Moniko lapseton pysyy "ikinuorena" sen vuoksi etteivät he huomaa ajankulumista?
Mietin asiaa itseni kannalta. En mieti ikääni enkä huomaa kuinka aika kuluu, kun ei ole lapsia joista ajan kulumisen huomaa.
Näin vanhan tuttavaperheeni lapset pitkästä aikaa. He ovat kasvaneet ja tajusin itsekin vanhenneeni vaikka se ei siltä tunnu. 10 vuotta menee aikuisena tuosta vain mutta lapsissa se näkyy ihan oikeasti. 6 vuotiaasta 16 vuotiaaksi on iso harppaus.
Olen siis itse 46 vuotias ja tyytyväinen elämääni. Olen yhä se "nuori", teen asioita kuten aiemminkin enkä ajattele etten voi tehdä tuota tai tuota ainoastaan ikäni vuoksi. Tietenkin ymmärrän etten kykene fyysisesti kaikkeen mitä 20 vuotiaana ja mielenkiinnon kohteet ovat muuttuneet iän myötä, mutta kärjistäen noin.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Sisareni uskoi samoin kuin aloittaja. Että pysyy ikuisena kun ei tee lapsia.
Sairastui alle kuusikymppisenä syöpään. Sitä ennen 40v lähtien, lonkka, olkapää ym vaivoja, pitkiä sairaslomia.
Ero nelikymppisenä, sen jälkeen ei ole uutta suhdetta löytynyt.
Nyt katkera, piikikäs, yksinäinen, ikäistään vanhemman oloinen ja näköinen. Kaikesta jäljessä. Ei ole lapsia auttamassa tietokoneen ym kanssa. Nettitlauksiakaan ei osaa eikä uskalla tehdä. Puhelimensa kanssa usein ongelmissa. jne
Minä olen vanhempi, mutta aina luullaan nuoremmaksi kuin hän, lapsistani huolimatta!
Että se siitä ikuisesta nuoruudesta!
# Ei ikuisena, vaan ikinuorena!
Sisareni uskoi samoin kuin aloittaja. Että pysyy ikuisena kun ei tee lapsia.
Sairastui alle kuusikymppisenä syöpään. Sitä ennen 40v lähtien, lonkka, olkapää ym vaivoja, pitkiä sairaslomia.
Ero nelikymppisenä, sen jälkeen ei ole uutta suhdetta löytynyt.
Nyt katkera, piikikäs, yksinäinen, ikäistään vanhemman oloinen ja näköinen. Kaikesta jäljessä. Ei ole lapsia auttamassa tietokoneen ym kanssa. Nettitlauksiakaan ei osaa eikä uskalla tehdä. Puhelimensa kanssa usein ongelmissa. jne
Minä olen vanhempi, mutta aina luullaan nuoremmaksi kuin hän, lapsistani huolimatta!
Että se siitä ikuisesta nuoruudesta!