Kela pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon mutta en saa! Olen jo 2 vuotta hakenut halvempaa..
Yli 500 asuntoon hakenut ja vain 4 kertaa tullut kutsu asuntonäyttöön..
Nykyisen asunnon vuokra (920€/kk + vesi) on Kelan mielestä liian kallis vaikka ei se ole!
Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Nykyisen asunnon vuokra (920€/kk + vesi) on Kelan mielestä liian kallis vaikka ei se ole!
Neuvoja otetaan vastaan.
Tee enemmän töitä
Vierailija kirjoitti:
Enkä aio muuttaa Kaivopuistosta minnekään. Olen lähes 10 vuotta asunyt täällä, kaksio ja Kela on aina ennen maksanut vuokran. Tämä hallitus tuhoaa minun elintason!!!!
Ap
Aivan törkeätä ihmisen saavutettua etua noin poljetaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvoja otetaan vastaan.
Tee enemmän töitä
Miten voin tehdä enemmän töitä kun en ole 12 vuoteen tehnyt työtä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Enkä aio muuttaa Kaivopuistosta minnekään. Olen lähes 10 vuotta asunyt täällä, kaksio ja Kela on aina ennen maksanut vuokran. Tämä hallitus tuhoaa minun elintason!!!!
Ap
Eikös tuo kaivopuisto ole Suomen kalleinta aluetta. Miksi sinun pitää siellä asua kun et halua töitäkään tehdä ja elättää itse itseään?
Sepänkadulla (Eira) näyttäisi olevan yksiö alle 800 e/kk jos kerran kauemmas muuttaminen on mahdotonta.
Asumisoikeus asuntojen vuokrat on nostettu johtajien palkkojen takia samalle tasolle kuin normi vuokrat joten ei kannata. Ja omistus asunnoissa taas remontti nostaa vastikkeen jopa 400-1000€ velat ja hissiremontit . Etsi toki pieni vuokrainen vuokraovi.com kovemmat vuokrat on VVO ja sato yhtiön. Oikotie on myös vuokra asuntoja. Toisaalta sellaisissa maissa missä on lämmin ilmasto on halpaa asua ja syödä. Jos on mahdollista asua lämmin ilmasto maassa niin toki sinne. Ei lämmityskuluja. Ja paras asunto missä aurinkokennot veden lämmitykseen. Vuorilla on parempi vesi ja viileämpää. Kyllä mekin vaihdamme halvempaan. Myös tuttavat vaihtoi juuri. Eräs pariskunta muutti Eestiin koska edullisempaa. Ja meidän tuttava perhe muutti kokonaan Kroatiaan. Kun taas naapurista lähti Itävaltaan. Oikein Niemi muutto autolla. Saivat tehtaasta työpaikat. Myös Turkista on löytynyt edullista asuntoa. Turkissa on lämmin merivesi. Suomesta on moni muuttanut Kreikkaan ilmaston takia. Sato.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvoja otetaan vastaan.
Tee enemmän töitä
No on kallis. Löydät kyllä niitä 600-700€ kk asuntoja .
Et ole Sodankylän suunnilta katsellut?
On palstan taso laskenut. Moderaattorit eivät enää poista trollin aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko muuttaa, mutta asumistukea maksetaan vaan tiettyyn pisteeseen asti.
Minä suuntaisin katseeni ehkä muuttotappiopaikkakuntiin. Tavaraa mukaan sen verta mitä yhteen matkalaukkuun mahtuu.
En muuta Helsingistä yhtään mihinkään, varsinkaan johonkin maaseudulle
ap
Ymmärrän kyllä tämän. Sama kuin ikänsä maalla asunutta alettaisiin patistella Helsinkiin asumaan. Kyllä ihmisellä pitää olla valinnanvapaus millä paikkakunnalla asuu.
Kyllä onkin, peruslaissa lukee.
Kelakaan ei vaadi hakemaan halvempaa kuin kotikunnan sisältä.
Tämä, että pitäisi muuttaa Helsingistä johonkin Utsjoelle on palstahullujen keksintöä.
Vierailija kirjoitti:
Muuta Lappiin tai Viroon
Minun kaupungistani, Etelä-Suomesta saa rivarikolmion noin 700 euron vuokralla. Omistusasuntoja, ei kaupungin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvä hallitus. Luuserit lakoon.
Ap