Kela pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon mutta en saa! Olen jo 2 vuotta hakenut halvempaa..
Yli 500 asuntoon hakenut ja vain 4 kertaa tullut kutsu asuntonäyttöön..
Nykyisen asunnon vuokra (920€/kk + vesi) on Kelan mielestä liian kallis vaikka ei se ole!
Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin monessa kymmenessä näytössä Stadissa työttömänä, kunnes tärppäsi. Olen tyytyväinen nykyiseen kämppään. Sun täytyy käydä kymmenissä näytöissä, jutskata vuokranantajien kanssa. Hakuilmoitus joka paikkaan.
Mutta onko sinulla luottotiedot mennyt ja ulosotossa 50 000€?
ap
Kenenkäs vika se on?
Kelan ja yhteiskunnan
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin monessa kymmenessä näytössä Stadissa työttömänä, kunnes tärppäsi. Olen tyytyväinen nykyiseen kämppään. Sun täytyy käydä kymmenissä näytöissä, jutskata vuokranantajien kanssa. Hakuilmoitus joka paikkaan.
ap
Kenenkäs vika se on?
Kelan ja yhteiskunnan
ap
HUUTONAURUA :D
Paska provo. Jopa paskempi kuin jos tilanne olisi todellinen.
Kaikki vuokralla asuvat ottaisivat mielellään sen halvemman asunnon, jos sellaisia olisi. Ja vuokrat nousee joka jumalan vuosi, että se on vielä varmempaa kuin verot ja kuolema.
Tämä Suomi kaatuu vielä siihen omaan mahdottomuuteensa.
On tää hassu tilanne että melkein tonnin kuussa maksavissa kantakaupunki asunnoissa asutetaan työttömiä veronmaksajien rahoilla, kun samalla työssä käyvät laskevat senttejään jotta saisivat jostain lähijunapysäkin läheltä kodin.
Vierailija kirjoitti:
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
IDIOOTTI TAAS VAUHDISSA.
Vierailija kirjoitti:
On tää hassu tilanne että melkein tonnin kuussa maksavissa kantakaupunki asunnoissa asutetaan työttömiä veronmaksajien rahoilla, kun samalla työssä käyvät laskevat senttejään jotta saisivat jostain lähijunapysäkin läheltä kodin.
En asu kantakaupungissa
ap
Vierailija kirjoitti:
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
öÖH
Ne lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu kantakaupungissa
ap
Kerro kaupunginosa.
Me muutettiin halvempaan. Entisessä asunnossa vuokra oli 35 euroa yli kelan rajan. Se oli hyvällä alueella halpa yksityisen vuokraama. Mä luulin että on pakko muuttaa tai mitään tttukea ei tule. Saatiin kaupungilta asunto mikä huonolta alueella, umpisurkea, pienempi jne. Oli 1 euron halvempi kuin se kelan raja. Lapsia kiusattiin uudessa koulussa, täällä on ollut luteita. Ei jaksa. Muutetaan lokakuussa uuteen asuntoon joka 200 euroa yli kelan rajan, mutta mun vanhemmat maksaa sen ylimenevän osan. Vanhempani oli ihan järkyttyneitä tästä.
Oikeesti jos ihminen on normaali niin ei ole mitään järkeä muuttaa huonolle alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu kantakaupungissa
ap
Kerro kaupunginosa.
Länsi Helsingissä
ap
Ei se idiootti ole. Pikemminkin hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kenenkäs vika se on?
Kelan ja yhteiskunnan
ap
Jep näinhän se kai sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko muuttaa, mutta asumistukea maksetaan vaan tiettyyn pisteeseen asti.
Minä suuntaisin katseeni ehkä muuttotappiopaikkakuntiin. Tavaraa mukaan sen verta mitä yhteen matkalaukkuun mahtuu.
Et suuntaisi, mutta toisen puolesta mielikuvituksessasi syöt vaikka paskaa.
itse olen vuokralla perikunnalle 122 n rivarissa ja saaan toimeentuloa sekä asumistukea sekä työkkistä
kelasossu maksaa siis vuokrani 485 + sähköt 40 e, käteen jää se 600 e. ihan mukava asua tällaisessa isossa asunnossa.
tv Andy
Itsensä poistaminen esim. köyttä käyttäen. Onko tullut mieleen,kenties?
Kenenkäs vika se on?