Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.

Vierailija
12.09.2025 |

Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?

Kommentit (1468)

Vierailija
1341/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tää on kiva ketju, kun aika vähän on ollut semmosta alentuvaa toisten neuvomista, ja jokainen on saanut kertoa omasta tilanteestaan niin kuin se on. Ikinä ei kannata olettaa tietävänsä toisten asioita paremmin, tai saavansa lyhyestä tekstistä kuvan kokonaistilanteesta. Empatia on huikea taito, neuvominen on empatian puutetta.

Pakko sanoa, että on typerää ajatella yksinhuoltajan iltayksinäisyyden helpottavan sillä, että juttelee päiväkodin eteisessä päivällä jollekin. Ja eihän se, ettei ole illalla juttuseuraa tarkoita sitä, ettei saattaisi päivän mittaan jutella paljonkin ihmisten kanssa.

Yksinhuoltajan iltayksinäisyys helpottuu chattailemalla muiden seuraa hakevien kanssa tai Tinderistä pikaseuraa hakemalla. Tämä on sulle väärä paikka.

Vierailija
1342/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tää on kiva ketju, kun aika vähän on ollut semmosta alentuvaa toisten neuvomista, ja jokainen on saanut kertoa omasta tilanteestaan niin kuin se on. Ikinä ei kannata olettaa tietävänsä toisten asioita paremmin, tai saavansa lyhyestä tekstistä kuvan kokonaistilanteesta. Empatia on huikea taito, neuvominen on empatian puutetta.

Pakko sanoa, että on typerää ajatella yksinhuoltajan iltayksinäisyyden helpottavan sillä, että juttelee päiväkodin eteisessä päivällä jollekin. Ja eihän se, ettei ole illalla juttuseuraa tarkoita sitä, ettei saattaisi päivän mittaan jutella paljonkin ihmisten kanssa.

Nyt sinä itse olet hyökkäävä ja ilkeä. Neuvominen ei ole empatian puutetta, vaan yritys helpottaa toisen tukalaa tilannetta.   Miksi valitat täällä, jos et halua tilanteesi paranevan. Ole silloin hijlaa ja kärsi yksiksesi.

Oikeasti yksinäinen on se, joka ei ole puhunut kenellekään päivän aikana. Jolla ei oleketään jota katsoa päivän aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajan iltayksinäisyys helpottuu chattailemalla muiden seuraa hakevien kanssa tai Tinderistä pikaseuraa hakemalla. Tämä on sulle väärä paikka.

Ei hän ole nuori yksinhuoltaja, hän on eläkemummo 64v lapseton extarjoilija, joka näyttelee yksinhuoltajaäitiä. Syynä se, että pelkää edellisen ketjunsa hiipuvan ja haluaa tämän täyteen roihuun.  Hän ei tiedä lapsiperheen elämästä mitään.

Vierailija
1344/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli valehtelee täälläkin, päiviensä ainoa ilo. Itse kertonut, miten nauttii ilkeilystä.

Jätetään jankkailunsa omaan arvoonsa:)

Missä muualla olet hänet tavannut? (Täälläkin?)

Vierailija
1345/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei hän ole nuori yksinhuoltaja, hän on eläkemummo 64v lapseton extarjoilija, joka näyttelee yksinhuoltajaäitiä. Syynä se, että pelkää edellisen ketjunsa hiipuvan ja haluaa tämän täyteen roihuun.  Hän ei tiedä lapsiperheen elämästä mitään." 

Jos sinä olit se joka kirjoitti minulle, että minulla on haasteita mielenterveydessä niin kehtotan katsomaan itse peiliin niin sekavaa settiä kirjoitat. 

Vierailija
1346/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää hiljaisuus iskee aina lujaa, kun saa lapsen nukkumaan. Ensin sitä odottaa, että saa hetken rauhaa ja hiljaisuutta, sitten puolen tunnin päästä onkin liian hiljaista.

Huomenna meillä on tulossa ihan kiva päivä. Vien lapsen harrastukseen. Teen pataruokaa. Varmaan ulkoillaan ja pelaillaan. Pyykkiä pitää pestä ja imuroida vähän. Ihan hyvää arkea. Olen paljosta kiitollinen, vaikka tunnenkin oloni yksinäiseksi.

Miksi ihmeessä sinä et verkostoudu ja hanki puhekavereita lapsen eskarivanhemmista, harrastusryhmän vanhemmista, puistossa tapaamista vanhemmista? Samanikäiset ja samassa tilanteessa olevat ymmärtävät paremmin. Oikea yksinhuoltajavanhempi, kuten poikani, on niin uupunut saatuaan lapset nukkumaan, että hän siivoaa kodin ja kaatuu itsekin sänkyyn.

Siksi hän suuttuu, koska hän ei ole yksinhuoltajaäiti, vaan feikkaa sitä. Hän on Doris, 64v lapseton eläkemummo, extarjoilija, joka pelkää toisen ketjunsa hiipuvan ja siksi kirjoittaa tätä ketjuaan nyt.

Vierailija
1347/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei hän ole nuori yksinhuoltaja, hän on eläkemummo 64v lapseton extarjoilija, joka näyttelee yksinhuoltajaäitiä. Syynä se, että pelkää edellisen ketjunsa hiipuvan ja haluaa tämän täyteen roihuun.  Hän ei tiedä lapsiperheen elämästä mitään." 

Jos sinä olit se joka kirjoitti minulle, että minulla on haasteita mielenterveydessä niin kehtotan katsomaan itse peiliin niin sekavaa settiä kirjoitat. 

En ole se.

Vierailija
1348/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teette tänään? 

Mulla ei ole suunnitelmia muuta kuin siivousta, pitää siis laittaa vaatteita yms uffille . Osa niin huonoja että suoraan roskiin.

Huomisellekaan ei mitään, no ulkona käyn kävelyllä sen kun kivuilta pystyn. Kukaan ei tule, ei soita. Lapset asuvat hyvin kaukana.

Mullakin aina viikonlopuksi on varalla jotain kotitöitä. Vähänkö ärsyttää. Ajatelkaa, jos olisi jotain glamouria joskus. Mutta ei, roskien lajittelua. 

Vierailija
1349/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullonkerääjäpojista tuli mieleen, että nelihenkisen perheen äiti kertoi uutisessa, että heidän lastensa (5 v ja 9 v) täytyy luopua harrastuksistaan, koska niihin ei ole enää varaa, kun hän on enää vain osa-aikatöissä kirjastossa. Hänen mielestään tämä on epätasa-arvoista.

Lapset harrastavat poniratsastusta, tanssia ja yleisurheilua. Kulut ovat n. 900 euroa.

Nyt uudessa uutisessa hän kertoo, että joku yksityishenkilö ja talli ovat olleet yhteydessä ja hoitaneet maksut lahjoituksena. 

Hienoa, että lapset saavat harrastaa. Kaikkea hyvää heille.

Jäin kuitenkin miettimään, onko tämä todellista lapsiperheköyhyyttä.

Samoin mietin, miten kaukana ihmisten maailmat voivat olla toisistaan.

Jos on kyseessä koulutettu ja hyvinvoiva perhe, jonka taloudessa on käynyt pieni notkahdus, on ihan normaalia leikata kuluista ja opettaa lapsillekin taloudenpidon merkitystä. Edullisempia ja ilmaisiakin h

900€ kuukaudessa? Vuodessa?

Vierailija
1350/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä palstailen ja katson YouTubea, koska muuten kyllästyisin kuoliaaksi. Yleensä jommasta kummasta löytyy jotain ajankulua.

Töissä ym., missä käyn, on jonkun verran juttuseuraa, mutta kyllä sitä vähän enempi kaipaisi, että olisi joku, kenen kanssa turista niitä näitä ja joskus tekisi mieli lähteäkin jonnekin jonkun kanssa. Mutta eipä vaan ole sellaista ihmistä tullut eteeni. Mieheni kuoleman jälkeen olen ollut suurimman osan ajasta yksinäni ja myös yksinäisempi kuin koskaan aikaisemmin elämässäni. Sitä ennen ihmisiä oli välillä liiaksikin asti ympärillä. Nyt ollaan toisessa ääripäässä.

Saako kysyä minne ne ihmiset hävisivät?

Vierailija
1351/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli valehtelee täälläkin, päiviensä ainoa ilo. Itse kertonut, miten nauttii ilkeilystä.

Pilasi jo ketjun: Mitä Sinulle tänään kuuluu? Yhdistelee valheellisesti sen ketjun ja tämän aloittajaa. Valehtelee, jankkaa, ilkeilee, häiriköi.

Spämmäsi siellä toistuvasti kymmenittäin mukavia kuulumisia poistoon, mode ne myös aina palautti. Varokaa!

Poistelee varmaan täälläkin. Ota yhteyttä modeen alhaalta, mainitse ketju ja syy yhteydenottoon.

Ehkä pilaa muitakin ketjuja kuin nämä 2

Älä sure, ketjut elää aikansa ja uusia tulee. Ei elämä ole näistä kiinni. Cest la vie!

Vierailija
1352/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea ruska. Aamulenkillä pongasin kaatuneen männyn. Ihan vihreä. Syysmyrsky kai teki tehtävänsä.

Männyllä on kuulemma tosi lyhyet juuret. Siksi se kaatuu helposti. Koivulla on pitkät, se saattaa haljeta ennemmin kuin kaatuu.

Areenassa oli dokumentti puiden elämästä. Miten ne tekevät yhteistyötä keskenään ja kai muitten kasvienkun kanssa. 

Vierailija
1353/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvominen on turhaa myös siksi että minä ainakin olen silloin 22vuotta sitten istunut hiekkalaatikon reunalla yrittäen tutustua mutta seurani ei ole kelvannut. Muut kyllä kyläilivöt toistensa luona kun tutustuivat samalla hiekkiksellä toisiinsa, mutta minä en sopinut kaveriksi. Olen myös 17vuotta sitten jutellut lapsen harrastuksessa muiden äitien kanssa mutta he käänsivät vain selän ja poistuivat jonkun toisen tuttunsa luokse seurastani. 

Alakoulussa paras ystäväni vaihtoi minut toiseen, ja kun pari vuotta myöhemmin sain uuden ystävän seiskalla niin hän eräänä päivänä lakkasi puhumasta minulle koskaan enää sanaakaan. Tuttuja oli ja yritin välillä pyöriä porukoissa joista minut pullautettiin ulos tavalla tai toisella. 

Kyse ei siis ole siitä etteikö ihminen tekisi mitään tilanteelleen, toisten kanssa ei vain kukaan halua ystävystyä.

Vierailija
1354/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää hiljaisuus iskee aina lujaa, kun saa lapsen nukkumaan. Ensin sitä odottaa, että saa hetken rauhaa ja hiljaisuutta, sitten puolen tunnin päästä onkin liian hiljaista.

Huomenna meillä on tulossa ihan kiva päivä. Vien lapsen harrastukseen. Teen pataruokaa. Varmaan ulkoillaan ja pelaillaan. Pyykkiä pitää pestä ja imuroida vähän. Ihan hyvää arkea. Olen paljosta kiitollinen, vaikka tunnenkin oloni yksinäiseksi.

Meillä on eskariryhmän vanhempien yhteystiedot jaettu kaikille ja kuukausittain järjestetään yhteisiä juttuja, retkiä ja tapaamisia. Me kaikki tunnemme toisemme ja se on hyvä koulun aloituksenkin kannalta. Voi sanoa, että me vanhemmat ollaan tilanteen vuoksi ystävystytty. Onhan teilläkin tällaista? 

Kyllä on. Meillä on tällaista. Ja silti tunnen yksinäisyyttä iltaisin kotona, kuten moni muukin, varsinkin yh. Kiitos, mutta en tarvitse neuvoja. Osaan verkostoitua.

Vierailija
1355/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kirjoittaja juoksee ympäri palstaa ja häiriköi ketjuja. Koskaan ei itse kirjoita sanaakaan ketjun aiheesta, vaan syyttää muita valehtelijoiksi, yrittää uskotella itselleen, että kaikki kirjoitukset ovat yhden kirjoittajan tuotoksia jne ja poistattaa täysin johdonmukaisesti asiallisia ketjuja ja ketjuista kirjoituksia, jotka nimenomaan käsittelevät ketjun aihetta. Erityisesti hän tähtää suosittuihin ja pitkäikäisiin ketjuihin.

Miten tämä liittyy aiheeseen?  Älä sotke ketjua kirjoituksillasi.

Vierailija
1356/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kirjoittaja juoksee ympäri palstaa ja häiriköi ketjuja. Koskaan ei itse kirjoita sanaakaan ketjun aiheesta, vaan syyttää muita valehtelijoiksi, yrittää uskotella itselleen, että kaikki kirjoitukset ovat yhden kirjoittajan tuotoksia jne ja poistattaa täysin johdonmukaisesti asiallisia ketjuja ja ketjuista kirjoituksia, jotka nimenomaan käsittelevät ketjun aihetta. Erityisesti hän tähtää suosittuihin ja

Trolleja on aina. Mitä sitten. Rauhoitu. Ei tää oo niin tärkeetä kellekään.

Vierailija
1357/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio. 

Vierailija
1358/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei ole väärä paikka kenellekään yksinäiselle, joka käyttäytyy asiallisesti. Ei sulla ole toimivaltuuksia määrätä, että yh:t eivät saa täaaä ketjussa puhua.

Vierailija
1359/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei ole väärä paikka k

Mutta ei täältä seksiseuraa saa. Tai halaamiskaveria.

Vierailija
1360/1468 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap Doris poistaa itse viestejä ja väittää trollien tekemiksi.

Nyt lähti kahdesti hänen tekosistaan kertova viesti. Oli totta, siksi hän pelkää ja poistaa ne.