Sinkku: alkaisitko seurustella henkilön kanssa, jolla on enemmän kuin kaksi lasta?
Jos olet sinkku, niin mietityttäisikö sinua alkaa seurustella sinkkuvanhemman kanssa, jolla on enemmän kuin kaksi ALAIKÄISTÄ lasta? kun itse ainakin mietin, että nykypäivänä kun kaikki on kallista , niin keski-/pienituloisella ei varmaan jää mitään rahaa omaan käyttöön, jos pitää elättää vaikka neljä lasta? Toki jos on ammatiltaan vaikka juristi, nIin silloin fyrkkaa varmaan riittää.
Koska jos ajatellaan, että on vaikka lähihoitajana työskentelevä mies, jolla on lapset iältään 16, 15 ja 11, niin hän varmaan maksaa elareita yht 500€/kk + muita lasten kuluja ja asunnonkin pitää olla riittävän iso, jotta koko porukka mahtuu sinne, niin jokainen voi laskea päässään, että eihän silloin enää jää juuri mitään käteen omaan käyttöön. Kyllä minä ainakin haluan miesystävän kanssa tehdä kahdestaan kaikkia kivoja juttuja kuten käydä leffassa, ravintolassa syömässä ja kylpylässä jne. Minulla taasen ei ole varaa jatkuvasti tarjota noita juttuja miesystävälle.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lasten äiti omistaisi 300m2 talon ja lapset olisivat esim. vuoroviikoin, voisin harkita. En itse halua lapsia, joten jonkun muun lasten kasvatus kiinnostaa sitäkin vähemmän.
Miten se lasten äidin talon koko asiaan liittyy?
No on se nyt vähän eri asia olla jossain kerrostaloluukussa kolmen lapsen kanssa... Ja kertoisihan se myös sen, että äiti on kykeneväinen elättämään lapset eikä olisi ensisijaisesti kuppaamassa minulta.
Mutta jos näkisitte vain kaupungilla, hotellissa ja sun luona niin mitä väliä vaikka nainen asuis pahvilaatikossa
Jos ne olisivat aikuisia eivätkä asuisi kotona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lasten äiti omistaisi 300m2 talon ja lapset olisivat esim. vuoroviikoin, voisin harkita. En itse halua lapsia, joten jonkun muun lasten kasvatus kiinnostaa sitäkin vähemmän.
No on se nyt vähän eri asia olla jossain kerrostaloluukussa kolmen lapsen kanssa... Ja kertoisihan se myös sen, että äiti on kykeneväinen elättämään lapset eikä olisi ensisijaisesti kuppaamassa minulta.
Mutta jos näkisitte vain kaupungilla, hotellissa ja sun luona niin mitä väliä vaikka nainen asuis pahvilaatikossa
No onhan sillä siltikin väliä. En millekään tyhjätaskulle rupeaisi hotelleja, kylpylöitä ja vastaavia jatkuvasti kustantamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne olisivat aikuisia eivätkä asuisi kotona
No missä ne asuu jos ei kotona? Olisko ne kodittomia?
Ite oon kohta eläkkeellä ja asun kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan sillä siltikin väliä. En millekään tyhjätaskulle rupeaisi hotelleja, kylpylöitä ja vastaavia jat
Miksi sun pitäs mitää toiselle maksaa olkoot hän tyhjätasku tai miljonääri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä toisen lapsilla? Kyllä sitä voi paneskella iha vapaasti lapsivapailla viikoilla ja parissa vuodessa ne lapset onki jo aikusia.
Ai mitä väliä jos ne toisen lapset on yhteisessä kodissa? Monesti sitä seurustelun jatkuessa muutetaan yhteen. Siinä kohtaa ne toisen lapset voi haitata. Ja myöhemmin ne puolison lapsenlapset voi aiheuttaa ongelmia kun niitä pitää hoitaa tai ne ylipäätään on lapsettoman kotona määräten päivärytmin ja tekemiset.
Missä yhteisessä kodissa? En ite muuta pois kotoani enkä usko että naisystävänikään muuttaa omastaan. Molemmilla okt
Ja monet haluavat asuva yhdessä, joten eivät lähtisi tuollaiseen ratkaisuun.
Sinun tai minun tapa ei ole se ainoa oikea. Itse en kuitenkaan haluaisi elää noin.
Ihan hyvin voi asua erillään, ja seurustella ja olla joskus yötä toisen luona. Sitten kun lapset ovat läheneet pesästä, voisi harkita yhteenmuuttoa.
Ainoastaan siinä tapauksessa, että nainen olisi miljardööri, ja voisi kustantaa ympärivuorokautisen lastenhoidon jälkikasvulleen. Lisäksi hänen kotinsa pitäisi olla niin iso, että lapsia ei vahingossakaan näkyisi tai kuuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan siinä tapauksessa, että nainen olisi miljardööri, ja voisi kustantaa ympärivuorokautisen lastenhoidon jälkikasvulleen. Lisäksi hänen kotinsa pitäisi olla niin iso, että lapsia ei vahingossakaan näkyisi tai kuuluisi.
Ja missä sinä asuisit ja kenen rahoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. En alkaisi seurustella kenenkään naisen kanssa, jolla on enemmän kuin nolla lasta. Kuka nyt toisen miehen äpäriä jaksaisi?
Kumppanin aiemmat lapset eivät ole uuden kumppanin vastuulla tai elätettäviä. Mitä vanhemmaksi mennään ja lapsetkin ovat aikuisia omissa kodeissaan, niin sitä vähemmän niiden lasten olemassaololla on väliä arjessa.
Totta kai pienet lapset ovat enemmän läsnä kaikessa kuin teinit tai aikuiset, mutta eivät ne jälkeläiset mihinkään elämästä häivy kasvettuaan. Kyllä ne ovat edelleen prioriteetti numero 1 valtaosalle vanhemmista. Jos aikuinen lapsi tarvii apua, vaikka sitten taloudellista, häntä autetaan hinnalla millä hyvänsä. Ja lapsenlapset sitten imevätkin ison osan ajasta ja energiasta myöhemmin, jos niitä tulee.
Joo, ihan normaali kiertokulku.
Riippuu aika paljon naisen koulutustasosta, töistä ja siitä, monenko eri kumppanin lapsia hänellä on. Jos nainen olisi korkeasti koulutettu, hyvässä työssä ja kyse olisi yhden liiton lapsista, ehkä, jos muuten natsaa. Jos kyse taas jostain amis emännyydestä jolla lapsia kolmelta eri kumppanilta, fuck no.
Mulle ei olisi rahanpuute se ongelma ollenkaan kun mulla on tarpeeksi iso palkka että voisin vaikka elättää koti-isän lapsineen. Ongelma olisi ajanpuute jota isoperheellisellä ei ole jakaa kumppanilleen jollei tämä kumppani integroituisi siihen lapsiperheeseen mukaan. Tapaamiset tapahtuisi aina lasten ehdolla eikä mitään extempore tapaamisia, reissuja jne voisi tehdä tuosta vaan. Niin ja minä en oikein jaksaisi montaa lasta jotka tulisivat miehen mukana joten integroituminen ei olisi mulle se vaihtoehtona sopiva. Yksi lapsi voisi jopa mennä jos muuten rakastuisin tulisesti mieheen ja tulisin lapsen kanssa hyvin toimeen muttei enempää. Tämä oletuksella että vanhemmuus on 1/2 jaettuna lapsen vanhempien kesken ja lapsi vuoroviikoin miehellä.
Ja en sitten taas oikein osaa kunnioittaa miehiä joilla on monta lasta mutta eivät jaa lasten huoltoa puoliksi ex-puolison kanssa. Minusta he ovat tavallaan vapaamatkustajia, hankkivat monta lasta ja sysäävät heidän huollon exälleen ja kentie näkevät lapsia jokusen kerran kuukaudessa. Tai no jos tähän joku todella pätevä syy (esim exä ja lapset asuvat kaukana toisaalla ja pätevä syy miksi näin) niin voin harkita. Aina toki löytyy poikkeuksia. Mutta ne ovat todella harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aika paljon naisen koulutustasosta, töistä ja siitä, monenko eri kumppanin lapsia hänellä on. Jos nainen olisi korkeasti koulutettu, hyvässä työssä ja kyse olisi yhden liiton lapsista, ehkä, jos muuten natsaa. Jos kyse taas jostain amis emännyydestä jolla lapsia kolmelta eri kumppanilta, fuck no.
No jos olis amis emäntä jolla ei vielä oo lapsia monen miehen kanssa? Haluisikko olla se ekan lapsen isä?
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei olisi rahanpuute se ongelma ollenkaan kun mulla on tarpeeksi iso palkka että voisin vaikka elättää koti-isän lapsineen. Ongelma olisi ajanpuute jota isoperheellisellä ei ole jakaa kumppanilleen jollei tämä kumppani integroituisi siihen lapsiperheeseen mukaan. Tapaamiset tapahtuisi aina lasten ehdolla eikä mitään extempore tapaamisia, reissuja jne voisi tehdä tuosta vaan. Niin ja minä en oikein jaksaisi montaa lasta jotka tulisivat miehen mukana joten integroituminen ei olisi mulle se vaihtoehtona sopiva. Yksi lapsi voisi jopa mennä jos muuten rakastuisin tulisesti mieheen ja tulisin lapsen kanssa hyvin toimeen muttei enempää. Tämä oletuksella että vanhemmuus on 1/2 jaettuna lapsen vanhempien kesken ja lapsi vuoroviikoin miehellä.
Ja en sitten taas oikein osaa kunnioittaa miehiä joilla on monta lasta mutta eivät jaa lasten huoltoa puoliksi ex-puolison kanssa. Minusta he ovat tavallaan vapaamatkustajia, hankkivat monta lasta ja sysäävät heidän
Miten se lapsettomuus lisäis aikaa ja extempore juttuja? Kun ei ollu lapsia oli vähemmän aikaa naisystävälle ja kaikki piti kalenteroida. Nyt mulla on aikaa vaikka kuinka lapsettomilla viikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Älyttömimpiä tapauksia on naiset jotka haluis että heti pitää laittaa hänen lapset ja mun lapset asumaan yhteen. Siis mitä vattua? Miks ees se nainen asuis meiän kanssa saati hänen lapset.
Luulisi, että kun toisella tai molemmilla on alaikäisiä lapsia, niin on käytännössä vaikea järjestää sopivia tapaamisaikoja uuden miesystävän / naisystävän kanssa. Tarkkaan suunniteltuja tapaamispäiviä kellon aikoineen. Onnistuuko joltakin "läheisyys" näissä kuvioissa? Onko monilla kyky tuntea halua täsmälleen sillä hetkellä, kun onnistutaan tapaamaan kaksistaan? Itsellä se ei onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyttömimpiä tapauksia on naiset jotka haluis että heti pitää laittaa hänen lapset ja mun lapset asumaan yhteen. Siis mitä vattua? Miks ees se nainen asuis meiän kanssa saati hänen lapset.
Luulisi, että kun toisella tai molemmilla on alaikäisiä lapsia, niin on käytännössä vaikea järjestää sopivia tapaamisaikoja uuden miesystävän / naisystävän kanssa. Tarkkaan suunniteltuja tapaamispäiviä kellon aikoineen. Onnistuuko joltakin "läheisyys" näissä kuvioissa? Onko monilla kyky tuntea halua täsmälleen sillä hetkellä, kun onnistutaan tapaamaan kaksistaan? Itsellä se ei onnistuisi.
Ei ollenkaa oo vaikiaa. Molemmilla lapset parillisilla viikoilla ja lapsivapaat parittomilla.
En. Ei tarvitse olla yhtään lasta, koska en pidä lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä toisen lapsilla? Kyllä sitä voi paneskella iha vapaasti lapsivapailla viikoilla ja parissa vuodessa ne lapset onki jo aikusia.
Ai mitä väliä jos ne toisen lapset on yhteisessä kodissa? Monesti sitä seurustelun jatkuessa muutetaan yhteen. Siinä kohtaa ne toisen lapset voi haitata. Ja myöhemmin ne puolison lapsenlapset voi aiheuttaa ongelmia kun niitä pitää hoitaa tai ne ylipäätään on lapsettoman kotona määräten päivärytmin ja tekemiset.
Nykyään moni jää ilman lapsenlapsia, vaikka on toivonut niitä. Silloin voi onnellisessa tilanteessa saada uuslapsenlapsen uuden puolison kautta. Jos siis kaikkien kemiat kohtaavat ja lapsen vanhemmat ja muut isovanhemmat hyväksyvät asian. Joillakin voi joku isovanhempi jo olla kuollut.
Vierailija kirjoitti:
En. Ei tarvitse olla yhtään lasta, koska en pidä lapsista.
Miten se estää tapailemasta lapsen saanutta?