Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eli, Keskon isoherra soitti kauppiaalle ja käski ottamaan kehitysvammaisen takaisin töihin

Vierailija
02.09.2025 |

Turha tuosta on niitä kauppiaita kehua.

Kommentit (523)

Vierailija
381/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kauppias saa päättää edes työntekijöistään ?

Saa, mutta se pitää osata tehdä niin että Keskon maine säilyy. Nyt eivät osanneet joten Kesko ärähti.

Aina kannattaa (työnantajien, myyjien, hoitohenkilökunnan, opettajien ym) muistaa että jokaisen vammaisen henkilön takana on tukku aikuisia jotka seuraavat miten vammaista kohdellaan kaupoissa, virastoissa ym. Samoin kuin lasten ja teinien. He kyllä ovat oppineet puolustamaan omiaan. Tässäkin on näin varmasti käynyt. Uusi kauppias taitaa olla ensimmäisessä esimiesasemassa ja sai nyt maksaa oppirahat, kantapään kautta.

Eli kehitysvammaiselle tulee antaa loppuiän työpaikka? Aikamoista tasa-arvoa joo....

Vierailija
382/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hirveä meteli siitä, jos kehitysvammainen ei saanut jatkaa työtään 19 vuoden jälkeen, vaikka kukaan ei tee lehtijuttua, jos joku ns. normaali saa kenkää 30 vuoden jälkeen?

Se kai tässä eniten monia kaihertaa.

Eli kun nyt tammikuussa voi irtisanoa kenet tahansa millä tahansa syyllä, kehitysvammaiset ovat edelleen suojatyöpaikoissa? Niinkö?

Samaa ajattelin mutta onhan se niin että kehitysvammainen tuskin kuuluu liittoon ja osaa apua hakea. Normaali työntekijä nämä hallitsee tai ainakin oppii pitämään puolensa. Eikä tämä kyseinen mies ollut edes työsuhteessa, työsopimusta tuskin oli tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa, mutta se pitää osata tehdä niin että Keskon maine säilyy. Nyt eivät osanneet joten Kesko ärähti.

Aina kannattaa (työnantajien, myyjien, hoitohenkilökunnan, opettajien ym) muistaa että jokaisen vammaisen henkilön takana on tukku aikuisia jotka seuraavat miten vammaista kohdellaan kaupoissa, virastoissa ym. Samoin kuin lasten ja teinien. He kyllä ovat oppineet puolustamaan omiaan. Tässäkin on näin varmasti käynyt. Uusi kauppias taitaa olla ensimmäisessä esimiesasemassa ja sai nyt maksaa oppirahat, kantapään kautta.

Eli kehitysvammaiselle tulee antaa loppuiän työpaikka? Aikamoista tasa-arvoa joo....

Mistä ihmeestä tuon käsityksen sait? Minä en sitä ainakaan sanonut 😂.

Vierailija
384/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai on jonkun täysin terveen ihmisen unelma päästä 19 vuodeksi pullokonetta hoitamaan 

No näin autistisena pitkäaikaistyöttömänä totean että olisi. 

Oletko myös kateellinen vammaisten tuista, takseista ja kuntoutuksista? Haluat sosiaalisuutta mutta et tee itse asian eteen mitään vaan sinulle pitää se räätälöidä ja viedä sinut valmiiseen pöytään?

Vierailija
385/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskonen

Mikä keskonen on?

Vierailija
386/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä tuon käsityksen sait? Minä en sitä ainakaan s

Työnantaja ei jatkanut työntekijän sopimusta. Tästä nousi kauhea haloo ja työntekijä jouduttiin ottamaan takaisin. Milloin työntekijän sopimuksen saa siis lopettaa? 

Vierailija
387/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut tapa kauppiaspariskunnalle paikata mainehaitta olisi palkata Mika oikeasti töihin, esim. osa-aikaiseksi - mies on todistettavasti suoriutunut työtehtävistään jo lähes pari vuosikymmentä ja tuntee talon tavat. Ei mitään tukipaskaa, vaan arvostusta tekemästään työstä ja ihmisarvoista kohtelua.

Töistä pitää maksaa minimipalkka. Hyväksytkö sinä, että työkaverisi saa samaa tai lähes samaa palkkaa kuin sinä, vaikkei hän osaa eikä kykene lähellekään samaan kuin sinä? Pahimmillaan sinun on vielä opetettava häntä? .

Tottakai hyväksyn. Olen työskennellyt kehitysvammaisten parissa ( en kollegana ). He kykenevät erinomaisesti suoriutumaan tämän tyylisistä tehtävistä ja "kykenevät" täysin samaan työpanokseen. Tämäkin mies on siis jo par

Joka ainoassa kaupassa esimerkiksi on työntekijöitä jotka saa samaa palkkaa mutta yksi on ahkera ja toinen patalaiska. Ei mitään uutta auringon alla ja tähän joutuu tyytymään koska pomo päättää palkkaamisesta.

Olin yksityisessä pienessä putiikissa töissä myymälänhoitajana ja yrittäjä päätti palkata kesätyöntekijän lomani ajaksi ja kiireapulaiseksi. Minun piti hänet perehdyttää. Hän sai täsmälleen samaa palkkaa kuin minä ja koko ajan vinkui miten huonolla palkalla joutuu tekemään, hän ei tee sitä eikä tätä työtä jos ei saa parempaa palkkaa. Ei saanut eikä tehnyt. Minä olin hiljaa ja nauroin mielessäni.  Minä kannoin vastuun, tein tärkeimmät päätökset ja perehdytin vastentahtoisen työntekijän. Loman jälkeen vaihdoin työpaikkaa, palkka parani 500€/kk. Tämä valittaja jäi edelleen töihin ja yritys lopetti hetken päästä.

Vierailija
388/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut tapa kauppiaspariskunnalle paikata mainehaitta olisi palkata Mika oikeasti töihin, esim. osa-aikaiseksi - mies on todistettavasti suoriutunut työtehtävistään jo lähes pari vuosikymmentä ja tuntee talon tavat. Ei mitään tukipaskaa, vaan arvostusta tekemästään työstä ja ihmisarvoista kohtelua.

Töistä pitää maksaa minimipalkka. Hyväksytkö sinä, että työkaverisi saa samaa tai lähes samaa palkkaa kuin sinä, vaikkei hän osaa eikä kykene lähellekään samaan kuin sinä? Pahimmillaan sinun on vielä opetettava häntä? .

Tottakai hyväksyn. Olen työskennellyt kehitysvammaisten parissa ( en kollegana ). He kykenevät erinomaisesti suoriutumaan tämän tyylisistä tehtävistä ja "kykenevät" täysin

Joka ainoassa kaupassa esimerkiksi on työntekijöitä jotka saa samaa palkkaa mutta yksi on ahkera ja toinen patalaiska. Ei mitään uutta auringon alla ja tähän joutuu tyytymään koska pomo päättää palkkaamisesta.

Olin yksityisessä pienessä putiikissa töissä myymälänhoitajana ja yrittäjä päätti palkata kesätyöntekijän lomani ajaksi ja kiireapulaiseksi. Minun piti hänet perehdyttää. Hän sai täsmälleen samaa palkkaa kuin minä ja koko ajan vinkui miten huonolla palkalla joutuu tekemään, hän ei tee sitä eikä tätä työtä jos ei saa parempaa palkkaa. Ei saanut eikä tehnyt. Minä olin hiljaa ja nauroin mielessäni.  Minä kannoin vastuun, tein tärkeimmät päätökset ja perehdytin vastentahtoisen työntekijän. Loman jälkeen vaihdoin työpaikkaa, palkka parani 500€/kk. Tämä valittaja jäi edelleen töihin ja yritys lopetti hetken päästä.

Mikä on esimerkkisi opetus? Jätä työpaikka missä joku saa samaa palkkaa vähemmällä työllä ja vastuulla? Tätä tapahtuu eikä se tee hyvää firmalle. Jos työntekijä ei voi hyvin, niin hän lähtee tai alisuoriutuu. Kumpikin on huono asia firman kannalta.

Vierailija
389/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmees

Silloin kun ei tarvetta ole ja se pitää tehdä asiallisesti. Mutta onhan tuo nyt outoa että ilmaiselle työntekijälle ei löydy mitään puuhaa isosta talosta. Harva kauppias jättää käyttämättä tuollaista tilaisuutta.

Vierailija
390/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai hyväksyn. Olen työskennellyt kehitysvammaisten parissa ( en kollegana ). He kykenevät erinomaisesti suoriutumaan täm

Sepä se! Jos tuo kaihertaa että saa samaa palkkaa mutta toinen luettelee mitä ei suostu tekemään. Voit niellä kiukkusi, kuten suurin osa tekee tai vaihtaa työpaikkaa. Minä vaihdoin ja sain hyvän palkankorotuksen. Toinen jäi, sössi työnsä ja menetti sen kokonaan.

Vierailija
391/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijälle ei ollut tarvetta ja sopimusta ei uusittu.

Kuinka te olisitte hoitaneet tämän asian? Sana on vapaa.

Vierailija
392/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kehitysvammaiselle tulee antaa loppuiän työpaikka? Aikamoista tasa-

Silloin kun ei tarvetta ole ja se pitää tehdä asiallisesti. Mutta onhan tuo nyt outoa että ilmaiselle työntekijälle ei löydy mitään puuhaa isosta talosta. Harva kauppias jättää käyttämättä tuollaista tilaisuutta.

Ei kauppa ole paikka johon voidaan tuoda kehitysvammaisia hoitoon päivän ajaksi. Vaikka se olisi ilmaista työvoimaa.

Vierailija
393/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Keskon oululaiskauppiaitten säheltäminen sopikin kuin nenä päähän uuden Pirkka-lehden jutun kanssa. Siinä esitellään haminalainen autismin kirjolla oleva Emil ja hänen työnantajansa, kauppias Ville. Pirkka hyrisee hyvän mielen juttua, kuinka molemmat ovat tyytyväisiä tilanteeseen ja että hienosti menee niin heillä molemmilla kuin kaupallakin. Joo, ja sitten just samaan syssyyn tämä Oulun keissi. 😂 Ei ihme, että Keskolta tuli käsky ja äkillistä kriisiviestintää tarvittiin. Ei mennyt ihan kuin Strömsössä nämä kaksi yhtaikaista mutta vastakkaista tapausta. 😆

Vierailija
394/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijälle ei ollut tarvetta ja sopimusta ei uusittu.

Kuinka te olisitte hoitaneet tämän asian? Sana on vapaa.

Tuskin tulee vastauksia. On helpompi haukkua toisten tekemisiä.

Vierailija
395/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin K marketissa tänään ja on niin kallis kauppa, että jotain K menu tuotteita voi ostaa ja jotain jonka etukäteen tiedän halvaksi. Luulis olevan varaa ketjulla ettei tumpelokauppiaat lähde pilaamaan entisestään kallista mainetta. Onneksi vieressä on S kauppa ja Liideli. 

Vierailija
396/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai on jonkun täysin terveen ihmisen unelma päästä 19 vuodeksi pullokonetta hoitamaan 

No näin autistisena pitkäaikaistyöttömänä totean että olisi. 

Kerrot olevasi autisti. Se valittaja ei vaan antaa ymmärtää että on ihan kykeneväinen mihin tahansa ihmisten kanssa tehtävän työhönkin mutta haluaa päästä helpolla, mieluiten mussuttaa pullaa koko päivän. Hänellehän pitäisi järjestää yhteiskunnallinen osallistuminenkin kun vammaisillekin niin tehdään, ei siksi ettei hän itse siihen kykenisi. Teissäkin on siis eroa ,luulen että ymmärsit kyllä mitä hän tarkoitti.

Vierailija
397/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai hyväksyn. Olen työskennellyt kehitysvammaisten parissa ( en kollegana ). He kykenevät erinomaisesti suoriutumaan tämän tyylisistä tehtävistä ja "kykenevät" täysin samaan työpanokseen. Tämäkin mies on siis jo par

Mitä jos se toinen ponnisteleekin ihan yhtä paljon kuin sinä ellei enemmänkin? Eli tekee tosi paljon työtä kun hänelle asiat ovat vaikeampia kuin sinulle..

Vierailija
398/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjausliike tuli liian myöhään. Uuden K-kauppiaan maine ja asiakkaiden luottamus meni jo. Tyhmästä päästä joutuu kärsimään.

Ra sis ti Sia kauppiaita ei kannata tukea. 

Vierailija
399/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kehitysvammaisell

Oonko tämä hallituksen mielipide???

Vierailija
400/523 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikan valtioissa kehitysvammaisille ei ole ihmisarvoa. Heitä piilotetaan koteihin, eivätkä saa liikkua julkisesti.

Albiinoja jopa metsästetään siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan