Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut väittävät etteivät löydä asuntoa?

Vierailija
05.09.2025 |

Tai että pitää lähettää useita hakemuksia eivätkä silti saa? Itse olen aina saanut sen asunnon minkä olen halunnut. Oletteko kaikki jotain nistejä? 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän on myytävänä vaikka millä mitalla, miksette osta?

Vierailija
2/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajat valittaa siittä että ei löydä 4 huonetta+keittiö+sauna asuntoa Helsingin ydinkeskustasta joka maksaa korkeintaan 200€/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoilmoitus on aivan eri asia kuin vuokralle saatu asunto. 

Vierailija
4/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ekan asunnon mistä olin kiinnostunutkin.

Vierailija
5/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka eivät löydä asuntoja ovat juuri niitä elämänhallinnan menettäneitä alkoholisoituneita persuja joita kukaan täyspäinen vuokranantaja ei tietenkään halua vuokralaiseksi. Muut löytävät kyllä asunnon käytännössä heti. 

Vierailija
6/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuvien ongelmia.

Vierailija
7/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ostaa edes halunnut, kun sinkkuna keskipalkkaisena mulla ei olisi varaa ostaa sellaista, mistä tykkäisin ollenkaan. Pölhö ajatus olisi ottaa 200 000 velkaa, että saisi asunnon josta ei edes pidä.

Olen sitten asumisoikeusasunnoissa asunut viimeiset 20 vuotta. Niitä ei kyllä ainakaan täällä Helsingissä saa mieleisiltäni alueilta noin vaan heti. Tätä nykyistä Arabianrannassa jonotin 3 vuotta.

Vierailija
8/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.  Minäkään en ymmärrä.  Öö mutta öö, olisko ne jotkutit vaan syntyjään sellaisia ööö.

Vierailija
9/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutatte aloitusta? Kertokaa syyt miksi ette löydä asuntoa. 

Vierailija
10/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hiukan sama asia kuin että kaikki eivät pääse ekalla hakukerralla lääkikseen. Miksi eivät pääse kun minäkin pääsin? Olivatko kaikki muut jotain nistejä? Aina jos hakijoita on enemmän kuin vuokra-asuntoja (tai opiskelupaikkoja) jää joku ilman.

Vierailija
11/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät löydä asuntoja ovat juuri niitä elämänhallinnan menettäneitä alkoholisoituneita persuja joita kukaan täyspäinen vuokranantaja ei tietenkään halua vuokralaiseksi. Muut löytävät kyllä asunnon käytännössä heti. 

Persu, persu, persu, persu, persu... Ja vielä kerran persu. On liikaa vaadittu, että vaihtaisit jo levyä, koska sinulla on vain se yksi ja sama puhkikulunut levy, jota jaksat jauhaa. Vastaus kaikkeen on liittää persu ja persut kaikkeen. Muusta kun ei pysty jauhamaan. Aika väsynyttä ja karua.

Vierailija
12/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitähän on myytävänä vaikka millä mitalla, miksette osta?

Öööö eihän ole?

Vierailija
13/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persu, persu, persu, persu, persu... Ja vielä kerran persu. On liikaa vaadittu, että vaihtaisit jo levyä, koska sinulla on vain se yksi ja sama puhkikulunut levy, jota jaksat jauhaa. Vastaus kaikkeen on liittää persu ja persut kaikkeen. Muusta kun ei pysty jauhamaan. Aika väsynyttä ja karua.

T. Alkoholisoitunut persu joka ei löydä asuntoa 

Vierailija
14/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikkaa, ei luottotietoja, sukupuolena mies. Arvelisin, että tuolla yhdistelmällä asunnon saaminen on haasteellista.

Vielä jos taustalta löytyy maksamattomia vuokria, niin tuollaiseen ei koske kukaan pitkällä tikullakaan.

Joskus kyse on siitä, että vuokralaisen 'taso' ja hänen toivomansa asunnon 'taso' eivät kohtaa. Vähän niin kuin Tinderissä työttömän ja ylipainoisen miehen on vaikea löytää itselleen kaunista uranaista, niin heikkotasoiselle vuokralaiselle ei tahdo kelvata ne asunnot, joihin hänellä olisi mahdollisuus.

Vierailija
15/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa kaupungeissa lienee paljon hakijoita ja ihmiset eivät tiedä mistä haetaan, kun on monta eri paikkaa ja ei esillä ne erityisesti. Ja pienissäkin joku muu määrittelee joskus että mikä asunto? Ei ole edes kuvia saatavilla. Ellei kysytä.

Vierailija
16/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miehet treenata alkoholin sijaan timmi kroppa salilla niin joku nainen voi kiinnostuakin teistä ja saatte elämänne raiteille.

Vierailija
17/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan puute. Ei ole rahaa vakuuksiin jotka saattavat olla monen kuukauden vuokran kokoisia

Vierailija
18/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein unohdetaan sellainen asia, että kun ostaa, voi valita mistä ja minkälaisen ostaa.

Kun vuokraa, on otettava juuri se ja juuri sieltä, mikä sattuu olemaan tarjolla.

Vierailija
19/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Alkoholisoitunut persu joka ei löydä asuntoa 

En ole alkoholisoitunut, en ole persu ja kolmanneksi minulla on nytkin kämppä, eikä ole mikään asunnonhaku päällä, koska en ole missään muuttoaikeissa. Kun et tiedä, niin älä puhu.

Vierailija
20/25 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä tilaa sinne voi muuttaa.