Kela pakottaa muuttamaan halvempaan asuntoon mutta en saa! Olen jo 2 vuotta hakenut halvempaa..
Yli 500 asuntoon hakenut ja vain 4 kertaa tullut kutsu asuntonäyttöön..
Nykyisen asunnon vuokra (920€/kk + vesi) on Kelan mielestä liian kallis vaikka ei se ole!
Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä?
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (81)
Onko sinulla se perus tilanne että et todellakaan voi erinäisten tekosyiden takia muuttaa jonkun suuremman kaupungin keskustasta pois?
Tälle, joka toistaa pakonomaisesti öÖH öÖH:tä. Päivää, olen päänlekuri ja minulla on teille sekä hyvä uutinen että huono uutinen. Hyvä uutinen on se, että lääkityksesi on kyllin vahva, ehkä liiankin vahva. Huono uutinen on se, että lääkityksesi on aivan väärä. Lisätutkimuksia tarvitaan.
Oletko katsonut netistä ? Pikku vinkki vain. Eiköhän sieltä jostakin löydy........paljonko vuokraa/kk saa Max olla ? Ite en oo koskaan joutunut muuttamaan halvempaan asuntoon kelan yms pakosta. Nykyvuokra (oma tieto) on vähän yli 600 €/kk, siihen kuuluu patteri lämmitys. Vesi maksu on jotakin 20 €/kk, ja sitä voi läträtä mielin määrin, kuumaa erioten. Ei enää yli hintaisia vesi maksuja !!!!!!! Ennen sitä saattoi mennä rutkasti enemmän, ja vuokraan kuului tietty summa, ja jos sen ylitti, sitten tuli lisämaksua paljon. Kuka nyt kylmää, jää kylmää vettä käyttää suihkussa ??? Ei yksikään normaalijärkinen ! Lämmintä tai kuumaa vettä tulee vain käyttää saunassa ollessa ja suihkussa. Kesät talvet. Jääkylmä/kylmä vesi nimittäin EI puhdista koko ihoa !!!! Kuuma tai tosi lämmin vesi sen sijaan puhdistaa ihon paremmin. Hävettää, kun eräs ihminen aina jättää kylmän veden puolelle suihkussa ja saunassa käynnin jälkeen, ja vielä enemmän, kun se jättää paljon omia hiuksiaan siihen viemäriin !!!!!!!!! Että ei viitsi ottaa itse niitä pois, kuten jokaisen saunomaan ja suihkussa käyvien kuuluu tehdä, kun ollaan yleisissä saunoissa ja suihkussa. Jokaisen !!!!! Ei voi olla niin laiska kukaan !!!!!!!!!!!!! Kylmää vettä saa sitten käyttää vain omassa kotonaan suihkussa, ei muualla !!!!!!!!!!!!!!!
No onhan se nykyinen asunto aivan liian kallis jos pysty maksamaan sitä ja pitää muiden rahoilla siipeillä. Maksaisitko itse mielelläsi minun asunnon? Minä pitäisin nekin verorahat mieluummin itselläni.
Juo runsaasti vettä ja sitten vaan sinnittelet.
Ei Kela ketään pakota mihinkään muuttamaan, maksat vaan IHAN ITSE yli menevän summan.
Vierailija kirjoitti:
Ei Kela ketään pakota mihinkään muuttamaan, maksat vaan IHAN ITSE yli menevän summan.
MILLÄ RAHALLA??
AP
Kai sun lapset saa xtra jukurttia kumminkin?
Vierailija kirjoitti:
Kai sun lapset saa xtra jukurttia kumminkin?
Näinhän se menee
Ensi vuonna jos persut lepsuilee ja potkulaki saadaan voimaan, voidaan vaihtaa Kelan työntekijät vähän tehokkaampiin.
Uutisissa haastateltiin Kelan työntekijää ja selvisi, etteivät hoida hommiaan. Ihmiset eivät juurikaan ole muuttaneet halvempiin kämppiin, vaan työssäkäyvien veroeuroja tuhlataan edelleen hulppeisiin asuntoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MILLÄ RAHALLA??
AP
Katsopa peiliin. Siellä kuikuilee hän, jonka pitäisi ottaa vastuu ihan itsestään. Ihan itse, lokkeilematta muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MILLÄ RAHALLA??
AP
Katsopa peiliin. Siellä kuikuilee hän, jonka pitäisi ottaa vastuu ihan itsestään. Ihan itse, lokkeilematta muiden kustannuksella.
Kerro mistä saan rahaa jos töitä ei ole?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko muuttaa, mutta asumistukea maksetaan vaan tiettyyn pisteeseen asti.
Minä suuntaisin katseeni ehkä muuttotappiopaikkakuntiin. Tavaraa mukaan sen verta mitä yhteen matkalaukkuun mahtuu.
En muuta Helsingistä yhtään mihinkään, varsinkaan johonkin maaseudulle
ap
Ymmärrän kyllä tämän. Sama kuin ikänsä maalla asunutta alettaisiin patistella Helsinkiin asumaan. Kyllä ihmisellä pitää olla valinnanvapaus millä paikkakunnalla asuu.
Mitähän ap kutsuu maaseuduksi? Jo 30 min matkan päässä vuokrat tippuu satoja euroja. Junalla pääsee nopeasti Vantaalle, Keravalle ja Järvenpäähän. Me itse maksavatkin asutaan kehyskunnissa, koska ei palkka riitä Helsingissä asumiseen. Että ei nyt kyllä yhtään käy sääliksi joku työtön, joka valittaa Helsingin vuokrista. Onneksi asumistukia on laskettu. Alkaa meno olla edes vähän oikeudenmukaisempaa meille veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko muuttaa, mutta asumistukea maksetaan vaan tiettyyn pisteeseen asti.
Minä suuntaisin katseeni ehkä muuttotappiopaikkakuntiin. Tavaraa mukaan sen verta mitä yhteen matkalaukkuun mahtuu.
En muuta Helsingistä yhtään mihinkään, varsinkaan johonkin maaseudulle
ap
Ymmärrän kyllä tämän. Sama kuin ikänsä maalla asunutta alettaisiin patistella Helsinkiin asumaan. Kyllä ihmisellä pitää olla valinnanvapaus millä paikkakunnalla asuu.
Itse maksavana voi valita ihan vapaasti asuinpaikan. Muiden rahoilla pitää sitten tyytyä vähän halvempaan.
Ap valehtelee. Minulla on ollut jo pari viikkoa Helsingissä vuokrattavana yksiö 690 eurolla, eikä ap ole ottanut yhteyttä ja pyytänyt päästä näyttöön. Hän selvästi etsii jotain isoa asuntoa kuten kolmiota. Koko asumistukileikkauksen idea kuitenkin on, että ap:n kaltaiset tuilla eläjät yksin asuvat muuttavat yksiöihin.
Öööh spämmit pois ja aloitus pidetään asiallisena
ap