Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.
Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?
Kommentit (2824)
Ei voi muuta sanoa kuin sen, että joku haluaa pilata nämä kaikki ketjut täällä missä toiset yrittävät kirjoittaa mukavasti ja kertoa ajatuksiaan. Sitten jonkun pitää pilata nämäkin. On siinäkin jollakin huvi.
Ei tänne saa kaikki kirjoittaa. Yritin vastata maan taloustilannetta käsittelevään viestiin. Vastaus katosi samantien. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollu monta päivää kotona, hoitanu yksin kipeitä lapsia yötä myöten, niin yksinäinen olo et itku tulee. Kunpa asiat olis menny toisin, kaipaan aikuista turvallista seuraa arkeeni niin että sattuu. Oon myös siivoillu ja kuurasin vessan aamulla, tein ruuan, siivosin lisää ja totesin et nyt tuo tauti on mullaki
Miten sä olet yksinäinen, kun sulla on peräti monta lasta!! Sulla on elämäntehtävä niissä lapsissa. Sä voit puhua niiden kanssa, pitää sylissä ja ne halaa sua. Kehtaatkin puhua yksinäisyydestä ! Mua ei ole vuosiin kukaan koskenut. Ai ompas, koronapiikin antaja kun laittoi laastarin kaksi vuotta sitten.
Sivusta tähän. Miksi sinun pitää purkaa ikävää oloasi muihin ihmisiin. Kyllähän sen nyt jokaisen pitäisi ymmärtää, ettei lasten seura korvaa juttelua aikuisten kanssa ja aikuisten
Olipa typerä ja hyökkäävä viesti sulta. Edellinen vain totesi yksinäisyytensä ja hänellä oli oikeus siihen. Täällä on alettu ilkeilemään, olikin ihmeen mukava ilmapiiri vähän aikaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ei tänne saa kaikki kirjoittaa. Yritin vastata maan taloustilannetta käsittelevään viestiin. Vastaus katosi samantien. Outoa.
Minä en seuraa katoaako ja milloin viestini. Ehkä viestisi katosi, kun täällä on ketjuja maamme taloudellisesta tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en seuraa katoaako ja milloin viestini. Ehkä viestisi katosi, kun täällä on ketjuja maamme taloudellisesta tilanteesta.
Kummasti vain ne parin sivun takaiset aiemmat, edellistä hallitusta haukkuvat viestit ovat saaneet jäädä, ilmeisesti ilmiantajaa ei häiritse sellaiset taloudellista tilannetta koskevat viestit :)
Vierailija kirjoitti:
Nainen sanoi neljänsillä treffeillä "mun eksä haluis kattoo, kun mua panee joku isomunanen". Se oli aika kova niitti. Kaipaan sitä seksiä, mutta toi olis mulle liikaa.
Onneksi jolla kulla on sentään eämä, muuten on näitä äärimmäisen tylsiä ja suorastaan masentavia juttuja. Jaksu haleja mammoille ja mummuille.
Täällä on todellisuudessa kyllä monta kuulumisketjua. Alkuperäinen oli Mitä sinulle tänään kuuluu. Sitten on tämä Muita yksinäisiä ja lisäksi vielä joku Tylsät kuulumiset tms.
Näissä kaikissa valtaosa kirjoittajista on iäkkäitä naisia, osa samoja. Ilmeisesti perustajakin osassa sama. Pelkona oman ketjun lopetus ajoi perustamaan uuden tuon alkuperäisen lisäksi.
Mummot on ihania eikä ikä ratkaise mitään. Heidän kuulumisensa saavat olla juuri sellaisia kuin he haluavat. Minua ne eivät häiritse, koska en lue niitä. Selaan ketjua ja etsin itseäni kiinnostavia puheenaiheita.
Heitä vastaan ei mitään, mutta miksi he tarvivat kaksi ketjua? Eikö yksi riittäisi. Saisivat rauhassa omassa piirissään jutella itselleen sopivista aiheista vaikka siinä alkuperäisessä Mitä sinulle tänään kuuluu.
Toinen ketju olisi vapaampi. Siellä voisivat muut kirjoitella ilman, että mummot säikähtäisivät ja alkaisivat hätääntyneenä ajaa pois.
Joku tuolla suositteli ylilautaa ja seksiketjua. En ole kiinnostunut kummastakaan, mutta en putoa tuolilta, jos joku vahingossa kirjoittaa niiden aiheista. Elämään kuuluu niin monia asioita, jos sitä uskaltaa elää. Vaikkapa syvällisiä, huumoripitoisia keskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollu monta päivää kotona, hoitanu yksin kipeitä lapsia yötä myöten, niin yksinäinen olo et itku tulee. Kunpa asiat olis menny toisin, kaipaan aikuista turvallista seuraa arkeeni niin että sattuu. Oon myös siivoillu ja kuurasin vessan aamulla, tein ruuan, siivosin lisää ja totesin et nyt tuo tauti on mullaki
Miten sä olet yksinäinen, kun sulla on peräti monta lasta!! Sulla on elämäntehtävä niissä lapsissa. Sä voit puhua niiden kanssa, pitää sylissä ja ne halaa sua. Kehtaatkin puhua yksinäisyydestä ! Mua ei ole vuosiin kukaan koskenut. Ai ompas, koronapiikin antaja kun laittoi laastarin kaksi vuotta sitten.
Tuolla asenteella yksinäisyytesi taitaa loppua siirtyessäsi puuyksiöön. Läheisyyttä lienee turha odotaa muuten kuin viran puolesta.
Eikö joku valittajista voisi avata ketjun "Kuka on maailman yksinäisin ja surkein".
"Olipa typerä ja hyökkäävä viesti sulta. Edellinen vain totesi yksinäisyytensä ja hänellä oli oikeus siihen. Täällä on alettu ilkeilemään, olikin ihmeen mukava ilmapiiri vähän aikaa.
-eri"
No, hänellä on oikeus siihen, mutta ei ole oikeus kirjoittaa toiselle, että kehtaatkin yms asiatonta tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Hei, mä tiedän tasan mistä puhut. Sama tilanne mulla, viidettä päivää kotona. Olet olemassa koko ajan vain toisten tarpeita varten, vaikka omakin olo on huono. Arjen pitää pyöriä, kukaan ei tsemppaa, tue tai auta. Pohjattoman yksinäinen olo.
Kaikki lapsettomat eivät ymmärrä sitä, ettei yksinäisyys poistu lapsia saamalla. Lapset tietenkin tuovat elämään valtavasti hyvää ja kaunista, mutta myös valtavasti työtä ja uupumusta, jos kaiken tekee yksin. Aikuisen ihmisen tarve kontaktiin ei poistu lasten kanssa olemalla. Meidät on biologisesti viritetty kasvattamaan lapsia yhteisöissä, ja siinä, että joutuu tekemään sen yksin, on ihan aivotasolla hyvin paljon pielessä.
Vanhemman yksinäisyys on ihan oma lajinsa. Älköön kukaan vähätelkö sitä. Eikä ole mitään tarvetta vertailla. Itse olen ollut yksinäinen perheettömänä ja myös vanhempana. Kumpikin on ihan kamalaa.
Mulla on niin yksinäinen olo ollut jo pitkään vaikka rakkaat lapset onkin. Kaikki tuntuu olevan parisuhteessa. Tänään meen yksin keikalle, jotenkin yksinolon huipentuma sekin.
Harmittaa olla yksin. Itkettääkin kun sen oikein myöntää itselleen. Tunnen olevani viallinen ja syytän itseäni siitä ettei kukaan mua halua. Kukaan ei tee mun eteen mitään ja se surettaa. Nuorempana olin jopa suosittu ja nyt kuin ilmaa vain.
Yksi ihana mies on mielessä, mutta hänelläkin tietysti tyttöystävä.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kirjoittaa viestini vaikka minulla on mies? En siis ole yksinäinen.
Mutta imurin perk...Meillä on siis useamman vuoden vanha laadukas imuri, Philips jotain (allergiasuodatin jne).
Käsittämättömän kömpelö ja painava, kaatuilee nurin joka maton reunaan, vaikka on ihan sellainen "coupe"-mallinen, jossa on vain kaksi isoa pyörää takana.
Onneksi se on tehokas.
Ja mikä pahinta: Kiltti anoppini antoi sen meille ilmatteeks, koska pahan allergian vuoksi osti itselleen vielä tehokkaamman imurin.
Emme missään tapauksessa ole anopille tästä sanoneet.
Kiitos kun sain sanoa tämän.
Se joku kuka ikinä imurin on keksinytkään on tasan varmasti tyyppi jolla ei ole ollut mitään käsitystä imuroimisesta. Lähinnä yleensä tulee mieleen että keksijä on tulisen alakerran isäntä.
Miten voi olla noin epäkäytännöllinen, hankala ja kömpelö kapistus oli sitten mitä mallia tahansa.
Nothing sucks like Electrolux. Vai miten se varsin osuva mainoslause joskus aikoinaan menikään.
Oon seurannut ketjua alusta saakka, ja huomannut, että heti alkaa riitely, jos joku manitseekaan lapset.
Vierailija kirjoitti:
Poliittiselle julistukselle ja jankkaukselle on kymmeniä ketjuja jo ennestään että varmaankin siksi se lähti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin yksinäinen olo ollut jo pitkään vaikka rakkaat lapset onkin. Kaikki tuntuu olevan parisuhteessa. Tänään meen yksin keikalle, jotenkin yksinolon huipentuma sekin.
Harmittaa olla yksin. Itkettääkin kun sen oikein myöntää itselleen. Tunnen olevani viallinen ja syytän itseäni siitä ettei kukaan mua halua. Kukaan ei tee mun eteen mitään ja se surettaa. Nuorempana olin jopa suosittu ja nyt kuin ilmaa vain.
Yksi ihana mies on mielessä, mutta hänelläkin tietysti tyttöystävä.
Ihanaa iltaa sulle! Hyvä, että menet. Vähän kateellisena totean, että oispa mullakin joku, joka katsois lapsia joskus, että pääsisin johonkin. Tai ehkä sulla on jo niin isot lapset, että voit mennä muutenkin. Kyllä se aika vielä mullekin koittaa :) Nyt bailaat kaikkien kotona nököttävien vanhempien puolesta! Me ollaan hengessä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Oon seurannut ketjua alusta saakka, ja huomannut, että heti alkaa riitely, jos joku manitseekaan lapset.
Ootko sama joka "on seurannut alusta saakka" doriksenkin ketjua? Pönkität sielläkin tolla lauseella itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on todellisuudessa kyllä monta kuulumisketjua. Alkuperäinen oli Mitä sinulle tänään kuuluu. Sitten on tämä Muita yksinäisiä ja lisäksi vielä joku Tylsät kuulumiset tms.
Näissä kaikissa valtaosa kirjoittajista on iäkkäitä naisia, osa samoja. Ilmeisesti perustajakin osassa sama. Pelkona oman ketjun lopetus ajoi perustamaan uuden tuon alkuperäisen lisäksi.
Mummot on ihania eikä ikä ratkaise mitään. Heidän kuulumisensa saavat olla juuri sellaisia kuin he haluavat. Minua ne eivät häiritse, koska en lue niitä. Selaan ketjua ja etsin itseäni kiinnostavia puheenaiheita.
Heitä vastaan ei mitään, mutta miksi he tarvivat kaksi ketjua? Eikö yksi riittäisi. Saisivat rauhassa omassa piirissään jutella itselleen sopivista aiheista vaikka siinä alkuperäisessä Mitä sinulle tänään kuuluu.
Toinen ketju olisi vapaampi. Siellä voisivat muut kirjoitella ilman, että mummot säikähtäisivät ja alkais
No avaa hyvä ihminen se sellainen sinusta kivempi ja vapaampi ketju äläkä marise täällä kuinka tylsiä me muut ollaan. Esim tuo tylsien kuulumisten ketju kai on jo jonkun kaltaisesi, tässä ketjussa jo mielensä pahoittaneen avaama uudempi ketju. Näin ainakin käsitin, että sellaista joku kaipasi ehkä joskus kk-kaksi sitten. En tiedä kun en ole käynyt lukemassa enkä edes siinä mitä sinulle kuulu- ketjussa jonka tapahtumia osa yrittää tulla puimaan aina välillä tähänkin ketjuun. Muuten tässä ketjussa on kivoja kirjoittajia ja yksinäisenä pystyy kyllä samaistumaan liki kaikkeen mitä muutkin yksinäiset mielessään pyörittelee ja kuinka ankeaksi se elo ainakin kausittain muuttuu vaikka kuinka tsemppaisi ja uskoisi parempaan huomiseen. Vertaistukena aivan ihana.
Ilmeisen suosittuja nuo muut mainitsemasi ketjut kuitenkin on, kun ne melkein aina tuossa etusivulla on ja tämä ehkä on vähän niiden varjossa, mutta itse tykkään tästä ja tämä riittää kun en muutenkaan jaksa tai halua roikkua tällä palstalla jatkuvasti eli en edes kaipaa enempää luettavaa. Ehkä se voisi olla muillekin ihan varteenotettava vaihtoehto ettei elä ja hengitä vain tätä palstaa oli sitten yksinäinen tai ei.
Onko kukaan ysinäinen kokeillut Tinderiä?
Sivusta tähän. Miksi sinun pitää purkaa ikävää oloasi muihin ihmisiin. Kyllähän sen nyt jokaisen pitäisi ymmärtää, ettei lasten seura korvaa juttelua aikuisten kanssa ja aikuisten seuraa. Miksi sinä kehtaat puolestasi kirjoittaa tänne ilkeästi toisille. Ei kenenkään tänne kirjoittavan tarvitse miettiä voiko kirjoittaa niin tai näin, ettei se loukkaa sinua. Jokainen saa kirjoittaa elämässään, kun sen asiallisesti tekee.
Ja lapsista on kova vastuu ja työ sekä huoli. Täällä muutenkin syytellään uupuneita vanhempia monesti ja sitten sinä kirjoitat noin ikävästi. Ei tämä ole mikään kilpailu, että kenen elämä on surkeinta. Se ei tainnut ollut ketjun aiheena sentään. Tai sitten käsitin väärin. Joku kirjoittaa tänne ehkä miettien, että tämä on ainoa paikka kertoa asioistaan ja sinä hyökkäät viestilläsi kuin joku peto sieltä.