Miksi suomalaisen naisen on vaikeaa ottaa mieheltä vastaan hemmottelua ja sellaista "prinsessakohtelua"?
Sitten vähätellään niitä naisia jotka haluavat että mies esim. maksaa treffit, tuo kukkia, avaa ovet ym.
Kommentit (91)
Koska suomalainen mies ei lähtökohtaisesti osaa antaa sitä prinsessakohtelua pyyteettömästi. Olen tavannut ulkomailla herrasmiehiä, joiden seurassa ystävän kanssa vietettiin hauska ilta, syötiin kalliisti, juotiin kalliisti ja thats it. Ei he odottaneet seksiä vastineeksi. Suomessa tapailin jonkin aikaa miestä, jolta tällainen käytös tuli luonnostaan. Näitä yhdistää sellainen varakkuus, ettei tarvitse joka penniä miettiä.
Sitten on miehiä, varakkaitakin, jotka esittää kohtelevansa naista kuin prinsessaa, mutta niistä näkee, että ne tekee sitä tehdäkseen vaikutuksen naiseen ja saadakseen seksiä, oikeasti ovat järkyttävän saitoja ja prinsessakohtelu loppuu viimeistään naimisiin mentäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nainen jollain jalustalla?
Ei, mutta tokihan haluan, että Jumalattarellani on kaikki mahdollisiman hyvin.
Hahhah... katsohan jumalatartasi vaikka 15vuoden päästä. Onko jumalatar ehkä vaihtunut. Vai vieläkö on ihastuksen kohteena rupsahtanut kurttu kuin perunasäkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesmäisiä naisia.
Mun täytyy näin keski-ikäisenä hippitätinä anoa, että suomalainen kulttuuri ei millään tavalla kannusta perinteiseen naisellisuuteen. Täällä pitää olla työhevonen, koruton, vaatimaton ja tehokas. Sisu, sauna ja Luther, perkele.
Mun kasvaessa oli vallalla spedekulttuuri, naisellisia asioita naurettiin ja halveksittiin ihan systemaattisesti. Kun vaatimattomuus kaunistaa, rumat ne vaatteilla koreilee ja vaikeneminen on kultaa. Täällä laitetaan onni kätköön ja kynttilä vakan alle ja sen jälkeen ihmetellään kun on ankeaa.
En tiedä spedekulttuurista, mutta ovathan naiset edelleenkin välillä todella huvittavia.
Sitä vain ei saa enää sanoa ääneen.
Ei toisinaan huvitusta herättävä tarkoita sitä, että pitää toista naurettavana tai halveksittavana.
Sittenhän mikään ei estä sanomasta sitä ääneen. Mutta senhän sinä jo tiesitkin.
Vierailija kirjoitti:
Naisena tulee kasvaessaan aika kamalasti kohdelluksi. Hyvin harvalla on mitään turhia prinsessakuvitelmia aikuisuudessa kaiken sen naureskelin, vähättelyn, ahdistelun ja suoranaisen kiusaamisen jälkeen.
Aiheen otsikko antaa ymmärtää, että ainakin aloittajan mielestä erityisesti suomalaisilla naisilla olisi jotakin prinsessakohtelua vastaan. Karut kasvukokemukset eivät selitä tätä, ellei Suomessa oleteta vähäteltävän, ahdisteltavan ja kiusattavan naisia erityisen paljon.
Ainakin sukupuolten välisen koulutuksellisen, taloudellisen ja poliittisen tasa-arvon mittauksissa Suomi yleensä sijoittuu korkealle, minkä voinee tulkita puoltavan sitä, ettei Suomessa mitenkään erityisesti vähätellä naisia. Koulutuksen kohdalla Suomi itse asiassa on ehkä poikkeuksellisen suosiollinen naisia kohtaan. Kiusaamista, ahdistelua ja naureskelua on ehkä hieman vaikeampi vertailla, sillä esimerkiksi seksuaalirikosten tilastointi vaihtelee maiden välillä melko paljon. Ei kuitenkaan vaikuta siltä, että suomalaisten naisten väitetty prinsessakohteluvastaisuus selittyisi suomalaisen kulttuurin erityisellä naisten vähättelyllä tai heille naureskelulla.
Kyllä, mutta vain ihmiseltä, jonka tunnen hyvin ja jonka kanssa olen seurustellut pitkään. En missään tapauksessa ota vastaan puolitutulta tai ihmiseltä jota en tunne oikeasti. Siinä voi tulla kaikenlaista painostamista yms. Oven avaaminen on tietenkin ihan normi kohteliaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Naisena tulee kasvaessaan aika kamalasti kohdelluksi. Hyvin harvalla on mitään turhia prinsessakuvitelmia aikuisuudessa kaiken sen naureskelin, vähättelyn, ahdistelun ja suoranaisen kiusaamisen jälkeen.
Eli mikään ei ole muuttunut paremmaksi 70n feminismin vuoden ja kaiken jyräävän tasa-arvojankutuksen jälkeen? Kyllä on vaikeaa!
Mutta eipä hätää, kohta miehet päästään työntämään pois silmistä..
Olisi ihanaa, jos mies veisi joskus syömään tai toisi kukkia! Tuntisin oloni naiselliseksi ja nauttisin. Näin vaan ei Suomessa toimita.
Toki huomioisin takaisinkin, mutta eri tavoilla.
Täällä muutenkaan ei oikein saa olla perinteisen naisellinen ilman, että tulee leimatuksi tyhmäksi ja huonommaksi.
Kotona käytän siis mekkoja, ulkona farkkuja.
Leivon, neulon, kokkaan, eli pahasti naiselliseen suuntaan vetää harrastuksetkin. Toivoton tapaus siis.
Koska sitä ei ole koskaan saanut osakseen.
Erehdyin kerran nuorempana avaamaan naiselle oven ja sain myrkyllisen katseen saatesanoilla pidätkö minua vammaisena vai kuvitteletko saavasi seksiä.
Prinsessakohtelu ja hemmottelu on ärsyttävää, jos sen toteuttaa "kaikki naiset haluaa kukkia ja suklaata ja makeita drinksuja ja kaikenlaista muuta vaaleanpunaista höttöä". Vähintään pitäisi ensin ottaa selvää, mitä kyseinen nainen oikeasti haluaa, niin sitten voisi toimiakin.
Itse olen pärjäillyt aika hyvin sillä periaatteella, että en seurustele sellaisten miesten kanssa, jotka eivät anna mun vastavuoroisesti avata ovia heille tai maksaa juomia ja ruokia.
Nainen on prinsessa, mies on hirviö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nainen jollain jalustalla?
Ei, mutta tokihan haluan, että Jumalattarellani on kaikki mahdollisiman hyvin.
Hahhah... katsohan jumalatartasi vaikka 15vuoden päästä. Onko jumalatar ehkä vaihtunut. Vai vieläkö on ihastuksen kohteena rupsahtanut kurttu kuin perunasäkki.
Hän on ollut Jumalattareni yli kaksikymmentä vuotta.
En ajatellut vaihtaa Häntä keneenkään.
Mieti nyt hiukan. Jos treffeillä pelkän 2,20 eur maksavan kahvikupin hinnasta syntyy helvetillinen haloo ja naisen emansipaatiota väheksyvä Sugar Daddy- peliliike, niin miten minkäänlainen prinsessaleikki olisi enää edes kuviteltavissa?
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa, jos mies veisi joskus syömään tai toisi kukkia! Tuntisin oloni naiselliseksi ja nauttisin. Näin vaan ei Suomessa toimita.
Toki huomioisin takaisinkin, mutta eri tavoilla.
Täällä muutenkaan ei oikein saa olla perinteisen naisellinen ilman, että tulee leimatuksi tyhmäksi ja huonommaksi.
Kotona käytän siis mekkoja, ulkona farkkuja.
Leivon, neulon, kokkaan, eli pahasti naiselliseen suuntaan vetää harrastuksetkin. Toivoton tapaus siis.
"Toki huomioisin takaisinkin". Entä jos mies ajattelee samoin ja sen takia kumpikaan ei tee aloitetta?
Vierailija kirjoitti:
Prinsessakohtelu ja hemmottelu on ärsyttävää, jos sen toteuttaa "kaikki naiset haluaa kukkia ja suklaata ja makeita drinksuja ja kaikenlaista muuta vaaleanpunaista höttöä". Vähintään pitäisi ensin ottaa selvää, mitä kyseinen nainen oikeasti haluaa, niin sitten voisi toimiakin.
Itse olen pärjäillyt aika hyvin sillä periaatteella, että en seurustele sellaisten miesten kanssa, jotka eivät anna mun vastavuoroisesti avata ovia heille tai maksaa juomia ja ruokia.
Sinä se et ainakaa jää mitää velkaan kenellekään ja pakonomaisesti pidät siitä huolen, että nyt on juomat maksettu puoliksi.
Taidat pelätä luottaa toisiin ihmisiin tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt hiukan. Jos treffeillä pelkän 2,20 eur maksavan kahvikupin hinnasta syntyy helvetillinen haloo ja naisen emansipaatiota väheksyvä Sugar Daddy- peliliike, niin miten minkäänlainen prinsessaleikki olisi enää edes kuviteltavissa?
Jos nainen ei tykkää cappuchinosta niin luikin vessan ikkunasta pakoon ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin kerran nuorempana avaamaan naiselle oven ja sain myrkyllisen katseen saatesanoilla pidätkö minua vammaisena vai kuvitteletko saavasi seksiä.
Mulle yksi tuttumies kertoi vastaavasta kokemuksesta. Sanoi ettei enää availe ovia naisille, harmillista toki. Tosin vastaavaa kohtelua sain itse vanhemmalta herralta, mutta seksistä hän ei sentään maininnut :D
Suomessa ( enkä tiedä juuri muuallakaan) ei kovasti aitoja herrasmiehiä tule vastaan. Ja tällä tarkoitan naisen naisellisuuden kunnioitusta. Naisellisuutta voi ruokkia ja miehen kohteliaisuus tietyin elein ruokkii sitä. Useat miehet suoraan kieltäytyvät tästä, koska kokevat sen jotenkin alentavana? Ainakin mulle on sanottu niin, juurikin tää että " jotain palvontaako kaipaat". Tällaselle miehelle on turha edes yrittää selittää mistä on kysymys. Eikä tarvi noiden miesten sitten ihmetellä, että missä ne naiselliset naiset on tai miksi seksiä ei ole enempää / kuumempaa.
Peto sängyssä ja prinsessa työpaikalla.
Ei toisinaan huvitusta herättävä tarkoita sitä, että pitää toista naurettavana tai halveksittavana.
Mutta senhän sinä jo tiesitkin, eikös vain?