Eli, Keskon isoherra soitti kauppiaalle ja käski ottamaan kehitysvammaisen takaisin töihin
Kommentit (523)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskon johtaja voi ottaa myös itse kehitysvammaisen kotiinsa vaikka siivoajaksi.
Eikö? Miksi ei?
Kehitysvammainen voi haluta mieluummin olla kaupassa töissä kuin kenenkään kotona siivoajana.
Niin? Miksi kehitysvammaisen pitää saada tehdä vain kivoja töitä, vaikka me muut joudumme ottamaan vastaan sellaista työtä mitä satumme samaan? Missä on tasa-arvo?
Edellisessä ketjussakin kirjoitteli ihmisiä siihen tyyliin, että: "Minun työpaikassani oli kehitysvammainen tukitöissä ja rikkoi kaiken kun vähän selkäänsä käänsi." "Tuntemani kehitysvammainen saa raivokohtauksia, ja se on pelottavaa, kun ihmisellä on pikkulapsen mieli ja aikuisen voimat." "Minä tunnen kehitysvammaisen, joka kourii naispuolisia hoitajia." "Minä taas olen tavannut kehitysvammaisen, joka ottaa housut pois ja esittelee takapuoltaan vieraille."
Ettekö tajua, miten tökeröä ja loukkaavaa on verrata jotain täysin asiaan liittymättömiä vammaisia henkilöitä tähän Mikaan, josta puhutaan hänen omalla nimellään ja naamallaan, ja joka ei selvästikään käyttäydy näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuluja Mikasta oli kauppiaalle? Työvaatteet?
Miksi Mikan läsnäolo ko kaupassa ei ollut sopivaa?
Itse en keksi kuin yhden (teko)syyn ja se on syrjivä ja n*tsihenkinen.
Olen ollut töissä keittiössä, jossa oli kehitysvammainen työkokeilussa. Yhden ihmisen piti olla jatkuvasti vahtimassa tätä vammaista ja neuvomassa perusasioissakin. Se on ihan helkkarin iso kuluerä työntekijälle.
Kehitysvamman laadussa on yksilöllisiä eroja. Miksi yleistäen vertaat omaa kokemustasi kehitysvammaisesta satoihin muihin, koska et niiden muiden laaduista mitään tiedä?
Kerro jotain mitä en jo tiedä. Samalla voit kertoa, miksi haluat vääristellä sanomisiani. Minä en ol
Tuodakseni esiin, mitä kuluja kehitysvammaisesta voi olla. Miksi olet keskustelupalstalla, vaikka et osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
19 vuotta samassa työpaikassa samaa työtä tehden kyllä kertoo minulle jotain. Miksei sinulle?
Mitä se sinulle tarkalleenottaen kertoo? Itse olen vammaispuolella hommissa ja minulle tuo kertoo vain sen, että kauppias on halunnut mainesyistä tai hyväntekeväisyysmielessä pitää Mikan hommissa. Normaalistihan työkokeilu kestää vain muutaman kuukauden ja sitten kokeilu loppuu. Mika ei ole ollut tavallisessa työpaikassa, vaan yhteiskunnan järjestämässä tukityössä. Siinä selviäminen ei vaadi muuta kuin sen, että työnantaja jaksaa katsella työllistettyä. Ihan eri asia kuin työsuhde, jossa osaaminen pitää todistaa, jotta saa pitää työpaikkansa.
Miksi on mahdoton ajatus että kenties se Mika onkin ollut ihan hyvä ja jopa hyödyllinen tekijä, ei mikään onneton jota säälistä tai hyväntekeväisyydestä on parikymmentä vuotta eri kauppiaat jaksaneet katsella?
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä ketjussakin kirjoitteli ihmisiä siihen tyyliin, että: "Minun työpaikassani oli kehitysvammainen tukitöissä ja rikkoi kaiken kun vähän selkäänsä käänsi." "Tuntemani kehitysvammainen saa raivokohtauksia, ja se on pelottavaa, kun ihmisellä on pikkulapsen mieli ja aikuisen voimat." "Minä tunnen kehitysvammaisen, joka kourii naispuolisia hoitajia." "Minä taas olen tavannut kehitysvammaisen, joka ottaa housut pois ja esittelee takapuoltaan vieraille."
Ettekö tajua, miten tökeröä ja loukkaavaa on verrata jotain täysin asiaan liittymättömiä vammaisia henkilöitä tähän Mikaan, josta puhutaan hänen omalla nimellään ja naamallaan, ja joka ei selvästikään käyttäydy näin?
Montako kertaa olet tavannut tämän Mikan? Jos vastaus on nolla, et voi tietää, miten hän käyttäytynyt tai millainen riesa hän on työpaikallaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-market kiusaamisvapaa alue.. hyvä vitsi kesko
Jep. Nyt osui kyllä pahasti omaan nilkkaan, kun Keskon kauppiaspari joutui tällaisen kohtuuttoman kiusaamisen kohteeksi vain siksi, etteivät halunneet paapoa jotain vammaista vuosikausia.
Ja sinä taas lisäät kommenteillasi vihaa tätä kauppiasparia kohtaan. Kannattaako?
K-kauppias arvioi Mikan työpanoksen alisuoriutumisksi. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Nyt osui kyllä pahasti omaan nilkkaan, kun Keskon kauppiaspari joutui tällaisen kohtuuttoman kiusaamisen kohteeksi vain siksi, etteivät halunneet paapoa jotain vammaista vuosikausia.
Härskiä toimintaa. Paljon lyödään vetoa, että toi kauppiaspari ei ole enää kauppiaina vuoden päästä?
Vierailija kirjoitti:
19 vuotta samassa työpaikassa samaa työtä tehden kyllä kertoo minulle jotain. Miksei sinulle?
Mitä se sinulle tarkalleenottaen kertoo? Itse olen vammaispuolella hommissa ja minulle tuo kertoo vain sen, että kauppias on halunnut mainesyistä tai hyväntekeväisyysmielessä pitää Mikan hommissa. Normaalistihan työkokeilu kestää vain muutaman kuukauden ja sitten kokeilu loppuu. Mika ei ole ollut tavallisessa työpaikassa, vaan yhteiskunnan järjestämässä tukityössä. Siinä selviäminen ei vaadi muuta kuin sen, että työnantaja jaksaa katsella työllistettyä. Ihan eri asia kuin työsuhde, jossa osaaminen pitää todistaa, jotta saa pitää työpaikkansa.
Oletpas sinä kyyninen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskon johtaja voi ottaa myös itse kehitysvammaisen kotiinsa vaikka siivoajaksi.
Eikö? Miksi ei?
Jos siellä talossa olisi ollut 20 vuotta tukityöllistetty, niin kyllä se olisi pidettävä talossa.
Jep. Kuuluu ikäänkuin kalustoon. Vakiintunut tapa pitää tukityöllistetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on mahdoton ajatus että kenties se Mika onkin ollut ihan hyvä ja jopa hyödyllinen tekijä, ei mikään onneton jota säälistä tai hyväntekeväisyydestä on parikymmentä vuo
Lähinnä siksi, että hyviä ja hyödyllisiä tekijöitä ei potkita pellolle, vaikka kauppias vaihtuisi. Joku syy sille on, miksi uusi kauppiaspari ei halunnut jatkaa tätä täysin normaalista poikkeavaa tukityöllistämisjaksoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö? Miksi ei?
Kehitysvammainen voi haluta mieluummin olla kaupassa töissä kuin kenenkään kotona siivoajana.
Niin? Miksi kehitysvammaisen pitää saada tehdä vain kivoja töitä, vaikka me muut joudumme ottamaan vastaan sellaista työtä mitä satumme samaan? Missä on tasa-arvo?
Koska se kehitysvammainen ei tee työtä, josta saa palkkaa. Ihmisen hyvinvoinnille on tärkeää mielekäs tekeminen ja rutiinit. Sen takia näitä yritetään löytää kehitysvammaisellekin. Ja tietysti kehitysvammaisen kohdalla yritetään löytää jotain, mistä hän saa myös onnistumisen kokemuksia ja mitä tykkää tehdä. Sellaista, mihin hän pystyy rutinoitumaan.
Edelleenkään kyseessä ei ole ilmainen orja, jolle voi osoittaa paskaisen vessan kuurattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä taas lisäät kommenteillasi vihaa tätä kauppiasparia kohtaan. Kannattaako?
Perustele väitteesi. Millä tavalla se on vihan lisäämistä, jos tuo esiin kauppiaiden kohtuuttoman kiusaamisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö? Miksi ei?
Älä jaksa. On jo otettu esiin se osallisuusnäkökulma. Kehitysvammaiselle on iso osa koko työntekoa. Kenelle on käynyt niin että on ollut K-ryhmän kaupassa töissä, sitten ykskaks irtisanottu ja tarjottu Kekson johtajan kotona siivoojan paikkaa? Ihan järjetön ajatus. Ja jos pullokoneen käyttö on kehitysvammaiselle liian vaativaa niin jonkun yksityiskodissako ei olisi riski että vahinkoja sattuisi? Kyllä nyt oli niin huono tuo ehdotus että. Pohde vml tuskin maksaa vammaisia johtajien koteihin siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa olet tavannut tämän Mikan? Jos vastaus on nolla, et voi tietää, miten hän käyttäytynyt tai millainen riesa hän on työpaikallaan ollut.
Enemmän minä videoilta ja 19 vuoden työhistoriasta voin päätellä Mikasta kuin sinusta, joka olet pelkkä rykäelmä bittejä palstalla. Mistä minä tiedän, oliko sinun työpaikallasi riesa se kehitysvammainen vai mahdollisesti sinä itse?
Vierailija kirjoitti:
K-kauppias arvioi Mikan työpanoksen alisuoriutumisksi. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa ymmärtää?
Eiväthän he olleet olleet Mikan esimiehiä päivääkään. He halusivat vammaisen pois. Tuo on rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Jep. K-kauppiaat on Keskon brändin alla työskenteleviä, ja ovat allekirjoittaneet sopimuspaperit, että sitoutuvat Keskon arvoihin.
Ja nyt kun tuli iso huti, niin Kesko pirautti jo eilen iltapäivällä kauppiaalle ja kylmää kyytiä tuli.
Tosin, ei Mikan ehkä ole kiva palata tuonne töihin, kun noin kylmästi kohtelivat
Kesko voisi tarjota siitä läheltä toista paikkaa
Ahahahahahahahh mahtavaa.
ai että. Tästä tuli hyvä mieli
Vierailija kirjoitti:
Hys-hys, ei saa sanoa totuutta. Mika on suuri sankari joka raatoi pyytettömästi Keskon hyväksi 19 vuotta. 19 VUOTTA. Kyllä se todistaa, että Mika on täysin ylivoimainen työntekijä, jolle pitää järjestää torijuhlat ja palkita loppuelämän työsopimksella miljoonakorvauksin. Mikalle patsas!
Jos sinä et verrannut ex-työtoveriasi Mikaan niin miksi edes otit esille koko asian? Mitä tekemistä sillä on tämän tapauksen kanssa jos et halunnut sanoa että kehitysvammaiset ovat rasite ja vievät muiden työaikaa ja -panosta tullen sitä kautta kalliiksi työnantajalle?