Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes viisikymppisenä naisena joudun jäämään huonoon suhteeseen

Vierailija
17.08.2025 |

Olen 48-vuotias ja toisella kierroksella oleva kahden koululaisen äiti. Heidän isästään erosin 5,5 vuotta sitten. En tuota eroa kadu, mutta pian sen jälkeen aloitin uuden parisuhteen. Alkuun (1-2 vuotta) suhde oli OK, mutta sittemmin miehestä on tulla karmea kumppani. Hänestä on paljastunut vahvasti narsistisia piirteitä parisuhteessa, enkä keksi tätä päästäni, koska olen puhunut asiasta miehen exän kanssa (olivat yhdessä 25 v). 

Tietynlainen miehen itsekkyys ja tunteiden sääntelyn epävakaus, äärimmäinen herkkähipiäisyys ja räjähtävä ärtyneisyys ovat olleet suhteessa läsnä jo ensimmäisen vuoden jälkeen. Jatkuvia riitoja (hän suuttuu, jos en ole kaikesta samaa mieltä ja kohdista 100 % huomiotani koko ajan häneen) on ollut nämä vuodet ja olen itkenyt enemmän kuin missään aikaisemmassa suhteessa. Viimeisen vuoden aikana mies on mennyt jotenkin ihan sekaisin. Tuli stressistä johtuvia psykosomaattisia oireita ja mies myös sai potkut työstään. Sen jälkeen on mennyt kovaa siihen malliin, että mietin onko päällä joku mania. Kirjoitti kirjan kahdessa päivässä, on lähtenyt omalla rahalla mukaan startupiin, joka on todella epävarma. Lomalla on nyt ollut 4 kk ja tänä aikana alkoa on alkanut kulua isoja määriä päivittäin. On saattanut olla humalahakuista juomista vaikka viikon kun on ollut matkalla tai mökillä, jolloin menee helposti yli 15 annosta päivässä. Mutta niidenkin välissä arkena aivan joka päivä menee muutama. Ja tämän Alkon käytön myötä hänen luonteestaan on tullut vaikeampi ja ailahtelevampi. 

Kommentit (393)

Vierailija
341/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
342/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luin vähä sieltä sun täältä kirjotustasi.

Sain käsityksen että olet mielummin huonossa suhteessa kun yksin? Miksi näin?

Voit mennä jo ennen eroamista juttelemaan amattiauttajalle. Ehkäpä helpompaa tehdä valinta ollakko vai eikö olla parin istunnon jälkeen.

En neuvo koska teet valintasi itse.

Itse erosin pari vuotta yli 30 vee suhteesta. Välillä kaduttaa, mutta sillon muistutan itseäni miten huonosti minua kohdeltiin siinä suhteessa niin mieli piristyy.

Exäni petti useaan otteeseen. Kohteli kun kynnysmattoa. Sai raivokohtauksia ihme syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi ihan suoraan rivien välistä, että on tämän miehen kanssa, koska ei osaa eikä halua olla yksin. Hän mieluummin kärsii, kituu ja on vittuuntunut ja onneton sekä itkeskelee miehen takia, kuin olisi yksin.

Vierailija
344/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aina ollut parisuhteessa, niin ei edes tajua, kuinka helppoa on elää yksin. Se kynnys on vain ylitettävä ja elettävä yksin. Jonkun ajan kuluttua tajuaa, että hei tämähän on mahtavaa. Saa tehdä just mitä haluaa, milloin haluaa ja miten haluaa. Ei kompromisseja, ei riitoja, ei mitään konflikteja yms. Elämä on just sen näköistä kuin haluaa. Yksineläminen on tuhat kertaa helpompaa kuin huonossa suhteessa väkisinkin roikkuminen.

Vierailija
345/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos pääset hengissä tosta suhteesta niin suosittelen paria vuotta sinkkuna. Opettelet tuntemaan itsesi.

Seksiä kyllä saat jos sitä kaipaat. Miehet auttaa mielellään puutteess olevaa.

Vierailija
346/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tarvi miestä yhtään mihinkään. Se vain huonontaa ap:n elämänlaatua.

Vierailija
347/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
348/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette ole edes aviossa, mistä ihmeen syystä katselet tällaista heppua? Lähde hyvän sään aikana. Eivät lapsetkaan ole onnellisia tällaisessa suhteessa.

Olen itse yksineläjä, elävän leski, ex-omaishoitaja, lapset aikuisia ja monta lastenlasta. Minulla on runsaasti aikuisseuraa, mutta yksin asumista ei voita mikään.

Mitä tarkoittaa elävän leski?

Puoliso on vaikeasti muistisairas tai esim. koomapotilas ja asuu hoitokodissa tai sairaalassa.

Vierailija
349/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
350/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja up

Vierailija
351/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaaa nosto

Vierailija
352/393 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap?

Vierailija
353/393 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap? kerro nyt mitä mieltä olet vastauksista

Vierailija
354/393 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
355/393 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
356/393 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
357/393 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apkö tätä nostaa? Mikset kerro ajatuksistasi?

Vierailija
358/393 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu. Kehitysmaissa kyllä usein joutuu. Ennen Suomessakin joutui. 

Vierailija
359/393 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriipouvainen ihminen taidat olla, eli et osaa tai uskalla arvostaa itseäsi niin paljoa, että ottaisit eron ilmeisen myrkyllisistä kumppanista?

Vierailija
360/393 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös alkaa etsiä jo uutta äijää ennen kun eroat pellestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi