Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et juo maitoa ollenkaan

Vierailija
05.09.2025 |

Liikut paljon ja tarvitset paljon proteiinia, mistä sitä saat esiin vaikka 70g päivässä? Ilman että tarvii aina erikseen pitää siitä huoli.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole juonut maitoa sitten kouluvuosien ja hyvin olen pärjännyt 65-vuotiaaksi. Maito vaan alkoi maistua pahalta. 

Mitä ihmettä ruuan kanssa sitten juo? Vesi on mautonta ja mehussa ja limussa on liikaa sokeria.

Vierailija
62/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä, kananmunat, pavut, kikherneet, tempe, todu, pähkinät, juusto, kana, kala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole juonut maitoa sitten kouluvuosien ja hyvin olen pärjännyt 65-vuotiaaksi. Maito vaan alkoi maistua pahalta. 

Mitä ihmettä ruuan kanssa sitten juo? Vesi on mautonta ja mehussa ja limussa on liikaa sokeria.

Vettä ja pari kertaa vuodessa appelsiinimehua

Vierailija
64/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset juovat maitua, eivät aikuiset

Lapsille ei vain Suomessa anneta maitoa.

Ei niin, jotain rasvatonta litkua lapset saavat. Ei maitoa.

Vierailija
65/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaraa ja kaljaa, joskus pepsii

Vierailija
66/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofusta, pavuista, soijarouheesta, linsseistä jne.

Välillä sekoitan proteiinijauhetta veteen ja juon sen, jos en ehdi tekemään ruokaa. 

Maito ei ole mitenkään erityisen hyvä proteiinin lähde

Vierailija
67/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan juonut maitoa, enkä juo

Vierailija
68/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna, vähärasvainen rahka

Vierailija
69/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto (raejuusto), rahka, kanamunat, pavut, linssit, soijatuotteet, pähkinät ja täysjyvävilja. Muutamia mainitakseni....    Listaa saa jatkaa!

Liha ja kala.

Vierailija
70/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tofusta, pavuista, soijarouheesta, linsseistä jne.

Välillä sekoitan proteiinijauhetta veteen ja juon sen, jos en ehdi tekemään ruokaa. 

Maito ei ole mitenkään erityisen hyvä proteiinin lähde

Ei niin, mutta rasvainen maito on ravinnoltaan muutakin kuin proteiini.

Vierailija
71/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan puuroon härkäpapurouhetta, kalasta, lihasta, juustosta .

Yäk..

Vierailija
72/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku olla noin pihalla ravitsemuksen yksinkertaisimmista perusteista?

Vierailija
73/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku olla noin pihalla ravitsemuksen yksinkertaisimmista perusteista?

Aika moni on. Luulevat suositusruuan olevan sitä terveellistä.

Vierailija
74/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä mitään proteiinia koskaan elämässäni mieti, siitä ei Suomessa ole pulaa kuin syömishäiriöisillä, huonosti syövillä vanhuksilla ja päihdeongelmaisilla.

Olen vieläpä kasvissyöjä. Joskus uteliaisuudesta testasin Fatsecretillä miten paljon tulee eri makroravintoaineita, ja proteiinia tuli 55-70 g päivässä. Riittää hyvin mulle.

Onpa kummallinen asenne. Ravinto on yksi tärkeimpiä terveyden rakennuspalikoita ja proteiini siinä yksi keskeinen osa-alue.

Totta kai proteiinistakin voi olla pulaa.

Vierailija
75/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä mitään proteiinia koskaan elämässäni mieti, siitä ei Suomessa ole pulaa kuin syömishäiriöisillä, huonosti syövillä vanhuksilla ja päihdeongelmaisilla.

Olen vieläpä kasvissyöjä. Joskus uteliaisuudesta testasin Fatsecretillä miten paljon tulee eri makroravintoaineita, ja proteiinia tuli 55-70 g päivässä. Riittää hyvin mulle.

Onpa kummallinen asenne. Ravinto on yksi tärkeimpiä terveyden rakennuspalikoita ja proteiini siinä yksi keskeinen osa-alue.

Totta kai proteiinistakin voi olla pulaa.

Oikeasta rasvasta on pulaa.

Vierailija
76/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maito kummoinen proteiinilähde olekaan, ainakaan jos ihan maitona juo, eikä rahkaa, juustoja jne.

On se aika hyvä. Yksi desi sisältää 3.5g ja jos normaalisti ruoan yhteydessä syöt niin se tekee helposti 15g pelkästään juomasta, jos molemmilla ruoilla juot pari lasia maitoa on proteiinia jo puolet päivän tarpeesta. Pelkästään juomasta. Siihen saa jo raejuustoa ja palkokasveja mussuttaa aikalailla. Jogurtit, rahkat jne eivät ole sen kummempia kuin maito. Vaikka rahkassa voisi olla paljonkin proteiinia niinkuin vaikka raejuustossa joutuu niitä syömään todella paljon ennenkuin proteiinia kertyy. Ja tottakai kasvissyönnillläkin pärjää, itsekkin syön paljon kasviksia ja marjoja esim. Mutta proteiini on sellainen jota on pakko saada tai lihakset surkastuu ja ei jaksa.

Kaikesta huolimatta maito maistuu niin pahalta, etten ainakaan minä pysty sitä juomaan. 

Vierailija
77/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta. Maitoa juomalla saat helposti litralla puolet päivän energiatarpeesta. Mutta syömällä, siinä vasta on kova urakka, täytyy syödä ihan monta sataa grammaa! 😂😂😂 En kestä.

Itse ihan tykkään rasvattoman maidon mausta, mutta en silti juo sitä aterioilla kuin ihan satunnaisesti sellaisten ruokien kanssa, joihin se sopii, esim. hernekeitto. En ole pätkän vertaa huolissani proteiinin saannista, ja käsittääkseni harvan länsimaisen ihmisen tarvitsee olla.

Vierailija
78/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimää tai vettä juon kun maito ei oikeen sovi vatsalle. Jogurtin teen kyllä itse maidosta. Proteiinia ehkä tulee liian vähän kun allergiat estää kalan ja kananmunan syönnin

Vierailija
79/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon piimää, syön jogurttia, jäätelöä, juustoa. Eikö noista tule tarpeeksi proteiinia? Maidostahan ne kaikki on valmistettu.

Vierailija
80/85 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan puuroon härkäpapurouhetta, kalasta, lihasta, juustosta .

Itse myös käyttänyt härkäpapurouhetta puurossa. Ainoa huono puoli on mielestäni kova hinta, mutta laitankin vain lisäksi. Purkillisessa rasvatonta rahkaa 25g proteiinia. Kanaa, kalaa, vähän lihaa, papuja/herneitä, 1 kanamuna ja n.2 DL valkuaista ja vähän muuta, noin 110- 120 grammaa päivässä. Treeni kulkee ja paino pysyy kurissa.