Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On kyllä hurja ero elämässä syntyykö kauniina vai rumana

Vierailija
22.08.2025 |

Hoikkuudella voi rumuutta pelastaa vähän mutta selkeästi kauneus vaikuttaa kaikkeen, töitä tosi helppo saada, on valinnan varaa kumppaneissa, saat parempaa palvelua joka paikassa. Tämä pätee ainakin vielä yli viiskymppisenäkin, tai jopa eniten tässä iässä.

Kommentit (241)

Vierailija
81/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja sitten sekin vielä että, syntyykö fiksuna vai tyhmänä Siis selkeesti jompikumpi. Tai missä maassa, mihin aikaan ja minkälaisessa ympäristössä. Ei oo mustavalkoista asiat eikä reilua.

Vierailija
82/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Juu kyllä sitä jostain syystä palvelee mieluummin tiukkaa 20v fitness pimua kuin 60v kärttyistä äijää

🤔🤔'

Ei 👋!

Kauneudesta saatava hyöty

nollaantuu helposti vaakakupissa; kääntyy jopa riesaksi.

Koska s3ksuaalinen ahdistelu + jopa sietämätön k4teus.

Pretty privilege onkin kaksiteräinen, kompleksinen juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä parinvalinnassa on varaa valita, mutta jos on syntynyt huonoilla sosiaalisilla taidoilla ja on esim estynyt, niin silloin siitä kauneudesta ei ole paljon hyötyä esim työmarkkinoilla tai että "kuuluuko porukoihin". Esim itse olin melko nätti nuorenakin, mutta mulla ei ollut yhtään ystäviä/kavereita. Ihmiset tuntui oikein välttelevän minua. Ehkä olen sitten myös pelottava, en tiedä. Ei mulla ole vieläkään ystäviä/tuttuja, mutta kumppani on ja siitä olen onnellinen. Jos synnyt sosiaalisesti lahjakkaaksi ja kauniiksi niin sitten voipi olla eri juttu ja ihmiset viihtyy seurassasi yms. Vaikka itse synnyin nätiksi niin usein kadehdin ijoskus ihmisiä jotka sulautuu helposti porukkaan, saa kavereita ja tuttuja jne.

Vierailija
84/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi palvelus jonka teen omille lapsilleni on hampaiden hoito. Pesen ja lankaan ne itse kymmenvuotiaaksi, ettei tule reikiä. Ja ne myös oiotaan ihan minttiin lapsena ettei tarvitse myöhemmin miettiä. 

Olen opettanut lapset käyttämään aurinkorasvaa joka ikinen päivä. Vien isompana tarvittaessa ihotautilääkärille ja kustannan laadukkaan ja tarpeellisen kosmetiikan ettei teinit tilaa jostain Temusta ties mitä sontaa. 

Maksan liikuntaharrastukset ja vähän isompana kuntosalikortin. Kannustan ensin liikkumaan ja sen jälkeen vasta mahdollisia muita harrastuksia. 

Lapset ovat kauniskasvoisia muutenkin, mutta paljon voi tehdä sen ylläpitämiseksi jo vuosikymmeniä aikaisemmin. 

Vierailija
85/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Näissä ketjuissa päädytään jostain syystä puhumaan aina siitä kaikkein kauneimmasta prosentista, voi sanoa melkein luonnonoikuista. Suurin osa ihmisistä joihin törmää kadulla, kaupassa, töissä, on kuitenkin melko tavallisen näköisiä. Ei kauniita, ei rumia, mutta ulkonäöltään miellyttäviä.

Tuntuu että monelle on vaikea sietää ajatusta tavallisuudesta. Itse koitan tyytyä siihen. Olen ihan perusmiellyttävä, oppinut parhaiden piirteiden korostamisen, ja joissakin olosuhteissa tuntuu kauniiltakin. Keski-ikäiseksi tullessa on oikeastaan parhaimmillaan, sillä itsensä hyväksyminen on helpottunut ja sisäiset arvot korostuvat. Ei myöskään kadehdi itseä kauniimpia, vaan kiitollisuus terveydestä ja elämästä on vahvemmin mielessä.'

Tämä oli hurmaava kannanotto. 

Vierailija
86/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

__

Poistun, hyvää iltaa.

🌿💚🍀

__

Vierailija
87/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa. Me suomalaiset harvoin ollaan kauniita. Ruotsinkieliset vähän useammin. 

Esim. Aasiassa japanilaiset ja korealaiset on nättejä, kaikki lähisukulaisensa ei niinkään. 

Mutta silti on pärjätty. Martti Ahtisaari oli kultaa sisältä, ei Stubbkaan komea ole. Tarja Halonen, Sabina Särkkä jne. 

Ehkä me arvotetaan tekemistä ja yrittämistä ennemmin? Itse olen ns "Anne Pohtamo"-kaunis, juuri tuoksi kutsuttu usein. Silti miehekseni valitsin ei-niin komean, mutta erittäin älykkään ja kultaisen miehen. 

Sabina Särkkä ja Stubb ovat kyllä kauniita/komeita. Halonen ja Ahtisaari olisivat olleet, jos olisivat asiaan halunneet panostaa. 

Vierailija
88/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin itsestä kiinni, miltä näyttää.

Koska jokainen voi muuttaa nenänsä muotoa, otsansa korkeutta, sääriensä pituutta, rintojensa kokoa yms.

Kolmea noista voi muuttaa. Säärten pituus ei ole mittari kauneudelle. Treenatut sääret näyttävät aina hyviltä.  

Vierailija
89/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi palvelus jonka teen omille lapsilleni on hampaiden hoito. Pesen ja lankaan ne itse kymmenvuotiaaksi, ettei tule reikiä. Ja ne myös oiotaan ihan minttiin lapsena ettei tarvitse myöhemmin miettiä. 

Olen opettanut lapset käyttämään aurinkorasvaa joka ikinen päivä. Vien isompana tarvittaessa ihotautilääkärille ja kustannan laadukkaan ja tarpeellisen kosmetiikan ettei teinit tilaa jostain Temusta ties mitä sontaa. 

Maksan liikuntaharrastukset ja vähän isompana kuntosalikortin. Kannustan ensin liikkumaan ja sen jälkeen vasta mahdollisia muita harrastuksia. 

Lapset ovat kauniskasvoisia muutenkin, mutta paljon voi tehdä sen ylläpitämiseksi jo vuosikymmeniä aikaisemmin. 

Miten onnistut? Yleensä lapsilla on oma tahto, eivät halua äidin tai isän lankaavan hampaitaan, eivät halua rasvata ihoaan, koska se tuntuu inhottavalta jne.

Vierailija
90/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jokainen voi muuttaa nenänsä muotoa, otsansa korkeutta, sääriensä pituutta, rintojensa kokoa yms.

Kolmea noista voi muuttaa. Säärten pituus ei ole mittari kauneudelle. Treenatut sääret näyttävät aina hyviltä.  

Ainakaan minä en voi itse muuttaa nenäni muotoa, hiusrajani paikkaa enkä rintojani. Mutta ehkä sinä sitten voit.

Suomalaisilla on aika usein pattipolvet ja lyhyet ja muhkuraiset sääret.

Vierailija
91/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on kauneusleikkaukset, joten jokainen voi olla kaunis jos rahaa löytyy

Huutonaurua. Kauneusleikattu on yksinomaan säälittävän näköinen.

Jos leikkaus on tehty taitavasti, sitä ei huomaa. Silloin ihminen vain näyttää luonnollisen hyvältä ja säilyy kauan nuorekkaan näköisenä.

Näkyy se vain olevan vaikeaa monelle, jotka isossa maailmassa isolla rahalla itseään antavat operoida.. kaikenlaista kissanaamaa ja turbohuulta näkyy olevan kuvissa.

Se on heidät tavoitteensa. Mutta paljon enemmän on huomaamattomia leikkauksia: Emma Stone, Anne Hathaway, Jennifer Lopez, Pamela Anderson (kasvot ja kaula, ei rinnat), Charlize Theron jne. Ja varmaan paljon suomalaisiakin julkkiksia, mutta heitä ei seurata niin tarkasti. Esimerkiksi Karita Tykällä on ihailtava kaula ja leukalinja lähes viisikymppiseksi.

Vierailija
92/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistut? Yleensä lapsilla on oma tahto, eivät halua äidin tai isän lankaavan hampaitaan, eivät halua rasvata ihoaan, koska se tuntuu inhottavalta jne.

Meillä lapset itsekin haluavat, että pesen heidän hampaansa. Ja ovet kuulleet kympin säännön hammaslääkäriltä. Asiasta ei ole ikinä tarvinnut riidellä. 

Aurinkorasvaan suosittelen ns. tikkuja. Beaty of Joseonilla on esimerkiksi pehmeä versio jota on lasten helppo käyttää arjessa. Rannalle tms. laitan suihketta ja rasvaa. Tästäkään ei ole tarvinnut riidellä, olen kertonut ihosyövästä ja ihon kunnosta vanhempana. 

Vierailija
93/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tykkää kun joka paikassa rumat ja  ällöt tuijottaa kateellisina, tai kuolaa.

Vierailija
94/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan minä en voi itse muuttaa nenäni muotoa, hiusrajani paikkaa enkä rintojani. Mutta ehkä sinä sitten voit.

Suomalaisilla on aika usein pattipolvet ja lyhyet ja muhkuraiset sääret.

Leikkaukset ei tietenkään ole kaikille, ja se on ok. Mutta jokainen näyttää paremmalta, jos liikkuu paljon ja etenkin lihaksia kuormittavasti, ja hoitaa ihoa ja hiuksiaan. 

Vierailija
95/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielenkiintoinen aihe, joka on jäänyt tosi vähälle huomiolle. Ihmiset eivät ehkä halua että siitä puhutaan. Helpompaa kaikille ajatella, ettei ulkonäöllä olisi juuri väliä monessakaan asiassa. On sillä.

Tästä puhutaan paljon. Ja aiheesta on tehty lukemattomia tutkimuksia. Miehillä vaikuttaa myös pituus. 

Vierailija
96/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojaa. Me suomalaiset harvoin ollaan kauniita. Ruotsinkieliset vähän useammin. 

Esim. Aasiassa japanilaiset ja korealaiset on nättejä, kaikki lähisukulaisensa ei niinkään. 

Mutta silti on pärjätty. Martti Ahtisaari oli kultaa sisältä, ei Stubbkaan komea ole. Tarja Halonen, Sabina Särkkä jne. 

Ehkä me arvotetaan tekemistä ja yrittämistä ennemmin? Itse olen ns "Anne Pohtamo"-kaunis, juuri tuoksi kutsuttu usein. Silti miehekseni valitsin ei-niin komean, mutta erittäin älykkään ja kultaisen miehen. 

Sabina Särkkä ja Stubb ovat kyllä kauniita/komeita. Halonen ja Ahtisaari olisivat olleet, jos olisivat asiaan halunneet panostaa. 

Eiköhän se ole ihan ihmisestä kiinni ketä pitää kauniina, komeana tai jollain tapaa viehättävänä. Minusta taas Särkkä ei ole erityisen kaunis tai Stubb komea eikä Ahtisaari tai Halonen ole mielestäni rumia.

Oma ulkonäköni ei varmasti herätä mitään ihastuneita huokauksia suurimmassa osassa ihmisiä. Tässä elämässä olen pärjännyt ihan muilla avuilla kuin ulkonäöllä. Ulkonäköä ei ole kehuttu eikä karkuunkaan ole tietääkseni sen takia kukaan juossut. Kumppaneita ja työpaikkoja on löytynyt, niin ei tässä huonosti ole mielestäni mennyt ja tämä riittää minulle. Eikä minua se hetkauta mitä mieltä joku ulkonäöstäni on. 

Huvittavimpia ovat sellaiset ihmiset jotka kommentoivat toisen ulkonäköä negatiiviseen sävyyn. Jos itse tuntevat olevansa niin hyvännäköisiä ja täydellisiä, niin luulisi olevan asiat hyvin eikä tarvitsisi kiinnittää toisen olemukseen niin paljon huomiota ja vieläpä kommentoida sitä ikävästi. Ihmettelen että mitä se näille ihmisille oikein antaa? Onko näillä sitten jokin henkinen tyhjiö ja epävarmuus itsestään siitä ulkonäöstä huolimatta jota pitää tuolla tavalla paikata?  

Vierailija
97/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä sanoisin nelikymppisen kokemuksella, että on siitä hyvästä ulkonäöstä haittaakin. Naisvaltaisilla aloilla puukotetaan selkään, ollaan kateellisia. Juhlissa naiset eivät halua keskustella, mulkovat kateellisina. Osa olettaa suoraan, että jos on kaunis on myös jollain tapaa yksinkertainen tai tyhmä. Tai vähintään kaikkien miesten perässä. Tai kaikkien miehet ovat kauniin naisen perässä. Syrjivää ja ikävää käytöstä ja nimenomaan naisilta. Monet eivät halua edes tutustua, kun on jokin ihmeellinen alemmuuskompleksi ja suhtaudutaan nuivasti, tuntematta toista.

Miehiä sitten on perässä läähättämässä jos jonkinmoisia. Vaikea niistä sitten ottaa selvää, että kuka olisi jostain muustakin kiinnostunut, kuin hetken huumasta... Ulkonäkö vetää puoleensa, enkä tiedä onko se aina niin hyvä asia.

Että kyllä kauniista ulkonäöstä osaa olla haittaakin. Ei kaikki tule eteen kannettuna ja elämä ole helppoa.

Vierailija
98/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. On kyllä paljon muitakin asioita jotka vaikuttaa vielä enemmän. Mä oon ollut varsinkin nuorena muiden mukaan tosi kaunis, mutta ihan älyttömän ujo ja itsetunto maahan murskattu. Ulkonäöstä ei ole ollut mulle mitään etua. Vaatimattomamman näköiset mutta hyvällä itsetunnolla varustetut ovat menneet työelämässä ohi oikealta ja vasemmalta. Perhe jäi minulta perustamatta, koska eniten minua lähestyivät pinnalliset miehet, jotka eivät olleet hyviä seurustelukumppaneita. Ahdistelua on ollut tosi paljon, samoin taitojeni mitätöintiä sekä työelämässä että miesystäviltä.

Aina sanotaan että muut naiset vihaavat kauniimpia naisia. En tiedä tästä, mutta sen voin sanoa että myös miehet osaavat olla oikeita susia. Ensin esitetään ystävällistä mutta jos heidät torjuu seksuaalisesti, tulee todellinen luonne esiin.

Ystävällistä kohtelua on kyllä myös ollut, mutta paljon enemmän nykyään kun itsetuntoni on iän myötä parantunut. Näkisin että sekin liittyy ennemmin itsetuntoon ja omaan käytökseen kuin pelkkään ulkonäköön.

Vierailija
99/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi vaikuttaa omaan ulkonäköönsä ja siihen, miten muut näkevät meidät. Liikkumalla, syömällä terveellisesti, hoitamalla itseään henkisesti ja fyysisesti, voimalla hyvin. Kaikki säteilee ulospäin. Hiuksia voi laittaa, meikki ja kivasti laitetut, hoidetut hiukset ja hampaat piristävät ilmettä. Hymy, posiitiivinen asenne kaunistaa. Päälle voi pukea jotakin nättiä ja itselleen sopivaa, sellaista, missä näyttää ja tuntuu hyvältä. Kauniita ihmisiä on kaiken näköisissä ja kokoisissa. Jokainen voi panostaa itseensä ja itseilmaisuunsa. 

Vierailija
100/241 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. On kyllä paljon muitakin asioita jotka vaikuttaa vielä enemmän. Mä oon ollut varsinkin nuorena muiden mukaan tosi kaunis, mutta ihan älyttömän ujo ja itsetunto maahan murskattu. Ulkonäöstä ei ole ollut mulle mitään etua. Vaatimattomamman näköiset mutta hyvällä itsetunnolla varustetut ovat menneet työelämässä ohi oikealta ja vasemmalta. Perhe jäi minulta perustamatta, koska eniten minua lähestyivät pinnalliset miehet, jotka eivät olleet hyviä seurustelukumppaneita. Ahdistelua on ollut tosi paljon, samoin taitojeni mitätöintiä sekä työelämässä että miesystäviltä.

Aina sanotaan että muut naiset vihaavat kauniimpia naisia. En tiedä tästä, mutta sen voin sanoa että myös miehet osaavat olla oikeita susia. Ensin esitetään ystävällistä mutta jos heidät torjuu seksuaalisesti, tulee todellinen luonne esiin.

Ystävällistä kohtelua on kyllä myös ollut, mutta paljon enemmän nykyään kun itsetuntoni on

Sanoisin, että nuo negatiiviset kokemukset liittyvät enemmän itsetuntoosi kuin ulkonäköön. Ei kaikki miehet toimi noin, mutta jostain syystä olet vetänyt puoleesi pipipäitä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan