä nuori,M59.

Vierailija
18/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "ikinuoruus"? 

Ei sovi perinteiseen käsitykseen aikuisesta tai keski-ikäisestä. Elää kuten nuorempanakin. Kuten minä. Ei ole lapsia, en välitä työurasta vaikka töissä olenkin, en tee asioita kuten ikäisteni "kuuluisi" tehdä, ajatusmaailma on "lapsellinen", viihdyn nuorempien seurassa ja he viihtyvät minun seurassani mikäli olemme samassa porukassa.

Vierailija
19/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 ja edelleen teen samoja asioita kuin 20-30 v sitten, fyysisestikään ei mikään rajoita. Ikää en huomaa muusta kuin numeroista ja tietysti ulkonäkö muuttunut. 

Vierailija
20/71 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän vastoin. Lapsen saaminen aiheuttaa ryppyjä ja harmaita hiuksia, koska lapset valvottavat.