Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.

Vierailija
12.09.2025 |

Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?

Kommentit (4805)

Vierailija
4781/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekis mieli alkaa viettää jo juhannusta ja juoda ittensä sammuksiin, ei siinäkään ole järkeä, onko missään mitään mieltä kun kukaan ei välitä minusta?

Minusta välitti tänään joku autoilija niin paljon, että oikein väisti lätäkköä jonka kohdalla olin ja josta olisi varmaan tullut kunnon suihku. Mä aloin itkeä.

Vierailija
4782/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nappisaniainen nimeltään Ritva!  Aamulla hymyilen sille ja kysyn, joisitko vettä seurakseni.  Ritva kukoistaa ja tuo minulle iloa kauneudellaan.  Tämä ystävyys on meidän kahden salaisuus eikä hänelle kertomani jutut mene eteenpäin, Ritva kuuntelee ja nauttii samalla  saamastaan hiilidioksiidista!

Mullakin on saniainen tai siis nappipellea vaikka ehkä voisi jo sanoa että oli, koska ei tuo vaikuta voivan mitenkään hyvin eikä se reipastu ainakaan mun läsnäolosta tai hoivasta. Ei tässä asunnossa kukaan tai mikään kukoista vaan kaikki on pelkkää pskaa vaan. Niin pientä asiaa ei olekaan etteikö sen tekemisestä tule vähintää kahta lisähommaa ja muutenkin julmettua savottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4783/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli ostaa grillimakkaraa juhannukseksi, mutta noissa paketeissa on jotenkin ihan liian monta. En mä yksinäni tarvitse neljää makkaraa enkä varsinkaan neljää samanlaista. Ei mulla mitään grilliä edes ole, mutta kai nuo voi pannullakin paistaa. Tai voisi kai sitä sellaisen kertakäyttögrillin ostaa mutta mihin sen kanssa sitten menisi grillaamaan? Tuntuu turhan työläältä tuollainen projekti muutaman makkaran takia ja yksinään.

Vierailija
4784/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänolon tai oikeastaan ihan sellainen neutraali, normaali tunne on kovin on hauras tätä nykyä eli ei tarvitse oikein minkäänlaista arkistakaan, pientä vastoinkäymistä kun se fiilis on pelkkä muisto vain ja tilalla on raivo, vihaisuus ja turhautuminen ja sitten täydellinen toivottomuus. Sellainen lamaannus ja lohduttomuus jossa millään ei ole mitään väliä eikä sitä oloa edes saa pois millään vaan se menee ohi ajastaan kun menee. Sitä ennen ei jaksa mitään, ei kiinnosta mikään eikä siis edes jaksa pestä hampaita eikä tehdä ruokaa, ei syödä eikä nukkuakaan vaan tuijottaa vaan eteensä. Nykyisin alkaa jo vähän pelätäkin niitä hetkiä kun on edes vähän hyvä olla, koska se niin hetkessä vaihtuu tuohon lamaannukseen eikä siihen vaadita oikein mitään vaan ihan joku pikkujuttu sysää tuohon tilaan. Siis tyyliin sellainen että potkaisee vahingossa lenkillä varpaansa kiveen tai pudottaa voiveitsen lattialle.

Vierailija
4785/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tottakaan, kello on jo kolme! Miten se voi olla jo noin paljon vaikka heräsin tänään ennen seiskaa enkä ole muuta vielä ehtinyt kuin käydä aamusta kaupassa ja pestä koneellisen pyykkiä joka sekin on laittamatta kuivumaan. Ihan kuvittelin että ehdin tänään istua rauhassa alas ja virkata ainakin pari ruutua joista tulee joko torkkupeitto tai villatakki jonain päivänä. Nyt sitten pitääkin alkaa laittamaan ruokaa ja saada nuo pyykit telineeseen eli se siitä sitten. Mihin tämä aika katoaa?!

Vierailija
4786/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te naura edes kun katsotte jotain hauskaa sarjaa tai luette koomista kuvausta jossain kirjassa? Itse räkätin oikein makeasti viimeksi eilen Arrested development-sarjaa katsoessani.

Minä harvoin edes hymyilen millekään. Olen ollut vuosikausia kokonaan yksinäni, joten tällaiset alkujaan muille ihmisille osoitettavat ilmeet ovat jääneet käytöstäni. En kyllä ennenkään ollut mikään ilmehtijä, ja sain siitä joskus moitteitakin. Huumorintajun yms. puutteesta ei ole kyse, mutta naama vain ei liiku.

Muutama viikko sitten otin katsellakseni tuon sarjan, kun olin nähnyt sen saamia, erinomaisia arvosteluja. Ihan viihdyttävää katseltavaahan tuo oli, mutta mikä ihme siinä on hauskaa? Mille sinä nauroit? 

Lopetin muuten katselemisen neljännen kauden alkuun. Kaikki hahmot olivat muuttuneet tylsiksi ja ilkeiksi, eikä meno muutenkaan ollut enää kiinnostavaa.

Olen eri, jolle vastasit, mutta vastaan sinulle.

Ihminen voi hymyillä eläimille. Linnuille, kimalaisille, kissoille, lehmille. Tai luonnonkukille. Puille, pilville.

Totta kai voi. Voi kyllä olla hymyilemättäkin. 

Näinkin. Ajattelin sitä, että hymy ei ole tarkoitettu vain ihmisille. Luonto on kaikkeen viaton ja hymyää meille ihmisille. Mutta on täysin ok olla hymyilemättä. Hyvää juhannusta sinulle.

Minäkään en ajattele että ilmeeni ovat muille ihmisille, vaikka evoluutiobiologisesti näin varmasti onkin. Hymyilen kun kävelen ulkona ja näen ihania kukkia tai suloisen kanin, tai kun mieleeni muistuu jokin kaunis asia tai tuulenvire puhaltaa juuri sopivasti.

Eri

Vierailija
4787/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi mieli ostaa grillimakkaraa juhannukseksi, mutta noissa paketeissa on jotenkin ihan liian monta. En mä yksinäni tarvitse neljää makkaraa enkä varsinkaan neljää samanlaista. Ei mulla mitään grilliä edes ole, mutta kai nuo voi pannullakin paistaa. Tai voisi kai sitä sellaisen kertakäyttögrillin ostaa mutta mihin sen kanssa sitten menisi grillaamaan? Tuntuu turhan työläältä tuollainen projekti muutaman makkaran takia ja yksinään.

Mä ostan nykyään kivikylän Löylylenkin, sori mainostus. Grillaan osan, loput keittoon, kastikkeeseen, munakkaaseen. Käy loistavasti kaikkeen

Vink vink

Säilyy kyllä avattuna muutaman päivän. Voi toki pakastaakin.

Vierailija
4788/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lankahamsteri alkoi sitten vihdoin neuloa ja eka villatakki on toista hihaa vaille valmis ja sitten tuli vielä ahnehdittua yhdet sukatkin. Sitä aina keksii jonkun toisen pikkutyön siihen rinnalle eli tavallaan se aika menee sitten niihin sukkiin (tai lapasiin, pipoon, huiviin) koska samaan aikaan ei voi kuin yksiä puikkoja heilutella. Mikähän se tuossakin on, mutta aina sama juttu.

Tuosta tuli sellainen pitsineuleinen ja vaikka itse sanonkin niin aika täydellinen kun yhdistelin taas vissiin kolmesta, mutta ainakin kahdesta ohjeesta tuollaisen oman version. En edes tiedä montako kertaa purin ennen kuin kaikki kompastukset olisi kompasteltu ja nyt sitten mietin ahneuksissani, että pitäisikö neuloa heti perään toinen samanlainen mutta eri värinen ja puuvillainen kun tuo on merinosta. Kun vielä muistaisi miten kaikki kantsii tehdä. Saattaa olla kyllä taas sekin syynä, että olisi hyvä syy ostaa taas lankaa vaikka entisiä on enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Mikähän hulluus se tässäkin on että lankaa hamstraa vaikka se ei maailmasta taatusti lopu. Eikä noille neuleille nyt niin paljon käyttöä ole että niitä kaikissa väreissä pitäisi olla.

Mun motto: neulelankoja ja lyhtyjä ei ole koskaan liikaa

Vierailija
4789/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli woltata hampurilaisateria Friendsnburgerista tai vastaavasta. Ehkä huomenna juhannuksen kunniaksi, kun ei mulla ole mitään juhannusruokiakaan suunnitteilla.

Vierailija
4790/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä lankahamsteri alkoi sitten vihdoin neuloa ja eka villatakki on toista hihaa vaille valmis ja sitten tuli vielä ahnehdittua yhdet sukatkin. Sitä aina keksii jonkun toisen pikkutyön siihen rinnalle eli tavallaan se aika menee sitten niihin sukkiin (tai lapasiin, pipoon, huiviin) koska samaan aikaan ei voi kuin yksiä puikkoja heilutella. Mikähän se tuossakin on, mutta aina sama juttu.

Tuosta tuli sellainen pitsineuleinen ja vaikka itse sanonkin niin aika täydellinen kun yhdistelin taas vissiin kolmesta, mutta ainakin kahdesta ohjeesta tuollaisen oman version. En edes tiedä montako kertaa purin ennen kuin kaikki kompastukset olisi kompasteltu ja nyt sitten mietin ahneuksissani, että pitäisikö neuloa heti perään toinen samanlainen mutta eri värinen ja puuvillainen kun tuo on merinosta. Kun vielä muistaisi miten kaikki kantsii tehdä. Saattaa olla kyllä taas sekin syynä, että olisi hyvä syy ostaa taas lankaa vaikka entisiä on enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Mikähän hulluus se tässäkin on että lankaa hamstraa vaikka se ei maailmasta taatusti lopu. Eikä noille neuleille nyt niin paljon käyttöä ole että niitä kaikissa väreissä pitäisi olla.

Noin minäkin ajattelin, mutta nyt olen alkanut kallistua sille kannalle, että jossain vaiheessa niitä vaan voi olla jo liikaa. Samoin kynttilöitä. Tai ehkä tilaa on vain liian vähän ;-)

se ketä lainasit

Vierailija
4791/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapahtumavinkki juhannusaattoon 19.6. klo 15-18

Leppävaaran kirkko, Veräjäkallionkatu 2, Espoo

Grillimakkaraa, musiikkia, yhteislaulua, pomppulinna, lipunnosto

Carlo Polo esiintyy klo 15.45 ja 17

Vapaaehtoinen maksu tarjoilusta Yhteisvastuukeräykseen.

Vierailija
4792/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että voisi ihan hyvin olla sellaisia "mix-paketteja" joissa olisi vaikka kahta eri sorttia tai jopa neljä eri makuista kun noita makujahan on nykyään vaikka kuinka paljon. Tai sitten ihan vaan sellaisia kahden makkaran paketteja koska onhan meitä yksinäisiä, sinkkuja ja pariskuntiakin jotka ei perhepakettia tarvitse.

Nyt tuli mieleen muistikuva, että joskus (siis ehkä joskus 20 vuotta sitten) oli jopa 8 makkaran paketteja. Siis että se oli  samankokoinen kuin nuo 4 paketit, mutta niissä oli kaksi kerrosta makkaraa eli korkeampi vaan. Vai olenko mä nähnyt unta sellaisesta camping-paketista. No, tässä on kuitenkin makkaratehtailijoille ihan ilmaisia ideoita joita voi pistää harkintaan ja toteutukseen.

Vierailija
4793/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että voisi ihan hyvin olla sellaisia "mix-paketteja" joissa olisi vaikka kahta eri sorttia tai jopa neljä eri makuista kun noita makujahan on nykyään vaikka kuinka paljon. Tai sitten ihan vaan sellaisia kahden makkaran paketteja koska onhan meitä yksinäisiä, sinkkuja ja pariskuntiakin jotka ei perhepakettia tarvitse.

Nyt tuli mieleen muistikuva, että joskus (siis ehkä joskus 20 vuotta sitten) oli jopa 8 makkaran paketteja. Siis että se oli  samankokoinen kuin nuo 4 paketit, mutta niissä oli kaksi kerrosta makkaraa eli korkeampi vaan. Vai olenko mä nähnyt unta sellaisesta camping-paketista. No, tässä on kuitenkin makkaratehtailijoille ihan ilmaisia ideoita joita voi pistää harkintaan ja toteutukseen.

Juuri pari viikoa sitten ostin kahden makkaran paketin! Mikähän se merkki oli. Helsingissä siis oli k-supermarketissa. Ehkä perniön liha? Tai hgin makkaratehdas, ne on ehkä sama yritys.

Vierailija
4794/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin, lankoja pitääkin olla aina varastossa mahdollista inspiraatiota varten.

Yleensä en neulo kesäisin, mutta ostin juuri ohutta villalankaa ja aloin tekemään jo syksyksi monimutkaista pitsikaarrokepuseroa. Siinäpä kuluu aika sadepäivinä, kun seuraa ohjeita rivi riviltä. Laittaa vielä hyvää musaa taustalle ja keskittyy, niin tulee melkein meditatiivinen ja rauhallinen olo.

Sivusta

Vierailija
4795/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on hyvin aikaa muuttaa mielensä ja rynnätä kauppaan monta kertaa, mutta ainakin nyt olen tyytyväinen itseeni ja ehkä jopa vähän ylpeäkin etten ostanut juhannukseksi mitään tarjousherkkuja. Aina ennen olen lohduttanut itseäni juhlapyhinä noilla jäätelöillä, karkeilla ja sipseillä, mutta eipä niistä lohduksi oikein ole eikä ne yksinäisyyttäkään mihinkään poista. Täytyy kyllä myöntää ettei tämä minkään mahtavan itsekurin ansiota ole vaan oikeasti ei vain tehnyt eikä tee yhtään mieli. 

Vierailija
4796/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nappisaniainen nimeltään Ritva!  Aamulla hymyilen sille ja kysyn, joisitko vettä seurakseni.  Ritva kukoistaa ja tuo minulle iloa kauneudellaan.  Tämä ystävyys on meidän kahden salaisuus eikä hänelle kertomani jutut mene eteenpäin, Ritva kuuntelee ja nauttii samalla  saamastaan hiilidioksiidista!

Nyt sinä voit aina välillä kertoa tänne, mitä Ritvallekin kuuluu. Jos haluat.

Vierailija
4797/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te naura edes kun katsotte jotain hauskaa sarjaa tai luette koomista kuvausta jossain kirjassa? Itse räkätin oikein makeasti viimeksi eilen Arrested development-sarjaa katsoessani.

Minä harvoin edes hymyilen millekään. Olen ollut vuosikausia kokonaan yksinäni, joten tällaiset alkujaan muille ihmisille osoitettavat ilmeet ovat jääneet käytöstäni. En kyllä ennenkään ollut mikään ilmehtijä, ja sain siitä joskus moitteitakin. Huumorintajun yms. puutteesta ei ole kyse, mutta naama vain ei liiku.

Muutama viikko sitten otin katsellakseni tuon sarjan, kun olin nähnyt sen saamia, erinomaisia arvosteluja. Ihan viihdyttävää katseltavaahan tuo oli, mutta mikä ihme siinä on hauskaa? Mille sinä nauroit? 

Lopetin muuten katselemisen neljännen kauden alkuun. Kaikki hahmot olivat muuttuneet tylsiksi ja ilkeiksi, eikä meno muutenkaan ollut enää kiinnostavaa.

En muista suoria sitaatteja mutta sarjassa on paljon nasevia repliikkejä ja näyttelijöillä hauskoja hyvin ajoitettuja ilmeitä, jotka pistää naurattamaan. Kaikki henkilöhahmot ovat kamalia mutta viihdyttäviä. 

Vierailija
4798/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tämäkin yksinäinen päivä lähenee iltaa kohti, sade lakkaa, naapurin kanssa parvekkeelta pari sanaa vaihdoin, no ei tämä nyt niin synkältä enää vaikutakkaan.

Vierailija
4799/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista suoria sitaatteja mutta sarjassa on paljon nasevia repliikkejä ja näyttelijöillä hauskoja hyvin ajoitettuja ilmeitä, jotka pistää naurattamaan. Kaikki henkilöhahmot ovat kamalia mutta viihdyttäviä. 

OK. Minä kiinnitin heti alussa huomioni siihen, että moni näyttelijöistä on todella hyvä näyttelijä, myös nuorimmat. Neljännen kauden alussa kaikki olivat vanhentuneet sarjan alusta katsottuna kymmenen vuotta ja näyttivät tosi oudoilta. Etenkin George Michael oli menettänyt kaiken charminsa, jota hänellä teinipoikana oli vaikka muille jakaa. Michael, alkuvuosina mukava mies, oli nyt aika vastenmielinen.

Kun huomasin, ettei enää maistu, etsin siihen syytä ja löysinkin paljon mielipiteitä. Yhdeksi syyksi mainitaan se, että pitkän tauon jälkeen näyttelijöillä oli kiireitä omilla tahoillaan. Kun aikataulut eivät sopineet yhteen, käsikirjoitusta oli muokattava aina sen mukaan, kuka pääsi paikalle ja miten pitkäksi aikaa. Lopulta päädyttiin käsittelemään yhtä hahmoa per jakso, ja tylsäähän siitä tuli, kun useimmat muut puuttuivat.

Verrattuna useimpiin amerikkalaissarjoihin AD on nokkela. Minun mielestäni vain ei hauska. Mutta huumorintajuthan meillä ovat erilaisia.

Toinen sarja, muuten, joka hyytyi pitkän tauon vuoksi, on Stranger Things. Sen alkukaudet olivat erinomaisia ja kaikki näyttelijät, pienetkin, todella hyviä. Harvalla taidot säilyivät aikuisuuteen. Ja olihan siinä kirjoittajillakin syytä. 

Vierailija
4800/4805 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeviikolla noin niinkuin ajoissa " puodissa" taisi olla torstai. Noh ostin sitten kaikenlaista jos että vaikka joku pistäytyisi olisi mistä tarjota Juhannus juomaa. Nyt on seuraavan viikon  keskiviikko. Valkoviiniä ja punaviiniä on jäljellä pullo molempia.Kaikki muu on mennyt valvojalle Rommi / Viski ( meni vähän minulta kyllä ohi) Brandy  Olutta sellanen parinkymmenen päkki. Ja Ukrainaa tukevana kirkasta pullo missä liehuu maan lippu vähän niinkuin ota tämä ja tuet meitä. Minä sitten tuen. Pari päivää  ja on Juhannus. Menee selvinpäin. Juon ne viinit kuitenkin nyt yöllä. m

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan