Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määrätäänkö Panacodia enää nykyaikana?

Vierailija
03.09.2024 |

Määrätäänkö Panacodia enää nykyaikana?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätään, vaikka ei kovin usein. Kivun syyn pitää olla todennettavissa esim röntgen kuvilla tai sitten pitää olla todella hyvä puhumaan kuten aloitteleva sekakäyttäjä, joka hurmaa lääkäriin ja syöttää tälle totuutta uskottavampia valheita. 

Vierailija
2/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätään. Sain naislääkäriltä endometrioosiin 50 tabletin reseptin vaikka edellinen resepti oli 20 tablettia. Sen sijaan miespuolinen työterveyslääkäri erikseen selitti Panacodin vaaroista ja suostui kirjoittamaan vain 20 poretablettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrätään, vaikka ei kovin usein. Kivun syyn pitää olla todennettavissa esim röntgen kuvilla tai sitten pitää olla todella hyvä puhumaan kuten aloitteleva sekakäyttäjä, joka hurmaa lääkäriin ja syöttää tälle totuutta uskottavampia valheita. 

mistä luit että kivun pitää olla röngten kuvattu?

Vierailija
4/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä määrätään jos oikea lääkäri sopii kohdalle ja jos muut lääkkeet ovat aiheuttaneet liikaa haitallisia sivuvaikutuksia tai eivät jostain syystä sovi henkilölle. Mutta voi kyllä vähän riippua ihan lääkäristäkin.

Vierailija
5/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrään Panacodeja, ellei määräämiselle ole selkeää estetettä. Ummetus ja pahoinvointi ovat mielestäni isommat riskit kuin noin miedon opiaatin potentiaali aiheuttaa riippuvuutta. Mielestäni on täysin epäinhimillistä jättää potilas kärsimään kivuista. 

Vierailija
6/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrään Panacodeja, ellei määräämiselle ole selkeää estetettä. Ummetus ja pahoinvointi ovat mielestäni isommat riskit kuin noin miedon opiaatin potentiaali aiheuttaa riippuvuutta. Mielestäni on täysin epäinhimillistä jättää potilas kärsimään kivuista. 

En saanut minulle hyvin sopivia panacodeja ison leikkauksen jälkeen. En saanut myöskään antibiootteja kahta kuuria, vaikka leikattiin keskellä kesää helleaikaan. Antibioottikuuria en saanut myöskään virtsatulehdukseen. Hyvin vaikea ymmärtää. Tein kantelun aiheesta.

Vierailija
7/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten söin Panacodia puoli vuotta 6 tbl päivässä. Oli pahoja kipuja jotka vaativat leikkauksen. En huomannut sanottavaa riippuvuutta. Muutamia päiviä ehkä pientä päänsärkyä ja vähän epämukavaa tunnetta lihaksissa kun lopetin mutta ei sekään ollut mikään iso juttu eikä haitannut.

Vierailija
8/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod aiheuttaa sappivaivoja. Eli aiheuttaa pahoinvointia ja vatsavaivoja, kun sappi tyhjenee kerralla vatsaan.  Ei sovi kaikille.

Vierailija
9/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut minulle hyvin sopivia panacodeja ison leikkauksen jälkeen. En saanut myöskään antibiootteja kahta kuuria, vaikka leikattiin keskellä kesää helleaikaan. Antibioottikuuria en saanut myöskään virtsatulehdukseen. Hyvin vaikea ymmärtää. Tein kantelun aiheesta.

Ymmärrän antibioottikuurien välttämisen paljon paremmin kuin sen, ettei määrätä panacodeja. Saitko siis jonkin pahemman infektion sen seurauksena, ettei sinulle määrätty antibiootteja?

Vierailija
10/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle panacod ei tehoa ollenkaan. Se on sama kuin ottaisi panadolia. Yksi kaveri väitti, että hänelle tuli panacodin kodeiinista hyvä olo ja pystyi keskittymään hyvin. Itse en ole huomannut mitään tuollaista vaikutusta.

Vierailija
11/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittakaa se röntgenkuva yhteen!

Vierailija
12/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle panacod ei tehoa ollenkaan. Se on sama kuin ottaisi panadolia. Yksi kaveri väitti, että hänelle tuli panacodin kodeiinista hyvä olo ja pystyi keskittymään hyvin. Itse en ole huomannut mitään tuollaista vaikutusta.

Tämä on tiedossa. Kaikilla kodeiini ei muutu elimistössä morfiiniksi. Geneettinen juttu.

Vierailija
13/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kaveri ihan "väitti". Se ei toimi kaikkiin samalla tavalla, ja sinä näköjään olet niitä yksilöitä, joille se ei pelitä. Kaverillesi varmasti toimi, minullekin ollut tarvittaessa erittäin tehokas kipulääke.

Vierailija
14/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin eu-maissa vastaava lääke on käsikauppatavaraa. Tosin siinä kodeiinin osuus on pienempi. Toimii hyvin silti.

Vierailija
15/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt tätä samaa täällä niin usein, että vastaan näin: kyllä sitä määrätään, mutta sinulle ei varmasti, vaikka keksisit minkä oireen. 

Vierailija
16/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet toimivat ihmisillä eri tavoin.

Vierailija
17/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon mies sai siitä harhoja.

Vierailija
18/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittakaa se röntgenkuva yhteen!

Puhelin erottelee sanoja joten olen jo luovuttanut aikoja sitten. Tämä palsta ei ole kuitenkaan mikään äidinkielen työ.

Vierailija
19/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panacod aiheuttaa sappivaivoja. Eli aiheuttaa pahoinvointia ja vatsavaivoja, kun sappi tyhjenee kerralla vatsaan.  Ei sovi kaikille.

Olen yksi tällainen sappipotilas, mainitsin lääkärille saaneeni elämäni pahimman sappikipukohtauksen panacodista, silti kirjoitti sitä yskään ja kipuun. Toista kertaa en kokeillut.

Vierailija
20/22 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alepeukuttajalle tiedoksi. Oddin sulkijalihas joka säätelee sapen, haiman ja maksan eritteiden pääsyä pohjukaissuoleen. Mitä luulet tapahtuvat lihaksille kun keho saa opiaatteja? Lihakset ainakin rentoutuvat, joten mitä tapahtuu oddin sulkijalihakselle?