On kyllä hurja ero elämässä syntyykö kauniina vai rumana
Hoikkuudella voi rumuutta pelastaa vähän mutta selkeästi kauneus vaikuttaa kaikkeen, töitä tosi helppo saada, on valinnan varaa kumppaneissa, saat parempaa palvelua joka paikassa. Tämä pätee ainakin vielä yli viiskymppisenäkin, tai jopa eniten tässä iässä.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jokainen voi muuttaa nenänsä muotoa, otsansa korkeutta, sääriensä pituutta, rintojensa kokoa yms.
Kolmea noista voi muuttaa. Säärten pituus ei ole mittari kauneudelle. Treenatut sääret näyttävät aina hyviltä.
Ainakaan minä en voi itse muuttaa nenäni muotoa, hiusrajani paikkaa enkä rintojani. Mutta ehkä sinä sitten voit.
Suomalaisilla on aika usein pattipolvet ja lyhyet ja muhkuraiset sääret.
Leikkauksilla ja muilla aineilla näitä muutoksia tehdään ja siksi kun pidetään vain sitä ulkoista pintaa tärkeänä. Aika moni on ollut ihan tavallisen näköinen ja kauniimpikin ennen niitä plastiikkakirurgisia toimenpiteitä ja joillain ne menevät sitten niin överiksi että lopputulos on kaikkea muuta kuin viehättävä. Tällä luodaan nuorille tytöille sellaista kuvaa mikä se ihanteellinen ulkonäkö on ja mitä ei oikeasti voi saavuttaa ilman leikkauksia ja muita aineita. Ei ihme että on ulkonäköpaineita monella nuorella ja ahdistusta asiasta.
Esim. Kardashianin naisten ja Alisha Lehmannin ulkonäkö on kirugin, täytteiden ja meikin avulla saavutettu. Omansa leikkauksilla on täysin pilannut esim. Meg Ryan, Madonna, Jocelyn Wildenstain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. On kyllä paljon muitakin asioita jotka vaikuttaa vielä enemmän. Mä oon ollut varsinkin nuorena muiden mukaan tosi kaunis, mutta ihan älyttömän ujo ja itsetunto maahan murskattu. Ulkonäöstä ei ole ollut mulle mitään etua. Vaatimattomamman näköiset mutta hyvällä itsetunnolla varustetut ovat menneet työelämässä ohi oikealta ja vasemmalta. Perhe jäi minulta perustamatta, koska eniten minua lähestyivät pinnalliset miehet, jotka eivät olleet hyviä seurustelukumppaneita. Ahdistelua on ollut tosi paljon, samoin taitojeni mitätöintiä sekä työelämässä että miesystäviltä.
Aina sanotaan että muut naiset vihaavat kauniimpia naisia. En tiedä tästä, mutta sen voin sanoa että myös miehet osaavat olla oikeita susia. Ensin esitetään ystävällistä mutta jos heidät torjuu seksuaalisesti, tulee todellinen luonne esiin.
Ystävällistä kohtelua on kyllä myös ollut
Sanoisin, että nuo negatiiviset kokemukset liittyvät enemmän itsetuntoosi kuin ulkonäköön. Ei kaikki miehet toimi noin, mutta jostain syystä olet vetänyt puoleesi pipipäitä.
Olen samaa mieltä. Uskon että kaikki negatiiviset kokemukseni juontuvat pitkälti huonoon itsetuntoon, kuten nykyiset positiiviset kokemukset parempaan itsetuntoon. Se olikin oikeastaan kirjoitukseni pointti. Ulkonäöllä ei tee oikein mitään jos mieli on mutkalla. Tavallisen näköinen, mutta terveellä itsetunnolla varustettu ihminen on lähtökohtaisesti paljon paremmassa asemassa elämässä.
Toki jos on kaunis ulkonäkö ja terve itsetunto niin sillä pääsee pitkälle. Mutta pelkkä ulkonäkö ei tosiaan riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki tästä eriarvoisesta kohtelusta oli eräällä työpaikalla.
Entinen siivooja oli vanhempi nainen ja työpaikan miehet olivat nyrpeänä, että eihän tuo edes siivoa mitään ja kohdatessa saattoivat ehkä hampaiden välistä tervehtiä.
Uusi siivooja oli jostain entisestä itäblokin maasta, kaunis nainen, olisi mennyt jostain yleisurheilijasta. Samaiset miehet olivat vähäväliä naurattamassa ja kyselemässä miten menee, mitäs lomalla yms. aivan kuin olisi ollut läheinen työkaveri. Tietysti täysin ilman taka-ajatuksia, mutta jännä, miten sen vanhemman mamman kuulumiset eivät kiinnostaneet lainkaan ja oli vieläpä paska siivoamaan.
Uskon, mutta itse olen nähnyt myös päinvastaista. Entisellä työpaikallani oli nuori nainen joka oli ihan uskomaton ilmestys. Todella hätkähdyttävä kaunotar ja myös paljastavasti pukeutuva. Useimmat miehet suhtautuivat häneen halveksivasti, jopa vihamielisesti. Tämä oli mielestäni tosi hämmentävää, sillä olisin luullut että hän on miesten unelma. Olen analysoinut tilanteen niin, että miehet tajusivat että tuo nainen on täysin heidän saavuttamattomissa, ja se herätti näissä miehissä raivoa ja vihaa. Minulle, tavalliselle tallukalle sitten taas oltiin tosi ystävällisiä ja osoitettiin välillä jopa romanttista kiinnostusta.
"Uskon, mutta itse olen nähnyt myös päinvastaista. Entisellä työpaikallani oli nuori nainen joka oli ihan uskomaton ilmestys. Todella hätkähdyttävä kaunotar ja myös paljastavasti pukeutuva. Useimmat miehet suhtautuivat häneen halveksivasti, jopa vihamielisesti. Tämä oli mielestäni tosi hämmentävää, sillä olisin luullut että hän on miesten unelma. Olen analysoinut tilanteen niin, että miehet tajusivat että tuo nainen on täysin heidän saavuttamattomissa, ja se herätti näissä miehissä raivoa ja vihaa. Minulle, tavalliselle tallukalle sitten taas oltiin tosi ystävällisiä ja osoitettiin välillä jopa romanttista kiinnostusta. "
Usko tai älä, "tyrkky" ei ole kaikkien miesten ihannenaistyyppi. Tai ehkä miehet tiesivät, että joku jo polki häntä tmv. Mistä näitä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen siivooja oli vanhempi nainen ja työpaikan miehet olivat nyrpeänä, että eihän tuo edes siivoa mitään ja kohdatessa saattoivat ehkä hampaiden välistä tervehtiä.
Uusi siivooja oli jostain entisestä itäblokin maasta, kaunis nainen, olisi mennyt jostain yleisurheilijasta. Samaiset miehet olivat vähäväliä naurattamassa ja kyselemässä miten menee, mitäs lomalla yms. aivan kuin olisi ollut läheinen työkaveri. Tietysti täysin ilman taka-ajatuksia, mutta jännä, miten sen vanhemman mamman kuulumiset eivät kiinnostaneet lainkaan ja oli vieläpä paska siivoamaan.
Uskon, mutta itse olen nähnyt myös päinvastaista. Entisellä työpaikallani oli nuori nainen joka oli ihan uskomaton ilmestys. Todella hätkähdyttävä kaunotar ja myös paljastavasti pukeutuva. Useimmat mieh
Kiitos tästä.Olen kohdannut miehiltä vihaa,nyt tiedän miksi!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tilit aina tasataan jossain vaiheessa . Jos ei tässä niin seuraavassa elämässä . Tottahan toi toki on että kauneus / komeus määrittää koko elämän .
Miten niin seuraavassa?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tilit aina tasataan jossain vaiheessa . Jos ei tässä niin seuraavassa elämässä . Tottahan toi toki on että kauneus / komeus määrittää koko elämän .
Kuulostat "vähän" katkeralta. On paljon asioita mitä voi tehdä ja saavuttaa, vaikkei olisi kaunis tai komea. Mitä jos sen itsesäälissä vellomiseen käytetyn ajan olisi käyttänyt vaikka jonkun instrumentin mestaroimiseen?
Sanoisin näin kasin naisena, että tämä on se paras tai ainakin helpoin paikka olla. Saa positiivista huomiota ja töissä noteerataan, mutta terveellä tavalla. Ei tietysti ole kokemusta kympin ulkonäöstä ja sillä ehkä olisin voinut löytää miljonäärimiehen tai rahakkaan ulkonäköön perustuvan uran, mutta tavikselle tämä on ihan hyvä.
Kuten moni muukin on sanonut, ulkonäön lisäksi on hyvä olla myös älyä, itsetuntoa ja sosiaalisia taitoja. Muuten jotain jää uupumaan.
Varmaan se joillakin auttaa, se ulkonäkö. Itse en ole huomannut, päinvastoin. Olen hoikka ja siro, vartalo ollut aina suunnilleen täydellinen. Ihan luonnostaan. Kasvoiltakin ihan nätti, etenkin jos yhtään laittaudun. Mutta ei siitä mitään etua ole työhaastatteluissa ollut, päinvastoin. Kuvitellaan että en pärjää jne. Miesten kanssa ei myöskään ole oikein ollut onnea. Seuraa toki löytyy helposti, mutta ei pysyvää. Mutta siinä vaikuttaa ehkä myös älykkyys. Miehet ehkä kuvittelee että kun olen pieni ja söpö, olen myös helposti hyväksikäytettävä. Mutta osaan pitää puoleni. Ja huomaan jos yritetään käyttää hyväksi. Ja miehet ei oikein kestä jos nainen on älykkäämpi ja hoksaan asiat nopeammin jne. Vaikka ei minua sen niin haittaa, kunhan nyt on normaali. Enkä kuvittele olevani parempi. Tai yritä päteä.
Eräs tuttu on myös todella komea. Naisia varmaan saa, mutta muuten elämä sekaisin. Ei töissä, siipeilee toisen tuttunsa luona ja toki koittaa myös näistä naisista hyötyä. Rahat aina loppu ja pahat addiktiot.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä sanoisin nelikymppisen kokemuksella, että on siitä hyvästä ulkonäöstä haittaakin. Naisvaltaisilla aloilla puukotetaan selkään, ollaan kateellisia. Juhlissa naiset eivät halua keskustella, mulkovat kateellisina. Osa olettaa suoraan, että jos on kaunis on myös jollain tapaa yksinkertainen tai tyhmä. Tai vähintään kaikkien miesten perässä. Tai kaikkien miehet ovat kauniin naisen perässä. Syrjivää ja ikävää käytöstä ja nimenomaan naisilta. Monet eivät halua edes tutustua, kun on jokin ihmeellinen alemmuuskompleksi ja suhtaudutaan nuivasti, tuntematta toista.
Miehiä sitten on perässä läähättämässä jos jonkinmoisia. Vaikea niistä sitten ottaa selvää, että kuka olisi jostain muustakin kiinnostunut, kuin hetken huumasta... Ulkonäkö vetää puoleensa, enkä tiedä onko se aina niin hyvä asia.
Että kyllä kauniista ulkonäöstä osaa olla haittaakin. Ei kaikki tule eteen kannettuna ja elämä ole helppoa.<
Minulla taas nelikymppisenä usein kauniiksi kehuttuna naisena on täysin päinvastaisia kokemuksia: naiset ovat minulle pääsääntöisesti ystävällisempiä ja avuliaampia kuin miehet. Myös kykyjeni tai älynlahjojeni epäilijä on useammin mies kuin nainen. Miehistä suurin osa kuvaannollisesti katsoen juoksee karkuun, eikä vaivaudu tutustumaan ollenkaan, osa suhtautuu jopa vihamielisesti.
Töitä olen välillä saanut ja välillä en, en usko että ulkonäköni on minkäänlainen tekijä, koska en työskentele ulkonäölläni. Myös suurin osa palkkaamisestani vastanneista henkilöistä on ollut naisia.
Saan myös hyvää palvelua yleensä, mutta siinä lienee kyse enemmänkin sosiaalisista taidoista: minä kohtelen asiakaspalvelijoita asiallisesti ja mukavasti ja he yleensä vastaavat samalla tavalla. Luultavasti sosiaaliset taidot ovat ulkonäköä ratkaisevampi tekijä myös muunlaisissa vuorovaikutustilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat "vähän" katkeralta. On paljon asioita mitä voi tehdä ja saavuttaa, vaikkei olisi kaunis tai komea. Mitä jos sen itsesäälissä vellomiseen käytetyn ajan olisi käyttänyt vaikka jonkun instrumentin mestaroimiseen?
olen soittanut yli 30 vuotta. Ihan hyvin alkaa jo sujua.
Ei kai siinä sen enemmän katkera ole jos haluaa maailmaan tasa-arvoa. Minusta ihan perus juttuja pitäisi olla.
No oletetaan nyt tilanne huippuhotelliin hakee kaksi tasa-arvoista kykyjensä puolesta toinen on kaunis ja toinen ei...kumpi saa paikan?Kyllä se kaunis palkataan lähes aina.Tai vaatekauppa harvoin niissä rumia myyjiä näkee.
Parasta kun olisi kaunis ja hoikka, muttei mikään överin kaunis. Erottuu edukseen joukosta, muttei ulkonäkö jätä kuitenkaan osaamista eikä koulutusta varjoon. Miellyttävä luonne vielä päälle niin tuskin on paljon elämässä esteitä.
Samahan se on miehillä, pitkät ja komeat saavat kauniita naisia ja johtajien paikkoja. Tai jos on vanha rahasuku, niin huonommallakin ulkonäöllä voi pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
No oletetaan nyt tilanne huippuhotelliin hakee kaksi tasa-arvoista kykyjensä puolesta toinen on kaunis ja toinen ei...kumpi saa paikan?Kyllä se kaunis palkataan lähes aina.Tai vaatekauppa harvoin niissä rumia myyjiä näkee.
Asiakaspalvelussa ulkonäkö voi vaikuttaa, mutta mietipä vaikka yksinäistä koodarihommaa. Tasaväkisistä hakijoista toinen on missin näköinen ja toinen perusnörtti silmälaseineen. Kylläpä se nörtin näköinen helpommin saa paikan koska ajatellaan ettei missi kuitenkaan osaa.
Miten muka vaikuttaa työn hakuun? Ei todellakaan vaikuta. Tai ehkä jos saa työtä mallina mutta ei kaikki ole pitkiä, eikä kakki edes halua of malleiksi. Itsellä ihan päinvastainen kokemus, ei haluta työhön jne. Yksi kauppa johon hain sinne oli palkattu todella ylipainoinen työhön, muita ei huolittu. Ja toinen johon hain niin sinne palkattu ei paikallinen mies, tuskin oli ulkonäköä katsottu. Ja sitten tiedän 2 nättiä niin ovat hoitaja ja siivoja työltään, ei vaikuta ulkonäkö /hoikkuus työn haussa Suomessa.
Joo, tosi helppoa. Mua on kusetettu, huijattu, pahoinpidelty, käytetty hyväksi koko ikäni kun ihmiset keskittyy vain ulkonäkööni.
Myös olen saanut kokea kaikki väkivallan muodot miehiltä. Naisilta myös erit. henkistä väkivaltaa.
Kesti todella kauan löytää kumppani, joka arvostaa korvien väliäni eikä ulkonäköäni.
Toivoin aina olevani ruma, että ihmiset jättäisivät rauhaan.
Se oli vaatekauppa jossa valittu todella ylipainoinen otettu, eivät todellakaan valikoi kauniita. Ja monessa naisten kaupassa on miehet työssä. Se on lähinnä ulkomailla tapana ottaa ns. Tuotettava edustava myyjä, ei Suomessa ollenkaan. Usein myös saatetaan ottaa huonokuntoinen työntekijä. Itse en päässyt mihinkään johon hain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas nelikymppisenä usein kauniiksi kehuttuna naisena on täysin päinvastaisia kokemuksia: naiset ovat minulle pääsääntöisesti ystävällisempiä ja avuliaampia kuin miehet. Myös kykyjeni tai älynlahjojeni epäilijä on useammin mies kuin nainen. Miehistä suurin osa kuvaannollisesti katsoen juoksee karkuun, eikä vaivaudu tutustumaan ollenkaan, osa suhtautuu jopa vihamielisesti.
Töitä olen välillä saanut ja välillä en, en usko että ulkonäköni on minkäänlainen tekijä, koska en työskentele ulkonäölläni. Myös suurin osa palkkaamisestani vastanneista henkilöistä on ollut naisia.
Saan myös hyvää palvelua yleensä, mutta siinä lienee kyse enemmänkin sosiaalisista taidoista: minä kohtelen asiakaspalvelijoita asiallisesti ja mukavasti ja he yleensä vastaavat samalla tavalla. Luultavasti sosiaaliset taidot ovat ulkonäköä ratkaisevampi tekijä myös muunlaisissa vuorovaikutustilanteissa.
Katsoin jo päivämäärää että olenko minä kirjoittanut tämän joskus muinoin. Mulla on ihan samanlainen kokemus. Olin nuorena kaunis, vieläkin ihan ok nelikymppinen. Olen aina vierastanut tuota käsitystä että muut naiset olisivat ilkeitä kauniille naisille. Tai ainakaan se ei ole minun kokemus. No, joskus 16-18 vuotiaana olin sisäistänyt sen ajan inhottavan stereotypian naisista ja ajattelin että naiset ovat tyhmiä, pinnallisia, kateellisia ja inhottavia juorukelloja. Olin liian kehittymätön huomaamaan että itsekin olin nuori nainen, enkä ollut tuollainen, joten se ei voinut ainakaan täysin pitää paikkaansa. Noihin aikoihin minun oli vaikea päästä naisten porukoihin, ja omalla kohdallani se johtui täysin omista ennakkoluuloistani jotka heijastuivat käytöksessäni. Sitten kun sain ensimmäiset hyvät naispuoliset ystävät ja huomasin ennakkoluuloni vääriksi, olen saanut pääsääntöisesti hyvää kohtelua naisilta.
Miehiltä sen sijaan on tullut hyvin monenmoista vastaan. On tultu iskemään ja kun se ei ole onnistunut, on haukuttu ulkonäköni ja koko itseni lyttyyn. On tarjottu juotavaa ja alettu syyttää että huijasin juomaa, kun en ymmärtänyt että se olisikin velvoittanut minut johonkin. On ohitettu täysin tärkeissä asioissa työelämässä ja syytetty että olen itse aiheuttanut ahdistelluksi tulemisen. Kaikenlaista, en jaksa muistella.
Huomionarvoista on se, että nykyään kun olek 40+, miehet lähestyy mua edelleen paljon, mutta se on aina kohteliasta, kivaa ja ystävällistä. Ehkä se vaan on niin että limanuljaskat ei lähesty vanhempia naisia. Tämä on kyllä ihana puoli vanhenemisessa.
Asiakaspalvelu mulle on aina ollut hyvää, mutta luulen myös että siinä on eniten kyse siitä, että olen itsekin nykyään asiakastyössä ja kohtelen asiakaspalvelijoita itse ystävällisesti ja huomaavaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta kauniit joutuvat kateuden kohteiksi ja se voi olla todella julmaa ja syrjivää.
En tiedä olenko suorastaan kateuden kohteeksi joutunut mutta vaikka ihan nuori pariskunta tulis vastaan niin aina nainen katsoo eka mua ja sit et katsooko miehensä, ja kyllä, miehet katsoo aina. Ja olen siis jo yli 50v. Baarissa ei tarvii montaa minuuttia istua yksin, jos mies menee vessaan niin usein joku kerkeää tulla jo iskemään ja ihan kaiken ikäiset. Kadulla tuntemattomat kosii yms. Töitä olen aina saanut jos olen haastatteluun päässyt, myös vaikkei koulutus ole riittänyt ihan. Eli ainakin tässä reilu 50v on eniten etua et on kaunis. Eikä haittaa ylipaino ketään kun kasvot kauniit. En toki pallero ole vaan hyvällä tavalla ylipainoinen.
Kuulostaa enemmän häiriköinniltä, jos kadulla tuntemattomat kosii - eihän tuollaista harrasta kuin jotkut juopot ja mielenterveysongelmaiset. En oikein itse pidä tuollaista minään "etuna", kuten en sitäkään, että jos mies menee baarissa vessaan, niin heti muut miehet hyökkäävät apajille. Kuka oikeasti haluaisi tuollaista jatkuvaa häiritsemistä? Tuohan on myös todella epäkunnioittavaa käytöstä. En tiedä, mitä töitä olet hakenut, mutta ei toimi oikeasti asiantuntemusta ja osaamista vaativissa töissä tuollainen.