Sinä joka et juo maitoa ollenkaan
Liikut paljon ja tarvitset paljon proteiinia, mistä sitä saat esiin vaikka 70g päivässä? Ilman että tarvii aina erikseen pitää siitä huoli.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalaisessa jogurtissa on 6 viiva 10 grammaa proteiinia per 100. 3dl kattaa jo puolet päivän tarpeesta
Mutta se onkin yksi nimenomaan maitotuote.
Vierailija kirjoitti:
Lapset juovat maitua, eivät aikuiset
Lapsille ei vain Suomessa anneta maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proteiinia saa monesta ruoasta.
Aika vähän sitä monessa kuitenkin on. Jauheliha, siinä on paljon, mutta sen syöntimäärä usein per ateria muutama kymmenen grammaa, kalassa on hyvin, mutta ei sitäkään pelkästään syödä niin paljon että kertyisi oikeasti riittävästi päivän suositukseen nähden, kana, herneet ja pavut, mutta niitä pitää syödä kuin porsas ennenkuin 70g päivässä täyttyy.
Kyllä minulla ainakin menee 400g nautaa päivässä tai puoli kiloa lohta, ja olen normaalipainoinen aikuinen mies.
Kohtalaisen kalliisti syöt. 1000€ kuussa. Keskiverto suomalainen syö noita keskimäärin kerran viikossa. Meillä esim 700g lohta syö 5 henkinen perhe ja vielä seuraavana päivänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maito kummoinen proteiinilähde olekaan, ainakaan jos ihan maitona juo, eikä rahkaa, juustoja jne.
On se aika hyvä. Yksi desi sisältää 3.5g ja jos normaalisti ruoan yhteydessä syöt niin se tekee helposti 15g pelkästään juomasta, jos molemmilla ruoilla juot pari lasia maitoa on proteiinia jo puolet päivän tarpeesta. Pelkästään juomasta. Siihen saa jo raejuustoa ja palkokasveja mussuttaa aikalailla. Jogurtit, rahkat jne eivät ole sen kummempia kuin maito. Vaikka rahkassa voisi olla paljonkin proteiinia niinkuin vaikka raejuustossa joutuu niitä syömään todella paljon ennenkuin proteiinia kertyy. Ja tottakai kasvissyönnillläkin pärjää, itsekkin syön paljon kasviksia ja marjoja esim. Mutta proteiini on sellainen jota on pakko saada tai lihakset surkastuu ja ei jaksa.
Raejuustoa riittää puolikas pienestä purkista, että saa ton 15g. Mieluummin syön sen parilla lusikallisella kuin litkin maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maito kummoinen proteiinilähde olekaan, ainakaan jos ihan maitona juo, eikä rahkaa, juustoja jne.
On se aika hyvä. Yksi desi sisältää 3.5g ja jos normaalisti ruoan yhteydessä syöt niin se tekee helposti 15g pelkästään juomasta, jos molemmilla ruoilla juot pari lasia maitoa on proteiinia jo puolet päivän tarpeesta. Pelkästään juomasta. Siihen saa jo raejuustoa ja palkokasveja mussuttaa aikalailla. Jogurtit, rahkat jne eivät ole sen kummempia kuin maito. Vaikka rahkassa voisi olla paljonkin proteiinia niinkuin vaikka raejuustossa joutuu niitä syömään todella paljon ennenkuin proteiinia kertyy. Ja tottakai kasvissyönnillläkin pärjää, itsekkin syön paljon kasviksia ja marjoja esim. Mutta proteiini on sellainen jota on pakko saada tai lihakset surkastuu ja ei jaksa.
No en usko. Todella outo konsepti koko maidon lipitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalaisessa jogurtissa on 6 viiva 10 grammaa proteiinia per 100. 3dl kattaa jo puolet päivän tarpeesta
Mutta se onkin yksi nimenomaan maitotuote.
Ap kysyi niiltä jotka eivät JUO maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän sitä monessa kuitenkin on. Jauheliha, siinä on paljon, mutta sen syöntimäärä usein per ateria muutama kymmenen grammaa, kalassa on hyvin, mutta ei sitäkään pelkästään syödä niin paljon että kertyisi oikeasti riittävästi päivän suositukseen nähden, kana, herneet ja pavut, mutta niitä pitää syödä kuin porsas ennenkuin 70g päivässä täyttyy.
Kyllä minulla ainakin menee 400g nautaa päivässä tai puoli kiloa lohta, ja olen normaalipainoinen aikuinen mies.
Sulla on sitten varmaan suolistosyöpä hyvässä kehityksessä jo :D
Vierailija kirjoitti:
Liha, kananmuna, siemenneste jne.
N36
😂😂 siemenneste kuullostaa lupaavalta - tutustutaanko?
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä kait suurin osa juo kuitenkin ruokajuomana maitoa. Aika kökköä se on veden kanssa "
Vesi, pepsi max, viini, siinä mun ruokajuomat. Maito ei jotenkin sopisi ollenkaan makumaailmaan sellaisten ruokien kanssa joita tykkään syödä, eli välimerellinen, intialainen, yleensä mausteinen.
Ruokajuoman konseptista tulisi luopua ja juomista välttää vähintään 30min ennen ruokailua. Vatsahapot eli ruuansulatus toimii paremmin, jos sitä ei laimenneta. Vettä tulee juoda siemauksittain pitkin päivää, ei silloinkaan useita desilitroja kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtalaisen kalliisti syöt. 1000€ kuussa. Keskiverto suomalainen syö noita keskimäärin kerran viikossa. Meillä esim 700g lohta syö 5 henkinen perhe ja vielä seuraavana päivänäkin.
Pääruokana sopiva määrä kalaa on 200 grammaa ruokailijaa kohti.
200g kalaa on kokonainen annos. Jos sitä syödään vaikkapa riisin kanssa niin 100g riittää ihan hyvin. Mutta kala ei ole mikään välttämättömyys ravinnossa. Merilevästä saa omegoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset juovat maitua, eivät aikuiset
Tietenkin juo, luomumaito oikein hyvää, kaurajuomahan on epäterveellistä myöskin, soijasta voi aiheuttaa syöpää.
Niin siis ihmisen käyttämä juoma on vesi. Mikä on ongelmasi veden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
200g kalaa on kokonainen annos. Jos sitä syödään vaikkapa riisin kanssa niin 100g riittää ihan hyvin. Mutta kala ei ole mikään välttämättömyys ravinnossa. Merilevästä saa omegoita.
Tunge merilevä hanuriisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Saan proteiinia reilut 100 grammaa päivässä, maitoa olen juonut viimeksi alle kouluikäisenä. Proteiinia tulee lihasta, kalasta, kananmunasta, täysjyväviljasta, rahkasta, raejuustosta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolistosairaudet on lisääntyneet ikäryhmässä nuoret aikuiset. Juurikin siinä ryhmässä joka ei syö lihaa.