Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju.

Vierailija
12.09.2025 |

Mitä teille kuuluu tänään? Mitä ootte puuhailleet?

Kommentit (2824)

Vierailija
2421/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon seurannut ketjua alusta saakka, ja huomannut, että heti alkaa riitely, jos joku manitseekaan lapset.

Perustakaa ketju, yksinäiset ihmiset joilla on lapsia, saatte sieltä vertaistukea yksinäiseen lapsiarkeen.

Vierailija
2422/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö joku valittajista voisi avata ketjun "Kuka on maailman yksinäisin ja surkein".

Täh? Pikemminkinhän nämä muiden haukkujat ja marisijat tarvitsee oman ketjun mikä ei ole meille tylsille mummoille millaisia meitä tässä ketjussa heidän mielestään on.

Mä en käsitä miksi niistä kukaan ei avaa sellaista vaan tässä pitää käydä aukomassa päätään ja kertomassa, että te ootte ihan tyhmiä ja tylsiä. Joo niin ollaan, mutta kukaan ei pakota näitä tylsiä juttuja lukemaan tästä ketjusta. Menkää vaikka johonkin poliittiseen jankkausketjuun lukemaan tosi freshejä ajatuksia niin ei ole tylsää yhtään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon seurannut ketjua alusta saakka, ja huomannut, että heti alkaa riitely, jos joku manitseekaan lapset.

Perustakaa ketju, yksinäiset ihmiset joilla on lapsia, saatte sieltä vertaistukea yksinäiseen lapsiarkeen.

Tänne saisi sitten perustaa satoja ketjuja jos emme voi mahtua yhteen ketjuun. Saisi olla  yksinäisillä jolla lapsia omansa, yksinäisillä naisille omansa, yksinäisille miehille omansa, ja jaoittelu vielä iän mukaan, ettei vaan kirjoitta "väärän ikäisten" ketjuun jne. Menisi ehkä hieman liian vaikeaksi tämä. Näin jos mahduttaisiin kaikki tänne sentään. Sivusta. 

Vierailija
2424/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin mietin, että miksi lukee näitä viestejä jos odottaa täältä jotain mielenkiintoista löytävänsä ja hupia elämäänsä. Toki en tarkoita tällä arvostella viestejä, mutta tavallista tekstiä minäkin kirjoitan ja ihan tavanomaisista aiheista. Näin se joka kaipaa jotain erilaista ohjelmaa  niin emme me sitä sinulle järjestä. 

Vierailija
2425/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne saisi sitten perustaa satoja ketjuja jos emme voi mahtua yhteen ketjuun. Saisi olla  yksinäisillä jolla lapsia omansa, yksinäisillä naisille omansa, yksinäisille miehille omansa, ja jaoittelu vielä iän mukaan, ettei vaan kirjoitta "väärän ikäisten" ketjuun jne. Menisi ehkä hieman liian vaikeaksi tämä. Näin jos mahduttaisiin kaikki tänne sentään. Sivusta. 

Mahtuu tänne kyllä uusia ketjujakin. Loputtomiin.

Vierailija
2426/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nyt täällä yrittää taas riidanhaastaja saada hupia iltaansa. Annetaanpa olla hänen, ei vastailla ilkeilyihin, vaan jatketaan ketjun aiheesta. Ilkeät viestit kyllä poistuvat, mutta jos niihin vastaa, jää siemen taas uudelle riidalle.

Vierailija
2427/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitelyyn tarvitaan aina vähintään kaksi. Niin eipäs syytellä!

Vierailija
2428/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin mietin, että miksi lukee näitä viestejä jos odottaa täältä jotain mielenkiintoista löytävänsä ja hupia elämäänsä. Toki en tarkoita tällä arvostella viestejä, mutta tavallista tekstiä minäkin kirjoitan ja ihan tavanomaisista aiheista. Näin se joka kaipaa jotain erilaista ohjelmaa  niin emme me sitä sinulle järjestä. 

Eihän sitä voi etukäteen tietää, millaisia viestejä on kirjoitettu. Pitää tulla lukemaan.

Vierailija
2429/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on todellisuudessa kyllä monta kuulumisketjua. Alkuperäinen oli Mitä sinulle tänään kuuluu. Sitten on tämä Muita yksinäisiä ja lisäksi vielä joku Tylsät kuulumiset tms.

Näissä kaikissa valtaosa kirjoittajista on iäkkäitä naisia, osa samoja. Ilmeisesti perustajakin osassa sama. Pelkona oman ketjun lopetus ajoi perustamaan uuden tuon alkuperäisen lisäksi.

Mummot on ihania eikä ikä ratkaise mitään. Heidän kuulumisensa saavat olla juuri sellaisia kuin he haluavat. Minua ne eivät häiritse, koska en lue niitä. Selaan ketjua ja etsin itseäni  kiinnostavia puheenaiheita.

Heitä vastaan ei mitään, mutta miksi he tarvivat kaksi ketjua? Eikö yksi riittäisi. Saisivat rauhassa omassa piirissään jutella itselleen sopivista aiheista vaikka siinä alkuperäisessä Mitä sinulle tänään kuuluu.

Toinen ketju olisi vapaampi. Siellä voisivat muut kirjoite

Tuon Mitä sinulle tänään kuuluu -ketjun perustaja on myös tässä ketjussa ja myös monet sinne kirjoittaneet. Monet kummassakin, mikä on ihan ok.

Hämmästyttää vaan se sensuuri, minkä toivat mukanaan tänne. Vielä enemmän hämmästyttää, mihin sitä tarvitaan. Ihan valtavaa säätelyä, ei ihan terveeltä pohjalta näytä olevan. Jos olisi todellista aihetta, sen ymmärtäisi kaikki.

Vierailija
2430/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jo häädettiin pois täältä, mutta tuli tarve puhua. Oon ollut hautajaisissa ja oon tubettaja Weksin uusinta hitti videota katsellut ja nyt taustalla menee Vain elämää: mieli ry -jakso. On erittäin rankka olo ja lähes läpi päivän itkenyt, että silmät oikein verestää. Sain sentään positiivista perspektiiviä Weksin lähes 2,5h videosta, vaikka erittäin rankka video oli. Kaikkea muuta kuin iloinen päivä. Stranger Things sarjaa aloitin katsoa myös tänään. Täysin lamaantunut päivä.

Vierailija
2431/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö joku valittajista voisi avata ketjun "Kuka on maailman yksinäisin ja surkein".

Täh? Pikemminkinhän nämä muiden haukkujat ja marisijat tarvitsee oman ketjun mikä ei ole meille tylsille mummoille millaisia meitä tässä ketjussa heidän mielestään on.

Mä en käsitä miksi niistä kukaan ei avaa sellaista vaan tässä pitää käydä aukomassa päätään ja kertomassa, että te ootte ihan tyhmiä ja tylsiä. Joo niin ollaan, mutta kukaan ei pakota näitä tylsiä juttuja lukemaan tästä ketjusta. Menkää vaikka johonkin poliittiseen jankkausketjuun lukemaan tosi freshejä ajatuksia niin ei ole tylsää yhtään. 

Kukaan ei kiellä kirjoittamasta minkälaisia kuulumisia haluatte. Jokainen osaa hyppiä yli, jos ei kiinnosta.

Sen sijaan te itse ette siedä eriäviä mielipiteitä, vaan vedätte pavun nenään kaikesta. Hyökkäätte niitä vastaan, jotka ovat eri mieltä kuin te. Miksi ette vaan hypi yli niin kuin muutkin. Mikä teitä häiritsee niin, että pitää hyökätä. Psykologiassa sellaista nimitetään defenssiksi. 

En harrasta poliittista jankkausta, mutta tiedostan, että politiikalla on vaikutusta meidän jokaisen elämään. Poliittisen kantansa voi jokainen luonnollisesti itse valita. 

Vierailija
2432/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri, jolle voin soittaa. Kauhean usein en kehtaa, etten häiritse. Äsken soitin, ja hän oli katsomassa leffaa seurustelukumppaninsa kanssa. Tuli nolo fiilis. Hitto, pitikin soittaa. Olisi pitänyt arvata, että on muuta tekemistä kuin höpöttää mun kanssani arkipäiväisyyksiä. 

Tuo on niin inha tunne kun toinen onkin tekemässä jotain muuta ja sitten pitää vaan iloisesti toivottaa hauskaa iltaa tmv. Itse siis olen (tai oikeammin olin) niin tottunut siihen ettei kukaan ikinä vastaa joten sitten aina ilahduin hirveästi kun toinen vastasikin. Ja sitten tuli tuo kylmä suihku, että paha paikka / väärä hetki / teen sitä / olen sen kanssa joten palataan tuut tuut tuut..

Todellisuudessa se palaaminen oli sitä, että toisesta ei kuulu ja sitten itse kokeili onneaan taas joskus kuukauden päästä laittamalla jonkun viestin. Kyllä sitä aika nopsaan (vaikka ihan li

Tää todella resonoi. Tuntuu ihan kauhealta olla kaikille se, jonka kanssa voi jutella, viestiä tai tavata vain, jos ei tosiaan ole parempaa. Eli harvoin. Sitä tulee aika varovaiseksi ottamaan yhteyttä keneenkään lopulta. Mulla oli itsellä tänä syksynä iso suru, ja pyysin ystävältä, että voitaisko jutella illalla puhelimessa, kun olo on ihan kauhea. Hän sanoi kyllä, mutta unohti sitten mut, eikä "muistanut" tai muistanut katsoa puhelintaan koko iltana. Oli seurustelukumppaninsa kanssa viettänyt iltaa. Ei pahoittelua, ei yritystä korjata tilannetta, vain toteamus, että oho, unohdin.

Meillä jokaisella pitäisi olla elämässä joku, johon tukeutua, kun on vaikeaa. Itse olen se, jolle saa kyllä aina soittaa, vaikka keskellä yötä. Mutta eipä kukaan soittele.

Vierailija
2433/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ketjussa on joku, jolle lapsettomuus on arka paikka ja siitä puhuminen punainen vaate. Kannattaa jättää mainitsematta lapset ja keskittyä neuleohjeisiin, ruokaresepteihin, kynttilöiden sytyttämiseen ja säähän. Niistä ei niin helposti tule riitaa.

Vierailija
2434/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se lapsettomuus mullekin kipeä asia, mutta ei mulla silti ole tarvetta siitä raivota ihmisille, jotka ovat saaneet lapsia. Jos joku on yksinäinen, tämä ketju on hänelle, lapsia tai ei.

Vierailija
2435/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä on ihan minuakin kiinnostavia juttuja. Eikä minunkaan kirjoitukset välttämättä ketään kiinnosta, mutta se on ihan ok.  Jokaiselle jotain.

En ole uhriutuja, joka vinkuu sen perään, että muiden pitäisi järjestää minulle ohjelmaa. Se kyllä on monien naisten helmasynti: Joku muu on aina vastuussa ja syyllinen.

Vierailija
2436/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisista vastaavanlaisista ketjuista niin niihin on pesiytynyt erittäin inhottavaa ilmapiiriä niin nämä jälkimmäiset ketjut ovat sitten syntyneet. Nämä ketjut olisivat erittäin hyviä mielenterveyden kannalta. Nuo trollit vain pahentavat vain ihmisten mielenterveyden tilaa.

Vierailija
2437/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ketjussa on joku, jolle lapsettomuus on arka paikka ja siitä puhuminen punainen vaate. Kannattaa jättää mainitsematta lapset ja keskittyä neuleohjeisiin, ruokaresepteihin, kynttilöiden sytyttämiseen ja säähän. Niistä ei niin helposti tule riitaa.

Toi on myös hyvä, että anelee etukäteen lupaa saada kirjoittaa, vaikka onkin mies kotona. Sitten kun saa luvan ja vielä kiittää saamastaan armosta, olo on kuin olis puhdistautunut sielua myöten. 

Vierailija
2438/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytättepä  järjestävän. Jos uskaltaa sanoa, että ihmiset on erilaisia ja erilaiset asiat kiinnostaa, alkaa valtava puolustautuminen. Miksi?

Jos joku kertoo mielipiteensä vaikka minun tyhmän värisistä hiuksistani, en lotkauta korvaani. Olen itse tyytyväinen niihin ja muut saavat rauhassa olla toista mieltä. Ei se minuun mitenkään vaikuta.

Miksi te loukkaannutte kaikesta ja olette niin riippuvaisia toisten mielipiteistä? Olkaa tyytyväisiä itseenne ja viesteihinne ja antakaa muiden kirjoitella rauhassa. 

En kaipaa näitä teidän  puolustuskampanjoitanne, enkä lue niitä enää jatkossa. Sen sijaan tänne olisi kiva saada monipuolista keskustelua.

Vierailija
2439/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tasan kolmenlaista keskustelua:

1. Otsikon aiheeseen liittyvää

2. Jankkaamista jonkun muun ketjun asioista ja ihmisten vainoharhaista syyttelyä

3. Satunnainen sukupuolielimiin liittyvä kommentti, jota kukaan ei noteeraa, ja jonka kirjoittaja sitten tulee fanittamaan omaa kommenttiaan, että onpa kiva, kun on monipuolista keskustelua, ja suuttuu sitten, kun kukaan ei vieläkään reagoi, ja alkaa haukkua muita, kun eivät puhu hänen kanssaan vehkeistä.

Pitäydyn itse kohdassa 1, ja se on ollutkin ehdottomasti tän ketjun paras anti.

Vierailija
2440/2824 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ysinäinen kokeillut Tinderiä?

Tutustuin Tinderin kautta ikäiseeni naiseen. Hän vaikutti viesteissään ja puhelimessa mielenkiintoiselta, kuvissaan rennon tyylikkäältä, ja sattumalta vielä omisti aiemmin ihailemani talon lempi rannaltani. Olin innoissani. Ensimmäisen kerran kasvotusten tapasimmekin vahingossa, törmäsimme kun olin menossa uimaan. Halasimme siinä vähän hämmentyneinä. Hän haisi niin järkyttävän pistävältä hieltä, että meinasin yökätä. Koetin tapailla häntä jonkin kerran, mutta raa'an sipulin hajuiset kainalonsa löivät aina kasvoille. Kun tuli ilmi kaikki hänen ideologia-luomut, loputon paasaaminen niistä ja miltein ahdisteluksi äitynyneet yhteydenotot, jouduin blokkaamaan hänet taka-vasemmalle. Jätin kuitenkin tyylikkäästi laittamasta viimeistä viestiä: Käytä nainen oikeaa deodoranttia! Raakaa sipulia en kestä leikata vieläkään.