Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistan miten lapsena aina ärsytti ja olin surullinenkin kun kavereiden nimiä aina kehuttiin mutta mun nimelle ennemmin virnuiltiin

Vierailija
19.11.2024 |

Oikein aloin jännittää tilanteita joissa nimi piti kertoa. 

En nyt kerro oikeita nimiä mutta minä olen tyyliin Irma/Tarja ja kaverit Anna-Sofia ja Lilja. Ollaan 80-luvulla syntyneitä. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kehuta kenenkään nimeä? 🤷

Vierailija
2/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vielä sellainen kummallinen ajatus että olin varmaan ruma vauva ja siksi vanhemmat antoivat ruman nimen 😅

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kehuta kenenkään nimeä? 🤷

En tiedä. Usein kaverille sanottiin tyyliin: onpa nätti nimi. Minulle ei ikinä!

Ap

Vierailija
4/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavanomaisia nimiä mun mielestä silloin oli. Tiina, Hanna, Katja, Pirjo, Tytti, Anu, Merja, Kaisa, Heli... 

Vierailija
5/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on nimessä Vinosılmä-Kaisa?

Ap

Vierailija
6/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vielä sellainen kummallinen ajatus että olin varmaan ruma vauva ja siksi vanhemmat antoivat ruman nimen 😅

Ap

Voi kurja. Pidätkö nyt nimestäsi? 

Vierailija
7/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavanomaisia nimiä mun mielestä silloin oli. Tiina, Hanna, Katja, Pirjo, Tytti, Anu, Merja, Kaisa, Heli... 

80-luvun lapsilla varmaan ennemmin Jenni, Laura, Heidi... 

Vierailija
8/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvun lapsilla varmaan ennemmin Jenni, Laura, Heidi... 

Noi oli mun luokkakavereita silloin. 

Vierailija
9/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrän pointin. Nimeäni kehutaan usein nätiksi, mutta en itse pidä nimestäni. Mielestäni nimeni antaa aivan väärän mielikuvan persoonastani, enkä pidä siitä sen vuoksi ollenkaan. En ole vielä vaihtanut nimeäni, mutta olen ajatellut.

Vierailija
10/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella tavallisia nimiä. Tällä hetkellä kukaan ei halua antaa niitä vauvalle, ihan kuin niissä olisi jotain vikaa. No, 50 vuotta kun mennään eteenpäin, niin varmaan taas kokevat uuden tulemisen. Silloin ovat varmaan syrjittyjä nykyiset Sofiat ja Ainot.

Vierailija
11/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi kurja. Pidätkö nyt nimestäsi? 

No en pidä mutta jotenkin iso kynnys sen vaihtamiseen. Tavallaan hassua etten vaihda, kun edelleen vähän kavahdan jos joku sanoo etunimeni ääneen. 

Ap

Vierailija
12/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kiinnostaa mikä se sellainen nimi on

Vierailija
13/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut uutta nimeä. Mitä pidätte näistä:

Faisal-Turbopygmi

Valovesi-Elove

Kauris-Syysruska

Mohammad-Marjatta

Ap

Vierailija
14/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans ruma nimi. Koulukiusaajatkin armahtivat minut, koska kuulemma ei ole reilua kiusata nimestä, jota en ole itse valinnut. Nimi valikoitui tuolloin taannoin almanakasta arpomalla. Etunimeksi tuli Sisko, koska olin toinen tyttö ja toiseksi sitten se ruma kutsumanimi. Poikaa olivat vanhempani toivoneet niin tyttö sitten nimettiin näin. Nimeni onkin ruma väärän sukupolven nimi ja nyt työtä haettaessakin aiheuttaa suurta hämmennystä, kun mut mielletään vanhemmaksi mitä olen. Nimeäni usein myös väännellään joksikin muuksi samantyyppiseksi vanhemman ikäpolven nimeksi... 

Vierailija
15/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hullu aloitus, olen pahoillani että aatoksesi menee tähän malliin.

Vierailija
16/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilja oli 1980-luvulla todella outo ja vanhanaikaisena pidetty nimi. Vuosina 1980-1989 Lilja annettiin lapselle ensimmäiseksi, toiseksi tai kolmanneksi etunimeksi vain noin 100 kertaa (lähde: Väestörekisteri).

Liljasta tuli uusvanha suosikkinimi vasta 2010-luvulla.

Olisit ap ylpeä omalle ajallesi harvinaisesta nimestä. Itse kannan syntymäajankohtani yleisintä tytönnimeä, enkä ole pitänyt siitä koskaan.

Vierailija
17/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisit kyllä ap kertoa, mikä se sun nimesi on, niin voidaan arvioida, kuinka erikoinen se 1980-luvun lapselle oikeasti on.

Vierailija
18/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut uutta nimeä. Mitä pidätte näistä:

Faisal-Turbopygmi

Valovesi-Elove

Kauris-Syysruska

Mohammad-Marjatta

Ap

Just.

Vierailija
19/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu olemaan poika nimeltä Päivi, sitten on syytä valittaa. Ei muuten. Ei nimi naista pahenna, jos ei nainen nimeä.

Vierailija
20/20 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sattuu olemaan poika nimeltä Päivi, sitten on syytä valittaa. Ei muuten. Ei nimi naista pahenna, jos ei nainen nimeä.

Jospa ap ON poika nimeltä Päivi.