Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On kyllä hurja ero elämässä syntyykö kauniina vai rumana

Vierailija
22.08.2025 |

Hoikkuudella voi rumuutta pelastaa vähän mutta selkeästi kauneus vaikuttaa kaikkeen, töitä tosi helppo saada, on valinnan varaa kumppaneissa, saat parempaa palvelua joka paikassa. Tämä pätee ainakin vielä yli viiskymppisenäkin, tai jopa eniten tässä iässä.

Kommentit (241)

Vierailija
141/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tilit aina tasataan jossain vaiheessa . Jos ei tässä niin seuraavassa elämässä . Tottahan toi toki on että kauneus / komeus määrittää koko elämän .

Mitä tarkoitat? Karma kostaa kauneuden seuraavassa elämässä vai mitä?

Ei välttämättä kosta mutta seuraavassa elämässä jonkun toisen vuoro nauttia elämästä jos sattunut rumana syntymään . Eikö se ole ihan reilua että jokainen nauttii vuorollaan . Miksi vain joillekin pitäisi antaa kiva elämä ?

Voihan sitä itseään näinkin lohduttaa (huijata). 

Vierailija
142/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avarakaulaisia narutoppeja, minishortseja ja -hameita yms. Ylipäätään hyvin tiukkoja ja niukkoja vaatteita. Emme olleet asiakaspalvelutyössä, joten tuolla ei kai olisi pitänyt olla mitään väliä, mutta miehet haukkuivat hänen vaatteitaankin takanapäin, matkivat häntä ilkeästi jne.

No eihän tuo ole asiallinen tapa pukeutua töihin. Meidän firmassa HR puuttuisi asiaan, vaikka pukeutumiskoodit ovat koronan jälkeen löystyneet. Selän takana haukkuminen ei ole sekään asiallista, mutta olisivat varmaan tehneet sitä oli nainen minkä näköinen tahansa. Eli ei johdu kauneudesta vaan käytöstavoista puolin ja toisin. Liian avonainen ja tiukka pukeutuminen on häiritsevää työpaikalla.

Tiukka pukeutuminen? Tarkoitatko että ei saisi käyttää slim-mallisia farkkuja ja istuvia paitoja, vaan pitäisi ostaa jotkut löysät housut ja löysä paita? Kuulostaa nyt taas ihan kum

Sanaparia oli liian tiukka. Riippuu tietenkin työpaikasta, mutta narutopit eivät varmaan sovi mihinkään. Hame voi olla lyhyt, mutta minihame ei ole asiallinen esimerkiksi toimistoon. Shortsit miehillä ja naisilla ovat mielestäni liian casual töihin, mutta tiedän, että pitkiä shortseja käytetään jo toimistoissa. Ennen koronaa tämä ei ollut mitään ydinfysiikkaa kellekään. Ei kannata turhaa heikentää omaa uraa ja urakehitystä pukeutumalla tilanteeseen sopimattomasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin minihameet ja naurutopit kuuluvat vapaa-aikaan, ei työaikaan. Mihin on unohtunut tyylikkyys?

Jos työpaikalla on ok käyttää löysiä collegevaatteita, ei varmaan tarvitse peräänkuuluttaa tyylikkyyttä niidenkään kohdalla, joilla on minihameet ja narutopit. Jos työ ei ole edustamista tai asiakaspalvelua, lienee aika sama, millaisissa vaatteissa työhuoneessaan istuva työntekijä on.

Vierailija
144/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanaparia oli liian tiukka. Riippuu tietenkin työpaikasta, mutta narutopit eivät varmaan sovi mihinkään. Hame voi olla lyhyt, mutta minihame ei ole asiallinen esimerkiksi toimistoon. Shortsit miehillä ja naisilla ovat mielestäni liian casual töihin, mutta tiedän, että pitkiä shortseja käytetään jo toimistoissa. Ennen koronaa tämä ei ollut mitään ydinfysiikkaa kellekään. Ei kannata turhaa heikentää omaa uraa ja urakehitystä pukeutumalla tilanteeseen sopimattomasti. 

Riippuu työpaikasta. Kaikilla aloilla ei olla kovin muodollisia, eikä kaikilla aloilla uraan vaikuta oma pukeutuminen lainkaan. Ja kaikessa työssä ei ole kyse uran luomisesta.

Vierailija
145/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin minihameet ja naurutopit kuuluvat vapaa-aikaan, ei työaikaan. Mihin on unohtunut tyylikkyys?

Jos työpaikalla on ok käyttää löysiä collegevaatteita, ei varmaan tarvitse peräänkuuluttaa tyylikkyyttä niidenkään kohdalla, joilla on minihameet ja narutopit. Jos työ ei ole edustamista tai asiakaspalvelua, lienee aika sama, millaisissa vaatteissa työhuoneessaan istuva työntekijä on.

Colleget eivät kuulu työpaikalle myöskään. Ainakaan toimistoihin. Ehkä jossain suorittamissa varastotöissä on eri säännöt. 

Ei ole sama, työntekijä edustaa itsensä lisäksi työnantajaa. Ja on myös hyvä osoittaa kohteliaisuutta muita kohtaan. 

Vierailija
146/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena aikuisena karsean näköinen, sain pelkkää naureskelua ja lyttäämistä osakseni enkä huolehtinut itsestäni sitä vähääkään kun kaikki itsetunto oli romutettu.

Kolmikymppisenä tein elämänmuutoksen ja nykyään olen komea mies. Onhan se ero ihan käsittämättömän suuri kun miettii millaista elämää nyt voi elää. Hyvä ulkonäkö on valtaa. Sitä se ennenkaikkea on. Jos jotkut työtehtävät eivät niin nappaa, niin omat esimieheni tekevät ne puolestani jos painokkaasti sanon heille. He eivät ole niin  komeita ja itsevarmoja, joten haluavat miellyttää.

Mulla oli seksisuhde yhden todella upean kaunottaren kanssa. Hän myös kertoili että saa aika vapaasti valita työtehtäviä, huomattavan osan muut tekevät ja jopa aloite tulee muualta ettei hänen tarvinnut tehdä.

Vierailija
147/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kommentoi että saavat hyvää palvelua ennenkaikkea hyvien sosiaalisten taitojen takia, mutta siinäkin huomioisin että omasta kunnosta, vaatetuksesta, hiuksista ja ulkonäöstä muutenkin huolehtiminen on sosiaalinen taito ja kun pidätte niistä huolta niin teihin suhtaudutaan positiivisesti. 

Vierailija
148/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kommentoi että saavat hyvää palvelua ennenkaikkea hyvien sosiaalisten taitojen takia, mutta siinäkin huomioisin että omasta kunnosta, vaatetuksesta, hiuksista ja ulkonäöstä muutenkin huolehtiminen on sosiaalinen taito ja kun pidätte niistä huolta niin teihin suhtaudutaan positiivisesti. 

Totta. Maailma ei ole tasa-arvoinen. Kannattaa pitää itse huolta itsestään, koska kukaan muu ei sitä tee. Tähän kuuluu myös ulkoisesta olemuksesta huolehtiminen. Se ei tarkoita, että pitäisi painaa 50 kiloa ja käydä leikkauksissa, mutta kun on perusasiat kunnossa, saa esimerkiksi parempaa palvelua vaikkei olisi parikymppinen missi. 

Vierailija
149/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena aikuisena karsean näköinen, sain pelkkää naureskelua ja lyttäämistä osakseni enkä huolehtinut itsestäni sitä vähääkään kun kaikki itsetunto oli romutettu.

Kolmikymppisenä tein elämänmuutoksen ja nykyään olen komea mies. Onhan se ero ihan käsittämättömän suuri kun miettii millaista elämää nyt voi elää. Hyvä ulkonäkö on valtaa. Sitä se ennenkaikkea on. Jos jotkut työtehtävät eivät niin nappaa, niin omat esimieheni tekevät ne puolestani jos painokkaasti sanon heille. He eivät ole niin  komeita ja itsevarmoja, joten haluavat miellyttää.

Mulla oli seksisuhde yhden todella upean kaunottaren kanssa. Hän myös kertoili että saa aika vapaasti valita työtehtäviä, huomattavan osan muut tekevät ja jopa aloite tulee muualta ettei hänen tarvinnut tehdä.

Eivät ole komeita ja itsevarmoja vai sittenkin itsekkäitä ja häikälemättömästi omaa etua tavoittelevia, kenties laiskojakin?

Vierailija
150/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kaunis? Minun äiti muisti muistuttaa kuin ruma olin, talo täynnä vieraita ja äiti julisti isoon ääneen en ymmärrä miten tuo yks saa niin komeita miehiä vaikka on noin ruma? Täti juoks 15 vuotiaan tueksi. Iso sisko oli teinimannekiini kisoissa toinen ja äiti piti huolen kuin kaunis hänen tytär on.

Meni vuosikymmeniä kun eka kerran katoin peiliin siis katoin itteä ja vähä vähältä tietosuuten tuli ajatus etten minä niin ruma ole.

Nyt 70v olen mieltä että olen ollut nuorena kaunis mutta lisäksi vaatimaton toiset huomioon ottava iloinen ja siksi varmaan sainkin niitä komeita miehiä en vain kasvoilla vaan luonteellakin.

Vierailija
151/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Maailma ei ole tasa-arvoinen. Kannattaa pitää itse huolta itsestään, koska kukaan muu ei sitä tee. Tähän kuuluu myös ulkoisesta olemuksesta huolehtiminen. Se ei tarkoita, että pitäisi painaa 50 kiloa ja käydä leikkauksissa, mutta kun on perusasiat kunnossa, saa esimerkiksi parempaa palvelua vaikkei olisi parikymppinen missi. 

Mitä olen asiakaspalvelutilanteita nähnyt, niin kyllä ihan yhtä hyvää palvelua tuntuvat saavan kaikennäköiset ihmiset.

Vierailija
152/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Colleget eivät kuulu työpaikalle myöskään. Ainakaan toimistoihin. Ehkä jossain suorittamissa varastotöissä on eri säännöt. 

Ei ole sama, työntekijä edustaa itsensä lisäksi työnantajaa. Ja on myös hyvä osoittaa kohteliaisuutta muita kohtaan. 

Toimistoissa käytetään kyllä aika rentoja vaatteita. Juuri yksi it-alalla oleva ystävä osti työvaatteeksi löysän collegepaidan. Hän edustaa työnantajaa tietokoneella tekemänsä työn, ei oman ulkoisen olemuksensa kautta.

Vierailija
153/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sanoisin vielä tuohon kumppaniehdokkaiden määrään, että se määrän paljous ei välttämättä tee asiaa hirveästi helpommaksi. Kauniita lähestyy kaikenlaiset ihmiset, eikä heistä osa ole kiinnostunut mistään muusta kuin ulkonäöstä. Minä en tuota nuorena vielä tajunnut ja ajauduin aivan hirveisiin suhteisiin. Ihmisen motiivit ja pinnallisuus kun yleensä tulee ilmi täydessä laajuudessaan vasta ajan myötä.

Itse löysin hyvän miehen vasta 40+ kun en enää ollut niin kaunis ja kumppaniehdokkaiden laatu alkoi kasvaa määrän vähetessä. Enää ne pelkästä ulkonäöstä kiinnostuneet ei lähestyneet ja ne jotka lähestyivät, olivat lähes poikkeuksetta kunnollisia ja hyviä miehiä, aidosti kiinnostuneita minusta. Näiden joukosta oli varaa valita. "

Tämäkin nyt taas on tällainen klisee, että hyvännäköisten ihmisten suhteet muka perustuvat pelkälle ulkonäölle - ihan kuin kauniit ja hyvännäköiset ihmiset eivä

En kirjoittanut näin, vaan että hyvännäköisenä joutuu seulomaan joukosta jossa osa on hyvin pinnallisia, ulkonäkökeskeisiä ihmisiä. Ainakin itse koin sen vaikeuttavan kumppanin löytämistä. Sitä en tarkoittanut että kaikki olisivat olleet vain ulkonäkökeskeisiä.

Vierailija
154/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena nätti, mutta sain aina huomiota liikaa. Discossa haettiin tanssimaan, jos en lähtenyt, oltiin ilkeitä. Olin yhden kesän töissä ruokakaupan kassalla, niitä kuolaajamiehiä oli aivan liikaa ja jouduin kuuntelemaan härskejä juttuja.

Menin naimisiin ja sain 2 lasts, lihoin, vanhenin. Sitten erosin ja sain itseni kuntoon. Pari v kävin 1-8 krt kk treffeillä ja eron huomasi, sitä mukaa, kun laihduin ja aloin panostaa ulkonäköön. Olin kesällä Amerikkassa ja kyllä sitä huomioitiin, vaikka ikää onkin.

Vierailija
155/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole komeita ja itsevarmoja vai sittenkin itsekkäitä ja h

Ymmärsitkö tuota pointtia mitä yritin sanoa? Kaunis tai komea voi halutessaan sanella muille miten haluaisi asiat tehtävän ja hyvinkin usein muut vaan kiltisti tottelevat koska kokevat toisen ylempiarvoisena ja haluavat tältä hyväksyntää.

Vierailija
156/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi saada huonoa palvelua kuka tahansa... Esim just oli joku lähi idän ylimielinen mies, joka ei halunnut auttaa minua, naista teknisissä asioissa vaan ylimielisenä siirtyi palvelemaan iloisesti mummoja ja pappoja.

Onneksi nais aspa oli osaavampi. (:

Vierailija
157/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan kauniit ihmiset ovat todennäköisemmin naimisissa, heillä on todennäköisemmin lapsia, he tienaavat keskimääräistä enemmän, ja he ovat keskimääräistä onnellisempia.

On aivan sairasta, miten uskomattoman ulkonäkökeskeisiä me ihmiset olemme. 

https://liberalarts.utexas.edu/economics/news/feature-archive/beautiful…

Vierailija
158/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan kauniit ihmiset ovat todennäköisemmin naimisissa, heillä on todennäköisemmin lapsia, he tienaavat keskimääräistä enemmän, ja he ovat keskimääräistä onnellisempia.

On aivan sairasta, miten uskomattoman ulkonäkökeskeisiä me ihmiset olemme. 

https://liberalarts.utexas.edu/economics/news/feature-archive/beautiful…

Ainakin pariutumisessa on mielestäni ymmärrettävää, ettei valitse ihmistä jonka ulkonäkö tuntuu vastenmieliseltä.

Vierailija
159/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sanoisin vielä tuohon kumppaniehdokkaiden määrään, että se määrän paljous ei välttämättä tee asiaa hirveästi helpommaksi. Kauniita lähestyy kaikenlaiset ihmiset, eikä heistä osa ole kiinnostunut mistään muusta kuin ulkonäöstä. Minä en tuota nuorena vielä tajunnut ja ajauduin aivan hirveisiin suhteisiin. Ihmisen motiivit ja pinnallisuus kun yleensä tulee ilmi täydessä laajuudessaan vasta ajan myötä.

Itse löysin hyvän miehen vasta 40+ kun en enää ollut niin kaunis ja kumppaniehdokkaiden laatu alkoi kasvaa määrän vähetessä. Enää ne pelkästä ulkonäöstä kiinnostuneet ei lähestyneet ja ne jotka lähestyivät, olivat lähes poikkeuksetta kunnollisia ja hyviä miehiä, aidosti kiinnostuneita minusta. Näiden joukosta oli varaa valita. "

Tämäkin nyt taas on tällainen klisee, että hyvännäköisten ihmisten suhteet muka perustuvat pelkälle ulkonäölle -

En kirjoittanut näin, vaan että hyvännäköisenä joutuu seulomaan joukosta jossa osa on hyvin pinnallisia, ulkonäkökeskeisiä ihmisiä. Ainakin itse koin sen vaikeuttavan kumppanin löytämistä. Sitä en tarkoittanut että kaikki olisivat olleet vain ulkonäkökeskeisiä

Nyt on taas ihan höpö höpö jutut. 

Kaikki ihmiset joutuvat seulomaan tarkasti niitä kumppaniehdokkaita. Ei tuo ole mikään kauniiden ihmisten erityisongelma. 

Vierailija
160/241 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kaunis? Minun äiti muisti muistuttaa kuin ruma olin, talo täynnä vieraita ja äiti julisti isoon ääneen en ymmärrä miten tuo yks saa niin komeita miehiä vaikka on noin ruma? Täti juoks 15 vuotiaan tueksi. Iso sisko oli teinimannekiini kisoissa toinen ja äiti piti huolen kuin kaunis hänen tytär on.

Meni vuosikymmeniä kun eka kerran katoin peiliin siis katoin itteä ja vähä vähältä tietosuuten tuli ajatus etten minä niin ruma ole.

Nyt 70v olen mieltä että olen ollut nuorena kaunis mutta lisäksi vaatimaton toiset huomioon ottava iloinen ja siksi varmaan sainkin niitä komeita miehiä en vain kasvoilla vaan luonteellakin.

Ai että 15-vuotiaana olit jo saanut useita komeita miehiä.