Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa rannikkokaupunkia/paikkakuntaa Suomesta, haluamme pois Helsingistä! Perheen lapset 14- ja 11-vuotiaita,

Vierailija
27.01.2018 |

itse olen yrittäjä eli voin työskennellä missä päin vaan, miehen työllistyminen saattaa olla hankalampaa... Mutta anyway. Etsinnässä virkeä paikkakunta, jossa lapset ja nuoret viihtyvät ja jossa asumiskustannukset huomattavasti edullisemmat kuin Helsingissä. Olemme avoimia kaikille vaihtoehdoille. Itse olen miettinyt Vaasaa, mutta en ole saanut kovastikaan kannatusta kotipuolessa...

Kommentit (1031)

Vierailija
1/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa paikkaa, jossa Helsingissä ikänsä asunut nuori tulisi viihtymään yhtä hyvin. Muuttakaa sitten, kun lapset ovat lähteneet pesästä

Vierailija
2/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on iso ja kaunis kaupunki, jossa palvelut toimivat ja töitä.

Vierailija
4/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu

Vierailija
5/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysyä kaukana RKP-kunnista. Eli joko itään (esim. Kotka) tai pohjoiseen (esim. Oulu).

Vierailija
6/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku ehdottomasti

Vierailija
7/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pori on maailman paras, eikä siellä haise!

Vierailija
8/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo on ihana, mutta asumiskustannukset eivät todellakaan ole edulliset. Joku pieni paikkakunta. Rauma?

Vierailija
9/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää vielä perusteluita, muakin kiinnostaa :) Asuntotilannekin kiinnostaa eli löytyykö kämppiä. Toisaalta varmaan aika monella paikkakunnalla parempi tilanne esimerkiksi hyvien vuokra-asuntojen suhteen kuin Helsingissä?

Vierailija
10/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Turku kovin halpa ole?

Vierailija
11/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere, alarannasta pääsee vaikka mihinkä, nässylläkin muutama kiva laituri.

Vierailija
12/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku, Vaasa tai Oulu.

Riippuu paljon mitä työtä pystyy tekemään. Vaasassa hyvin tekniikan alan työpaikkoja: Wärtsilä, ABB jne.

Oulussa hyvät yhteydet talviurheiluun ja isompi kaupunki. Toisaalta talvi ja pimeys kestää kauemmin jos ei niin piittaa talvesta.

Turku eteläisin, iso kaupunki, hyvät yhteydet pääkaupunkiseudulle.

Vierailija
13/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lasten kanssa muuttaneena, en kannata ajatusta, jollei lapset hihku innosta ajatuksesta. Murrosikäisten on välillä todella vaikea päästä uusiin kaveriporukoihin. Muutama vuosi kärvistelyä aikuisten puolelta ja sitten muutto, kun lapset ovat vanhempia.

Vierailija
14/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu. Ystävälliset ja leppoisat ihmiset. Yliopistokaupunki. Kuuluisa musiikki- ja tanssikouluistaan. Kesällä aurinkoista, talvella lunta, eli kunnon talvi. Hyvät kulttuuri-

ja liikuntaharrastusmahdollisuudet. Luonto lähellä. Liminganlahdella käy harvinaisia kahlaajalajeja, jos lintubongaus kiinnostaa. Lyhyehkö matka Lappiin. Nallikarin ranta. Paljon tapahtumia ja festivaaleja. Suoria lentoja myös ulkomaille.

Vierailija
15/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut Helsingissä 20-vuotiaaksi asti ja mitään muuta en toivonut kuin päästä pois sieltä landemmalle, jossa olisi ollut enemmän sukulaisia ja harrastuskavereita. Eli ei se Helsinki kaikille ykköspaikka ole :) Siis sille kommentti, joka meinasi toisin :)

Vierailija
16/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vastauksia! Jatkamme pohdintaa ja saa toki laittaa lisää, kiitos!

ap

Vierailija
17/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemi tai Kotka. Pääset punikkien kyräilykulttuuriin sisälle. 

Vierailija
18/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti

Vierailija
19/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa hyvät yhteydet talviurheiluun ja isompi kaupunki. Toisaalta talvi ja pimeys kestää kauemmin jos ei niin piittaa talvesta.

Mutta kesällä Oulussa yöt kokonaan valoisia. Olen ollut kesät Helsingissä töissä ja ihmettelin aina miten kovin aikaisin hämärä ja pimeys tulee kesäiltaisin Etelä-Suomessa.

Vierailija
20/1031 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pysyä kaukana RKP-kunnista. Eli joko itään (esim. Kotka) tai pohjoiseen (esim. Oulu).

Kotka on jees, mutta työtilanne heikko.