Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toinen saisi määrätä miten koti laitetaan?

Vierailija
24.08.2025 |

Ja miksi toinen saisi yksin määrätä miten siistiä siellä pitää olla? Jos kaksi asuttaa kotia, se on myös sen toisen koti.

Kommentit (548)

Vierailija
541/548 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, ylisiistit rauhoittukaa. Ja te, jotka haluaisitte määrätä jokaisen asian kodissa, antakaa tilaa myös toisen mielipiteille. Se toiselle mieluinen esine voi tulla otettua huomioon vaikket siitä itse pidä. 

Molemmilla omat kodit. Miksi väkipakolla änkeä yhteen jos ei pidä edes toisen tavaroista? 

Vierailija
542/548 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saa omassa kodissaan määrätä kaikesta ja voi myös päättää ketä sinne kutsuu ja millä ehdoilla. Itsellä ehdot ovat olleet siviatynyt julkinen tapaaminen jo vuosikymmeniä ja vain muutama hassu yksilö on tämän läpäissyt. Kotiinsa ei tarvitse päästää yövieraita tai miehiä ollenkaan, edes päivävierailulle. Ei edes naiskavereita tai sukulaisia. Kaupungissa on paljon paikkoja, missä tavata sivistyneesti kodin ulkopuolellakin.

Vaikutat tosi mukavalta ihmiseltä. 
ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/548 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli, ylisiistit rauhoittukaa. Ja te, jotka haluaisitte määrätä jokaisen asian kodissa, antakaa tilaa myös toisen mielipiteille. Se toiselle mieluinen esine voi tulla otettua huomioon vaikket siitä itse pidä. 

Molemmilla omat kodit. Miksi väkipakolla änkeä yhteen jos ei pidä edes toisen tavaroista? 

Niinpä. Jos sisustus ja siisteys menee ihmissuhteen edelle, parempi on pitää omat lusikat ihan vaan itselle. Elämän ehtoopuolella saattaa harmittaa, mutta sitten se on näin. 
ap

Vierailija
544/548 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen päättää parisuhteessa kaikesta. Muuten pihtaus ja nalkutus.

Vierailija
545/548 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siihen on muutama syy:

- mä imuroin, joten vaadin että lattioilla ei ole mitään kasoja ja kengät on kenkähyllyssä

- mies osottautui värisokeaksi, sisutuksen värit on siten mun valinta

- meis ei ole järin kiinnostunut estetiikasta, joten se on sitten mun valinta. Toisaalta käytännöllisyys kiinnostaa molempia, joten eipä hänellä ole ollut liiemmälti sanomista mun valintoihin.

- mies on vähän pihi, joten suurin osa kaikesta tarpellisestakin on mun hankkimaa ja siten mun valinta

- kaikki kuitenkin olettaa että nainen hoitaa kodin ja vaikkeivat mitään sanokaan on miehen rikkinäiset vaatteet ja kodin likaisuus naisen vika -> siivoan jos kutsun vieraita

Mä en sitten puutu autotalliin, vaikken sieltä mitään löydäkään, ostin oman työkaluboksin niin pääsee helpommalla eikä tarvi kysellä vasaran perään kuten pikkulapsi.

Vierailija
546/548 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yli 30-vuotisen avioliittoni aikana vaimo määräsi itsestään selvästi sisustuksesta, huonekaluista jne. Lopulta juuri mistään ei huomannut että minäkin asuin asunnossa. Useimmissa tuntemissani avioliitoissa on sama meininki. Ja miksi suostuin? Toisinajattelun hinta oli liian kova.

Vierailija
547/548 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toiselle on ihan sama, miten koti sisustetaan, niin miksi halukkaampi ei saisi määrätä?

Se toinen, yleensä mies, oppii kyllä nopeasti että paras on alistua ja sanoa että on ihan sama, ei minulla ole mitään toiveita. Auttaa myös itseä jaksamaan.

Vierailija
548/548 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun yli 30-vuotisen avioliittoni aikana vaimo määräsi itsestään selvästi sisustuksesta, huonekaluista jne. Lopulta juuri mistään ei huomannut että minäkin asuin asunnossa. Useimmissa tuntemissani avioliitoissa on sama meininki. Ja miksi suostuin? Toisinajattelun hinta oli liian kova.

Jotenkin surullista, että on olemassa "koteja", jotka eivät tunnu tai näytä siellä asuvan kodilta ollenkaan. 
ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi