Miksi toinen saisi määrätä miten koti laitetaan?
Ja miksi toinen saisi yksin määrätä miten siistiä siellä pitää olla? Jos kaksi asuttaa kotia, se on myös sen toisen koti.
Kommentit (566)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kompromisseja täytyy olla, että kumpikin viihtyy. Jos toisella on tottumus laittaa tavarat aina heti omille paikoilleen ja siivota säännöllisesti, ja toinen pitää ruokapöytää ja lattioita romusäilönä, roskiksena ja pyykkikorina, niin ei voi vain toisen tapojen mukaan elää.
Jos et nauti sotkusta niin sitten siivoat. Simple as that.
Niin että sottapossun ei tarvitse opetella siistiimmäksi?
Itse en saman katon alla katselisi ketään epäsiistiä tavaroita pitkin poikin jättävää possua.
Tarvitseeko ylisiistin myös oppia sietämään pientä epäjärjestystä?
Kyllä, ihan samalla tavalla pitää oppia sietämään pientä epäjärjestystä kuin sottaisemman tulee oppia siistiMMÄKSI.
Olen sallinut sikapossuna elämisen, koska silloin meille ei voi tulla vieraitakaan ja vaimo antaa toisinaan persettäkin kun en kitise.
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten se määrääjä on nainen mitä olen kavereiden kotona tilannetta seurannut. Nainen on määrännyt mitä tavaroita mies saa pitää ja mistä pitää luopua. Meillä miehelläni on peliharrastus ja sitä tavaraa sitten onkin. Niin paljon että kyllä minua ärsyttää. En silti koe että minulla on oikeus heittää toisen tavaroita pois. Kaikkein surullisinta on kuitenkin jos äitinä päättää mitä lapsi saa pitää. Ääriajatteluna että sopii sisustukseen lapsen lelut ja joulukuuseen ripustetaan vain äidin haluamat.
Näin käy kovin usein, ikävä kyllä. Mies mukautuu naisen makuun, vaikka itselläkin olisi hyvä sisustustyyli ja lisäksi kiinnostustakin asiaan. Tuo viimeinen lause kuvaa kovin hyvin tämän päivän naisia, niinpä, ääriajattelua hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli, ylisiistit rauhoittukaa. Ja te, jotka haluaisitte määrätä jokaisen asian kodissa, antakaa tilaa myös toisen mielipiteille. Se toiselle mieluinen esine voi tulla otettua huomioon vaikket siitä itse pidä.
Molemmilla omat kodit. Miksi väkipakolla änkeä yhteen jos ei pidä edes toisen tavaroista?
Näin juuri, oma koti kullan kallis!
Vierailija kirjoitti:
Tässä kulttuurissa on pielessä se, että miehet eivät osaa pitää puoliaan. Ovat passiivisia. Luulevat, että näiden pinttyneiden vanhojen mallien kuuluu mennä näin, että mies ei saa kodistaan ja viihtyvyydestään päättää. Nainen päättää kaiken.
Miesten pitää alkaa ottaa asema ja paikkansa takaisin eikä jäädä tossun alle mutisemaan.
Samaa mieltä.
Tarvitseeko ylisiistin myös oppia sietämään pientä epäjärjestystä?