On kyllä hurja ero elämässä syntyykö kauniina vai rumana
Hoikkuudella voi rumuutta pelastaa vähän mutta selkeästi kauneus vaikuttaa kaikkeen, töitä tosi helppo saada, on valinnan varaa kumppaneissa, saat parempaa palvelua joka paikassa. Tämä pätee ainakin vielä yli viiskymppisenäkin, tai jopa eniten tässä iässä.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Mä aina ihmettelen näitä juttuja, koska olen ollut aina ruma, mutta ei se ole ihmeemmin elämääni teini-iän jälkeen vaikuttanut. Teininä oli ikävää, kun nälvittiin ulkonäöstä eikä saanut poikakaveria.
Mutta aikuisena ei niin mitään väliä. Yliopistolta löytyi poikaystävä, ensimmäinen, josta tuli myös aviomies jonka kanssa olen naimisissa näin 30 vuotta myöhemminkin. Opinnoissa ja töissä ulkonäöllä ei ole omalla alallani tuon taivaallista merkitystä.
Hyvää palvelua olen saanut ja saan vielä viisikymppisenäkin yleensä joka paikassa, silti vaikka olen nyt ruman lisäksi myös rupsahtanut ja lihava. Se palvelu on enemmän tyylistä kiinni kuin kauneudesta minusta. Esim. jos menee "liian rennon" näköisenä jonnekin, näyttää. helposti ei-ostokykyiseltä, ja saa huonompaa palvelua. Jos taas näyttää sellaiselta että voisi olla varaa ostaakin, saa hyvää palvelua.
Olen eri mieltä tosta palvelusta. Itse kuljen aina rönttölökäreissä ja tukka on sotkunutturalla, en meikkaa. Nöyrän varmaan kodittomalta. Ja aina saan todella ystävällistä palvelua kaupoissa :D tosin käyn perus liikkeissä kuten Sokoksella. Ehkä jossain luis vuittonin liikkeessä heitettäisiin pihalle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta kauniit joutuvat kateuden kohteiksi ja se voi olla todella julmaa ja syrjivää.
En tiedä olenko suorastaan kateuden kohteeksi joutunut mutta vaikka ihan nuori pariskunta tulis vastaan niin aina nainen katsoo eka mua ja sit et katsooko miehensä, ja kyllä, miehet katsoo aina. Ja olen siis jo yli 50v. Baarissa ei tarvii montaa minuuttia istua yksin, jos mies menee vessaan niin usein joku kerkeää tulla jo iskemään ja ihan kaiken ikäiset. Kadulla tuntemattomat kosii yms. Töitä olen aina saanut jos olen haastatteluun päässyt, myös vaikkei koulutus ole riittänyt ihan. Eli ainakin tässä reilu 50v on eniten etua et on kaunis. Eikä haittaa ylipaino ketään kun kasvot kauniit. En toki pallero ole vaan hyvällä tavalla ylipainoinen.
Hahaa itseluottamus on huipussaan. Saattavat katsoa että vanha harppu yrittää olla kuin nuoret kun aika varmastikin pukeudet leopardihousuihin ja tissivakopaitaan.
Eli tästä se siis johtuu ettei pääse töihin. Ei ole ystäviä, susirumuuudesta siis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tilit aina tasataan jossain vaiheessa . Jos ei tässä niin seuraavassa elämässä . Tottahan toi toki on että kauneus / komeus määrittää koko elämän .
Mitä tarkoitat? Karma kostaa kauneuden seuraavassa elämässä vai mitä?
Ei välttämättä kosta mutta seuraavassa elämässä jonkun toisen vuoro nauttia elämästä jos sattunut rumana syntymään . Eikö se ole ihan reilua että jokainen nauttii vuorollaan . Miksi vain joillekin pitäisi antaa kiva elämä ?
Seuraava elämä on helvetissä tai taivaassa, ulkonäön kanssa sillä ei ole mitään tekemistä vaan uskolla ja teoilla.
Kahtokaapa sitä tehynkin johtajaa. Siinä vasta kaunis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kauniit on lytätty ja ahdisteltu jo nuorena. Voitte ehkä kuvitella mitä se tekee elämälle.
Kyllä ne rumat lytätäään pahemmin.
Kyllä kauniina naisena on se ongelma, että joka paikassa on äijät kimpussa, vaikkei olisi kiinnostunut itse yhtään ja sitten osa naisista osaa olla oikeita piruja sen takia kun ovat kateellisia toisen kauneudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta kauniit joutuvat kateuden kohteiksi ja se voi olla todella julmaa ja syrjivää.
En tiedä olenko suorastaan kateuden kohteeksi joutunut mutta vaikka ihan nuori pariskunta tulis vastaan niin aina nainen katsoo eka mua ja sit et katsooko miehensä, ja kyllä, miehet katsoo aina. Ja olen siis jo yli 50v. Baarissa ei tarvii montaa minuuttia istua yksin, jos mies menee vessaan niin usein joku kerkeää tulla jo iskemään ja ihan kaiken ikäiset. Kadulla tuntemattomat kosii yms. Töitä olen aina saanut jos olen haastatteluun päässyt, myös vaikkei koulutus ole riittänyt ihan. Eli ainakin tässä reilu 50v on eniten etua et on kaunis. Eikä haittaa ylipaino ketään kun kasvot kauniit. En toki pallero ole vaan hyvällä tavalla ylipainoinen.
isot tissit?
Tai iso perse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla itseluottamu
Mitä muuta se vois olla kuin järjettömät utareet. Niitähän hehkutetaan kaikkialla. Muualle kertyvä läski kun ei ole hyvää.
Paras on kun on sopusuhtaiset piirteet 1/3 ja 1/3 ja 1/3 -kaavalla ja kivan näköinen, söpö.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin näin kasin naisena, että tämä on se paras tai ainakin helpoin paikka olla. Saa positiivista huomiota ja töissä noteerataan, mutta terveellä tavalla. Ei tietysti ole kokemusta kympin ulkonäöstä ja sillä ehkä olisin voinut löytää miljonäärimiehen tai rahakkaan ulkonäköön perustuvan uran, mutta tavikselle tämä on ihan hyvä.
Kuten moni muukin on sanonut, ulkonäön lisäksi on hyvä olla myös älyä, itsetuntoa ja sosiaalisia taitoja. Muuten jotain jää uupumaan.
Ei rikas mies tarkoita että nainen olisi mikään erityisen kaunis. Tai sekään, että jos nainen itse on rikas.
Ihmisen miellyttävyys voi olla vaikka sosiaalista pelisilmää ja huumoria, vaikutuksen tekevää älykkyyttä, tyylikkyyttä, kauneutta tai vaikka ihana ääni. Kaikista positiivisista attribuuteista on enemmän ja vähemmän hyötyä kun muihin pitää tehdä vaikutus esim. töissä tai kumppania etsiessä. Tiedän ihmisen jonka haluaisin valita mihin tahansa siksi että hänellä on niin miellyttävä ääni, kaunein koskaan kuulemani. Tänään näin bussin ikkunasta naisen, joka oli niin luonnollisen kaunis että jäin tuijottamaan, ja hänen kasvonsa jäivät niin hyvin mieleen että tässäkin kirjoitan hänestä. Muistan vuosien takaa yhden tähtitieteen opiskelijan, joka oli niin hauska, että jos olisin itse rekrytoiva tähtitieteilijä, haluaisin tehdä töitä hänen kanssaan, vaikka joku toinen olisi akateemisesti menestyneempi. Eräs ystäväni on niin tyylikäs, että uskoisin hänen hoitavan minkä tahansa asian. Toinen ystäväni on olemukseltaan niin rauhoittava, että ihmiset hakeutuvat hänen seuraansa.
Pointtini on, että monenlaiset ihaillut piirteet auttavat erottumaan ja jäämään mieleen, ja kauneus on niistä yksi, mutta ei kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen miellyttävyys voi olla vaikka sosiaalista pelisilmää ja huumoria, vaikutuksen tekevää älykkyyttä, tyylikkyyttä, kauneutta tai vaikka ihana ääni. Kaikista positiivisista attribuuteista on enemmän ja vähemmän hyötyä kun muihin pitää tehdä vaikutus esim. töissä tai kumppania etsiessä. Tiedän ihmisen jonka haluaisin valita mihin tahansa siksi että hänellä on niin miellyttävä ääni, kaunein koskaan kuulemani. Tänään näin bussin ikkunasta naisen, joka oli niin luonnollisen kaunis että jäin tuijottamaan, ja hänen kasvonsa jäivät niin hyvin mieleen että tässäkin kirjoitan hänestä. Muistan vuosien takaa yhden tähtitieteen opiskelijan, joka oli niin hauska, että jos olisin itse rekrytoiva tähtitieteilijä, haluaisin tehdä töitä hänen kanssaan, vaikka joku toinen olisi akateemisesti menestyneempi. Eräs ystäväni on niin tyylikäs, että uskoisin hänen hoitavan minkä tahansa asian. Toinen ystäväni on olemukseltaan niin rauhoittava,
Ihan turha selittää näille rumuudestaan uhriutuville teinin tasolle jääneille mitään tällaista. He haluavat pitää uskomuksistaan niin tiukasti kiinni että minkäänlaiselle henkiselle kehitykselle ei ole sijaa. Pelot vie 6-0. Ja sinänsä ihan ymmärrettävää. Voi olla vähän liikaa tajuta vaikka joskus 40-vuotiaana että elämästä olisi voinut tulla ihan erilaista jos olisi tajunnut omat ajatusvääristymänsä ja traumojen ajaman käytöksensä, sen että vaihtoehtojakin olisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sut nähdään siemententyhjennysalustana. Siis sellaisena mihin kai
Kaikki naiset nähdään tai ollaan näkemättä. Ei suakaan ton sun hyvän sydämen (:D) takia ole valittu.
En tiedä oikeasti olenko kaunis vai ruma. Nuorempana olin ihan sievä, mutta se ei ole auttanut minua missään asiassa. Luuletteko oikeasti että joku kauneus tai nätti ulkonäkö auttaa elämässä eteenpäin? Itse olen ollut miehille kuin näkymätön ja ilmaa melkein koko elämäni,vaikka olen myös ystävällinen, toiset huomioon ottava ja kiltti. Tai ehkä juuri siksi. Minulla on ollut kaksi yritystä seurusteluun, jossa molemmat miehet ovat joko käyttäneet hyväksi rahallisesti tai halunneet käyttää hyväksi sek suaalisesti. Ei mitään muuta. En ole kenellekään ollut edes kakkosvaihtoehto, vaan kolmos tai nelos kun ketään muuta naista ei ole saatavilla. Muita naisia kehuttiin estottomasti seurassani, miten kauniita, koulutettuja, kaikin tavoin upeita he ovatkaan. Tällainen siis minulla. Nyt vanhempana olen jo tottunut tähän ikisinkkuuteen, mutta joskus olen vieläkin surullinen koska olisin mielestäni ollut hyvä vaimo ja äiti, tykkään lapsistakin. Mutta näillä mennään.
Kumma, kaikki ns. rumat naiset joita tiedän ovat parisuhteessa, naimisissa. Kukaan ei ole yksin. Enemmän yksinäisiä on kauniimmissa naisissa. Suomalaisella miehellä on muutenkin niin huono maku naisten suhteen ja huono itsetunto, niin valitsee aina sen ruman räväkän naisen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kauniina naisena on se ongelma, että joka paikassa on äijät kimpussa, vaikkei olisi kiinnostunut itse yhtään ja sitten osa naisista osaa olla oikeita piruja sen takia kun ovat kateellisia toisen kauneudesta.
Olin nuorena aika ruma, mutta nyt myöhemmin muuttanut tyyliä ja sanottu kauniiksikin. Silti aina kyllä melkein saanut kulkea rauhassa, eteenkin Suomessa. Jonkun kerran joku pyytänyt kyytiin mutta en oo mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen paikassa varsinkin Suomessa ovat "kaikki miehet kimpussa"? Suomalainen mies ei edes katso naiseen päinkään saatika tule juttelemaan jossain kadulla, toimistossa jne. Kaikilla muutenkin jossain kadulla niin kiire ettei kukaan edes vilkaise. Kysyn tätä ihan vakavissani, koska minua aina ihmetyttää tällaiset naiset, jotka muka eivät saa olla missään rauhassa ja joka sekunti joku on iskemässä. En edes ulkomailla ole tällaista huomannut tapahtuvan, edes huippukauniille naisillle. Ja ennen kuin joku alkaa valittaa, niin olen itsekin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tilit aina tasataan jossain vaiheessa . Jos ei tässä niin seuraavassa elämässä . Tottahan toi toki on että kauneus / komeus määrittää koko elämän .
Mitä tarkoitat? Karma kostaa kauneuden seuraavassa elämässä vai mitä?
Ei vain Kaikkivaltias Jumala. Mitä siitä kauneudesta on seurannut, maailmassa elämistä, ylpeyttä, seksuaalista morallittomuutta, rappiota. Käykö kuin Dorian Grayn muotokuvan eli totaali rappio (vaikka rappiolla oli toki alusta alkaen, koska sodomiitti). Tänä aikana hyvinkin mahdollista, kannustaa valtavaan itse-ihailuun ja ylpeyteen, mikä oli Luciferin lankeemuksen synti, PRIDE.
Jumala EI oikeamielisiä tuomiota jakaessaan katso ulkonäköä, näin profetoitiin Kaikkivaltiaasta Jeesuksesta Kristuksesta Jesajan kirjassa 53:2: He shall grow up before him as a tender plant, and as a root out of a dry ground: he hath no form nor comeliness; and when we shall see him, there is no beauty that we should desire him.
Tämä ei olisi ikinä toiminut yhdelläkään minun työpaikoistani. Niissä kaikilla oli omat työtehtävänsä eikä kukaan muu tehnyt niitä. Jos ei itse tehnyt niin ne jäi tekemättä. Ehkä tämä voisi toimia jossain alemman tason hommissa mutta vaikea kuvitella tällaista.