Miten jotkut väittävät etteivät löydä asuntoa?
Tai että pitää lähettää useita hakemuksia eivätkä silti saa? Itse olen aina saanut sen asunnon minkä olen halunnut. Oletteko kaikki jotain nistejä?
Kommentit (25)
Valittajat valittaa siittä että ei löydä 4 huonetta+keittiö+sauna asuntoa Helsingin ydinkeskustasta joka maksaa korkeintaan 200€/kk
Asuntoilmoitus on aivan eri asia kuin vuokralle saatu asunto.
Mä sain ekan asunnon mistä olin kiinnostunutkin.
Ne jotka eivät löydä asuntoja ovat juuri niitä elämänhallinnan menettäneitä alkoholisoituneita persuja joita kukaan täyspäinen vuokranantaja ei tietenkään halua vuokralaiseksi. Muut löytävät kyllä asunnon käytännössä heti.
Mä en ole ostaa edes halunnut, kun sinkkuna keskipalkkaisena mulla ei olisi varaa ostaa sellaista, mistä tykkäisin ollenkaan. Pölhö ajatus olisi ottaa 200 000 velkaa, että saisi asunnon josta ei edes pidä.
Olen sitten asumisoikeusasunnoissa asunut viimeiset 20 vuotta. Niitä ei kyllä ainakaan täällä Helsingissä saa mieleisiltäni alueilta noin vaan heti. Tätä nykyistä Arabianrannassa jonotin 3 vuotta.
Ööö. Minäkään en ymmärrä. Öö mutta öö, olisko ne jotkutit vaan syntyjään sellaisia ööö.
Miksi alapeukutatte aloitusta? Kertokaa syyt miksi ette löydä asuntoa.
No hiukan sama asia kuin että kaikki eivät pääse ekalla hakukerralla lääkikseen. Miksi eivät pääse kun minäkin pääsin? Olivatko kaikki muut jotain nistejä? Aina jos hakijoita on enemmän kuin vuokra-asuntoja (tai opiskelupaikkoja) jää joku ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka eivät löydä asuntoja ovat juuri niitä elämänhallinnan menettäneitä alkoholisoituneita persuja joita kukaan täyspäinen vuokranantaja ei tietenkään halua vuokralaiseksi. Muut löytävät kyllä asunnon käytännössä heti.
Persu, persu, persu, persu, persu... Ja vielä kerran persu. On liikaa vaadittu, että vaihtaisit jo levyä, koska sinulla on vain se yksi ja sama puhkikulunut levy, jota jaksat jauhaa. Vastaus kaikkeen on liittää persu ja persut kaikkeen. Muusta kun ei pysty jauhamaan. Aika väsynyttä ja karua.
Vierailija kirjoitti:
Niitähän on myytävänä vaikka millä mitalla, miksette osta?
Öööö eihän ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu, persu, persu, persu, persu... Ja vielä kerran persu. On liikaa vaadittu, että vaihtaisit jo levyä, koska sinulla on vain se yksi ja sama puhkikulunut levy, jota jaksat jauhaa. Vastaus kaikkeen on liittää persu ja persut kaikkeen. Muusta kun ei pysty jauhamaan. Aika väsynyttä ja karua.
T. Alkoholisoitunut persu joka ei löydä asuntoa
Ei työpaikkaa, ei luottotietoja, sukupuolena mies. Arvelisin, että tuolla yhdistelmällä asunnon saaminen on haasteellista.
Vielä jos taustalta löytyy maksamattomia vuokria, niin tuollaiseen ei koske kukaan pitkällä tikullakaan.
Joskus kyse on siitä, että vuokralaisen 'taso' ja hänen toivomansa asunnon 'taso' eivät kohtaa. Vähän niin kuin Tinderissä työttömän ja ylipainoisen miehen on vaikea löytää itselleen kaunista uranaista, niin heikkotasoiselle vuokralaiselle ei tahdo kelvata ne asunnot, joihin hänellä olisi mahdollisuus.
Isoissa kaupungeissa lienee paljon hakijoita ja ihmiset eivät tiedä mistä haetaan, kun on monta eri paikkaa ja ei esillä ne erityisesti. Ja pienissäkin joku muu määrittelee joskus että mikä asunto? Ei ole edes kuvia saatavilla. Ellei kysytä.
Kannattaa miehet treenata alkoholin sijaan timmi kroppa salilla niin joku nainen voi kiinnostuakin teistä ja saatte elämänne raiteille.
Rahan puute. Ei ole rahaa vakuuksiin jotka saattavat olla monen kuukauden vuokran kokoisia
Usein unohdetaan sellainen asia, että kun ostaa, voi valita mistä ja minkälaisen ostaa.
Kun vuokraa, on otettava juuri se ja juuri sieltä, mikä sattuu olemaan tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Alkoholisoitunut persu joka ei löydä asuntoa
En ole alkoholisoitunut, en ole persu ja kolmanneksi minulla on nytkin kämppä, eikä ole mikään asunnonhaku päällä, koska en ole missään muuttoaikeissa. Kun et tiedä, niin älä puhu.
Metsässä tilaa sinne voi muuttaa.
Niitähän on myytävänä vaikka millä mitalla, miksette osta?