Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes viisikymppisenä naisena joudun jäämään huonoon suhteeseen

Vierailija
17.08.2025 |

Olen 48-vuotias ja toisella kierroksella oleva kahden koululaisen äiti. Heidän isästään erosin 5,5 vuotta sitten. En tuota eroa kadu, mutta pian sen jälkeen aloitin uuden parisuhteen. Alkuun (1-2 vuotta) suhde oli OK, mutta sittemmin miehestä on tulla karmea kumppani. Hänestä on paljastunut vahvasti narsistisia piirteitä parisuhteessa, enkä keksi tätä päästäni, koska olen puhunut asiasta miehen exän kanssa (olivat yhdessä 25 v). 

Tietynlainen miehen itsekkyys ja tunteiden sääntelyn epävakaus, äärimmäinen herkkähipiäisyys ja räjähtävä ärtyneisyys ovat olleet suhteessa läsnä jo ensimmäisen vuoden jälkeen. Jatkuvia riitoja (hän suuttuu, jos en ole kaikesta samaa mieltä ja kohdista 100 % huomiotani koko ajan häneen) on ollut nämä vuodet ja olen itkenyt enemmän kuin missään aikaisemmassa suhteessa. Viimeisen vuoden aikana mies on mennyt jotenkin ihan sekaisin. Tuli stressistä johtuvia psykosomaattisia oireita ja mies myös sai potkut työstään. Sen jälkeen on mennyt kovaa siihen malliin, että mietin onko päällä joku mania. Kirjoitti kirjan kahdessa päivässä, on lähtenyt omalla rahalla mukaan startupiin, joka on todella epävarma. Lomalla on nyt ollut 4 kk ja tänä aikana alkoa on alkanut kulua isoja määriä päivittäin. On saattanut olla humalahakuista juomista vaikka viikon kun on ollut matkalla tai mökillä, jolloin menee helposti yli 15 annosta päivässä. Mutta niidenkin välissä arkena aivan joka päivä menee muutama. Ja tämän Alkon käytön myötä hänen luonteestaan on tullut vaikeampi ja ailahtelevampi. 

Kommentit (393)

Vierailija
321/393 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosia odotellessa.

Kumman? Ap:n vai alkoholistimiehensä?

Vierailija
322/393 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/393 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap huhuu

Vierailija
324/393 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on järkyttävää tekstiä. Kirjoitat että lapset menevät kaiken edelleen mutta samalla mietit kuinka paljon sinulla olisi vientiä tulevaisuudessa? Etkö pysty olemaan " yksin "? Vai onko kyseessä raha asiat? Vai oletko niin miehen kipeä? Unohdat siis lapsesi. Heitä mies mäkeen mutta varaudu vaikeuksiin. Oireet viittaavat  psykopaattisuuteen ja he turvautuvat usein väkivaltaan.Ja hoida lapsesi aikuisiksi kun olet heidät tehnytkin!

No ei kait kukaan elä pelkästään jo aikuisia lapsia varten? Alle 50 v nainen kait saa haluta muuta kuin elää lapsiaan varten, jotka eivät edes tarvitse vanhempiaan alituisesti niin kuin pienet lapset..hei haloo..! Ei tällä femisitien kokoontumispakstalla kannata kysyä neuvoja, tänne tulee kaikki yksinäiset (lue, kukaan ei halua heitä) huutelemaan ja käsittelemään omia pettymyksiään. Ja tietenkin kaikkien entiset miehet on ollut narsisteja..huoh. Boring.

Vierailija
325/393 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on järkyttävää tekstiä. Kirjoitat että lapset menevät kaiken edelleen mutta samalla mietit kuinka paljon sinulla olisi vientiä tulevaisuudessa? Etkö pysty olemaan " yksin "? Vai onko kyseessä raha asiat? Vai oletko niin miehen kipeä? Unohdat siis lapsesi. Heitä mies mäkeen mutta varaudu vaikeuksiin. Oireet viittaavat  psykopaattisuuteen ja he turvautuvat usein väkivaltaan.Ja hoida lapsesi aikuisiksi kun olet heidät tehnytkin!

No ei kait kukaan elä pelkästään jo aikuisia lapsia varten? Alle 50 v nainen kait saa haluta muuta kuin elää lapsiaan varten, jotka eivät edes tarvitse vanhempiaan alituisesti niin kuin pienet lapset..hei haloo..! Ei tällä femisitien kokoontumispakstalla kannata kysyä neuvoja, tänne tulee kaikki yksinäiset (lue, kukaan ei halua heitä) huutelemaan ja käsittelemään omia pettymyksiään. Ja tietenkin kaikkien entiset miehet on ollut narsisteja..h

No haloo vaan. Apn mies on huono tyyppi joka vie elämäniloa ja jonka kanssa ei kenenkään naisen kannata olla. Siinä ei ole mitään pahaa jos nainen haluaa olla fiksun ja välittävän miehen kanssa joka tuo iloa naisen elämään.

Eri

Vierailija
326/393 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten helkkarissa viisikymppinen nainen jää lasten kanssa tuollaiseen suhteeseen? 

Johan hän sen sanoi. Hän ei osaa olla yksin ja luulee, ettei saa uutta miestä, koska on jo 48 v.

MIKSI pitää olla mies?

Eihän tuo nykyinenkään ole mikään mies vaan hullu puliukko.

Ap on sisäistetyn naisvihan synnynnäinen uhri, lytätty itsetunto, mitätön uhriutuva narsisti, joka säälittävästi roikkuu totaaliluuserimiehen lahkeessa ja kuvittelee, että tuo mies on vaivan arvoinen. 

Ei ole, ja parempaa pissaletkua saa muualta jos siitä on kiinni.

Tämä! Uskomatonta kuinka joku nainen tyytyy noin surkeaan suhteeseen maassa jossa nainen voi elää omillaan täyttä elämää.

Apn mieshän tuo pelkkiä ongelmia ja negatiivisuutta tullessaan. Parisuhteenhan tulee tuoda positiivisia asioita ja lisäarvoa elämään. Muuten parisuhteessa ei ole mitään järkeä. 

Vierailija
327/393 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
328/393 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap huhuu?

Vierailija
329/393 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei tule enää ketjuun?

Vierailija
330/393 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa todella epävakaalta ja jos vielä narsismia, helvettiähän tuollaisen kanssa on elää. 

Kukaan ei pakota olemaan huonossa suhteessa. Jätä se. Tuollainen kaamea suhde ei ole terveyden menetyksen arvoinen. 

Parempi yksin kuin huonossa suhteessa. 

Lisäksi et voi tietää jos vaikka myöhemmin törmäisit parempaan ihmiseen, et saa ikinä tietää jos et eroa.

Äläkä lyttää itseäsi. Kyllä se oikea ihminen hyväksyy sinut sellaisena kuin olet, oli sitten ikää tai ei. Eikä tarvitse olla mikään missi. Eroa ja ole onnellinen, harrasta ja tee mitä olet aina halunnut. Kyllä jonain päivänä törmäät ihmiseen, joka ei ole sekopää. 

Ja nettideitit jättäisin kokonaan pois, sekä Tinderin erityisesti. Facen sinkkuryhmätkin parempia. Ja harrastuksien kautta voi myös löytää kumppanin. 

Vierailija
331/393 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap mihin katosit?

Vierailija
332/393 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole edes aviossa, mistä ihmeen syystä katselet tällaista heppua? Lähde hyvän sään aikana. Eivät lapsetkaan ole onnellisia tällaisessa suhteessa.

Olen itse yksineläjä, elävän leski, ex-omaishoitaja, lapset aikuisia ja monta lastenlasta. Minulla on runsaasti aikuisseuraa, mutta yksin asumista ei voita mikään.

Vierailija
333/393 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
334/393 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ole edes aviossa, mistä ihmeen syystä katselet tällaista heppua? Lähde hyvän sään aikana. Eivät lapsetkaan ole onnellisia tällaisessa suhteessa.

Olen itse yksineläjä, elävän leski, ex-omaishoitaja, lapset aikuisia ja monta lastenlasta. Minulla on runsaasti aikuisseuraa, mutta yksin asumista ei voita mikään.

Mitä tarkoittaa elävän leski?

Vierailija
335/393 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
336/393 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tulit siis tänne vain ilmoittamaan meille, että aiot olla tällaisen mulkun kanssa yhdessä, koska olet jo 48 v, etkä ikäsi takia saa uutta miestä, niin tyydyt tähän kusipäähän? Miksi edes teit tämän aloituksen, kun olet jo päättänyt olla tämän miehen kanssa? Sitä paitsi, olen varma, että miehellä on toinen nainen.

Vierailija
337/393 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
338/393 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
339/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap mitä kuuluu?

Vierailija
340/393 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ei halua ottaa vastuuta omasta elämästään tai muustakaan, kuten lapsista, toimii juuri näin. Turha kuvitella että ap tulisi enää kiittämään vastauksista ja miettineensä asiaa uudelleen. Hän ei halua kohdata tosiasioita  ja sitä, että on itse vastuussa elämänsä suunnasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä